Přejít na obsah

Zvuky a zápach při pouštění spojky


jardaptak

Doporučené příspěvky

Včera jsem měl půjčeného nového Rapida 1.0 TSI a mlátí to také.. stejně jako chrastění při volnoběhu..dělalo to už i HTP a je to zcela normální.. prostě daň za nevyváženost..
Jinak klepání na volnoběh lze zjistit i šlapáním na spojku, pokud po sešlápnutí utichne, je to spojkové ložisko..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nesouhlasím s tebou ohledně HTP, máme doma ještě veterána s aktuálně nalétanými 385t km a za prvé, při přeřazování rozhodně neklape jak moje litrové MPIčko a za druhé, ani po těchto kilometrech není haťapka hlučná po startu, jak můj litr s pouhými 50t km. Toho když v chladné dny nastartuji, mám pocit že jsem si koupil diesel a ne benzíňák. Ano po vyšlápnutí spojky, nebo když se ohřeje, tak ztichne, ale jestli by to mělo být spojkové ložisko a dělá to všem nehledě na nájezd, tak bůh s námi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem dvě HTP vždy zánovní a rachtalo to na volnoběh jako kráva.. někde najdu videa.. Při řazení v ní nebouchalo s tím souhlasím.. Já mám dojem, že u litrových TSI to vysvětlovali ve Světě Motorů. Mám pocit, že to bylo vysvětlené absencí dvouhmoty a tím, že pružinky jsou na spojce tak jemné, že při pouštění pedálu a záběru toho vysokého krouťáku v tom bouchne.  Přece jen - HTP mělo krouťák kolik? 100Nm? 1.0 TSI mají 2x tolik...

Spojkové ložisko být špatné nemusí, tehdy mi to na HTP dělalo a řekli mi, že je to vlastnost, že mohou zkusit dát jinou spojku, ale bude to dělat za chvíli zas..

Video jsem našel: Je to HTP CGPA 2011 ročník...

V práci máme Citiga s 1.0 MPI i F3 a všechny se takto chovají, takže závada to určitě nebude.. prostě vlastnost.. Až třeba 1.4 TSI v O3 tyhle divný zvuky nedělá.. soukromě mám nyní O2 1.2 TSI 77kW a také je krásně tichá.. holt daň za tři válce..

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jsem v práci, youtube mám blokovaný, takže nemohu posoudit zvuk, ale co se týká psané informace, tak rachtání na volnoběh jsem absoloval u rooma BZG 2007, kdy jsem musel nedávno v nějakých 215t km měnit dvojložisko, jaký to dělalo rachot s nevyšláplou spojkou po nastartování a pak už později i za jízdy. Ale přičítám to kvalitě dílů, F I mám 2004 a je pořád původní 385t km, room 2007 už se měnilo a tvoje 2011, také problém ... takže to o něčem vypovídá :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 6. 3. 2019 na 18:07, dusan.k napsal:

Mě klepe něco od motoru když běží motor na neutrál.Z venku to není slyšet,ale zevnitř ano.Není nějaký tip na co se zaměřit?Jsem z každého klepání nervozní ,ale nemohu příjt na to od kud to je.Je to 44kw.Tuká to tak každou sekundu.

Takže problém vyřešen.Nechal jsem auto v servisu,dělali nějakou zvukovou nahrávku a tu posílali do Škody.Rozhodli že to jde od spojky,vyměnéná celá spojková sada na záruku a auto je krásně tichoučké.Ptal jsem se servisáka kolik bych platil kdybych to řešil sám tak říkal že ta sranda vyjde na 8500kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Nová F3 1.0 MPI mi začla po asi 800km klepat při přeřazení na vyšší stupeň 1-2, 2-3,při pouštění spojky. Nejdříve jen zlehka. Po asi 14 dnech velké zhoršení, jsou to rány jak z děla a dělá to už i při převodu 3-4, 4-5 a občas i při převodu z vyššího na nižší stupeň. Rozhodně má na to vliv i venkovní teplota. Jízda ráno do práce ještě ujde, ale odpoledne z práce kdy je venku 30°C jsou to velké rány, kdy se i procházející lidé otáčí za zvukem. Dále začal být hlučný i výfuk, jak kdyby v něm byla díra.  Reakce na reklamaci: neuznána, dělají to prý všechny nové fabky. Najde se tu někdo, kdo při reklamaci uspěl ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradím Ti. Posaď do svého auta řidiče, co má taky MPi-čko a uvidíš co Ti na to řekne. Kdyby to bylo hrozné jak tvrdíš, tak asi z toho servisu nepojedeš s tím, že nic tomu není.

