Jump to content

Emil-Z

Uživatel
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About Emil-Z

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

406 profile views
  1. To HeaderTDI Ta pazoura by Ti tam beztak zmrzla :)
  2. Také dlouhodobě sleduji funkčnost RDS-TMC. Moje zkušenost je taková, že v Německu a Rakousku opravdu funguje dobře (takže chybu netřeba hledat ve vozidle). V Čechách ale záleží na frekvenci, resp. vysílači odkud jsou data přijímána. V jižních Čechách 96,1 MHz poslední dobou příjem funguje velice dobře, počet zpráv 200 a více. Podobně Liberecko 103,9 MHz. Naproti tomu Pardubice 102,7 MHz jen cca 30 zpráv. Někde to tedy šlape lépe, jinde výrazně hůře... Zjistil jsem taky, že příjmu pomůže mít naladěnou právě tu Vltavu (i když program mě příliš neoslovuje, řeším poslechem MP3, na pozadí mám stále Vltavu). Von ten Amundsen (mib2) sice má víc tunerů (údajně dokonce 3), ale trvá mu, než nejde správnou frekvenci s RDS-TMC... Škoda, že už není možnost v nastavení zvolit preferovanou stanici pro příjem RDS-TMC, jako to měl starý Columbus. V nových infotainmentech tato volba prostě není... PS: Nechápu, proč pro šíření RDS-TMC není na frekvencích Radiožurnálu (lepší pokrytí a nakonec i programové schéma určené pro širší veřejnost).
  3. ... souhlas, Škoda connect je dobrá věc. Nevíte někdo kolik pak stojí roční poplatek, když vyprší co bylo s novým vozem?
  4. Léta jsem jezdil zimu na plecháčích + kryty. Teď už druhá zima Alu original Škoda 5 paprsků, prodáváno ŠA jako komplet zimní kolo pro Octavii Scout 2016. Nepamatuji, že by na plecháčích byl někdy problém s reakcí brzd. Na letních Alu možná někdy ano, ale tyhle zimní, tam je to o dost horší... Přisuzoval bych to tomu, že jsou velký a hodně "děravý", paprsků jen pět a kotouč je vysloveně "vystaven". ... dá se na to trochu zvyknout a předvídat, ale za mne je to nevýhoda která asi za tu parádu a prachy navíc nestojí.... Přeci jen v zimě je častější, že je na cestě plno vody o brečce nemluvě. Ještě dodatek, našel jsem že ty zimní Alu disky mají označení 5E0071494A 8Z8 (Star) . Letní pak mám tyhle, 5E0601025S a tam ten problém není tak markantní (nebo je to tím, že v létě nejezdím tak často v "extrémních podmínkách"? )
  5. Možná je to subjektivní dojem, ale řekl bych, že od té doby co mám litá kola na zimu, tak za určitých podmínek (hlavně za deště) pozoruji takovou prodlevu při účinku brzd. Jako kdyby se dostalo více vody na kotouče a malý moment trvá, než se kotouče "vyčistí" a auto začne brzdit jak jsem zvyklý... Někdy to dokáže překvapit... Někdo podobnou zkušenost? Přisuzuji to také tomu že jsou to pěti paprskové a tudíž je tam hodně "děr" kudy se tam voda a sněhová břečka dostane...
  6. Ahoj, na svém Amundsenu MIB II pozoruji problém s funkčností dopravního vysílání. Může někdo vyzkoušet, zda při poslechu MP3 a na pozadí naladěné stanici Vltava (tak to obvykle má nastaveno, protože jedině na Vltavě jede RDS-TMC a přístroj Vltavu sám často nedokáže nalézt a pak nemá TMC informace) se při vysílání dopravních informací RDS-TA přístroj přepne na Radiožurnál? Mělo by to celé fungovat díky tzv. funkci EON, která ale bohužel není nikde v návodu k Amundsenu implicitně uvedena. Popis funkce EON: EON je jednou z funkcí systému RDS (Radio Data System), který přenáší doplňkové informace v sítích VKV vysílačů. Funkce EON (Enhanced Other Networks) propojí poslouchanou stanici, resp. síť jejích vysílačů, s jinou stanicí (sítí). Funkce je výhodná především pro poslech v autě. Umožňuje poslouchat dopravní hlášení (TA - Traffic Announcement) i při poslechu stanice, která vlastní hlášení nemá, ale je funkcí EON propojena se stanicí, která TA vysílá. Konkrétně tedy při poslechu ČRo 3 - Vltava se rádio po dobu dopravního hlášení samo přeladí na ČRo 1 - Radiožurnál, řidič vyslechne relaci Zelené vlny a poté se mu rádio přeladí zpět na ČRo 3 - Vltavu. Pozoruji, že přístroj při poslechu MP3 sice v daný moment indikuje RDS-TP a přepne na rádio, ale ponechá stanici Vltava a nepřeladí na Radiožurnál. Na Vltavě dopraní hlášení není, ale když na Radiožurnál přepnu v