Jump to content
Sign in to follow this  
wireless15693

Výmena originál autorádia Octavia 2 (1Z) 2009

Recommended Posts

Posted (edited)

Ahojte :)

 

Potreboval by som poradit, vymenil som original radio za 1DIN Pioneer MVH S320BT,

 

Dokupene: ISO adaper https://www.ahifi.sk/4carmedia-iso-konektor-volkswagen-skoda-seat-audi.html

                  Antenny napajac https://www.ahifi.sk/antenny-napajac-phantom-vw-audi-seat-skoda-peugeot-fiat-mercedes-fakra-din.html

                              

Vsetko mam zapojene, do radia som priviedol spinanych 12V z poistkovej skrinky(dal som to na neobsadenu poziciu, kde je spinanych 12V). 

 

Vsetko ide v poriadku, no radio sa zapne, ak sa nastartuje, alebo sa klucik otoci do prvej pozicie. Vypne sa, ked sa otoci do pozicie 0.

Predtym original radio fungovalo tak, ze bolo zapnute aj v pozicii 0 a vyplo sa az ked sa klucik vytiahol zo zapalovania. 

 

Chcel by som to spravit tak isto, ako to bolo s original radiom, teda radio funguje aj v pozicii 0 a vypne sa, ked sa kluc vytiahne zo zapalovania. Viete mi prosim poradit ? 

Je to neprakticke, kedze v pozicii 1 mi sviatie kontrolky a hlavne svetla, kedze mam automaticke svetla. Musel by som ich manualne vypinat a ked pojdem autom zase zapinat, no nie je to prakticke. 

 

Alebo dalsia moznost, priviest namiesto spinanych 12V stalych 12V a radio vypnut rucne priamo na radiu(pripadne povytiahnut predny panel radia) ? Ak by to nebolo mozne spravit tak, ako fungovalo original radio. 

 

Dakujem pekne :) 

Edited by wireless15693

Share this post


Link to post
Share on other sites

Originalni radio je napojene pouze na stalych 12 V a zbytek zjisti pres CAN. Mozna existuje nejaka krabicka, ktera by se pripojila na CAN a spinala by ti 12 V, ale nevim o tom.

 

Dalsi moznost je pripojit se mezi spinacku a RJ sloupku rizeni, a udelat si krabicku, ktera by ti to spinala tak jak chces (rele, nejake tranzistory...). Ale to pro tebe asi neni moc realne.

 

Takze asi jedine jak rikas, radio pripojit na stalych 12 V a vypinat si ho manualne. Otazka je, jestli takto zapojene nebude vybijet baterii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, LucasCZE napsal:

Dakujem pekne za odpoved.

Mozno tato krabicka ? https://www.ahifi.cz/iso-adapter-can-bus-modul-vw-skoda-seat-253193.html#tab-comments

 

Ale to uz je moc penazi, radsej by som to skusil s tym stalim 12V a manualne vypinat, ak to teda nebude vybijat baterku, vyskusam.

Ak by to vybijalo baterku, prehodenim, medzi vodicov by sa nezmenilo nic ? Z radia co mam iso konektor, mam tam moznost rozpojit a prehodit vodice zlty(stalych 12) a cerveny(spinanych 12), ak by sa to prehodilo.

 

Este nahodou neviete, kde pripojit modry kablik z toho antenneho napajaca ? https://www.ahifi.sk/antenny-napajac-phantom-vw-audi-seat-skoda-peugeot-fiat-mercedes-fakra-din.html

Neviem, ci to mozem dat aj na stale 12, ci spinane, ci je to jedno. Ma to DIN vydlicu, teda by som to mal dat do konektora, len neviem, na ktoru poziciu.

 

 

před 3 hodinami, LucasCZE napsal:

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 26. 6. 2020 na 13:22, LucasCZE napsal:

Originalni radio je napojene pouze na stalych 12 V a zbytek zjisti pres CAN. Mozna existuje nejaka krabicka, ktera by se pripojila na CAN a spinala by ti 12 V, ale nevim o tom.

 

Dalsi moznost je pripojit se mezi spinacku a RJ sloupku rizeni, a udelat si krabicku, ktera by ti to spinala tak jak chces (rele, nejake tranzistory...). Ale to pro tebe asi neni moc realne.

