Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Čao, po půl roce, ale přece Rapid začal zase dělat něco, z čeho se mi třepe peněženka.

 

Jde o DPFko, které se začalo poslední měsíc, dva, chovat hodně podivně. A to, že vypaluje často a to za naprosto nesmyslných podmínek. Všechno viz foto.

Ujedu například 280 - 300km (někdy i méně - záleží na počtu studených startů) a filtr se stále postupně zaplňuje (např. viz foto 293km/17g). Jenže po dalším startu, někdy po dvou a ujetí třeba 2 - 3 km tato hodnota zaplnění z ničeho nic stoupne na maximální hodnotu zaplnění (cca 27g) a motor začne automaticky filtr vypalovat. Podle čeho se vypočítává hodnota zaplnění? Protože mi to vůbec nedává smysl, aby míra zaplnění stoupla ze 17 na 26/27g během 3km jízdy.

 

Musím uznat, že už při těch 17g zaplnění jede auto pocitově hůř. Velká odezva na plyn, větší spotřeba i podle PC. Při vypalování a čerstvě po něm jede auto o 100% líp. 

 

Před čtvrt rokem vyměněn EGR - PIERBURG 7.09720.01.0

aktuální nájezd: 182 000km

spotřeba cca 5,5l/km (přepočet ujetých km / l)

celková míra zaplnění DPF - 61%

 

Tak se ptám, je tam vadné nějaké čidlo, dpf na odchodu, špatný vstřik nebo ještě něco jiného?

Díky za každou radu, úplně se mi s tímto nechce otálet.

Screenshot_20200316_122824_com.applagapp.vagdpf_free.jpg

Screenshot_20200316_173246_com.applagapp.vagdpf_free.jpg

Screenshot_20200316_221333_com.applagapp.vagdpf.jpg

Hlavne vstupuje diferencny tlak.

Nehnevaj sa , mas skoro 200tkm, zaplneny si na cca 60%, kolko akoze ovakavas ze vydrzi? Dva miliony?

  • Autor

Díky za odpověď, ale na mou obranu, opravdu nepředpokládám větší nájezd na jeden filtr, ale jde mi primárně o ten moment, kdy začne vypalovat. Pokud by byl špatný, zaplněný, zanášel by se ve větší míře postupně, ne? Nebo to je normální stav, že ze 17g to naráz skočí na 27? Proto se ptám, jestli za tím nehledat problém i někde jinde. Například, jestli někdo neřešil podobný problém :-) 

Trošku mimo, ale musím uznat, že to je slušný nájezd, pokud je filtr původní. Co jsem tak četl, tak očekávaná životnost DPF je nějakých 120 tis. km.

Tomu nevěřím. Osobně mám 152kt natočeno a filtr zaplněn z 32%. A vše funguje jak má....vypalování si pravda poctivě hlídám (OIII CLHA 1,6)

  • Autor

Jenže motor CLHA je už motor po DG aféře a ten, co jsem se dočetl, tak regeneruje běžně okolo 300km ne? CAYC (2013 - DG motor) dřív regeneroval klidně i po 600-700km a po aktualizaci RJ se nájezd mezi regeneracemi snížil na 450-550km. 

Určitě... Souhlasím... Jen nevěřím tomu, že by filtr DPF neměl vydržet třeba 300t km... Pokud tedy člověk na ty regenerace trochu dbá... (napříč typy motorů) 

  • 1 měsíc později...

Běžná životnost u CAYx byla 280 tisíc km. Některé vydrželi jen 200 některé i 400... Přes 250K km se ale drtivá většina DPF filtrů dostane.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.