Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Mám zinmí kola Semperit Speed Grip 185/55 R15 86H, ktere jsem koupil přímo od dealera s autem. Nedávno jsem jednu zničil, jel jsem po prázdné. Uvažoval jsem, že si koupím nějaké, co vyhrávají v testech (GoodYear Ultra Grip 7+, Continental Winter Contact , Dunlop SP Winter Response, Pirelli Winter 190 SnowSport, apod.), ale narazil jsem na problém, že pneu 185/55 R15 85T uvedenou v TP, mnoho výrobců nenabízí. Z těch uvedených jsem v internetových obchodech nenašel žádnou. Jde hlavně o hmotnostní kategorii minimálně 85!

Zajímalo by mě tedy, jaké pneu 185/55 R15 85T se vám podařilo sehnat. Já nakonec zůstal u Semperitu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na šířku 195 se podle techničáku nedají použít sněhové řetězy, to mi připadá blbý, jezdim občas i na hory. Ale spousta Roomsterů na nich jezdí. Hodně jich má taky Polaris 2, ty mají ale hmotnostní index jen 82.

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Barum, Matador a podobny sitky nejsou hlavne moc pratele dlouhodobe vydrze a priznive spotreby.. vyzkouseno na nekolika autech. Levna guma se musi platit dvakrat..

Souhlasim s tim, ze na gumach se obecne nema setrit. Zda se to vyplati nebo ne necht si kazdy prebere sam. Ja tvrdim, ze muze a nemusi.

Na druhou stranu obecne nesouhlasim s nazorem, ze cituji "Barum, Matador a podobny sitky nejsou hlavne moc pratele dlouhodobe vydrze a priznive spotreby".

Jezdil jsem delsi dobu na Barum Polaris 2 a musim rict, ze po ctyrech sezonach a cca 20 tkm bezneho jezdeni mely vsechny ctyri pneu (prohazuju predek/zadek po sezonach) jeste lehce nad 5 mm vzorek.

A co se tyka spotreby, oproti letnim 195/50 R15 (Bridgestone Turanza ER300) se spotreba nijak nezmenila (+- desetiny, coz je tolerance PP a mereni) a to je potreba vzit v uvahu zimni teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po dvaceti tisicich aby nemely :) My sme mivali Barumky na vsech autech. Po tom, co me jeste na Felde klesla spotreba s Michelinkama o 0,4l a po dalsi znicene pneumatice (a ztracene poklici) jim definitivne odzvonilo. Az se dojedou ty na Fabce, tak hotovo. Postupne nahradime i Klebery na zimu, s tema PA3 su hodne hodne spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nie je Matador ako Matador... Napr letné Matadory Stella/Elite teda nie su známe nejakou extra výdržou, no zimné MP58 boli fajn (akurát boli trocha hlučné). A nová MP59 podľa predbežných skúseností je ešte vydarenejšia a plne sa vyrovná renomovaným pneu - aspoň takto vravia ľudia, čo najazdia za sezónu 30-40tisíc km.

Samozrejme ťažko paušalizovať a exaktne povedať, ktorá guma je najlepšia. Toto sa ani nedá, záleží od podmienok, v akých konkrétne auto jazdí, atď atď. Určite by som sa ale vyvaroval gumám z Číny, ktoré zaplavili Európu a potom rôznym protektorom predávaným po hypermarketoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, taky bych chtěl přidat několik zkušeností s gumama. Tuto sezónu jsem si koupil GY UG7+, v porovnání s přechozíma matador MP58, pociťuji rozdíl v nižší hlučnosti, pak i v trakci na sněhu nebo břečce na cestách. Bydlím na kopci, když jsem předtím v kopci zastavil s MP58 už jsem se nerozjel, UG7+ mají problémy, ale nakonec se rozjedu. Rozdíl v těchto gumách podle mě pozná každý. Kromě hlučnosti a jízdě na sněhu si ovšem na MP58 stěžovat nemůžu, kdo bydlí ve městě, tomu podle mě stačí, stejně tak i polaris2, s těma mám také menší zkušenost. Když porovnám ceny, tak UG7+ jsem koupil v rozměru 185/60 R14 za cca 1300 Kč/ks, polarisy a matadory byly za cenou kolem 1000 Kč/ks, tj rozdíl 1200 Kč za sadu, což není tolik, aby se nevyplatilo investovat do lepších pneumatik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som tiez uz druhu sezonu majitel MP59 pneumatik a som s nimi spokojny. Cena/vykon absolutne super. Ale do snehom zapadnutych hor nechodim. Teraz nam tu napadal sneh a auto sa sprava primerane pocasiu...ABS funguje, ovladatelnost dobra a hlucnost je podla mna velmi nizka. Takze na normalne jazdenie v meste a mimo mesta je to dobra pneumatika. Do hor a vysokohorskeho terenu to uz posudit neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Su ludia, ktori prejdu radsej 3 obchody aby kupili jogurt na akcii o 2 koruny lacnejsi. Je to lakomost? nemyslim si. niekomu to pride smiesne a niekto je rad ze usetri na nakupe 100 ci 200 korun. Ja tvrdim ze su to ludia, ktori bud na to nemaju alebo si vedia vazit peniaze. Ale su aj taki, ktori na to maju a peniaze si vedia aj tak vazit. ;) Preco podporovat obchodnikov ktori predavaju nieco drahsie ako konkurencia. A to iste plati aj pri kupovani veci. preco si kupit mikrovlnku s grilom, ked grilovane veci neznasam? lebo je to len o 500 korun drahsie a je to viac cool? :) Nie kupim to co potrebujem a na to na co mam. A je to tak spravne. Nekupim si terenne auto aby som si kompenzoval nedostatok ega, ked jazdim s nim len po meste do obchodu a nazad...viete o com rozpravam. Takze nesuhlasim s tebou Bojler...zase raz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove, panove, tohle uz tady bylo. Bojler jasne napsal, ze je schopen si vydelat dost penez, aby tech 1200 neresil. Ze to ostatni nedokazou je pry jejich vec. Vlastne ma pravdu. Proste tak to je. Drzme se tematu. Ja se omlouvam, ze sem s tema 1200Kč zacal. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové vy opět reagujete na něco, co v mojem příspěvku není. Já samozřejmě taky nekupuju věci, který nepotřebuju. Pokud platím někomu víc než kolik žádá jiný obchodník, tak je to pouze v případě, že mám zájem na jeho existenci a kvalitních službách.

