Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

před 18 minutami, Martab napsal:

@Rapid1.0 Ale ten majitel co psal ten článek to zatím ještě jako reklamaci nepodal (jen se ptal v servise, zda se s daným problémem setkali), takže ze strany ŠA "není co řešit"...

Myslím, že Škodovka velmi podrobně a neustále zkoumá média a vše co se o ní a o jejích výrobcích v médiích píše, takže velmi dobře zná tyhle články o některých potížích nových Škodovek. Ono jde hlavně o to (tedy pro nás zákazníky) jak se k tomu fabrika sama o sobě postaví, tedy nechá to tzv. vyhnít, nebo to bude řešit. Samozřejmě určitě jsou rozhodující data ze servisů a z reklamací, ale tenhle tok informací pro Škodovku není  zanedbatelný a ona ho určitě vnímá.  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ŠA bezpochyby články sleduje, i zde na fóru, takže je dost možné, že o daném "problému" věděli ještě dříve, než se toho chytli novináři. Nechci se ŠA zastávat, OVI je prostě z tohoto pohledu hodně velký úlet a je až udivující, že ani po tak dlouhé době od uvedení to nejsou schopní dát do pořádku a hlavně že jim to zatím tak nějak "procházelo"...

Samozřejmě asi pomůže, že se to medializuje, otázkou je, zda to pomůže v tomto konkrétním případě... (otázkou je taky, zda je to SW problém, nebo je čidlo prostě jen špatné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtělo by se u koncernu VW AG tomu  SW a  k tomu  zadaným algoritmům a provázanosti jednotlivých řídících jednotek a na to navázaným zařízením  a jejich programům podstatně více a sofistikovaněji věnovat. Některé věci postrádají někdy i věcný smysl. Kdysi jsem tady psal, jak jsem u své předešlé Fabie II najel na parkovišti na, v trávě skrytý kanálový poklop, v rychlosti chůze. Došlo tehdy k malému poškození nápravnice. Vlivem umístění nárazových čidel a jejich danému naprogramování a programové provázanosti na ostatní pasivní bezpečnostní systémy, došlo tehdy k aktivaci  airbagů a předepínacích systému auta. Celková škoda cca  100.000,- Kč a to prosím s jen lehkým promáčknutím středu nápravnice. Musely se měnit airbagy, předepínače, tedy celé přední pásy, prasklé čelní sklo od vystřeleného airbagu a nakonec pro jistotu i ta nápravnice. Když se cizí člověk k tomu autu postavil, tak  kromě prasklého čelního skla nic neviděl a přesto škoda byla oficiálně skoro těch 100.000,- Kč,  za náraz v rychlosti cca 5km/hod a za cca délkově třícentimetrový vryp a hloubkově 1/2 cm důlek v nápravnici a za poškrábanou olejovou vanu.  Jistě byla to tehdy moje chyba, jen nikdo se známých a to prosím i automechaniků nechápal ten důsledek, toho skoro nepatrného nárazu a nastavení reagujících systémů  vozu. Prostě bylo to tak nastaveno a proto to tak zareagovalo a basta fidli, zákazníku plať a buď vlastně rád, že sis nenabil tehdy hubu, ale jen vysolil svoje prachy.

Posílal jsem tehdy na Škodovku písemný dotaz, proč  mají  takhle "odborně" seštelované a zaprogramované bezpečnostní komponenty u svých aut. Odpověď nepřišla. Ano beru to, že šlo o bezpečnostní prvky, takže raději ať to celé spustí dříve, než později, ale ta dnešní tzv. softwarová neseštelovatelnost současných  Škodovek mi přijde v principu úplně stejná. Nafláká se tam toho co nejvíce a o té správné funkčnosti a provázanosti se budeme bavit a řešit to třeba až časem, nebo až se toho více sejde. A teď řekněte, je to dobrý, nebo špatný přístup?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

já jsem popravdě nečekal, že to bude mít takový dosah, takže je to pro mě celkem velké překvapení. Každopádně abych zareagoval některé příspěvky.

Zkoušel si to čidlo odpojit? Ne, nezkoušel, auto je v záruce a poslední co mám v plánu je něco odpojovat.

 

Vytvoření článku za účel kliku? Ne, já jsem ten web udělal, abych psal o tom, jak jsem z auta paf a baví mě. To auto je krásný a já chci psát o svých zkušenostech, stejně jako píši i na jiném blogu (reklamu si tu dělat nepotřebuji). To, že mám nějaký problém s autem nepotřebuji tutlat. Naopak to snad pomůže dalším lidem, až si třeba za pár let koupí jetou Octavii a to čidlo jim taky odejde. 

Opravu neřeším... Opravu řeším od začátku, kdy jsem auto převzal, ale po přečtení problémů, které Škodovka má jsem volal na servis a tam mi řekli, že se s tím ještě nesetkali. Dalo se to vydržet dokud nepřišly velké mrazy a nerozsvítila se i kontrolka závady systému výfukových plynů. Nechtěl jsem dávat prvně auto do servisu, aby tam bylo měsíc a já byl ten, na kom se bude hledat závada a její řešení.

Jinak auto jsme ráno zavezl na servis na reklamaci. Podle VIN zjistili, že je potřeba udělat dvě aktualizace, mohlo by to být do pátku hotové, tak uvidíme. Dnes jsem jel pracovně mimo Prahu, zítra si jedu pro náhradní auto, za mě servis v pořádku. Podnikám 12 let a nejsem ten, co na lidi řve a kope kolem sebe, je mi jasné, že prodejce to auto nevyrobil a ten pán, který řeší reklamaci za to prostě nemůže. 