Sám to znám z dřívějška, napřed eufórie z nového auta, pak červíček pochybností a pak je člověk nasraný a nakonec zjistí, že to je normální projev auta. Možná si měl vysoká očekávání a pak jsi sedl do obyčejného auta. Opravdu bych vyzkoušel toho majitele jiného Mpi, ať se Ti s tvojím autem projede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Za těch 35 let, co jezdím jsem seděl ve velkém množství aut, z nichž většina byla značky Škoda. Jezdil jsem ve Spartaku, původní Octávii atd. V podstatě jsem seděl v každé škodovce od toho Spartaku. Ale když jsem koupil Flll MPI a slyšel ty zvuky při studeném volnoběhu a při řazení, byl jsem z toho nešťastný, kór když jsem jel do AS a tam mě s tím vyfakovali. Zařekl jsem se, že škodovku už nikdy. Pak jsem si v průběhu času na to všechno zvykl, ono v podstatě když nejde o život, jde o h. Ale kvalita jde dolů, o tom žádná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Aktuálně má Fábka najeto 60 000 a pořád jezdí (na spotřebu luxusní), v březnu 2020 končí záruka. Jezdí s ní manželka, ale když se s tím svezu, všude všechno bouchá, drnčí, chrastí, ale pořád drží... :-) mohl bych reklamovat několik věcí, ale nechci, protože vím, když se do toho jednou zasáhne mechanikem, tak už budu jezdit do servisu pořád... :-) každopádně Škodovka má u mě velké mínus, na druhou stranu co bych chtěl s autem za 230 000... :-)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Vloni jsem zakoupil novou Škodu Fabia 1,0 55 kW (po posledním faceliftu). Již od prvních kilometrů provozu dochází při každém záběru spojky po přeřazení ke zřetelnému kovovému, zjevně „nezdravému“ zvuku, resp. cvaknutí. Stejný zvuk je slyšet i při pomalejším povolení pedálu spojky u stojícího vozidla s motorem v chodu bez zařazeného rychlostního stupně. Tento rušivý zvuk je slyšet i uvnitř vozidla. Když pouštím spojku pomalu nebo když při pouštění již přidávám plyn, zvuk se neobjevuje. Někdy navíc i při jen nepatrně delším prokluzu spojky, čemuž se vždy nelze za jízdy v městě vyhnout, spojka zapáchá (auto je přitom vybaveno asistentem rozjezdu do kopce, takže k nějakému nadměrnému "týrání" spojky určitě nedochází). U mých asi sedmi předchozích škodovek žádný problém nebyl. Mohl by mi někdo poradit, čím by výše uvedené mohlo být a poradit, jak toto odstranit nebo jestli je to běžné i u jiných aut. Díky, přeji pěkný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pravděpodobně u Fabie III a u motoru 1.0 Mpi je to, co popisuješ běžné a najdeš toho tady na fóru více, třeba tady:

 a i tu smrdící spojku tady najdeš, jen hledat. Jen doplním, že sis asi neměl zakládat toto téma, protože tento problém je zde již řešen a tak Ti to může moderátor uzavřít, ale rychle Ti odpovím, než se tak může stát.  Já mám to samé auto a tu samou motorizaci a dělá mi to také. Ten kovový zvuk při vypuštění zmáčknutého pedálu spojky neřeším, ten mají i ostatní majitelé stejného typu (zkoušel jsem to na dalších dvou autech) a je to pravděpodobně konstrukční vlastnost. Ta spojka mi taky smrdí i při běžném rozjezdu, kdy spojku trochu více podržím, nebo při rozjezdu do kopce přidám více otáček  motoru. Bohužel je to podle mne dáno asi materiálem třecího obložení spojkové lamely (asi se šetří na všem).  Taky je to u mne 6-tá škodovka a taky jsem nikdy neměl problém s pálící se a smrdutou spojkou  a taky mám najeto stovky tisíc km, takže se nepovažuji za nějaké řidičské kopyto. Asi Ti nezbude, než se s tím smířit, nebo si časem koupit jiné auto. Škodovka  bohužel neuznává reklamace typu spálená spojka, vždy to jde na chybu zákazníka a při tom asi moc dobře vědí, že ty materiály tam nejsou žádná sláva. "Dobrý" přístup k zákazníkům že ?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na druhou stranu, v CitoGo je MQ100 se stejnou konstrukcí a rozvážkové služby se s tím zrovna moc nemažou a na spojku najedou přes 200tis.

 

Záleží jakých těch 7 předchozích škodovek bylo, dříve mělo i HTP převodovku MQ200, takže tam byl limit daleko a spojka byla předimenzovaná. Bohužel zrovna u 1.0 MPI na PQ26 je u 1.0 MPI převodovka MQ100 s limitem 100Nm a má tyto vlastnosti, při prokluzu smrdí a při řazení někdy klepe při pouštění spojky. No na druhou stranu jak jsem psal výše, zatím to vypadá, že i přes tyto projevy docela drží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho Citiga a krátké Fabie III je rozdíl v pohotovostní hmotnosti cca 160 kg, a taky je tam jiné zpřevodování,  což se může taktéž na té spojce ohledně životnosti a projevu pálícího se obložení projevit. Je tedy fakt, že u Citiga jsem o smradlavé a pálící se spojce moc neslyšel, u té Fabie III s 1.0 Mpi a s převodovkou MQ100 je toho tady celkem dosti.  U mne  ta spojka zatím drží i když smrdí, ale bude to i zhusta tím, že mám o ni obavu a jízdní styl, hlavně při rozjezdech je u mne nyní dosti opatrný.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, CitiGo má jinak poskládané převody, konkrétně na 1RS při 1500ot

