Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

před 13 minutami, Martab napsal:

Takže ty automatické dálkové očividně vypínáš špatně, nebo nevím, při přitáhnutí páčky dozadu maximálně blikneš houkačkou

 

Dochází k tomu, že pokud reaguje automatika "pozdě" a člověk chce dálková vypnout ručně. Může to udělat těsně po tom, co automatika světla sama ztlumí. Přitažením páčky omylem spíná světelnou houkačku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 39 minutami, bouchy napsal:

...Jedu stejně manuál, protože automat vypíná pozdě, takže (když) tomu pomůžu páčkou, tak se ale zrovna posune z polohy "A" do trvale dálkových. LOL. CO bylo špatně na dvou/trojčinné páčce??...

Píše o trvale dálkových, né světelné houkačce. Otázka je taky, co tam má za verzi světel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Martab napsal:

Mimochodem, když jsme u toho, máš Matrix, nebo klasické světla?

Full LED. To schema asi nechápu. Čekal bych tam nějaké rozhodnutí ano/ne (kosočtverec). Kontrolku si přečtu.

Na svit světel si snad radši nestěžuju, Znám jednokomorové halogeny, takže tohle je posun vpřed (nedejbože aby jediná "žárovička" kiksla - to bude dražší). Abych nebyl off - snad už u OIV vyřešili rosící se světloměty, ba dokonce s "hladinkou". Řešení "málo svítíte/od tepla ledky se to neovypaří" nebo vrtání obskurních dírek do dílu za snad 20000 Kč snad nemyslej vážně. Trochu moc vidím hranu u tlumených, čili nad ní - za ní v dálce - nevidím o nic líp, než s halaogenem a ty moderní značky (ideálně formát 1,5 x 2,5 metru (kruháky, vodicí tabule...)) se uměj pěkně pomstít, protože imho LED byla stavěný hlavně na starší značky, co tolik neodrážejí. Ale každej chce jít s dobou, tak se dává kovovej prášek nebo co už i do těch folií a to ve značné míře (podstatně víc než dřív). Ony už to sou vlastně odrazky, což si nemyslim, že je první význam dopravní značky, To stejný jak u semaforů - přidávaj se watty a přidávaj, až jsme z toho v inflaci, kdy na to každej se...

To jsem se asi špatně vyjádřil, já automat jedu, ale obrysovkama se jistím zezadu, protože vjedeš do lesa a světla zareagujou po asi 3s. Na podjezdy málo (vagy ale i jiní klidně bliknou, jen aby za 100m zhasly), na průserové situace typicky na podzim moc. Ta automatika nemůže fungovat jinak než na "efektu blanických rytířů" - čili zpětné vyhodnocení situace (zatím). Na virtu jsem navrhoval, či se spíš divil, že neexistuje něco (klidně BT, WIFI, LTE....), co hodí info autu aby rozsvítilo pár metrů před setměním. No nepochopili mě. Ten aparát už samozřejmě existuje (C2C nebo C2I komunikace, pro zájemce), akorát zdaleka není standardizovaný, narotž ratifikovaný v min. dopravy jednotlivých zemí. Tak hlavně že máme e-call, máme/budeme mít fízlování rychlosti a polohy auta (nehody, předjíždění, ale i obyčejné kasičky ve městech/na dálnicích) a hromadu dalších e-kravin, kdy se akorát pálí watty do vzduchu. C2C je a bude samozřejmě nutnost, až tu budou ty e-auta, protože jinak to skončí malérem. Co dnes dělají dvě Tesly na autopilot, když je pošlu proti sobě? Bude supermegasložitě počítat pravděpodobnost, nebo každá uhne vpravo? To jen tak na lehký úvod, o čem C2C bude. Teď je to o tom se napíchnout na kolektory kabeláže podél dálnic - všechno tam je. No a trochu zlevnit bezdr. data - musíme je prý víc kupovat.

  

před 3 hodinami, bojler napsal:

 

Dochází k tomu, že pokud reaguje automatika "pozdě" a člověk chce dálková vypnout ručně. Může to udělat těsně po tom, co automatika světla sama ztlumí. Přitažením páčky omylem spíná světelnou houkačku.

Přesně tak.

Pokud se nepletu (jak píšu - vše v iftmt mám "on" a "časný"), tak s voličem na auto, když dám páčku od sebe, tak vidím symbol dálkových s "A", další od sebe je trvalý automat a třetí od sebe je úplné vypnutí dálkových. Nebo se pletu? Na dálkový jsem už půl roku nejel... Proběhla tedy změna logiky, protože hloupý škodovky maj páčku od sebe na dálkový a páčku zpět na vypnutí - to je ta aretace. Takže tam vidím tři polohy, kdy se nedaj smíchat (jo jsou tam blinkry, tempomaty bla bla). U OIII vidím polohu jedinou, aretovat nelze a zap/vyp se prování stejným pohybem. Proto jsem psal, že dotyčnému jeho Polo 1990 jelo na dálkové, i mně trvalo, než jsem s pomocí kontrolky pobral vo co go.