ten moment sám, tak tam skutečně dopraní informace právě vysílají. Celé to vypadá, jako by na Amundsenu MIB II funkce EON nebyla podporována nebo nepracovala dobře... což je divné, když ji umělo už třeba staré rádio MS401 v O1 nebo Stream v O2. (U těchto rádií to bylo EON v návodu explicitně uvedeno, zatímco v návodu k Amundsenu je pouze "Pokud aktuálně naladěná stanice dopravní zpravodajství nevysílá nebo její signál není dostupný, přístroj na pozadí automaticky vyhledá jinou stanici, která dopravní zpravodajství vysílá"). Je možné, že Amundsen MIB II ten EON prostě nemá? Poznámka: Dříve jsem se domníval, že přístroj špatně vyhodnotil signál dopravního hlášení RDS-TA, protože čas od času za jízdy přepnul z MP3 na rádio (kde mám Vltavu), ale hlášení v rádiu nebylo. Až později jsem zjistil, že přesně v ten moment běží dopravní hlášení na Radiožurnálu. Problém se děje opakovaně... Otázka je: Podporuje Amundsen II (nebo Columbus) funkci EON? Může někdo vyzkoušet? A na závěr ještě jedna otázka. Během dopravního hlášení se zobrazí následující nabídka: Dopravní hlášení - TP › Zrušit - přerušení aktuálního dopravního hlášení, funkce TP zůstává i nadále aktivovaná › Deaktivovat - přerušení aktuálního dopravního hlášení a vypnutí funkce TP Bohužel toto hlášení překryje kompletně mapu (ta ztmavne). Neví někdo, jak docílit toho, aby TP zůstalo stále aktivní, ale toto hlášení se nezobrazovalo na celou obrazovku a po dobu hlášení nezakrývalo mapu?
  7. Myslel jsem, že když je z výroby Amundsen a HF, tak že svody a anténu nebude nutné měnit. Vážně ta ploutev neumí GSM? ... nedovedu si představit jak dávat nové svody.
  8. Tak koukám, že tzv. Phone Box do Octavie III s MIB2 asi nikdo dodělat nezkoušel... a nikdo o tom nic neví
  9. Jen tak pro info. Prověřil jsem, že všude jsou stejné (resp. stejně staré) mapy pro Amundsen MIB2. Na stránkách Škoda ČR, Škoda SK, VW ČR, VW DE, všude je to jedno a to samé... mapy z podzimu 2015, nelogicky označené jako ECE 2016/2017. Jsem zvědav, co přinese příští aktualizace avizovaná na listopad 2016. PS: Co je tam pro Columbus, jsem nezjišťoval...
  10. Stáhl jsem i z Německého VW kde uvádějí Mai 2016, ale je pořád to stejné: Velikost souborů 13 709 399 605. Takže nezbývá než čekat do podzimu...
  11. Až na Německých stránkách VW jsou mapy patrně mladší. Tady uvádějí datum Mai 2016. Nezkoušel jste někdo stahovat, jaké je datum souborů? A zkoušel někdo vůbec mapy z VW narvat do Škodovky (Amundsen MIB2)???
  12. Tak právě jsem koukal na stránky VW a tam je napsáno: "Nová navigační GPS mapa, vydání listopad 2015". No, tak to by sedělo s tím datumem 26.11.2015 ... nechápu proč tam Škoda píše 2016/2017.
  13. Ty mapy opravdu nevypadají příliš čerstvě a tak jsem koukal na datum souborů a v archivu STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip mají všechny soubory datum vytvoření 26.11.2015! ... to co jsem tam měl do teď (na kartě je nálepka KT 45/2015) mělo datum souborů 17.8.2015. Tak nevím, proč se ten ZIP archiv jmenuje 2016/2017, když datum souborů uvnitř je 26.11.2015. .... zkuste se podívat někdo schválně na datum těch souborů ve Vámi staženém STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip (jestli jsem nestáhl něco špatného).
  14. Tak jsem nakonec mapy STD2_0635_EU_1_2016_2017.zip nějak zprovoznil. Podle všeho to vypadá, že mapy je třeba rozbalit a pak jen nahrát na originální SD kartu (kterou jsem předtím zálohoval. Na ne origo SD jsem nezprovoznil, ale moc jsem se o to zatím ani nesnažil). Po prostém nakopírování map na originální SD, zasunutí do SD1 v Amundesnu a jeho zapnutí jsou mapy funkční. Systém uvádí v informace o ver: ECE1 2016/2017 (viz. obrázek v příloze). Zdá se, že není třeba nikde v menu volit aktualizovat (patrně je to jen pro aktualizaci SW systému jako takového). Nebýt ale toho hlášení ECE1 2016/17, tak bych nepoznal, zda jsou mapy nové. Žádné změny nepozoruji (např. v Rakousku u Freistadtu je S10 stále jen jako obchvat města, přitom ve zkutečnosti už je napojen na S10 od Lince. Tak nevím...) Ví někdo co by mělo být nového v 2016/2017?
×
×
  • Create New...