______________55kW____________________44kW

CitiGo_____12.30 km/h________________11.69 km/h

Fabia______10.19 km/h________________9.68 km/h

Tedy i zde tahá Citigo za ten kratší konec a potřebuje větší "prokluz", ikdyž ty rozdíly budou minimální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám novou Fabii 55kW MPI a potvrzuji, že to taky bouchá. Ale trochu jsem věděl do čeho jdu, využíval jsem carsharing, kde mají samé škodovky a dělají to všechny Citigo (taky MPI motor) s manuální převodovkou. Mají několik Fabii TSI a ty to nedělají, jen velmi výjimečně. Jedinej způsob, jak se dá bouchání eliminovat je řadit při nízkých otáčkách a plynule pouštět spojku. Jezdil jsem i v Citigo s automatem a ten je nastavený na hodně nízké otáčky, skoro to nejede ani 50 a už je tam pětka. Když tak řadíte i s manuální verzí MPI, tak se bouchání eliminuje. Je to ale dost klidný způsob jízdy. Holt pro dynamický styl jízdy je TSI :-) MPI není na frajeření, je to auto, který jede a za ty prachy myslím nemá konkurenci. Skladový vůz se dá koupit za 230 K v hotovosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Dnes jsem přišel na celkem zajímavou věc ohledně spojky u mé Fabie combi  Mpi. Po cca 3 a 1/2 letech jsem si doma měnil brzdovou kapalinu a tam se samozřejmě mění brzdovka i ve spojkovém okruhu. Zatímco výměna v brzdovém okruhu prošla bez komplikací, tak brzdovka z odvzdušňováku spojky od začátku silně pěnila a byla hodně zavzdušněna, takže jsem zde spotřeboval nepoměrně více nové kapaliny, než ten dílensky předepsaný objem 0,15 l.  Nakonec se podařilo a ejhle, spojka začala fungovat o cca 50% lépe, než doposavad. Na spojku, která je u Fabie III  s motorem Mpi,  jsem nadával  již od prvních kilometrech po koupi nového vozu. No a ono se nakonec ukázalo, že pravděpodobně již na výrobní lince při plnění brzdového okruhu něco montážníci udělali špatně a spojka podle mne né moc dobře fungovala  a já jsem 3 roky nadával na mizernou kvalitu a konstrukci a na to, že pravděpodobně již stárnu a blbnu a ztrácím  cit pro auto. Jak málo může zlepšit funkci samotné spojky, že ?  Dodávám, že za celou tu dobu nezaznamenán žádný únik brzd. kapaliny, vše okolo trubek suché a čisté, žádná díra, nebo porušení potrubí nebylo. 

PS:jen mě tak napadlo, jestli opravdu a poctivě při výměně brzdovky v AS mění kapalinu i v tom okruhu spojky. No měli by, ale když to pravděpodobně dokázali doprčit již při výrobě, tak pak jim věřte. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecné postupy pro domácí podmínky (nemáte na to dílenský přístroj, ale našlapáváte s pomocníkem pedál, nebo používáte vakuové odsávání) jsou již roky takové, že při prosté výměně brzdovky se postupuje od nejkratšího okruhu k nejdelšímu, tj. od spojky přes  přední kola,  postupně až k zadním kolům. U odvzdušňování zavzdušněných brzd je to opačně, tj. od nejdelšího okruhu k nejkratšímu. Má to svoji logiku, proč se to tak dělá. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, miklisek napsal:

A přitom se ve spojkovém válci mění/odvzdušňuje kapalina jako první.... Taky na mě koukali v servisu jak na blázna, co to chci.

Screenshot_20220802_220947.thumb.jpg.28b8d364f701a8c8e44b4b3b8553d8d7.jpg

Právě, osobně jsem nikdy si nenechal měnit brzdovku v servisu (nechci jim křivdit, ale jsem na tzv. některé  "odborníky" v AS silně alergický), ale již párkrát  jsem si hlavně u Škodovek vrátivší se ze AS po oficiální výměně brzdovky všiml, že na odvzdušňováku spojky je starý několikaletý nános prachu a mastnoty, rukou a klíčem nepolíbený. Možná se někdo bude divit, že po tom tak pasu, ale s oblibou, když mně někdo známý, řekne, že se s něčím vrátil ze servisu, tak ho občas požádám, jestli se na to mohu jen tak kouknout. Výsledek často hovoří za vše a potom se divte, že je mám  v AS tak "rád".  O tom, co může několik let stará a neměněná  zavodněná kapalina udělat ve spojkovém válečku se nemá ani cenu bavit.   

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já ti rozumím, sám jsem odvzdušňoval desítky aut v době kdy, jsem si tak jako šudák přilepšoval živobytí, ale Rapida mám ještě v záruce, kterou jsem bohužel už několikrát využil. AS v oblibě taky nemám viz. můj problém na cestě s nepojízdným autem, ale když jsem něco potřeboval v mém domovském vzali mě i mimo pořadí a na počkání. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...