 

Takze asi jedine jak rikas, radio pripojit na stalych 12 V a vypinat si ho manualne. Otazka je, jestli takto zapojene nebude vybijet baterii.

Vidim, ze ste asi podpisal, no text sa mi nezobrazuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ahoj @wireless15693

Ja na fabie mam stejne jako ty na origo radio. Mam radio 1 din.  Radio mi hraje kdy nevytahnu klicka. Mam origo prechodku z origo instalaci na neorigo cili iso standard. Takovou prechodku kupil jsem v Skodovce. Stalo to cca 250 pln ~ 60€, 9 let zpet. Musel bych se zeptat v skodovce kolik tato prechodka stoji ted'.

 

Modry kablik jestli dobre pamatuji jde na power antenu. Kdy mi vrati fabcia tak to mohu zkontrolovat a napisu ti presne. Modry kablik je proto aby z pasivni anteny udelat ji aktivnou. Kdyz mas silny prijem tak ho spise nepotrebujes. Z mych skusenosti vychazi ze vyplati se ho pripojit.

 

Ja mam to takhle pripojene.

 Pozice 0 vsechno vypnute

 pozice 1= radio

pozice 2 = kontrolky

 pozice 3 = startovani

 

Aby autoradio hralo musim klicek otocit na 1 a mohu dat ho zpatky na 0 a radio dale hraje a na pristrojovce nic se nesviti zbytecneho. Mohu taky zustavit klicek na 1 aby radio hralo a nesviti mi se kontrolky

Edited by TOMUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 2 hodinami, TOMUS napsal:

Ahoj @wireless15693

Ja na fabie mam stejne jako ty na origo radio. Mam radio 1 din.  Radio mi hraje kdy nevytahnu klicka. Mam origo prechodku z origo instalaci na neorigo cili iso standard. Takovou prechodku kupil jsem v Skodovce. Stalo to cca 250 pln ~ 60€, 9 let zpet. Musel bych se zeptat v skodovce kolik tato prechodka stoji ted'.

 

Modry kablik jestli dobre pamatuji jde na power antenu. Kdy mi vrati fabcia tak to mohu zkontrolovat a napisu ti presne. Modry kablik je proto aby z pasivni anteny udelat ji aktivnou. Kdyz mas silny prijem tak ho spise nepotrebujes. Z mych skusenosti vychazi ze vyplati se ho pripojit.

 

Ja mam to takhle pripojene.

 Pozice 0 vsechno vypnute

 pozice 1= radio

pozice 2 = kontrolky

 pozice 3 = startovani

 

Aby autoradio hralo musim klicek otocit na 1 a mohu dat ho zpatky na 0 a radio dale hraje a na pristrojovce nic se nesviti zbytecneho. Mohu taky zustavit klicek na 1 aby radio hralo a nesviti mi se kontrolky

Ahoj

 

Mam tam teraz toto https://www.ahifi.sk/4carmedia-iso-konektor-volkswagen-skoda-seat-audi.html

a myslim, ze by som potreboval taketo nieco https://www.ahifi.cz/iso-adapter-can-bus-modul-vw-skoda-seat-253193.html#tab-comments

no to uz je dost penazi, tak nebudem vymyslat.

Skusim to pripojit inak, aby radio bolo napajane stale a budem ho vypinat priamo na nom, teda pojde nezavislo od pozicie klucika. Hadam nebude problem s bateriou. 

 

Asi ti to funguje aj po vymene origo radia kvoli tomu, ze to je inak robene, octavia tam ma ten CAN modul, preto mi to ez toho nejde.

Edited by wireless15693

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

ja mam jine. takove v penkovym baleni. Posrazim Ti napsat cislo dilu, teho meho svazku.

 

Nejsnadnejsi je zloucit cerveny s zlutym a dat 12V z baterky.

 

Mam jednou jeste otazku. Mas pamet' stanic? nebo po zapnuti musis znova kodovat stanice rozhlasove?

 

Mam neco podobneho jen na fabie priprava na radio

Edited by TOMUS

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, TOMUS napsal:

ja mam jine. takove v penkovym baleni. Posrazim Ti napsat cislo dilu, teho meho svazku.

 

Nejsnadnejsi je zloucit cerveny s zlutym a dat 12V z baterky.

 

Mam jednou jeste otazku. Mas pamet' stanic? nebo po zapnuti musis znova kodovat stanice rozhlasove?

