Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

před 29 minutami, OpelInsi napsal:

Zo skúseností z mojej firmy je problém v tom, že každé technologické zariadenie (včítane auta) je dnes na 99% závislé od nejakej automatizácie, ktorú musí niekto naprogramovať. Takže ajťáci sú vložení v každej akcii. Ajťáci sú ľudia, ktorí sú väčšinou mladí ľudia a časy, kedy telefon bol používaný na telefonovanie už nezažili - používajú ho hlavne na fotenie a vystavovanie fotiek na priblblých socialnych sieťach.

Takže ajťáci keď dostanú zadanie čo majú urobiť

A/ vyložia si všetko po svojom a naprogramujú, bez toho aby vedeli ako stroj vyzerá a už vôbec aby vedeli čo v skutočnosti vyrába

B/ nevedia o tom, že ak programujú riadiacu jednotku napríklad na dverách tak tie dvere nie sú samostatné zariadenie ale sú súčasťou auta a musia sa dať otvoriť, zatvoriť a tiež spustiť okno aj za jazdy

C/ ak si s niečim naozaj nevedia rady (ale to nebýva) tak pošlú niekomu chat cez Microsoft Teams (už ani nie mailom). Keďže príjemca často teams ani nepoužíva, ajťák sa odpovede ani nedočká a zariadi sa nakoniec aj tak podľa seba

D/ ak náhodou ajťák dostane odpoveď na problém prečíta si ho zbežne a usúdi že je to blbosť a on má lepší nápad a zariadi sa aj tak podľa seba

 

Samozrejme že teraz som minimálne 1% prehnal, ale v zásade to takto funguje a výsledkom sú zariadenia a autá, ktoré sa nedajú používať. Z 99% vlastná skúsenosť z iných oblastí industry.

 

 

Sorry, ale si vedle jak ta jedle...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, OpelInsi napsal:

Zo skúseností z mojej firmy je problém v tom, že každé technologické zariadenie (včítane auta) je dnes na 99% závislé od nejakej automatizácie, ktorú musí niekto naprogramovať. Takže ajťáci sú vložení v každej akcii. Ajťáci sú ľudia, ktorí sú väčšinou mladí ľudia a časy, kedy telefon bol používaný na telefonovanie už nezažili - používajú ho hlavne na fotenie a vystavovanie fotiek na priblblých socialnych sieťach.

Takže ajťáci keď dostanú zadanie čo majú urobiť

A/ vyložia si všetko po svojom a naprogramujú, bez toho aby vedeli ako stroj vyzerá a už vôbec aby vedeli čo v skutočnosti vyrába

B/ nevedia o tom, že ak programujú riadiacu jednotku napríklad na dverách tak tie dvere nie sú samostatné zariadenie ale sú súčasťou auta a musia sa dať otvoriť, zatvoriť a tiež spustiť okno aj za jazdy

C/ ak si s niečim naozaj nevedia rady (ale to nebýva) tak pošlú niekomu chat cez Microsoft Teams (už ani nie mailom). Keďže príjemca často teams ani nepoužíva, ajťák sa odpovede ani nedočká a zariadi sa nakoniec aj tak podľa seba

D/ ak náhodou ajťák dostane odpoveď na problém prečíta si ho zbežne a usúdi že je to blbosť a on má lepší nápad a zariadi sa aj tak podľa seba

 

Samozrejme že teraz som minimálne 1% prehnal, ale v zásade to takto funguje a výsledkom sú zariadenia a autá, ktoré sa nedajú používať. Z 99% vlastná skúsenosť z iných oblastí industry.

 

 

Silně pochybuji, že tímto, tebou popisovaným způsobem se vyvíjel a vyvíjí software pro  koncern VW AG, i když o jeho "prvotřídní" kvalitě  se přesvědčuje v poslední době hodně zákazníků.

Tam mi to připadá spíše na předchozí nezkušenost v oboru a najednou koncern chce být ihned v tomto na špici, dále  nepřiměřený tlak na termíny a pokud možno  co nejmenší investice  při vývoji. Sešlo se jim to negativum pravděpodobně  všechno naráz  a vypadá to, jak to vypadá.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mám zpět po opravě nárazníku a přehrání SW.

Nárazník celkem v pohodě, neměnili ho, takže když vím, kam se koukat, vidím promáčklinu stále, ale vlastně jsem rád, že je nárazník původní.

Ohledně avizované velké aktualizace jsem překvapený, zůstalo číslo SW 1803.

Takže buď nic neudělali :-) nebo se to týkalo jiných jednotek, nevím... měla to být aktualizace SW infotainmentu...

Zatím jsem ujel pár desítek kilometrů bez problému a komunikace s aplikací myŠkoda taky zatím v pohodě.