A to ještě nejezdíte stovkou - tam je na levé přitažení k sobě klakson :DD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, bouchy napsal:

Pokud se nepletu (jak píšu - vše v iftmt mám "on" a "časný"), tak s voličem na auto, když dám páčku od sebe, tak vidím symbol dálkových s "A", další od sebe je trvalý automat a třetí od sebe je úplné vypnutí dálkových. Nebo se pletu? Na dálkový jsem už půl roku nejel... Proběhla tedy změna logiky, protože hloupý škodovky maj páčku od sebe na dálkový a páčku zpět na vypnutí - to je ta aretace. Takže tam vidím tři polohy, kdy se nedaj smíchat (jo jsou tam blinkry, tempomaty bla bla). U OIII vidím polohu jedinou, aretovat nelze a zap/vyp se prování stejným pohybem. Proto jsem psal, že dotyčnému jeho Polo 1990 jelo na dálkové, i mně trvalo, než jsem s pomocí kontrolky pobral vo co go.

A to ještě nejezdíte stovkou - tam je na levé přitažení k sobě klakson :DD

Tady se pleteš, páčkou od sebe aktivuješ Auto dálkové (symbol A), dalším posunem páčky od sebe aktivuješ dálkové trvale. Přitažením páčky k sobě aktivuješ světelnou houkačku pokud auto svítí potkávacími, nebo vypneš dálkové, pokud auto svítí dálkovými. Logika ovládání je stejná, jako když je ta poloha aretovací, prostě od sebe zapínáš dálkové, pohybem páčky k sobě je vypínáš a přitažením a podržením máš světelnou houkačku.

Jinak všechny OIV mají FullLED, jde o to, zda máš s Matrix (v každém světle dva projektory) kde nedochází k deaktivaci celých dálkových světel, ale jen té části která by mohla oslňovat. Nebo máš verzi s parabolami (bez "hokejek" denního svícení) a potom máš jen režim dálkových a potkávacích, nic mezi.

 

Co se týče automatiky a přepínání po pár sekundách, potom stačí nastavit, ať zadní světla svítí spolu s DRL a nemusíš tyto situace řešit, z obou směrů je auto vidět a světla je dost na to, abys viděl i ty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 minutami, Martab napsal:

Nebo máš verzi s parabolami (bez "hokejek" denního svícení) a potom máš jen režim dálkových a potkávacích, nic mezi.

 

Co se týče automatiky a přepínání po pár sekundách, potom stačí nastavit, ať zadní světla svítí spolu s DRL a nemusíš tyto situace řešit, z obou směrů je auto vidět a světla je dost na to, abys viděl i ty.

Tohle mám.

Nastavení na zadní s DRL nechám na Ferdovi, zatím to nechci - blbý pohledy na STK, jak je znám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že vadí. Zatím doufám platí, že vzadu u DRL nic svítit nesmí. Jak se to svítící vzadu má jmenovat? "1/2 obrysovek"? Sranda je, že někdo přišel s tím, že budou svítit skutečně i zadní, nejspíš to lěží někde v EP, takže se to opět bude houfně předělávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pokračování k tématu, po servisu a více jak měsíci trápení....

- restart IT s náběhem až nekolik minut, při restartu nejde napěti do USB !!
- neustále vypínání asistentů za jízdy pořád dokola s patřičným zvukovým a grafickým hlášenim...
- line asistent potvrzuji, že jede klidně podle letícího meteoritu, jen ne podle bílých čar na silnici....když uz ten škodováckej krám má front asistent, mohl by si odpustit škubat volantem doleva přímo před protijedoucí auta na úzké silnici - tohle naprogramoval kokos
- zadní parkovací senzor tak v 1/5 případů nefunguje, hlášky má i cestou dopředu
- odpojoval jsem vlek, nechal jsem si nastartovaný motor, po chvílí zas hustokrutá oranžová ikona na LCD....ignorace, běžný stav. Pak přišel email ze servisu, že se mi auto automaticky nabonzovalo s nefunkčními předními světly a že se mám určite stavit u nich, protože mi to v rámci záruky opraví. IT to fakt hlásí, tak hledám ty světla, co nesvídí, ale ty mi už stojí odpojené doma na dvorku :)


