Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Milí Hkubeši,mě to dělá také,pustím při přeřazení nebo rozjezdu tychleji spojku,bouchne,pustím pomaleji světe div se,nebouchne.A píšu MOŽNÁ by to chtělo,čímž chci říct,že to stojí za vyzkoušení.Tak si nech svoje výpady od cesty.

Přesně takhle jak to popisuje standavfr mě to dělalo předchozí tsi a dělá i teď 1,4 16v v Roomu. Pustím rychle cvakne či klepne, pustím pomalu ticho. Jo a dělá to pouze při pouštění spojky a když motor běží, pokud je vypnutý můžu spojku pouštět jak chci a je klid. Kamarád co má F3 to má stejný a řekl bych, že hlasitější. Nejvíc je to slyšet, když si stoupneš někde ke stěně a na volnoběh mačkáš spojku. Už se to tady v některých tématech řešilo a zřejmě je to vlastnost nových spojek ;-) Hold my co slyšíme i trávu růst máme tyhle pazvuky blbý :-D

Dnes jsem to zkoumal na 40 kilometrové trase a u mě nic. Při přeřazení na trojku v kulise lehce cvakne, ale to dělala už F2 HTP od novoty, beru to jako vlastnost a nevadí i to.

Klepnutí při pouštění spojky jsem si taky všimnul. Při popojižďění po garáži se staženým oknem bez plynu jak jde spojka do záběru ozve se klepnutí. Podle mě to dělá spojková lamela. Záběr spojky se mi zda až moc necitlivý. Jako by byla v uložení nebo samotné konstrukci spojkové lamely vůle která způsobí že se lamela jakoby "lepí" ještě dříve než úplně pustim spojkový pedál. Mě by zajímalo jestli maji obě TSI verze stejnou spojku?

Upraveno od psf3

Mam TSI a obcas mi to klepne taky, ale spis u vyssich stupnu kdyz pustim spojku rychleji.

To by chcelo vidieť aj konkrétny šoférsky štýl , klepnutie prevodovky pri prudkom pustení spojky na voľnobeh je bežná vlastnosť kedy otáčky motora roztočia stojací hriadeľ prevodovky , klepanie pri preradení vlastnosť nie je rozhodne , otázka je čo si predstaviť pod "prudkým" pustením spojky , ak neviete šoférovať ťažko to ukecá niekto na záruku ...

Keď preraďujem autom nešklbe . Niekedy to aj pri najlepšej vôli buchne .

A to už preraďujem (niekedy ,keď sa nato sústredím)tak pomaly , že mám pocit že brzdím premávku-na rovnej ceste, do kopca  by to tak pomaly nešlo.

Okrem toho sú v premávke situácie keď sa potrebujem s autom rýchlejšie rozbehnúť , alebo zrýchliť (a to stále ešte s autom nešklbem)....

...nie problém je niekde v mechanike .

Otázne je či to je len "neškodný zvukový prejav"(ďakujem pekne) , alebo "závada".

...na okraj ,

predtým som mal FII 1.2 htp 44kW a otom ako som tam "hádzal" rýchlosti sa mi tu ani nesníva.

Neviem či to nesúvisí s tým ,že  FII 1.2htp 44kW 108Nm mala prevodovku(a asi aj spojku) stavanú do 150Nm.

A FIII 1.0mpi 55kW(aj 44kW) 95Nm má prevodovku stavanú len do 100Nm.

  • 4 měsíce později...

Zkoušel někdo reklamaci?

  • 4 týdny později...

Zdravím pánové jsem taky majitel tohoto motoru, a taky při sešlapování spojky mi to bouchne. Chci se tedy zeptat vyřešil někdo už tenhle problém nebo zjistil příčinu? případně co na to autorizák díky

Pravděpodobně toto:

 

Reeshanek: to není ono koukal sem na videa a děla to jenom u sešlapnutí spojky na jinou rychlost. Nicméně vyměním si RZ a pak sjedu do autorizaku, když zaruka tak snad německý servis kvalitní :D ještě mi něco vrže kolem hlavy a to mě děsně sere :/

  • 2 měsíce později...

