Přejít na obsah

kuckání vždy jen chvilku po startu


drejk

Doporučené příspěvky

Ahoj,

mám F1 HTP 1.2 12V 47KW (chip cimbu cca 11let) - motor AZQ rok 2004 nájezd pouze 60000km

Už rok řeším problém viz příklad.

Motor vždy nastartuji bez problému, ale hlavně po delší jízdě nebo když mu trochu naložím a třeba za hodinu chci odjet, tak po nastartování začně kuckat jako traktor a musím několikrát prošlápnout plyn než se to zklidní. Ovšem není to pravidlo, občas to udělá i za studena. Dále se mi asi nepatrně ztrácí chladící kapalina, ale emulze v oleji není a olej ve vodě také ne. Když odjedu na chalupu cca 28km do kopců tak mám silně natlakovanou expanzku a musím ji povolit velmi pomalu jinak vyprská voda přepadem a to nevím jestli je běžný jev, a hladina vyleze třena ze spodní rysky až 3 cm nad horní rysku. Trochu mám podezření na těsnění hlavy. Napadlo mě že by voda šla přímo do spalovacího prostoru a proto to kuckání než se voda vytlačí? Ta voda jestli opravdu mizí tak velmi malinko, dolévám třeba 2 deci za 4 měsíce. Další poznatek v zimě se to téměř nedělo a ted když se oteplilo zase skoro každý start. Celý rok to nikdy nerozsvítilo kontrolku až nedávno a to bylo poprvé co byla chyba na VAGU zapalování na 1.válci, po výmazu zase měsíc bez chyby na Vagu. Když jsem měnil svíčky,  barva krásně do cihlova a jen první byla trochu tmavší, ale hlavně šla špatně vyšroubovat a měla celý závit černý.  Začal jsem laborovat s cívkama, které jsem měl v zásobě a problém asi v nich nebude. Nějaké nápady čím by to mohlo být?

Postupně jsem vyměnil svíčky, palivový filtr, teplotní čidlo, olej, filtry. Poslední co mě napadá jestli nezkusit vyměnit čidlo tlaku a teploty nasávaného vzduchu. Kamarád automechanik si na dálku myslí že to může být i software potřeba přehrát v řídící jednotce, bohužel jsem zatím nesehnal nikoho na změření tlaků na válcích.

 

Předem díky za pomoc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Koukám tady na foru už je to mrtvé. Trochu jsem pokročil, nechal jsem měřit tlaky ale údajné hodnoty kolem 10 bar na všech válcích při tom nájezdu je blbost, tak jsem si sehnal kompresiometr a naměřil jsem kolem 15 bar na všech válcích. Zajímavé je že mi to měřili ve 2 servisech těch 10bar a ještě mi tvrdili že to je ok stav, to nechápeš.

Ovšem opravdu se mi po troškách ztrácí kapalina a tlakuje to. Dokonce jsem se naučil na Vagu sledovat výpadky zapalování a ty jsou vždy v tu chvíli když to blbne na tom 1.válci.

Zkusil jsem prohodit svíčky, cívky, vstřiky a stále je to na 1.válci, kdyby blbnul EGR nebo byl nízký tlak paliva tak by asi zlobily i ostatní válce ne?

A teď to nejdůležitější, údajně když nechám repasovat hlavu bez kompletní GO motoru tak potom začnou další problémy jako třeba spotřeba oleje atd?

Máte někdo s HTP zkušenost jak dlouho motor vydržel po pouhém repasu hlavy a nového těsnění a rozvodů? Prej se potom změní tlaky a odejdou třeba kroužky?

 

Problém je že jsem ze severních čech a lidi co dělají komplet GO jsou z moravy třeba 350km.

 

Předem díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bude hlava dobře udělaná a montáž taky tak by problémy bejt neměly. 

Sice mám 1.4 MPi, ale mám dělaný těsnění a broušenou hlavu a ok. 

Je otázka jestli těsnění a špatná "dosedací" plocha nebo je puklina v hlavě nebo je utopená vložka. Ale to bez kuchnutí a tlakový zkoušky hlavy nezjistíš. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bylo mi řečeno že po demontáži hlavy jí pošlou někam na opravu případných problémů, jen nevím jestli se automaticky provádí ta tlaková zkouška?

Co znamená utopená vložka?

Tlaky jsem měřil správně následovně?

