persizc Vloženo 1. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2020 Ahoj, Mám teď nově fIII r.v. 2018 1.0 tsi 81kw, najeto cca 24tis. km. Všiml jsem si, že i po klidné jízdě, když vypnu motor, tak je slyšet z pod kapoty bublání chladící kapaliny. Motor se ohřeje na provozní teplotu 90° dle PP již po 3 minutách (venku bylo 25,5° podle PP), zhruba 2km jízdy, kotel za studena tomu nedávám. Teplota oleje v rozmezí 80-100°. Co mě ale zaráží oproti minulé fIII s 1.0 tsi 70kw je to, že po vypnutí motoru jde z pod kapoty slyšet vroucí chladící kapalina. Chci se zeptat, je to u této motorizace normální stav, nebo je třeba se něčeho bát? S autem jsem zatím najel cca 1k km, do servisní prohlídky to mám nějakých 60 dní- počkat, nebo raději ihned do servisu? Na přístrojovce žádná chybová kontrolka nesvítí, ani v infotaimentu na obrazovce "stav vozidla" se nic podezřelého neukazuje. Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hrocja Vloženo 1. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2020 zdar, není to bublání dáno pohonem/doběhem čerpadla okruhu na chlazení turba ? :) Měl bys slyšet ještě jemné vrčení při vypnutí zapalování, pokud ne, bude problém jinde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 1. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 1. Červenec 2020 Je to normální, jak píše hrocja, dochlazuje se turbo, zní to jako bublání. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ibe Vloženo 2. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2020 normální stav, taky mi to dělá... :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
persizc Vloženo 6. Červenec 2020 Autor Sdílet Vloženo 6. Červenec 2020 Díky. Jen mě udivilo, že na 1.0 tsi 70kw se mi to dochlazování turba ještě nespustilo, ikdyž jsem s tím někdy jel jak čuně. Co mě ale zarazilo, že když jsem s autem dneska jenom cuknul o pár metrů, tak po chcípnutí zase stejný zvuk a bublání. Za měsíc to jde na první garančku, tak se tam pozeptám a kdyby s tím něco bylo, dám vědět i sem :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shrek_85 Vloženo 10. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2020 To bublání způsobuje čerpadlo chlazení plnícího vzduchu (V188). Stačí na chvilku zapnout zapalování. Není potřeba ani startovat motor. Buble to pak ještě nějakou dobu i po vypnutí zapalování. Mám kód motoru DKRC, rok výroby 2019. Auto jsem kupoval jako nové a dělá to už od začátku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 12. Červenec 2020 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2020 V 6. 7. 2020 na 21:14, persizc napsal: Díky. Jen mě udivilo, že na 1.0 tsi 70kw se mi to dochlazování turba ještě nespustilo, ikdyž jsem s tím někdy jel jak čuně. Co mě ale zarazilo, že když jsem s autem dneska jenom cuknul o pár metrů, tak po chcípnutí zase stejný zvuk a bublání. Za měsíc to jde na první garančku, tak se tam pozeptám a kdyby s tím něco bylo, dám vědět i sem :-) mám stejný motor v rapidu a bublání slyším a "vidím" v nádržce i když nejedu jako čuně, stačí popojet doma na dvoře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gutryx96 Vloženo 12. Květen 2021 Sdílet Vloženo 12. Květen 2021 Takže tohleto je tedy v pořádku (viz video) ? Koupil jsem trošku ojetého Rapida a toto mě trochu zarazilo. Předtím jsem měl ovci 1.8 bez turba, tam po vypnutí nic nebublalo :) VID_20210509_122719.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 13. Květen 2021 Sdílet Vloženo 13. Květen 2021 JJ, je to normální. Buď rád, že ti to dochlazuje turbo. Na OII FL 1,9TDI toto není a když zastavuji na odpočívce při dleších jízdách (dálnice, nebo státovky), tak nechávám motor na volnoběh cca půl minuty kadlat, aby se dochladilo turbo. V Rapidu 1,0TSI už na toto nemusím myslet :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 13. Květen 2021 Sdílet Vloženo 13. Květen 2021 Má to několikrát napsaný nahoře že je to normální. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.