 

Mam neco podobneho jen na fabie priprava na radio

Hej hej, pam§t stanic mam )

 

Asi to zlucim, cerveny a zlty a budem to vypinat teda manualne na radiu.

 

Dakujem pekne .)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
před 15 hodinami, wireless15693 napsal:

Hej hej, pam§t stanic mam )

 

Asi to zlucim, cerveny a zlty a budem to vypinat teda manualne na radiu.

 

Dakujem pekne .)

Este ak mozem, ake by bolo najlepsie technicke prevedenie toho spojenia zlteho a cerveneho? Ak by som ich jednoducho prehodil, to by nefungovalo? Ze zlty by mal spinanych 12 a cerveny stalych. Ale to by mi asi nepomohlo, kedze aj tak by som tam mal spinane a bude fungovat len s klucikom v pozicii 1.

Toto mi ide z radia https://ce8dc832c.cloudimg.io/fit/1440x1080/n@eca10981ef56788c14ff2f56c924a91be457f898/_cdn_/E1/96/90/00/0/616734_1.jpg?mark_url=_tme-wrk_%2Ftme_new.png&mark_pos=center&mark_size=100pp

Edited by wireless15693

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To prehozeni dratu muzes zkusit a uvidis. Pokud se ti budou mazat ulozene stanice, tak to takto nepujde.

 

Spojeni bych udelal tak, ze bych ty 2 konektory na zlutem a zelenem dratu odstranil, draty bych spajel a zaizoloval smrstovackou. (Pozor, z auta samozrejme zapojis jen jeden drat, kde je stale napeti. Jeden drat ti tedy zbyde nezapojeny. Ten bud dobre zaizolovat nebo jeste lepe z redukce vcetne pinu uplne odstranit.)

 

Antenni zesilovac je idealni pripojit primo na vystup z radia k tomu urceny. Pokud ho radio nema nebo se ti to nechce resit, tak ho muzes pripojit na spinane napeti. Na stale bych ho urcite nepripojoval, proc by mel zesilovac odebirat proud a tim vybijet akumulator i pri odstavenem aute... V predchozim kroku ti zbyl jeden nezapojeny vodic se spinanym napetim, takze ten bys mohl pouzit.

 

EDIT: Sotva jsem to odeslal, doslo mi, ze na spinane napeti bys to taky pripojovat nemel, protoze kdyz vypnes zapalovani, vypnul by se i zesilovac, coz nechces. Takze fakt zapojit do radia na vystup k tomu urceny. Podivej se do navodu k montazi, melo by to tam byt.

Edited by LucasCZE

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, LucasCZE napsal:

To prehozeni dratu muzes zkusit a uvidis. Pokud se ti budou mazat ulozene stanice, tak to takto nepujde.

 

Spojeni bych udelal tak, ze bych ty 2 konektory na zlutem a zelenem dratu odstranil, draty bych spajel a zaizoloval smrstovackou. (Pozor, z auta samozrejme zapojis jen jeden drat, kde je stale napeti. Jeden drat ti tedy zbyde nezapojeny. Ten bud dobre zaizolovat nebo jeste lepe z redukce vcetne pinu uplne odstranit.)

 

Antenni zesilovac je idealni pripojit primo na vystup z radia k tomu urceny. Pokud ho radio nema nebo se ti to nechce resit, tak ho muzes pripojit na spinane napeti. Na stale bych ho urcite nepripojoval, proc by mel zesilovac odebirat proud a tim vybijet akumulator i pri odstavenem aute... V predchozim kroku ti zbyl jeden nezapojeny vodic se spinanym napetim, takze ten bys mohl pouzit.

 

EDIT: Sotva jsem to odeslal, doslo mi, ze na spinane napeti bys to taky pripojovat nemel, protoze kdyz vypnes zapalovani, vypnul by se i zesilovac, coz nechces. Takze fakt zapojit do radia na vystup k tomu urceny. Podivej se do navodu k montazi, melo by to tam byt.

V poistkovej skrinke nieje nejakych stalych 12V, kde by som to mohol dat ? Kedze tam mam natiahnuty ten cerveny vodic, ktory je teraz na spinanych 12. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Necituj bezprostředně předcházející příspěvek! Pravidla fora to nedovolují.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...