něco k ergonomii:
- obrovský display místo budíků, kde chybí zakladní informace - čas, nemá dokonce ani pevné místo na IT (po přeepnutí na Android Auto se přestěhuje klima a čas jinam...)
- display nad volantem má 3 módy, použitelný je jen jeden, když jsou zobrazeny budíky. Ty druhé dva módy budíky nemají, místo nich je témeř volná plocha, kde se skoro nic nezobrazuje ...k čemu tam ty módy jsou ? ....kdybych měl Kolumbuse, bude tam navigace..
- pod sedačkami není ani kousínek přihrádečky na vesty...
- ukončení hovoru tlačítky na volantu znamená vlézt do menu a složitě vybírat, O3 měla intuitivně ukončit hovor jako první volbu (první věc, co člověk dělá, když dohovoří...)
- kabely v USB-C taky nedrží nějak zvlášť pevně
- nemá to v interieru CL zásuvku, k čemu prodávají to CL přísušenství ? Abych si to zapojoval v kufru ?
- vana do kufru: už to není guma jako v O3, ale kluzký levný plast
- vlevo v kufru uděali dírky, tam patří druhý háček, za který jsem musel zaplatit 150 Kč, mimochodem je ale tak nízko, že nákupní taška v něm už nevisí, ale povaluje se
- nastavení sklonu světel....OMG zase zahrabané v menu, vezl jsem dvě děti a plyšáka a už na mě všichni po setmění blíkaj, že je oslňuji...já to rád seřídím, ale chápejte, za jízdy si nesmím hrát s audiovizuálm zařízením....
- po zapnutí tlačítka ofuku předního okna se zapne AC a zůstane zapnutá i po vypnutí / nastartování, když byla předtím ručně vypnutá...
- plato kufru liftbacku není zlomené, ale v kuse....po otevření kufru mají věci na platě tendenci se přeskupovat
- ten slavný modrý trychtýř na ostřikovač tam vůbec nedrží

 

něco pozitivního:
- 2.0 TDI žere pod 5
- couvací asistent pípá do repro jemnější melodii a dobrý nápad: stereo podle toho, ze které strany je blíže překážka
- všude led jsou fajn, ikdyž jsem zjistil, že světla v kufru mají žárovky a snad i někde v parabole jsou pořád taky...
- interierové led umí dotykově intenzitu
- sedačky stejně pohodlné, jako O3
- díra na deštník
- gumový kryt středového tunelu vzadu, když vezete dobytek
- haubna má konečně dvě vzpěry, 10x tleskám

 

Tragedie_v_JZD:
ty problémy má auto každý den, někdy několikrát za jednu jízdu. Výrobce nic nevyřešil, dealer nic nevyřešil, neboť vyrobce NEVÍ, co s tim mají dealeři dělat. Údajně programují nový SW, který má být v prosinci.... jo suchý z nosu, vyřeší jeden bug a dalších deset napáchají

 

Mimochodem článek:
článek na Seznamu

Quote

Podle škodováckých odborů jste měli problémy se softwarem u nové Octavie. Je to již vyřešeno?
To je běžný problém, ke kterému dochází, když přecházíte na nový model. Je jedno, jestli jde o motor, převodovku nebo cokoliv jiného. Problémy ale byly vyřešeny a zákazníci jsou spokojeni.


Schäfere, ty lháři sedmilhář !!, vyřešili jste kulový. Nebýt operáků a flotil, tak neprodáte jedinou O4. Služebáky nikdo neřeší, viď, tak si tohle můžetee dovolit. Styď se, ty Zelená Škrabko.

Editováno: , autor: zachyn
  • Líbí se mi 2
  • Díky 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, zachyn napsal:

- vana do kufru: už to není guma jako v O3, ale kluzký levný plast

Už do OIII šlo objednat několik verzí, od vyloženě gumové, přes plast až po verzi, která má z jedné strany plast a z druhé koberec, takže záleží co máš.

  

před 6 hodinami, zachyn napsal:

- pod sedačkami není ani kousínek přihrádečky na vesty...

Už několik let jsou přihrádky na vesty ve dveřích.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je celá videoverze rozhovoru ČT se šéfem Škodovky.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/skodovka-v-krizi-ve-skupine-posili-jdeme-do-afriky-rika-novy-sef-128083#utm_content=freshnews&utm_term=rozhovor s šéfem Škodovky&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Vypadá to tak, že šéf Škodovky dostává pravděpodobně jiná hlášení od svých podřízených, než je skutečnost. Na podobné praktiky ve Škodovce celkem trefně poukázala redakce časopisu Svět motorů. Ten je dnes v ČR asi jediný, který se nebojí zarýpat do rádoby  pozitivně  laděných skutečností v oboru automotive.  

