Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Koupil jsme nový Rapid-liftback(Style+) v říjnu 2019 za 350tisíc a v té době jsem dostal nový služební Rapid(Ambition). Můj soukromí má tužší řízení, které jde poznat hlavně při menších rychlostech na parkovišti atd. Hlavní rozdíl mě napadají pneu, kde já mám 16" a služební klasika 15". Oboje pneu dofouknuty na tlak dle štítku na nádrži. U těch 16" jsem dal 2,1. Samozřejmě mám záruku, ale než budu někde prudit, tak jestli by to nemohla být nějaká blbost.

Myšlenka to může být správná, mám také 16" a na zimu 15" u kterých pozoruji lepší jízdní komfort, nejsem už mladík, ale že by měly zásadní vliv na řízení jsem si popravdě nevšiml. Dobrá koupě, já dal za Style+ 03/2019 plus zimní sada cca 390tis.

Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač.

  • Autor
před 17 minutami, Martab napsal:

Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač.

 

Obě auta jsou kupovaná v říjnu 2019. Obě MR2019. Pouze služební Ambition+ a moje osobní Style+. Chápu že 16" jsou při jízdě tvrdší (a je to poznat), ale točení na místě by mělo být přeci stejné.

ale není, taky jsem měl 215 R16 letní a 185 R15 zimní a na jaře po přezutí jsem musel začít posilovat :) 

Upraveno od vormen

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

  • Autor

Při parkování na místě to je opravdu na obě ruce a žádné točení dlaní jedné ruky. Střídám letní R16 215mm a zimní R15 185mm. Nerad bych byl za idiota že s tímhle jedu do servisu a oháním se závadou v záruce. Zkusím tam zavolat, zda by si do toho šel sednou technik a zkusil to on, než to oficiálně sepíšeme. Nebo alespoň rychlá diagnostika. Nádobka s kapalinou je bohužel pod baterkou a tam se lehce nedostanu pro kontrolu hladiny.

A jakou hladinu bys chtěl kontrolovat?

Upraveno od LiveBomb

Že by elektřiny?  ;-)

V 18. 8. 2020 na 17:06, Dodi 15 napsal:

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

Jen doplním, i F1 junior bez posilovače dostal proto kola 155/13 a volant z O1 aby to majitel utočil a je to fakt dřina. 

  • Autor
před 18 hodinami, LiveBomb napsal:

A jakou hladinu bys chtěl kontrolovat?

Tak já nevím. Co třeba v nádržce posilovače? Sice je to nové auto, ale stát se může všechno hlavně, když jsem viděl jakým stylem se ta auta montují.

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

  • Autor
před 27 minutami, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

Tak na Fabii I 2006 jsem měl ještě hydrauliku a čekal jsem, že ji má i Rapid. Dokonce jsem o tom i někde četl že ta nádobka je pod baterií. Jem IT a autům nerozumím, ale první co mě napadlo byl tlak v pneu a kapalina.

Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby.

před 1 hodinou, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

před 40 minutami, Rapid1.0 napsal:

Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby.

no vida a hned jsme s patnácti lety na polovině :)

před 3 hodinami, Rapid1.0 napsal:

Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby.

@Deawon tak to pardon,  měl sem za to, že od Octavie II / Fabie II  je všechno už jen elektro ...

  • Autor

Hydraulika nebo elektrika - hlavně na parkovištích je to řízení vážně tužší než na Fabii 1 (14" 185). Je možné, že to někdo z výroby nastavil na menší účinnost, třeba kvůli jistějšímu řízení na dálnici?

Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač?

  • Autor
před 19 minutami, LiveBomb napsal:

Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač?

 No je to Rapid, takže se asi šetřilo i zde. Ale přijde mi, že na to, že tam třeba sedím sám a rapid je hodně lehké auto + lehoučký tříválec tak mi přijde divné tak tuhé řízení. Asi se odvážím být za blbce a zajedu do servisu. Snad mi tam v rámci záruky udělají alespoň nějakou základní diagnostiku, kde mi třeba řeknou, že jsem chcípák :)

Na tych elektrohydraulickych riadenia, islo zvolit rezim. Tusim Sport, normal, soft (pre. Ludis s postihnutim). 

 

Sport tuhw riadenie, soft tocis jednym prstom. Nevidim dovod preco by take nastavenie nemohlo byt  aj na elektrickom posilovaci. 

  • 11 měsíců později...
  • Autor

Tak zatím pořád stejné. Na služebním s R15" 185 je řízení citelně lehčí než na soukromém R16" 215.

Byl jsi s tím v servisu, jak jsi avizoval?

 

Já na mém Rapidu SB 1,0 TSI Style+ (MR 2019) na 16´´ pozoruji v porovnání s Fabií 1,4mpi na 14´´ spíše lehčí řízení a při ježdění Rapidem se musím trochu soustředit, aby mi tím s lehčím řízením auto jakoby nevlálo. Uvažuji spíš o nakódování sport módu posilovače řízení...

  • Autor

Pojedu v říjnu na první servis, tak jim to řeknu + píská občas klima Sanden + mám na volantu vystouplí šev na místě kde mám zrovna prst, tak zkusím na reklamaci uhrát výměnu.

Jen aby ti to pískalo jestě i v říjnu. Já jsem jel 2x reklamovat a vrátil jsem se jestě z cesty tam, protože byl zrovna klid a dobře jsem udělal, protože si zvuk nahrávali a posílali do ŠA. S řízením na 15" a 16" krom komfortu necítím problém. 

  • 3 týdny později...
  • Autor

Tak volant budu řešit při servisce 21.9. To řízení je prostě tužší i při vyšších rychlostech. Na dálnici je to asi výhoda, ale na parkovištích je to oproti služebáku s 15" velký rozdíl. Třeba tam vážně z výroby nastavily jiný stupeň.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.