Nepravidelný chod ventilátoru topení - Elektrika - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Přejít na obsah

Nepravidelný chod ventilátoru topení


strangerino

Doporučené příspěvky

Ahoj, 

rád bych se s Vámi poradil ohledně mého problému s Rapidem 1.6TDI CR 85kW CXMA 12/2015.

 

Posledních pár týdnů si všímám toho, že mi nějak špatně fouká ventilator topení. Abych byl přesnější, tak fouká prerusovane. 

Co jsem vypozoroval, tak problem se zmírní, pokud je motor zahraty. Nicmene, problém ani tak nezmizí. 

 

Když na climatronicu zapnu AUTO, tak se to děje také... Ovšem děje se to i když je funkce AUTO vypnutá. Stejně tak na to nemá vliv ani tlačítko AC. Vypnutý / nastartovany motor take není rozdil a ventilace stále fouká prerusovane. 

 

Vůbec si nevim rady, cim by to mohlo být... 

 

Zkoušel jsem dokonce i mou obyčejnou diagnostiku ELM327 OBD2 BT... Tam jsem zjistil jednu chybu, která údajně poukazuje na závadu lambda sondy P0052, což úplně nechápu, co by to s tím mohlo mít společného... Nehledě na to, že kontrola motoru mi nesvítí a auto jede bez potíží. Prostě je to jen z nějakého duvodu zapsáno v paměti diagnostiky... 

 

Zde přikládám video se zavadou (Zapnout zvuk) 

https://youtu.be/ZQ-iDwdMEFc

 

Předem děkuji za případné reakce. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obecně do ventylátoru jde PWM jestli ten modul nefunguje správně tak  by to mohlo dělat toto. Nebo je ventylátor mechanicky vydrbaný a pak to bude dělat to samé.

Reklamace nebo rozebrat zkontrolovat ventylátor.

Climatronic by neměl přímo řídit ventylátor u OII se tomu myslím říkalo IPC modul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika bude zítra. Jsem zvědav, co ukáže... Zda tedy vůbec něco. 

Nicméně si myslím, že takováto zavada na elektroinstalaci by se asi na diagnostice měla nějakým způsobem promítnout, neboť ani ten systém určitě nemůže vyhodnotit takhle razantní kolísání otáček ventilátoru... 

 

Kéž by to byl jen regulátor nebo samotný ventilátor topení... Vyměnil bych a bylo by. 

Snad to nebude například RJ climatronicu nebo něco podobného na čem bych se finančně vysypal. 

 

Každopádně, diagnostiku bude dělat známý přes VCDS, tak se raději ještě zeptám... Pokud výpis chyb climatronicu nic neukáže, je možné se ještě na něco zaměřit, co by mohlo chybu odhalit a nebo alespoň trošku nastínit po čem jít?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som vymenil regulátor a po čase mi to robilo to isté. Išiel som servisu a vymenili softvér na climatroniku.. Občas to urobí, ale nevenujem tomu pozornoť.  Zistil som, že to urobí vtedy, keď sa vonkajšia teplota vyrovná nastavenej teplote na climatroniku. Vtedy ventilátor točí minimálne otáčky, skoro vôbec, ale akonáhle sa zmení teplota na čidle, tak sa znova rozbehne.Počet čiarok na climatroniku pritom zostáva stále rovnaký. Diagnostika neukázala nič. Tak som to nechal tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  Zobrazit skrytý obsah

Tady je ten výpis z diag a moc moudrý z toho nejsem... Nikde nevidím důvod toho, proč ten ventilator blbne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělá taky a podle mě je to kvůli chytrému dobíjení.

Když jedu pod plynem nebo na neutrál tak fouká méně, pokud brzdím a auto "rekuperuje" tak fouká výrazně víc. Je to hodně znát když nejedu plynule a střídám brzdu s plynem. 

Při té rekuperaci alternátor pumpuje cca 16V a je to poznat třeba i při stírání ( stěrače se pohybují rychleji)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 11. 6. 2020 na 18:09, Malarkey napsal:

Mě to dělá taky a podle mě je to kvůli chytrému dobíjení.

Když jedu pod plynem nebo na neutrál tak fouká méně, pokud brzdím a auto "rekuperuje" tak fouká výrazně víc. Je to hodně znát když nejedu plynule a střídám brzdu s plynem. 

Při té rekuperaci alternátor pumpuje cca 16V a je to poznat třeba i při stírání ( stěrače se pohybují rychleji)

Rozšířit  

Jenže ono to dělá stále... At mam nastartováno nebo ne... A driv to nedělalo... Je to maximálně měsíc, co to začalo dělat... Kdyby to dělalo dřív, uz bych to davno řešil. 

 

Vubec nechápu, co se tomu děje, ze to dělá takove blbosti... 

Zřejmě to budu muset otevřít a zkusit promerit napětí na ventilatoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě mě tak napadlo... Než to cele začalo, tak jsem začal slyšet takové divne bouchani, bublani z prostoru pod kastlikem spolujezdce... Jakoby od toho ventilatoru.. Chrastilo to i kdyz ventilator nebezel... Prestalo to po vytazeni klicku. 

Znělo to asi jako kdyby se tam prohanelo stado zvěře.

 

Zvíře to nebylo, po vypnutí klíčku to naštěstí přestalo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastavovanie klapiek climatroniku to je. Už to tu bolo písané. Mne robí to isté, aj každému, kto má climatronik. A robí to aj pri vytiahnutom kľúči zo spínacej skrinky.  Keď otváraš po čase auto, vodičove dvere, robí to to isté. Ani nemusíš mať kľúč v zapaľovaní.

Editováno: , autor: touareg3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na O1 mě cvakala mnohem víc jedna z klapek u středového panelu dokonce po otevření dveří bez klíčku protože se Climatronic pokoušel klapkou dojet do koncové polohy kam se stářím prostě nedostal. Jediná možnost bez demontáže byl reset klapek od té doby OK.

Na SII byl taky nějaký drobný problém opět reset do maximálních pozic a OK.

V tvém případě nevím. Nemám nastudované ani nevím jak to tam má vypadat. Podle videa to vypadá že je klapka totálně zaseklá možná se jen pokouší zajet do nejzašší pozice která už není aktuální a nemusí to ničemu vadit.

Každopádně nejrychlejší rada zdarma najdi si procedůru pro reset klapek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravím chci se zeptat mám problem taky s climatronikem přestává mi foukat ventilátor i když na panelu je nastavena nějaká rychlost . Když přidám nebo uberu teplotu tak čárky na panelu narůstají nebo snižují ale ventilator nic. A někdy to zas funguje bez problému. Nevíte kde bude problem už se blíží zima tak ať mě to někde nevypeče moc diky za odpověď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mňa to bola recirkulačná/ protiprievanová klapka, ktorá sa dokázala zaseknúť v takej polohe, kedy škrtila prívod vzduchu k motoru ventilácie.

 

Prejav bol taký, že prietok vzduchu bol stále rovnaký aj na najvyšší výkon ventilácie, otáčky sa zvyšovali na motore ale neodpovedali sile výfukovaného vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...