Přejít na obsah

Zimní pneu


StandaO

Doporučené příspěvky

jeste bych mozna dodal, ze chovani gumy jde poznat i na kole. Kdo jezdi casto tak pozna ze kolo jinak drzi v lete a jinak kdyz je zima. Ted mam na mysli jizdu na asfaltu a ne v terenu, kde je to ovlivnene jeste vic. Ja vdycky preferoval bezpecnost pred penezi, a jestli utratim o 2k vic na gumach za rok, nebo budu prohanet invalidni vozik, protoze sem 2k usetril je pro mne celkem argument. Treba je to jenom marketingovy tah vyrobcu, ale ja se citim lip, kdyz v lete jedu na letnich a v zime na zimnich.

Editováno: , autor: grim334
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to není jen marketingová věc. Na youtube je spousta testů, kde se jasně dokazuje proč použít správnou pneu.

V zimě je to jasné - použití zimní gumy berou (téměř) všichni jako samozřejmost. Proč však v létě, kdy je asfalt rozehřátý na 30-50 stupňů, používat gumu, která má dezén i směs stavěnou na 0° ?? Nehledě na spotřebu, rychlostní omezení pneumatiky, sjíždění vzorku. Ani ekonomické to tedy není.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry den, chtel bych se zeptat jake zimni pneumatiky je mozne dat na moje auto (fabia II combi 1,2Tsi 63KW) V technickem prukazu mam uvedene ctyri typy:

1. 165/70 R14 81T

2. 195/55 R15 85H

3. 205/45 R16 83H

4. 185/55 R15 81T M+S

Jako zimni pneumatiky muzu pouzit jakykoliv z techto ctyr rozmeru nebo pouze ten ctvrty typ, ktery je oznacen jako M+S ? Jezdit budu prevazne po meste, obcas po okresnich cestach (spis po cestach kde neni moc snehu) . Dekuji za pripadnou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla mojho nazoru tam 195/65 R15 vojdu tak natesno. Je to predsalen skoro +4cm na vysku oproti odporucanym 195/55. Ale viem,ze R16 205/55 sa na Roomstra zmestia (odporucane R16 205/45). A vyzera to fajn. No ja osobne by som tam tie vacsie gumy nedal.

Asi si ich kupil,lebo boli cenovo ovela vyhodnejsie ako tie nestastne rozmery 185/55 alebo 195/55 :feve:

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nespravne zvolenym rozmerom pneumatik sa ti zhorsia vsetky jazne vlastnosti (spotreba, klamanie rychlosti, rozjazd do pomala atd.) Naviac, ak ma velky TP uverovka a nedajboze budes mat dopravnu nehodu a oni zistia ze si mal iny rozmer ako predpisany, o problemy mas postarane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim

Moja informacia co sa mi podarilo zozbierat rozmery na Fabiu II Ak mate niekto velky technicky potvrdte alebo vyvratte udavane rozmery.

165/70 r 14 81T 5,0Jx14"

185/60 R14 82T 6,0Jx14"

195/55 R15 85H

205/45 R16 83H

185/55 R15 81T M+S 6,0Jx15"

A ja len dodam aby ste neboli prekvapeny ako ja ze ak mate TSI (pripadne ine upresnite) 77kW tak musite dat rozmer vacsi ako 15" ono sa to nikde neudava ale TSI maju velke kotuce vpredu odhadom aj o 2 cm do priemeru oproti napr. HTP. Cize aby sa Vam nestalo ako mne ze si obejdnate kolesa komplet dojdete ich vymenit a hups. Ja som pouzil rozmer 195/55 R15 tak dufam ze to bude ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim

Moja informacia co sa mi podarilo zozbierat rozmery na Fabiu II

...

A ja len dodam aby ste neboli prekvapeny ako ja ze ak mate TSI (pripadne ine upresnite) 77kW tak musite dat rozmer vacsi ako 15" ono sa to nikde neudava ale TSI maju velke kotuce vpredu odhadom aj o 2 cm do priemeru oproti napr. HTP.

...