Neustále tvrdím, že problém vidím v tom, že Škoda Auto kašle na výstupní kontrolu. Jinak by takové auto ani dealerovi nedodalo.

Jinak v budoucnu chci psát o pozitivních věcech, ale ten web není placená reklama na Škoda Auto, ale osobní zkušenost člověka, co to auto má. Nikomu ten obsah nevnucuji, kdo chce, přečte si to, kdo nechce, zahudruje si a nebo to bude ignorovat.
 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nechápu jednu věc a sice-už jsem to někde psal.Byl jsem s jedním známým ze Škoda servisu-mechanikem.Nebudu uvádět kde,ať jej nějak neohrozím a on říkal,že sotva se auta složí z podvalu na plochu autosalónu,už jedou do dílny na aktualizace,výměny jednotek atd.Doprd...to opravdu můžou takhle pouštět auto z továrny?S vědomím,že auto jedoucí k dealerovi je vlastně nepoužitelné??Tohle přeci není možné(No vidím že je).

Chudáci lidé,co musí s novým autem nedobrovolně jezdit do servisu,trávit tam čas atd.Být to já,chtěl bych pořádnou kompenzaci za čas atd strávený s těmi křápy.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle si myslím je věc těch dealerů aut, aby si to nějak vykomunikovali. Na druhou stranu doufám, že za ty reklamace Škodovka platí a nejde to na vrub prodejcům. Ale to by asi jít nemělo, protože když dáš iPhone na reklamaci, tak to taky neplatí prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak snad reklamace dopadne v pohodě a hlavně brzy bude vyřešena :) . Ony servisy často tvrdí, že se s něčím nesetkali (a to může být i věc na kterou je TPI), takže nějaké info po telefonu není směrodatný údaj (bohužel :( ). Ta narážka na klikací nadpis byla asi spíše míněna na ty převzaté články novinářů, aspoň já to tak pochopil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 9. 2. 2021 na 17:07, Joseamigo napsal:

Tak jsem si dneska přebíral nové auto... (nuda, 1.5 Style, navíc jen tažné). Hned mi udělali radost tím, že prý právě dnes vyběhla nová svolávačka... takže přijedu v pátek na přehrání... Sedl jsem si na hodinu a půl do auta a nastavoval a objevoval. Vše ok, nic nezamrzlo, nic neblblo. Po přezutí na zimáky asi zapomněl technik nastavit tlaky a po cca 20km levá přední křičí že chce kontrolu... vše ok, tak odmáznuto. Po cca 5km na mě auto křičí ať jedu prostředkem pruhu... byl jsem v něm, tak snad jedině že ty rozsolené sračky ho mátly... Takže první den a prvních 50km hodnotím kladně. Uvidíme jak to bude dál. Držte nám pěsti. 

20210209_122140.jpg

Tak já to měl lepší, vše jsem nechal zapnuté ( Lane Assist jsem ani nevnímal), předprodej fajn, žádné přehrávání.

2 km od domu naskočila hláška, si říkám došlo na mě a ona jen přestávka.

Návod jsem ani neotevřel, vše jednoduché, nastartoval, jednou nastavil topení a jel. Tempomat jako ve Fabii, mobil spárován za 2min ...

Nemohu říci křivé slovo.

56B35FE4-8717-4481-8C6F-EEFBE4F632CD.jpeg

C4EFFE83-CE68-445E-9147-EE2327FEB23D.jpeg

Editováno: , autor: Jan R.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 25 minutami, Datel napsal:

Ta ikonka vnitřní cirkulace vzduchu v dolní liště je tam nově? Nebyl tam předtím ten “globus a info”? Já mám Columbus SW 1664 a myslím, že toto uživatelsky změnit nejde.

Že by zlepšení v přístupu k důležitým funkcím?

Nižší verze infotaimentu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 45 minutami, Datel napsal:

Ta ikonka vnitřní cirkulace vzduchu v dolní liště je tam nově? Nebyl tam předtím ten “globus a info”? Já mám Columbus SW 1664 a myslím, že toto uživatelsky změnit nejde.

Že by zlepšení v přístupu k důležitým funkcím?

Já právě nechápu, co ve všech těch plátkách, na videorecenzích hudrujou na to ovládání. Ta lišta dole je tam stále, výhřev sedačky jen kliknu jako na tlačítko, teplota to samé po slepu. Chci zapnout kompresor, jednou kliknu na čudlík, mám menu. To budou věčný potížisti nebo nasraný, že dostali tento služebák.

Takto nastavím ventilaci a dokud neustoupí mrazy nesahám na to, pak jen snížím otáčky, teplotu a o.k. Výhřev sedaček zůstane v paměti po vypnutí, co všichni řeší ....

 

 

621CB361-F43B-48BA-B919-A0966BC75D3A.jpeg

19F5B680-9623-48EB-B155-233D7F8A7441.jpeg

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 12. 2020 na 16:31, kacer1 napsal:

Dnes jsem si všimnul, že občas problikne teplota a palivoměr vypozoroval jsem že to udělá když nejsou zapnuta světla, v noci to neblikne.

Dneska jsem jel za světla krátkou trasu a taky jsem si všiml, že mně tu a tam ukazatel teploty motoru a množství paliva problikl. Za tmy jsem si toho nevšiml, asi to neděla. Snad to výhledově vyřeší nějaká aktualizace :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...