Pánové, mám stejný problém. Byl jsem s tím v servisu. Projel jsem to s vedoucím servisu, bylo mi sděleno, že jde o bouchnutí spojky při záběru a jde o vlastnost těchto spojek. OVŠEM sdělil mi, že máme 5 let času na to, aby jsme s tím případně něco udělali (záruka). Tudíž dle mého Škodovka o problému ví, ale vyřeší ho až jen hodně otravným klientům. Asi budu jedním z nich. Pokud někdo úspěšně vyreklamoval, dejte vědět.

  • 2 týdny později...

Mám ten samý problém. Při návštěvě servisu, poněvadž, jsem mlel pořád dokola, že jsem takový zvuk ještě nikdy u žádné škodovky i jiných aut neslyšel a že to není normální, mě ze zoufalství půjčili 3 různá nová auta  motorem 1.0 44 i 55 kw a nechali mě se s nimi projet. Můžu říci, že u všech byl tento zvuk přítomen. Dle jejich vyjádření je na vině řídký olej v převodovce + mezizubní vůle. Mám najeto cca 12 000 km a rok staré auto...

  • 3 týdny později...

U agregátu 1,0MPi je použita převodovka MQ100 a výše popisované zvukové projevy jsou bohužel typickým průvodním projevem těchto převodovek resp. spojk. ústrojí.

Je to asi největší slabina tohoto agregátu a řešení je pouze jedno -. agregát s jinou převodovkou (1,2TSi s MQ200), bohužel.

  • 3 měsíce později...

Kým založím novú tému skúsim sa spýtať v tejto téme. Jazdím na 2 mesačnej FIII 1,0 44 kW. Už od prvého dňa som si všimol, že pri uvoľnení spojkového pedálu na voľnobeh je počuť hrkotanie od spojky, ktoré postupne zmizne. Pri zošliapnutí spojky na voľnobeh hrkotanie stíchne. Bol som s touto závadou v dvoch servisoch a všade mi povedali, že je to vlastnosť spojky. Samozrejme sa mi ten hluk nepáči, ale zaujímalo by ma či vo vašich vozidlách sa správa spojka rovnako.

 

Mám 1.0 55kw, spojka by měla být stejná, nic takového nepociťuji...

Tak to potom bude problém v samotnej spojke.

 

Správa sa presne ako popisujú v tomto TPI:

 

Screenshot_20170313-210459.png

Screenshot_20170313-210520.png

  • 9 měsíců později...

Koupil jsem před rokem ženě taky Fabii III 1.0 44KW na přesuny okolo komína, ten projev tam mám taky, kdy jsem to také řešil se servisem, bylo mi řečeno, že tento hluk zpusobuje převodovka, ne spojka, pry se jedná o hlučnější typy převodevek u kterých je lupnutí běžný projev. To TPI výše neodpovídá problému, který tady všichni řešíme, hluk je během jízdy při přezovaní jak nahoru tak dolů. Nicméně já jsme to s Fabii od ženy dotáhl až na výměnu převodovky, kterou má žena ve Fabii asi tři dny vyměněnou, ale byl tam jiný problém, šla od novoty velmi špatně řadit jednička. Řadit šla, ale po většinu času jen s velkou, opravdu velkou silou a člověk musel překonat značky odpor, proto aby jedničku zařadil. Ani po výměně převodovky bouchání či lupání při přeřazování nezmizelo, co víc ani nějaké značné zlepšení řazení prvního rychlostního stupně taky nenastalo, špíše mi to připadá, že je vše stejně jak před výměnou převodovky. Máte někdo v souvilosti s lupání při přeřazování, taky případný problém se špatným řazením prvního rychlostního stupně? Snažím se tímto dotazem zjistit, jetli náhodou to TPI výše nemá přímou souvislost mezi převodovkou a spojkou, což by případně způsobovalo to lupaní při řazení a dále pak také spojková lamela staršího typu nezpůsobovala problémy s řazením. 