Nejsou to 2cm, je to rozdíl mezi kotouči 256x22 a 288x25 - ty větší dostávají benzínové "stokoňky" a obecně diesely 1,9TDI a 1,6TDi CR - a také auta, přímo na lince kompletovaná jako N1 "nákladní" = s mřížkou. U těch se totiž předpokládá, že budou jezdit větší část doby provozu naložené, takže "jsou víc obržděná"... - mám to na roomsteru 1,4 63kW taky = je "origo z výroby N1" - a brzdy přitom má "té-dé-íčkový"... Proto nejdou na takové auto nasadit ráfky 14", přestože v TP jsou určitě uvedený - vzadu se bubny sice do nich vejdou, vpředu ale nepřejdou přes brzdiče = musí se dát 15". Kombinace 15" vpředu a 14" vzadu se sice zdá být možnou, ale PaChům nebo STK by se určitě nelíbila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ekkar: Pěkně jsi mě vyděsil. Mám koupené na zimu kompletní 185/60R14 plecháče pro 1,6TDI 66kW. Rozměr podle TP. A teď taková zpráva, že je snad nenasadím. Je to opravdu tak? Po FL? Díval jsem se do Etky a tam byly kotouče rozdílné do roku 2009. Od 2010 jsou kotouče jen 288x25. Nejsou teď třeba menší třmeny, které se do 14-tek vlezou? Nechce se mě věřit, že by do TP psali bludy.

Teď neusnu. Zítra to musím vyzkoušet.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Ekkar: Pěkně jsi mě vyděsil. Mám koupené na zimu kompletní 185/60R14 plecháče pro 1,6TDI 66kW. Rozměr podle TP. A teď taková zpráva, že je snad nenasadím. Je to opravdu tak? Po FL? Díval jsem se do Etky a tam byly kotouče rozdílné do roku 2009. Od 2010 jsou kotouče jen 288x25. Nejsou teď třeba menší třmeny, které se do 14-tek vlezou? Nechce se mě věřit, že by do TP psali bludy.

Teď neusnu. Zítra to musím vyzkoušet.

Jo, je možný že to po faceliftu změnili. Já mám MR2008 - tedy jasnej "předface". Ale i letos u FII Monte Carlo jsem viděl spíš menší kotouče fí 256 než ty velký "dva-osm-osm"... O údajích v TP si myslím svoje - napíšou tam naprosto s klidem cokoliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velikost brzd (průměr kotoučů) je nepřímo vyznačená v podobě označení typu ze strany na třmeni brzdy. Podívej se, co tam je v podobě reliéfních písmen "napsáno". Co tam mám já sem napíšu zítra, až si to přečtu při výměně kol na "zimní".

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V techničáku to má dobře, nejsou takoví idioti jak si myslíš. Ale popořadě.

Vpředu:

brzdy FSII s kotouči o rozměru 239x18mm - bylo montováno pouze okrajově tuším do 40KT 2008 pro 44kW a 51kW

brzdy FSIII s kotouči o rozměru 256x22mm - 44kW, 47kW, 51kW, 59kW, 63kW, 66kW a do faceliftu také 1.6 16V/77kW ve Fabii

brzdy C54-II s kotouči o rozměru 288x25 - všechny motorizace 77kW (mimo Fabiu před faceliftem)

Vzadu:

brzdy bubnové 200x40mm - Fabia a Fabia Combi 44kW, 51kW, 59kW, 63kW, 66kW

brzdy bubnové 232x32mm - Roomster 47kW, 51kW, 59kW, 63kW, 66kW

brzdy kotoučové C38 232x9mm - Fabia i Roomster 59kW s ESP, 63kW s ESP do 13KT2010, 77kW

FSII je označováno jako 13´´ brzdy, FSIII jako 14´´ brzdy a C54-II jako 15´´ brzdy - číslo označuje nejmenší možný rozměr kola, které jde nasadit.

Jinak kolem N1 to není o předpokládaném vyšším zatížení v souvislosti s brzdama, ale s nosností pneumatika. 15´´ kola dostávaly i dieslové motorizace ve variantě Easy u Roomsteru nebo Classic u Fabie. Naopak 14´´ kola dostává užitkový Praktik s benziny. Právě kvůli pneumatikám s nízkou únosnostní byla svolávací akce a dodnes se na verze N1 s šestnáctkama nasazují jiné pneu než na klasickou osobní verzi (viz. http://forum.skodahome.cz/topic/60822-roomster-svolavaci-akce/).

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V techničáku to má dobře, nejsou takoví idioti jak si myslíš. Ale popořadě.

...

Jinak kolem N1 to není o předpokládaném vyšším zatížení v souvislosti s brzdama, ale s nosností pneumatik...

K těm idiotům - pokud má jipol57 v TP zapsané 14" kola jako povolený rozměr a má brzdy jak píšeš "FSIII", pak na ně ty "čtrnáctky" normálně natáhne. A v TP je to správně.