Stejné jako před servisem:

20210617_185921.thumb.jpg.a5d388c94bf9e01c7a852f2a89dc1cc4.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím pánové, máte nějaké informace ohledně nově vyráběných vozidel, zda-li jsou tyto problémy již vyřešeny? Právě chci objednávat Scouta s dodáním10/11 2021 (rozhodoval jsem mezi cx-5 a rav4, ale díky slevě přes firmu se tady dostanu na výrazně zajímavější cenu), ale po přečtení zdejšího vlákna jsem úplně zděšen a mám obavy do toho ty prachy vrazit. Doted jsem mel fungl nového megana a to byla samá mechanická porucha na podvozku, nerad bych teda šel z bláta do louže. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechny problémy určitě vyřešeny nejsou. Ale postupně jsou aktualizacemi odstraňovány, takže je předpoklad, že je to otázka času, když to poběží bez problému - na rozdíl od mechanických poruch u <>. 

 

Taktéž časem plánuji objednat, pokukuji už nějaký čas po RS-u. Jak velkou slevu dostaneš, jestli to není tajné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já se ptal prodejce, u kterého bych to bral, jaké jsou zkušenosti, jestli mám třeba vybrat jiný model a on mi diplomaticky odpověděl, že problémy byly a jsou, ale u nově prodaných vozů se mu s tím zákazníci nevracejí... takže babo raď.

 

Tak asi to tajné není, mám možnost to vzít víceméně za cenu, za jakou nakupuje naše firma takže Scout ceníkově za 920 (nad sérii tažné, rezerva a klima paket) by me vycházel na 780. Což je slušná cena když věmu v potaz, že méně vybavená rav4ka se slabším motorem a manuálem by mě stála 800.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, LubDud napsal:

.. po přečtení zdejšího vlákna jsem úplně zděšen a mám obavy do toho ty prachy vrazit.

Taky stále váhám. Říkám si jestli vůbec kupovat nové RS nebo radši přihodit 100k a mít podobně vybavenej Superb 200kw na starším infotainmentu.

 

Editováno: , autor: rimsy2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rimsy: no on ten Superb bude mít taky MIB 3. Není to sice takové takové peklo, jako infotainment v Octavii IV, ale také má své mouchy. Měl jsem v předchozím Kodiaqu MIB 2.5 - jednoduše perfektní a teď mám v novém Kodiaqu MIB 3 a chvílemi mám nutkání to rozmlátit kladivem. Spousta funkcí byla vypuštěna a ty co zůstaly, moc nefungují.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Upřímě....kdo chce kam...jako soukromá osoba bych se po těch zkušenostech škodovce vyhnul velkým obloukem. Služební oktávku musím bohužel nějak přetrpět, ale že bych si to domů koupil sám a ještě k tomu dobrovolně...nikdy. Ten pocit, že bych to chtěl rozmlátit kladivem, mívám bohužel taky dost často.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť nikoho nenutí kupovat Octavii, každého rozhodnutí, poslední dobou mám pocit, že je to pouze o kritice a že to auto má i své přednosti to se někam vytratilo. Už si tady připadám jako v politice najde se osoba (auto) na kterou se valí jen samá kritika a co udělal dobře na to se rychle zapomene. Už vidím jak se na mě sesypete, že obhajuji Octu protože ji mám v garáži, ale za mě je to skvělé auto byť má určité mouchy. Které auto je dnes nemá!!! Možná MB ale to je jiná cenová hladina.  Bohužel v dnešní době jsme národ stěžovatelů na všechny a na všechno. Jsem stará škola a pamatuji Š 100 tam nebyla žádná výbava a auto pořád něco potřebovalo, nebyl internet tak se o tom mluvilo jen po hospodách.  

  • Líbí se mi 4
  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyrobok/tovar, ktory ma tolko zavaznych chyb, nie je dobrym vyrobkom. Napriek tomu, ze niektore veci sa mohli podarit...

 

Nicmene, toto nie je o narodnom sporte stazovat sa, ale ak za nieco platim, ocakavam kvalitu.

Uplne rovnako vratim jedlo v restauracii ak mi prinesu maso, ktore smrdi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsou závažné chyby? Auto jako celek funguje a drobné chyby infotaimentu = daň digitalizace, telefony a jiné digi výrobky se taky sekají. Pleteš jablka s hruškami, smradlavé maso je nepoživatelné, ale auto s mouchami v infotaimentu jde používat. Kdo nechce škodovku tak mu ji nikdo nenutí! Každé zboží všeobecně má svoje klady a zápory a je na kupujícím co si koupí. Pokud by O4 byla tak hrozná tak si ji zákazníci kupovat nebudou. Toť můj názor. 

Běžte se svézt s BMW 1 což je považováno za prémiovou značku a uvidíte, hluk od kol že se vzadu nedá sedět, ošizené plasty a podobně, hezké auto v Mpaketu za 950ti. Dnešní doba konzumní společnosti si žádá své lidi mají peníze a výrobci všeobecně toho využívají snižování nákladů vs. zvyšování zisků. Je potřeba z lidí prachy vytáhnou.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...