Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Koupil jsme nový Rapid-liftback(Style+) v říjnu 2019 za 350tisíc a v té době jsem dostal nový služební Rapid(Ambition). Můj soukromí má tužší řízení, které jde poznat hlavně při menších rychlostech na parkovišti atd. Hlavní rozdíl mě napadají pneu, kde já mám 16" a služební klasika 15". Oboje pneu dofouknuty na tlak dle štítku na nádrži. U těch 16" jsem dal 2,1. Samozřejmě mám záruku, ale než budu někde prudit, tak jestli by to nemohla být nějaká blbost.

Vloženo

Myšlenka to může být správná, mám také 16" a na zimu 15" u kterých pozoruji lepší jízdní komfort, nejsem už mladík, ale že by měly zásadní vliv na řízení jsem si popravdě nevšiml. Dobrá koupě, já dal za Style+ 03/2019 plus zimní sada cca 390tis.

Vloženo
před 17 minutami, Martab napsal:

Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač.

 

Obě auta jsou kupovaná v říjnu 2019. Obě MR2019. Pouze služební Ambition+ a moje osobní Style+. Chápu že 16" jsou při jízdě tvrdší (a je to poznat), ale točení na místě by mělo být přeci stejné.

Vloženo (editace)

ale není, taky jsem měl 215 R16 letní a 185 R15 zimní a na jaře po přezutí jsem musel začít posilovat :) 

Editováno: , autor: vormen
Vloženo

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

Vloženo

Při parkování na místě to je opravdu na obě ruce a žádné točení dlaní jedné ruky. Střídám letní R16 215mm a zimní R15 185mm. Nerad bych byl za idiota že s tímhle jedu do servisu a oháním se závadou v záruce. Zkusím tam zavolat, zda by si do toho šel sednou technik a zkusil to on, než to oficiálně sepíšeme. Nebo alespoň rychlá diagnostika. Nádobka s kapalinou je bohužel pod baterkou a tam se lehce nedostanu pro kontrolu hladiny.

Vloženo
V 18. 8. 2020 na 17:06, Dodi 15 napsal:

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

Jen doplním, i F1 junior bez posilovače dostal proto kola 155/13 a volant z O1 aby to majitel utočil a je to fakt dřina. 

Vloženo
před 18 hodinami, LiveBomb napsal:

A jakou hladinu bys chtěl kontrolovat?

Tak já nevím. Co třeba v nádržce posilovače? Sice je to nové auto, ale stát se může všechno hlavně, když jsem viděl jakým stylem se ta auta montují.

Vloženo
před 27 minutami, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

Tak na Fabii I 2006 jsem měl ještě hydrauliku a čekal jsem, že ji má i Rapid. Dokonce jsem o tom i někde četl že ta nádobka je pod baterií. Jem IT a autům nerozumím, ale první co mě napadlo byl tlak v pneu a kapalina.

Vloženo
před 1 hodinou, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

před 40 minutami, Rapid1.0 napsal:

Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby.

no vida a hned jsme s patnácti lety na polovině :)

Vloženo

Hydraulika nebo elektrika - hlavně na parkovištích je to řízení vážně tužší než na Fabii 1 (14" 185). Je možné, že to někdo z výroby nastavil na menší účinnost, třeba kvůli jistějšímu řízení na dálnici?

Vloženo
před 19 minutami, LiveBomb napsal:

Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač?

 No je to Rapid, takže se asi šetřilo i zde. Ale přijde mi, že na to, že tam třeba sedím sám a rapid je hodně lehké auto + lehoučký tříválec tak mi přijde divné tak tuhé řízení. Asi se odvážím být za blbce a zajedu do servisu. Snad mi tam v rámci záruky udělají alespoň nějakou základní diagnostiku, kde mi třeba řeknou, že jsem chcípák :)

Vloženo

Na tych elektrohydraulickych riadenia, islo zvolit rezim. Tusim Sport, normal, soft (pre. Ludis s postihnutim). 

 

Sport tuhw riadenie, soft tocis jednym prstom. Nevidim dovod preco by take nastavenie nemohlo byt  aj na elektrickom posilovaci. 

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Byl jsi s tím v servisu, jak jsi avizoval?

 

Já na mém Rapidu SB 1,0 TSI Style+ (MR 2019) na 16´´ pozoruji v porovnání s Fabií 1,4mpi na 14´´ spíše lehčí řízení a při ježdění Rapidem se musím trochu soustředit, aby mi tím s lehčím řízením auto jakoby nevlálo. Uvažuji spíš o nakódování sport módu posilovače řízení...

Vloženo

Pojedu v říjnu na první servis, tak jim to řeknu + píská občas klima Sanden + mám na volantu vystouplí šev na místě kde mám zrovna prst, tak zkusím na reklamaci uhrát výměnu.

Vloženo

Jen aby ti to pískalo jestě i v říjnu. Já jsem jel 2x reklamovat a vrátil jsem se jestě z cesty tam, protože byl zrovna klid a dobře jsem udělal, protože si zvuk nahrávali a posílali do ŠA. S řízením na 15" a 16" krom komfortu necítím problém. 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tak volant budu řešit při servisce 21.9. To řízení je prostě tužší i při vyšších rychlostech. Na dálnici je to asi výhoda, ale na parkovištích je to oproti služebáku s 15" velký rozdíl. Třeba tam vážně z výroby nastavily jiný stupeň.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...