Vymontoval jsem všechny svíčky a odpojil cívky a vstřiky. Osoba která točila startérem držela sešlápnutý pedál(to nevím jestli je správně ale někde jsem to četl jako návod). Měřil jsem nejdříve teplý motor a potom asi za 3 hodiny znovu. Měl jsem půjčený kompresiometr který měl 2 možnosti buď trubičkou s gumovým kuželem nebo hadičkou se závitem. Nejdříve jsem zkusil kužel a první 2 válce jsem naměřil 12 bar a třetí asi 14. Ale pak jsem si všiml že gumový kužel se začal rozpadat a opakoval jsem měření s použitím větší síly přítlaku, to už jsem měl na budíku na všech válcích něco přes 15 barů, následně jsem to cele ještě opakoval pomocí hadičky se závitem místo svíček a opět 15 barů na všech válcích. Jedině že bych zrovna já měl půjčený nepřesný. Samozřejmě jsem po každém měření odpustil čudlíkem na budíku. Osobně si myslím že v servise měli univerzální měřák i na diesely a tam je jiný rozsah budíku, a i servisák říkal motor bude ok není tam skoro žádná odchylka a ta údajně většinou bývá při problému. A hlavně ten druhý servis věděl jaké hodnoty mi naměřili v tom předchozím, bohužel šlo to přes známého a já jsem se prokecl a spoléhal na objektivní přeměření.

Editováno: , autor: drejk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 jinak dnes jsem udělal další pokus:

odpojil jsem od expanzky vrchní hadičku a zaslepil ji, místo ní jsem na expanzku napojil další hadici a její druhý konec jsem ponořil do pet lahve s vodou. Někde jsem četl že se tak pozná jestli opravdu tlakuje motor do okruhu. Nastartoval jsem teplý motor a zatížil pedál aby točil kolem 4 tis. otáček, ze začátku nešli žádné bubliny a zřejmě když otevřel termostat to začalo bublat v té láhvi, ale zase po chvíli to bublat úplně přestalo a tak pořád dokola. V tu dobu když to nebublalo a uvolnil se pedál tak to vždy na chvilku zabublalo. To už mi pomáhal brácha na pedálu. Mohu z toho něco vyvozovat nebo je to normální jev a nebo jasné těsnění hlavy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

Tak to tlakování jsem si potvrdil. Jezdím s trochu povoleným víčkem na expanzce jen tak aby voda neprskala ven a ucházel tlak, a po jízdě nejsou tvrdší hadice a hlavně při dalším startu není ten problém s vynecháváním zážehu. jak dlouho s tím můžu nouzově jezdit bez nějakých vážných následků? A jaká je pravděpodobnost že to už neodnesli kroužky? Můj místní servis by dělal jen hlavu a rozvody a údajně mám počítat s cca 20tis. Kč, no a na moravě ve Vyškově pan Dvořák za cca 25tis. dělá kompletní GO právě těchto motorů. Můj nejlepší kamarád pracuje jako automechanik ve značkovém servisu, kde bych se za servis nedoplatil a sám nyní řeší jiné problémy a garáž kde to udělat nemá. A on mi pořád vymlouvá kompletní GO, že prej když mám i po těch 16ti letech najeto jen 60tis. Km a celou dobu měním olej max po 9tis. a ještě k tomu pouze kvalitní tak by sám na svém autě nenechal rozdělat celý motor a měnit kde co i přes ten malý finanční rozdíl. 

Jaký je váš názor , mám to odvézt na moravu na kompletní GO a nebo tady nechat udělat jen ten vršek?

Díky moc

Editováno: , autor: drejk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, našel jsem velmi dobré reference na Kasl Motorservis ,ale bohužel tam nikdo za 14 dnů nereaguje, nakonec mi asi nezbude nic jiného než to opravdu odvézt 350km na Moravu, achjo.

Nebo někdo znáte nějaký opravdu dobrý servis, kde bych měl jistotu kvality?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Dobrý den, 

mám Fabii 1.2.htp rok výroby 2006 mám takový problém, při jízdě nad 100 km se mi rozblikaji kontrolky a auto začne škubat a jako ztrácet tah. Musím zpomalit a po chvilce to zase jede, ptala jsem se hodně lidí i v servisu a nikdo přesně neví co by to mohlo být. Nemáte někdo ponětí? Moc děkuji za odpověď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...