Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dnes som si našiel na gumovej položke niečo olejove. Pátral som a našiel som mokré miesto na niečom, čo odhadujem, že bude servo?

 

Snažil som sa to odfotit a olej som nahmatal pri tom srobe.

 

pôjdem s tým do servisu, auto ešte nemá dva roky, čiže by to malo ísť zo záruky...

 

Ako veľmi náročné to je na opravu? skôr jednodňova záležitosť alebo na viac dní?

IMG_20200425_122834.jpg

IMG_20200425_122843.jpg

Neteče. Servo nemůže týct.

Upraveno od LiveBomb

  • Autor

a coco by to teda mohlo byť? ja sa do toho nerozumiem...

Je to opravdu mastné? Jedině nějaký mazací tuk? Servo je jinak čistě elektrické bez hydraulické kapaliny.

  • Autor

ano, je toto mastné. má to jemne žltú farbu, veľmi bledú. je toto bez zápachu.

 

netečie to cícerkom, ani to nejak veľmi neodkvapkava ako napr. z vodovodnej batérie (ak by som to mal prirovnať). skôr sa to tam iba drží a odkvapne to ked sa toho dotknem alebo asi raz za dlhú dobu, veľa tam toho nebolo. len taký fliačik, ktorý sa skor rozpil.

Neřešil si třeba něco vrzajícího v palubce, pod palubkou, pedálech?

  • Autor

nie, nic som neriešil. 

 

a co to je vobec za dielec z čoho to uniká?

Ahoj. Mě se stalo úplně to samé u Rapida. Mastnota na rohožce a mastný šroub.  Měnili mi celé servo i s tyčí řízení. Oprava na jeden den. 

Upraveno od Petr Rapid

  • Autor

no paráda, mal si to ešte v záruke? čo uviedli ako závadu?

Ano. Byl v záruce. Posílali to do Škody na vyhodnocení a uznali to s tím, že se měnil cely ten sloupek řízení včetně posilovače.

  • Autor

hm, zaujímavé. som zvedavý čo sa tam dodrbalo takto z ničoho nič...

 

a som zvedavý čo povedia mne.

  • Autor

update: ráno pred 8:00 som to zaniesol do autorizovaneho servisu. asi o hodinu mi volali, že to pozerali a vraj je to suché. 

vraj z toho mohol vytekat nejaký vosk. oni nevedia čo tam je ked iba hádajú? 

 

nechajú auto na slnku, aby sa prehrialo a ešte to pozrú... neviem co si o tomto postupe myslieť.

Upraveno od PS1984

Co si o tom chceš myslet? Prostě se ti to projevuje na díle ve kterém žádná tekutina není. Nic jiného než že logicky urychlíš pravděpodobný důsledek problému a následné hledání prostě nevymyslíš.

Klidně se mohlo stát, že na nějakém díle uvnitř, pokud vůbec, je z nějakého důvodu dáno více maziva (člověk co maže nabral o trochu více, stroj blbě nadávkoval) a teď to někde za tepla protéká.

Screenshot_2016-09-06-08-34-51.thumb.jpg.9027796d8f5cc2af9a1d7ecc27d3f686.jpg

Já měl kapalinu na stejném místě a flek na koberci. Projevilo se to po dvou letech provozu. Škoda k tomu přistoupila, že vyměnila celý sloupek řízení. Teorie o nějakém vosku je nesmysl, protože to evidentně vzlínalo z toho šroubu. Vypadalo to jako řídký olej. Jestli je uvnitř kapalina nevím, ale tím pádem nechápu uznanou reklamaci. 

  • Autor

ano, išlo to presne z toho šróbu.

 

mne sa to objavilo po roku a jednom mesiaci, kilometraz 12 920.

 

pred necelou hodinou mi volal chlapik zo servisu, ze to opäť pozerali (auto je na slnku) a vraj je to suché. môžem si prísť pre auto.

 

povedal, že mám na tom jazdiť a ked by sa to opakovalo, tak to komplet rozoberú.

 

najhoršie je na tom to, ze mi ani nevedia povedať co to je. nie je to najlepší pocit jazdiť keď sa človek obáva či mu nezlyhá riadenie...

