Přejít na obsah

Rok staré auto - tužší řízení


Deawon

Doporučené příspěvky

Koupil jsme nový Rapid-liftback(Style+) v říjnu 2019 za 350tisíc a v té době jsem dostal nový služební Rapid(Ambition). Můj soukromí má tužší řízení, které jde poznat hlavně při menších rychlostech na parkovišti atd. Hlavní rozdíl mě napadají pneu, kde já mám 16" a služební klasika 15". Oboje pneu dofouknuty na tlak dle štítku na nádrži. U těch 16" jsem dal 2,1. Samozřejmě mám záruku, ale než budu někde prudit, tak jestli by to nemohla být nějaká blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myšlenka to může být správná, mám také 16" a na zimu 15" u kterých pozoruji lepší jízdní komfort, nejsem už mladík, ale že by měly zásadní vliv na řízení jsem si popravdě nevšiml. Dobrá koupě, já dal za Style+ 03/2019 plus zimní sada cca 390tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, Martab napsal:

Pneu může být rozdíl, a taky može být rozdíl mezi jednotlivými MR. Třeba cca s příchodem SB dostal rapid elektromechanický posilovač.

 

Obě auta jsou kupovaná v říjnu 2019. Obě MR2019. Pouze služební Ambition+ a moje osobní Style+. Chápu že 16" jsou při jízdě tvrdší (a je to poznat), ale točení na místě by mělo být přeci stejné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při parkování na místě to je opravdu na obě ruce a žádné točení dlaní jedné ruky. Střídám letní R16 215mm a zimní R15 185mm. Nerad bych byl za idiota že s tímhle jedu do servisu a oháním se závadou v záruce. Zkusím tam zavolat, zda by si do toho šel sednou technik a zkusil to on, než to oficiálně sepíšeme. Nebo alespoň rychlá diagnostika. Nádobka s kapalinou je bohužel pod baterkou a tam se lehce nedostanu pro kontrolu hladiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 8. 2020 na 17:06, Dodi 15 napsal:

To jste nějak chabrus na ruce? Do dolů s vámi a už si nebudete stěžovat :-)

Jinak je to tak jak je již psáno, velká široká kola = větší odpor a potřeba více síly.

To když se na 1000MB dal malý volant, podložky a velká široká kola, to byla dřina. Dokud to jelo dopředu, tak to byla sranda, ale na místě to aby spolujezdec pomáhal. :-)    

Jen doplním, i F1 junior bez posilovače dostal proto kola 155/13 a volant z O1 aby to majitel utočil a je to fakt dřina. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 27 minutami, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

Tak na Fabii I 2006 jsem měl ještě hydrauliku a čekal jsem, že ji má i Rapid. Dokonce jsem o tom i někde četl že ta nádobka je pod baterií. Jem IT a autům nerozumím, ale první co mě napadlo byl tlak v pneu a kapalina.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, LiveBomb napsal:

To dává smysl, až na to že Škodovky už cca. 15 let mají elektromechanický posilovač.

 

před 40 minutami, Rapid1.0 napsal:

Hydrauliku používali Rapidy jen krátce na začátku výroby.

no vida a hned jsme s patnácti lety na polovině :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, LiveBomb napsal:

Já se kloním k tomu, že to bude obutím. A teď bych nerad kecal, ale nemají auta od cca. 2013 progresivní posilovač?

 No je to Rapid, takže se asi šetřilo i zde. Ale přijde mi, že na to, že tam třeba sedím sám a rapid je hodně lehké auto + lehoučký tříválec tak mi přijde divné tak tuhé řízení. Asi se odvážím být za blbce a zajedu do servisu. Snad mi tam v rámci záruky udělají alespoň nějakou základní diagnostiku, kde mi třeba řeknou, že jsem chcípák :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Byl jsi s tím v servisu, jak jsi avizoval?

 

Já na mém Rapidu SB 1,0 TSI Style+ (MR 2019) na 16´´ pozoruji v porovnání s Fabií 1,4mpi na 14´´ spíše lehčí řízení a při ježdění Rapidem se musím trochu soustředit, aby mi tím s lehčím řízením auto jakoby nevlálo. Uvažuji spíš o nakódování sport módu posilovače řízení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen aby ti to pískalo jestě i v říjnu. Já jsem jel 2x reklamovat a vrátil jsem se jestě z cesty tam, protože byl zrovna klid a dobře jsem udělal, protože si zvuk nahrávali a posílali do ŠA. S řízením na 15" a 16" krom komfortu necítím problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak volant budu řešit při servisce 21.9. To řízení je prostě tužší i při vyšších rychlostech. Na dálnici je to asi výhoda, ale na parkovištích je to oproti služebáku s 15" velký rozdíl. Třeba tam vážně z výroby nastavily jiný stupeň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...