Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

Jinak Michelin Alpin neni nic extra, dle testů jsou na trhu lepsi pneu za podobnou cenu.

Testy jsou bohužel trochu šaškárna už jenom kvůli tomu, že jednou nová Alpin A4 vyhraje, podruhý je šestá. Obdobně Primacy Alpin ve starších testech jednou druhá, podruhé šestá, v tomto případě dokonce stejný rok a stejný rozměr.

Micheliny mají u mě napříč typy a druhy minimálně jednu věc prokázanou - velmi dlouhou výdrž. Na léto su velmi spokojenej s Turanzama, ty sou opravdu super. Ale oproti Michelinkám na zimu nebo dřív letních na OI lezou dolů před očima. To je možná taky jeden z důvodů, proč jsou tak drahý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....s Turanzama jsem taky velmi spokojen. A ze lezou pred ocima :help: . v mem pripade nemuzu souhlasit. Po minule zime, kdy jsem prezoval na letni jsem kupoval dve Turanzy na predni, kde byl vzorek jen 2mm. Zadni jsem nechal kde vzorek byl 4.5mm. A to jsem mel najeto 102 000km. Pred tremi tydny jsem prezouval na zimni a jeste puvodni Turanzy na zadnich kolech maji mezi 1.8-2mm. A to jiz maji za sebou najeto vice nez 100 000km a to odpocitavam tri zimy,kdy jsem jezdil na zimnich. Takze predni po odecteni najezdu za zimu me vydrzeli okolo 80-85 000 km a zadni pres 100.000km.

Editováno: , autor: Misubaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My máme na služebních OI povětšinou zimní Continental ContiWinterContact, ale jeden kolega si vymínil a koupil Michelin Apline. A je nadmíru spokojen a jak sám říká: "To, co si dovolím s těma Aplinama, bych si s Conti nemohl na sněhu troufnout". A musím uznat, že jezdí většinou po zasněžených cestách mezi vesničkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky Michelin Alpin A4 a nemůžu si stěžovat jsou naprosto super a držej za každý situace a to jezdím jako kanec.Jsem rád že jsem je koupil místo původně plánovanech Barum Polaris 2.Já po svejch skušenostech s Ultra Gripama 7+bych už jinak nevolil.Ty klouzali jak mrcha.A Continentali jsem používal před pěti rokama a ty neměli taky chybu ač byli už sjetý tak pořád měli perfektní trakci.Nevím jak ty současný jsou kvalitní ale já vybírám podle vzorku a pak podle ceny a kvality a nějakejch referencí.Testů je mraky a výsledky jsou jednou takový a podruhý zas jiný. Hold co test to jiný názor.Ale každá guma má asi svou výhodu v určitých rozměrech pak je důležitá váha vozu a k ní ten nejlepší rozměr a to si musí každý rozhodnout co pro něj je to nej.

Za mě Michelin Alpin A4. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

misubaro - já to myslel ve srovnání s michelinama, ty sou fakt velmi trvanlivý

zatím sem se nikdy celkové životnosti pneu nějak nemoh dopočítat. u felicie jsem neznal datum jejich pořízení, octavia šla z domu s nesjetejma a já jsem po dvou sezonách vzal nový z tatínkova auta, protože mám větší nájezd. teď si kilometry píšu, ale ono to stejně sledovat nepude, protože už zas nevim, kolik jel tatík na letních a na zimních, navíc se budou zřejmě přehazovat turanzy z jednoho na druhý podle opotřebení.

ještě otázka k tomu opotřebení - jsou 2mm ještě snesitelné? mně to přijde jako hodně málo, nad těma čudlikama signalizujícíma maximální ojetí sem kroutil hlavou, protože to už je skoro galuska.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl vždy na autech na zimu šířku 165 a bylo to super, žádný problémy. Letos jsem koupil 185 a su pěkně naštvanej. Stačí najet na nějaký vyjetý koleje a auto je strašně nejistý, jízda z kopce je adrenalin. Takže pokud někdo vybírá, tak radím fakt co nejužší, není to kec, fakt na tom něco je. Jinak už přes dest let jezdím jenom na gumách Sava Eskimo a většinou tam kde Michelini a jiní renomovaní "vítězové testů" nasazujou řetězy, jenom kroutím hlavou a jedu dál. Ale příště jedině uzoučký gumy na zimu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To myslíš vážně s těma 165kama?? Měl jsem je taky na autě a rozdíl oproti 185 zimním co mám teď tak je obrovskej ve stabilitě. A jestli jízda z kopce na těchto pneumatikách je adrenalin, tak to když jedeš na sánkách z kopce to už pomalu musíš ztrácet vědomí z toho adrenalinu lol

Jinak oboje pneumatiky byli a i sou Continental.. Takže stabilita se pro mě zlepšila přidáním 2cm na pneumatice. A když někdo nasazuje řetězy ne vždy to znamená, že pneumatiky to nezvládnou (není to jen o pneu, ale taky o řidiči).