Co mám ale říkat já, když mám kategorii N1, ale v TP mám zapsané kromě dalších rozměrů i pneu 185/65 R14 na ráfku 5J 14" - a protože mám právě kvůli technické specifikaci N1 ty větší brzdy (vpředu kotouče 288x25 = C54-II a vzadu bubny 232x32), musím mít minimálně 15" ráfky - "čtrnáctky" na předek jednoduše nedostanu... Tam si myslím úřední šiml zachrápnul - tento rozměr se na konkrétně MÉM autí vůbec nemůže legálně vyskytovat - protože fyzicky je možné je namontovat pouze na zadek - a používat je v kombinaci s čímkoliv jiným na předku je sice technicky možné, legislativa ale tuhle možnost nedovoluje... A ty větší brzdy i vyšší nosnost kol/pneu souvisí právě s tím nakládáním - prostě je s tím vyšším trvalým zatížením konstrukčně počítáno.

Přesto jsem s kombinací 15" vpředu a 14" vzadu jednu zimu (tu první - po koupi autí) odjezdil - protože jsem si vůbec nevšimnul, že mi bazar prodal auto na dvou různých párech kol - na předku byly 15" a na zadku 14", obojí obuté do Polarisek 2 - vepředu byly 185/55 R15 a vzadu 185/65 R14 - koho by taky napadlo, že bazar ofiko udělá takovouhle vyjebávku...? lollollollol Já kontroloval jestli mají gumy stejnou značku a typ dezénu a jestli mají aspoň nějakej vzorek - ale zkontrolovat jestli mají všecky taky stejnej rozměr, to by mě v životě nenapadlo. Na první pohled to vypadalo stejně... Pro příště jsem "poučenej"... Nevěřit nikdy a nikomu... Skutečný stav jsem zjistil až skoro po roce, když jsem z nových letních Alu kol dával zpátky na zimáky - a chtěl jsem ty původně zadní nasadit na předek - A VONO TO KURVA NEŠLO...!!!! To byl panstvo frčák, sehnat do druhýho dne dva 15" ráfky a další dvě Polarisky... protože další den jsem odjížděl na hory... ;););)

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Menil som cez vikend na zimne 15'' z letnych 16''. Pozeral som dopredu a aj tie 15'' plechace su tam len tak tak natesno.Aspon sa mi zdalo :-)

Mam dotaz,kupil som take nestastne puklice,ktore uplne nedoliehaju na plechovy disk.Vzadu som ich prichytil pritahovacimi paskami (nikdy sa mi toto riesenie nepacilo,zial bol som nuteny) ale vpredu je medzi diskom a celustami brzd minimum miesta len par mm. Tam mam obavy prestrkavat nejake pasky. Poznate nejake alternativne riesenie ? Nemam original puklice, tie by mozno sadli lepsie. Mate podobnu skusenost,ze puklice uplne nedoliehaju k disku a tym padom mozu skor samovolne vypadnut ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda ze si nedal original, ja viem su drahe, ale videl som na inzeratoch predavat za prijatelne ceny. Mozes odfotit, ako to vyzera s neorig.? S tymi paskami to nevyzera dobre. Osobne si myslim, ze jedine orig. puklica vyzera dobre, ale kazdeho vec. Ja som nechal cierne disky strieknut na strieborno a puklice uz nedavam. Tak som to mal na Felde, ale tam uz skoda davala orig. lakovane 13" disky, skoda, ze na Fabie take nerobia, asi sa vsade setri.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V minulosti som nemal zle skusenosti s neorigo puklicami ale teraz na Skodovku ma nemilo prekvapili. Nechcel som kupovat original za 50Eur, ked 'fajne' polske su za 13 a plnia tu istu funkciu. Mozno som narazil na zly typ,ktory nepasuje na plechove disky vhdodne na Roomstra :feve:

Tie pasky sa mi vobec nepacia ale asi su nutne (skusim odfotit tie nestastne puklice).Hneva ma ale to,ze vpredu nie je skoro ziadne miesto na prevlecenie pasok cez disk tak aby nedrhli o brzdove celuste pocas jazdy :-(

Editováno: , autor: Jairo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pridavam foto (z mobilu)

Tu vidno,ze medzera medzi puklicou a diskom je velka - cca 2-3mm (na obrazku oznacena cervenou sipkou)

Problem tychto puklic je,ze maju dlhe tie umelohmotne uchyty ktore sa zasuvaju do disku. Alebo mam disk,ktory je malo 'hlboky'. Ale snad sa robia vsetky plechove disky na jedno kopyto,nie?

post-65408-0-86382800-1319020795_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...