Upraveno od PS1984

Řízení by ti selhat nemělo, ten posilovač žádnou kapalinu ke své funkci nepotřebuje. A ikdyby selhal posilovač, tak by se s tím dalo jet. Jedině že by se to kouslo, ale to by se tam spíš muselo dostat něco z vnějšku. každopádně když budeš auto přebírat, mrkni jak ten šroub vypadá.

  • Autor

tak ako som písal vyššie... auto som si mal prísť zobrať, vraj to neuniká, len srob z toho zostal zamastený.

 

tak som si to skontroloval, kvapky sa netvoria, ten srob je ozaj len zamasteny.

 

technik mi povedal, ze to mám sledovať a ked to bude opäť unikať mám to doniesť...

  • 3 měsíce později...
  • Autor

Update po dlhšom čase...

 

Mal som chvíľu času keď som čakal na parkovisku  piatok 31.7 a prišlo mi na um, že skontrolujem ten srob (pohľadom kontrolujem vždy gumovu rohožku a je suchá, bez fľaku). 

 

Srob bol samozerejme mokrý. Uz nie len mastný ako ked je niečo zamastene od niečoho, ale zase tak, ze odtiaľ niečo tečie... navyše celá tá vecička, ten sivý diel kovový bol strašne horúci (auto stalo niekoľko dní na priamom slnku s teplotami cez 30°C, možno preto to bolo horúce).

 

Asi teda opäť servis... Dúfam, že tento krát to spravia...

  • 9 měsíců později...
  • Autor

update:

 

minulý týždeň sa to tam zase objavilo, tak som sa už nasral. zaniesol som im to a dnes som bol vyzdvihnúť auto - reklamácia uznaná. výmena dielu: 6C1423510CC - stĺpik riadenia.

 

Chlapík hovoril niečo v tom zmysle, že je tam nejaká doživotná náplň oleja v tom dielci a z toho to unikalo.

  • 2 měsíce později...

Mám přesně tentýž problém 😳. Rapid MR 2019 (tj. stejná technika jako Fabia 3). Teče to u šroubu na servu... Na foto šroubu je vidět jak rosí takový zelenkavý olej. 

 

Auto bylo od jara odstaveno v garáži a vůbec teď nejezdilo. Nevím, jestli to s tím nějak nesouvisí. Každopádně koncem zimy před odstavením zjištěny také vyteklé oba zadní tlumiče, tak rovnou v autorizáku upozorním i na tekoucí servo.

 

No, to mám tedy radost 🤔

IMG_20210717_132712.jpg

IMG_20210717_132704.jpg

Upraveno od tom01

  • 2 měsíce později...

Tak po všemožných prázdninových průtazích (naše dovolené, dovolené v servise), po čekání na uznání kulance od ŠA byla včera dokončena oprava řízení. Po jarní odstávce, kdy auto čtvrt roku nehlo, začalo dole kolem šroubu na servotroniku rosit tekuté mazivo a nakapalo na gumu pod pedály, jak jsem psal. Servis to bez okolků uznal a poslal na uznání kulance do ŠA. Mezitím Rapid celé léto vesele jezdil a mazivo dál neunikalo. Skoro bych řekl, že kdyby auto čtvrt roku nestálo, tak by se ta závada snad ani neprojevila. Kulance mezitím uznána, servo vyměněno, vše nakódováno, udělaná geometrie. Při výměně se dělá komplet rozborka, sborka vč. demontáže celé palubní desky 😳. Nicméně chlapi v Porsche ČB odvedli skvělou práci. Auto jsme hned projeli. Na dvoře v práci všemožný slalomy, osmičky od rejdu do rejdu, servo maká jak má. Na rovném úseku silnice volant po geometrii stojí hezky svisle, jak má, není nakřivo. Na rozbité cestě znovu sestavená palubka ani nepukne, nevrzne. Prostě vše OK 👍. Fakturu nemám (ta jde na leasingovku), ale celková cena kolem 50.000Kč, z toho by se mělo platit cca 13.000Kč a zbytek ŠA.

IMG_20210917_181525.jpg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.