Editováno: , autor: piskot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je fakt, že každýmu sedí něco jinýho, proto taky nejezdíme všichni ve škodovkách :-D nicméně mně už pár aut pod rukama prošlo a najeto už mám taky dost na to abych mohl porovnávat. když jsme na fóru škoda, tak mám bohatý zkušenosti s feldou a FI. A v zimě rozhodně jednička felda bez serva a gumy 165. Na FI taky 165, ale 14ky a už to nebylo ono, nyní koncern 185 15ky a moc jistý svezení to teda není. ono když je někdo z Praheeé, tak i v těch jejich kalamitách (3cm sněhu) může mluvit o perfektních vlastnostech se širokejma gumama. ale kdo se pohybuje na horách, kde na silnicích leží někdy desítky cm, tak ten bude tvrdit opak. rozhodně to není kec, stačí se podívat na gumy, který se používají při zimních rally závodech, proč se asi jezdí na "žiletkách" ?. když třeba auto najede v určité rychlosti jednou stopou do sněhu, což se stává hodně často např. při vyhýbání, kdy krajnice bývá neupravená, tak širší guma, která bude klást větší odpor, bude mít za následek akorát větší tendenci k roztočení auta. samozřejmě jde o to, co je to za auto, tatrovku jen tak něco neroztočí :-D ale ať si každej obuje co chce, víc šířka, víc frajer a to za každýho počasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká žiletek na rally tak si to důkladně prohlídni a zjistíš že maj hřeby.A to je kurňa rozdíl mezi obyč žiletkou a tou s hřebama.A je fakt že taky záleží na mnoha faktorech jako je auto,jeho váha,použitá pneu ať rozměrově tak vzorek,výrobce pneu a v neposlední řadě je řidič a ten je asi klíčovej protože kdo neumí jezdit tak ani ty nejlepší pneu ho nezachráněj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stačí se podívat na gumy, který se používají při zimních rally závodech, proč se asi jezdí na "žiletkách" ?

Stačí se podívat pořádně a hned jdou vidět (jak už napsal někdo přede mnou) hroty. Což trošku mění situaci. Širší pneumatika má saomzřejmě taky nevýhody. U asfaltu se jí daří vymetat míň děr, protože tam nevletí celá. Naopak u sněhu to zase víc chytne. Logicky bude ve vyjetých kolejích chytat jejich "boky" a proto to bude trochu házet. Bude taky záležet na typu sněhu atd. atd.

Jezdím prakticky po všech typech oblastí včetně hor, Prahy a taky něčeho mezi tím ve smyslu Jihlava. Většinu cest jsou v zimě mokré silnice se sračkou různé povahy. No a když je sníh, mám v autě několik lidí, kterým z dobroty zapnu vyhřívání zadního skla, aby jim při tom tlačení nemrzly ruce :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak jak pise Bojler. Podivej se treba na letosni Prazsky rallysprint se jel na zimnich pneu bez hrotu (byli zakazane) a myslim si, ze zadne uzounke pneumatiky tam nebyli. Treba na Filcku Kit car se davali uzke 15ky, kdyz se pouzivali pneumatiky s hrebiky. Byli to snad 4,5ky:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som kupil Fabiu teraz v novembri, v akcii so zimnymi pneumatikami (plast aj plechovy disk). Zimne mam 185/55 R15 MP59 Matador. V mojom okoli tento dezen pouziva vela ludi a v pohode. Sef byva v poriadnom kopci, a s tymito plastami nema problem. Ma sice ASR, ale ked nie je adhezia, tak to je na nic. A este si tam deti robia z ulice sankovaciu drahu :) .

(Keby nebola ta akcia, tie MP59 si kupim aj tak.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím včechny na tomto fóru. Měl bych dotaz. Chystám se koupit novou fabii sportline 1.2 tsi s dsg. Můžete mi poradit vhodný rozměr zimních pneu?

Děkuji za odpovědď.

Myslím, že minimálně v tomto vláknu fóra je materiálu k pročtení dost a dost. Takže: "Lidé, čtěte!!"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že minimálně v tomto vláknu fóra je materiálu k pročtení dost a dost. Takže: "Lidé, čtěte!!"

Ve čtení problém nevidím, na druhou stranu stranu proč je tak těžké odpovědět?! Já v tom tedy velký problém nevidím no, ale dobře. Odpověď už jsem si našel. Jen mě mrzí, že je tu "X" témat s podobnou problematikou, ale najít odpověď zabere celekem dost času.

Mám ještě jeden dotaz, na který jsem ZATÍM nenašel konkrétní odpověď...

Půjdou mi na Fabii II po faceliftu plechové disky z Octavie první generace (rok 99)? Děkuji za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...