Moje reakce se týkala toho, že někdo považuje 1200Kč na pneumatikách u věci, jako je auto za významnou částku. Auto je žrout peněz. Když jsem to počítal, tak pořizovací cena a její pokles není ani tak zásadní věcí jako je povinné pojištění, ND, oleje, benzin a podobné kraviny. Chápu, že může člověka těšit úspora 2Kč. Ja su taky jeden z nich, pokud se teda budeme bavit o takových věcech po zahrnutí všech nákladů (tzn. nejedu přes město pro dva o korunu levnější jogurty apod.)

Zkusím to teda formulovat ještě jednou - nákup protektorů a těch nejlevnějších pneumatik (nemyslím tím od jednotlivého obchodníka) považuju za ekonomickou sebevraždu, která se projeví s největší pravděpodobností (a u mě to tak bylo bohužel prozatím vždycky) na spotřebě, opotřebení, vadách a jízdních vlastnostech tak, že ve finále člověk dá možná i víc, než za kvalitní kola. Pro jistotu dodávám, že samozřejmě neplatí, že drahá pneumatika je nejlepší. (Stejně jakože jsem ještě neviděl levnou pneumatiku na stupních vítezů, pro uctívače základních řešení :-) )

Dopředu v případě hysterických reakcí prosím, ať si kdo chce co chce kupuje a že mu to přeju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám na Fabce I 1,4 16V 59kW už druhou zimu Goodyear Ultragrip 7 v rozměru 185/55 R15 ale musím říct, že s nima moc spokojenej nejsem, nehledě na cenu. Na můj vkus mají vinou kulatosti profilu pláště malou styčnou plochu (šířka stopy jen 14cm!), což je podle mě skoro stejný jako u o 2cm užšího pláště 165/70, takže trakce a brždění na sněhu nic moc, boční vedení jakbysmet. V břečce jsou dobrý že jí dobře rozhazují do stran, ale to je málokdy. Rozhodně bych je v tomto rozměru na Fabii nikomu nedoporučil i když v testech dopadly jako jedny z nejlepších (ale v jiných - širších rozměrech). Ve 195tkách by to už mohlo být podle mě dobrý, ale 185tka je málo.

Předtím jsem jezdil na Michalin Alpin 2 185/60 R14 který měly rovný běhoun a bylo to úplně o něčem jiném, s těma jsem byl nadmíru spokojenej. Před nima Kleber Krisalp 3 185/60 R14 to bylo něco mezi, taky kulatější běhoun, brždění na mokru bída, trakce na sněhu jakžtakž. Před nima Barum Polaris 165/70 R14 ale to byla bída hlavně vinou úzkého rozměru. Dnešní Polaris 2 jsou v rozměru 185/60 R14 širší než běžné 185tky (měřil jsem to a je to i vidět) a díky placatému běhounu si myslím že nemusí být vůbec špatné, naopak. Myslím si že je při výběru gumy důležitá velikost styčné plochy gumy, takže když 185tky tak s rovným a placatým běhounem, nebo 195tky se zaoblenějším, to je si myslím pro Fabii optimum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro srovnání jsem změřil stopu ve sněhu Barum Polaris 2 185/60 R14 a ta byla 16 cm. Takže rozdíl 2 cm při stejné šířce, což je skoro 15% a to musí být někde znát. Ale ty Polarisy jsou ve skutečnosti v bocích široké skoro jako 195tky, kdežto ty Goodyeary UG7 185/55 R15 mají těch 185mm v bocích a ani o chlup víc a mají zakulacený profil, kdežto ty Polarisy jsou skoro placatý. Dělal jsem i přímé porovnání na sněhu za stejných podmínek na stejných autech a ty polarisy byly jasně lepší. Nechci ale abych byl špatně chápán, tím nevychvaluju barumky ale porovnávám zimáky s placatým a zakulaceným profilem v šířce 185 a je vidět že rozdíly tu jasně jsou. V rozbředlém sněhu by to možná dopadlo jinak, ale na sněhu a ledu je jasný přínos větší styčné plochy.

Editováno: , autor: AlesK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že jsou bez +, ale myslím že v tvaru běhounu rozdíl není. Profil je hezky vidět tady http://www.e-pneumatiky.cz/goodyear-ultra-...n=ZboziStandart

A kdo tvrdí že menší plocha je lepší at si zkusí zabrzdit nebo rozjet se na sněhu na kole s galuskama a na horalovi a myslím že změní názor...

Editováno: , autor: AlesK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...