Publikováno Srpen 17, 20205 r Koupil jsme nový Rapid-liftback(Style+) v říjnu 2019 za 350tisíc a v té době jsem dostal nový služební Rapid(Ambition). Můj soukromí má tužší řízení, které jde poznat hlavně při menších rychlostech na parkovišti atd. Hlavní rozdíl mě napadají pneu, kde já mám 16" a služební klasika 15". Oboje pneu dofouknuty na tlak dle štítku na nádrži. U těch 16" jsem dal 2,1. Samozřejmě mám záruku, ale než budu někde prudit, tak jestli by to nemohla být nějaká blbost.
Srpen 17, 20205 r Myšlenka to může být správná, mám také 16" a na zimu 15" u kterých pozoruji lepší jízdní komfort, nejsem už mladík, ale že by měly zásadní vliv na řízení jsem si popravdě nevšiml. Dobrá koupě, já dal za Style+ 03/2019 plus zimní sada cca 390tis.
Srpen 18, 20205 r Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač.
Srpen 18, 20205 r Autor před 17 minutami, Martab napsal: Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač. Obě auta jsou kupovaná v říjnu 2019. Obě MR2019. Pouze služební Ambition+ a moje osobní Style+. Chápu že 16" jsou při jízdě tvrdší (a je to poznat), ale točení na místě by mělo být přeci stejné.
Srpen 18, 20205 r ale není, taky jsem měl 215 R16 letní a 185 R15 zimní a na jaře po přezutí jsem musel začít posilovat :) Upraveno Srpen 18, 20205 r od vormen
Srpen 18, 20205 r To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-) Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly. To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)
Srpen 24, 20205 r Autor Při parkování na místě to je opravdu na obě ruce a žádné točení dlaní jedné ruky. Střídám letní R16 215mm a zimní R15 185mm. Nerad bych byl za idiota že s tímhle jedu do servisu a oháním se závadou v záruce. Zkusím tam zavolat, zda by si do toho šel sednou technik a zkusil to on, než to oficiálně sepíšeme. Nebo alespoň rychlá diagnostika. Nádobka s kapalinou je bohužel pod baterkou a tam se lehce nedostanu pro kontrolu hladiny.
Srpen 24, 20205 r V 18. 8. 2020 na 17:06, Dodi 15 napsal: To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-) Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly. To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-) Jen doplním, i F1 junior bez posilovače dostal proto kola 155/13 a volant z O1 aby to majitel utočil a je to fakt dřina.
Srpen 25, 20205 r Autor před 18 hodinami, LiveBomb napsal: A jakou hladinu bys chtěl kontrolovat? Tak já nevím. Co třeba v nádržce posilovače? Sice je to nové auto, ale stát se může všechno hlavně, když jsem viděl jakým stylem se ta auta montují.
Srpen 25, 20205 r To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.
Srpen 25, 20205 r Autor před 27 minutami, LiveBomb napsal: To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač. Tak na Fabii I 2006 jsem měl ještě hydrauliku a čekal jsem, že ji má i Rapid. Dokonce jsem o tom i někde četl že ta nádobka je pod baterií. Jem IT a autům nerozumím, ale první co mě napadlo byl tlak v pneu a kapalina.
Srpen 25, 20205 r před 1 hodinou, LiveBomb napsal: To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač. před 40 minutami, Rapid1.0 napsal: Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby. no vida a hned jsme s patnácti lety na polovině
Srpen 25, 20205 r před 3 hodinami, Rapid1.0 napsal: Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby. @Deawon tak to pardon, měl sem za to, že od Octavie II / Fabie II je všechno už jen elektro ...
Srpen 26, 20205 r Autor Hydraulika nebo elektrika - hlavně na parkovištích je to řízení vážně tužší než na Fabii 1 (14" 185). Je možné, že to někdo z výroby nastavil na menší účinnost, třeba kvůli jistějšímu řízení na dálnici?
Srpen 26, 20205 r Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač?
Srpen 26, 20205 r Autor před 19 minutami, LiveBomb napsal: Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač? No je to Rapid, takže se asi šetřilo i zde. Ale přijde mi, že na to, že tam třeba sedím sám a rapid je hodně lehké auto + lehoučký tříválec tak mi přijde divné tak tuhé řízení. Asi se odvážím být za blbce a zajedu do servisu. Snad mi tam v rámci záruky udělají alespoň nějakou základní diagnostiku, kde mi třeba řeknou, že jsem chcípák :)
Srpen 26, 20205 r Na tych elektrohydraulickych riadenia, islo zvolit rezim. Tusim Sport, normal, soft (pre. Ludis s postihnutim). Sport tuhw riadenie, soft tocis jednym prstom. Nevidim dovod preco by take nastavenie nemohlo byt aj na elektrickom posilovaci.
Srpen 16, 20214 r Autor Tak zatím pořád stejné. Na služebním s R15" 185 je řízení citelně lehčí než na soukromém R16" 215.
Srpen 16, 20214 r Byl jsi s tím v servisu, jak jsi avizoval? Já na mém Rapidu SB 1,0 TSI Style+ (MR 2019) na 16´´ pozoruji v porovnání s Fabií 1,4mpi na 14´´ spíše lehčí řízení a při ježdění Rapidem se musím trochu soustředit, aby mi tím s lehčím řízením auto jakoby nevlálo. Uvažuji spíš o nakódování sport módu posilovače řízení...
Srpen 16, 20214 r Autor Pojedu v říjnu na první servis, tak jim to řeknu + píská občas klima Sanden + mám na volantu vystouplí šev na místě kde mám zrovna prst, tak zkusím na reklamaci uhrát výměnu.
Srpen 16, 20214 r Jen aby ti to pískalo jestě i v říjnu. Já jsem jel 2x reklamovat a vrátil jsem se jestě z cesty tam, protože byl zrovna klid a dobře jsem udělal, protože si zvuk nahrávali a posílali do ŠA. S řízením na 15" a 16" krom komfortu necítím problém.
Září 6, 20214 r Autor Tak volant budu řešit při servisce 21.9. To řízení je prostě tužší i při vyšších rychlostech. Na dálnici je to asi výhoda, ale na parkovištích je to oproti služebáku s 15" velký rozdíl. Třeba tam vážně z výroby nastavily jiný stupeň.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.