Upraveno od Cidling

Bouchá mně to taky, a všechny co jsem v nich seděl při řazení nahoru. Je to bohužel vlastnost. Všechny rychlosti jdou řadit normálně až na 1, ta jde někdy hůř, občas musím ještě jednou vyšlápnout spojku. Ale nic tragického.

  • 3 týdny později...

Když mám auto studené, tak slyším také pěkné chrastění. Po sešlápnutí spojky je klid. Jakmile se auto zahřeje, tak je to OK.

  • 2 týdny později...

Zdravim ohledne seslapnuti spojky a zmizeni zvuku vymenili mi lamelu a uz to nedela. Co.se tyce bouchani kupoval.jsem v 25tkm stvalo me to dnes mam 51tkm a vubec o tom nevim jestli.to vubec jeste dela :D

  • 3 měsíce později...

Tak hlásím nová Fabie 44kW, výroba 16 týden 2018 a cvaká (bouchá) od novoty. Jelikož jsem přijel s Fabií I 1,2 HTP a odjížděl s novu, tak jsem si toho všiml okamžitě. Při mém stylu jízdy cvaká při řazení 1-2, 2-3, 3-4. 4-5 téměř nikdy, při řazení dolů snad vůbec. Jak jsme se tu asi tak všichni shodly, většinou to cvaká při řazení nahoru, protože spojka se pouští rychleji než při řazení dolů. Alespoň já to tak mám. Takže když jsem třeba řadil nahoru, ale auto jelo z kopce, tedy rychlost nabíralo jakoby samo, poušěl jsem spojku pomaleji a necvakalo. Beru to jako vlastnost. Záruku mám 5let a z 90% s tím bude jezdit žena :)

Já to už ani nevnímám, možná jsem se naučil spojku pouštět jinak/pomaleji? Ale v první chvíli mě to dost vadilo. Bylo to moje první auto s takovým pazvukem. Možná, kdyby se tam nalil jiný-hustší olej, tak by se to utlumilo. Ale na to nemám odvahu.:(

dělá mi to jak nahoru tak i dolů, občas ne, fakt záleží jak tu spojku pustím. Někdy to nevnímám, občas mě to strašně štve. Zvláštní ale je, že když jsem seděl poprvé v 1.0 MPI a testoval ji, jednalo se o roční vůz, ketrý měl nějaký nižší management v Bolce, měla najeto 10t km a nic takového jsem tam nezaznamenal. Nakonec jsem se rozhodl pro nové a tam jsem to zaregistroval hned při první jízdě.

- Jak jsem psal výše, děla mi to od novoty pri řazení jak nahoru tak dolu. Před 14 dny jsem to s technikem v škodovce řešil, jestli není nějaký lék, řekl mi, ze je to normální projev, který skodovka neřeší. Dělají to jen 1.0 mpi od počátku výroby, a také Citiga. Shodli jsme se na jednom, prevadecku 1.0mpi nikdo nemá a když vám to prodávají tak to prodejce neřekne. 

- Fabii jezdí manželka, když s tím občas jedu já, jsem z toho šílený. Nesnesl bych to, velice mi to při jízdě vadí. Nabízel jsem manželce, ze ji auto jen k kvůli tomu vymenim za jiné, ale nechce, z toho jsem usoudil ze ji to asi nijak nevadí. Být to me auto, už dávno je ve světě. Nebyl bych s tím schopen jezdit, ikdyz na jízdu jako takovou to nemá žádný vliv. Takový projev spojky jsem já osobně ještě v žádném autě nezažil. Za mě je to hnus na zbliti a za tento technicky paskvil, by se měla skodovka stydět. 

když mi asi po 2 měs. po pordeji poslali dopis s obsáhlým dotazníkem, byla to jedna z věcí, ke které jsem se tam negativně vyjadřoval. Nedělá mi to ani F I po 370t km.

Také mi to dělá, ale neřeším to, dá se říct že už to ani nevnímám a beru to jako vlastnost...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.