 

Abych se vrátil k tématu, tak teď zrovna delší dobu přemlouvám známého, co má cca 5 let starou Octavii 3 s motorem 1.6 Tdi a nájezdem cca 200.000 km a že by si chtěl koupit na důchod novou Octavii IV s motorem 2.0 Tdi. 

Já se ho ptal proč, že jestli má nějaké problémy s autem, když ho má trošku více zajeté?  On, že chce něco nového a tak jsem ho odkázal na některé diskuse ohledně Octavie IV.  No a cca před týdnem mi říkal, že si to zhruba pročítal a že si Octavii 3 zatím ponechá!!! Jednak prý  nečekal u O IV, že bude tak drahá a že mu to za ty případné starosti stát nebude. Nakonec v tom důchodu prý bude mít tak třetinové  nájezdy, takže nemusí ještě dlouho nic řešit. Prostě obyčejní smrtelníci, co nerozhazují peníze z okna, tak těm nová OIV asi zatím vonět nebude. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/7/2020 at 7:45 AM, Martab said:

Už do OIII šlo objednat několik verzí, od vyloženě gumové, přes plast až po verzi, která má z jedné strany plast a z druhé koberec, takže záleží co máš.

  

- ano, do O3 šly objednat různé verze stějně jako do O4. Jenže v O4 už žádná není gumová, vše plast (jednostranná, oboustranná, nízká, vysoká vana)

 

On 11/7/2020 at 7:45 AM, Martab said:

Už několik let jsou přihrádky na vesty ve dveřích.

- přihrádky ve dvěřích jsou desítky let, ale až u O4 jsou určeny k vestám ? :) Jako sorry, ale tam vozím pití,  dokupovaný koš (simply clever za příplatek),  žvýkačky.......prostě cokoliv, co často používám. Vesta je věc, co opravdu denně nepoužívám a nevím, proč by mě měla smrdět a překážet ve dvěřích.

O3 měla mini kapsičky pod sedačkou, za příplatek i šuplík pokud si dobře pamatuji. Přesně pro tyhle krámy, které je nutné ze zákona vozit a mít po ruce, ale prakticky denně vůbec nepotřebuješ.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vesta se nemá válet ve dveřích v přihrádce, v té přihrádce je uplně vzadu místo na vestu, přihrádka se potom dá používat stejně jako předtím.

image.thumb.png.350ea95ab302dd8870a01b996a6eb420.png

Pokud je to stejně jako v ostatních modelech, tak se tam vesta vejde téměř celá a využitelnost kapsy nijak neomezuje.

 

A schránku pod sedadlem může mít OIV taky (třeba na tu lékárničku)

image.thumb.png.c79c3d9832a0f5c8b5986e8177b2d257.png

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se zájmem jsem si přečetl tohle vlákno a snažím se pevně věřit, že škodovka ty SW problémy vyřeší do října 2021, kdy mě O IV taky čeká... Protože neustálé restartování nebo hlášky, že nefunguje to či ono, by byly něco na mě... :smiley: . Tak jak jsem se těšil na OIII po OII a pak na OIII FL a vždy to byl příjemný krok vpřed. Dne, kdy budu muset OIII FL poslat pryč a přesednout do OIV se zatím spíš děsím. Z mého pohledu jsou totální fail výdechy klimy dole pod centrálním displejem, ovládání klimy přes displej (třeba jen zapnout vnitřní cirkulaci....) a do toho ty SW potíže... Chjo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní zkušenost. Při parkování popojíždím dopředu a před sebou mám jen prázdnou blátivou cestu. Najednou mi to asistent automaticky bezdůvodně zaflekuje na místě. To leknutí nepřeju nikomu.

Děsím se situace, kdy se něco podobného stane při vyšší rychlosti třeba na zledovatělém povrchu. A už vůbec nechci domýšlet situaci, kdy budu mít za zadkem v tu chvíli nalepený třeba kamion.

Upřímně...bojím se v O4 jezdit.

Editováno: , autor: Gater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Parkovací senzory? Zajímavé, když tvrdí, že před autem kromě prázdné cesty nic nebylo! Jinak chápal bych, že parkovací senzory fungují jen do určité rychlosti a tak při normální rychlejší  jízdě by to neflokovali.  Ale stejně, člověk má někdy z těch málo vyladěných asistentů a jejich neočekávaných reakcí špatný pocit.

PS: Mě jinak u F III  zabrzdil a skoro zastavil auto FA na úplně rovném  a prázdném úseku při vyšší rychlosti cca 80-90 km/hod, takže Gaterův strach, že se to někdy stane při běžné jízdě  docela chápu. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem před rokem přešel z O III do Scaly, tak jsem zde na fóru zmínil obavu z nespolehlivosti všech těch asistentů ve Scale. O III je neměla, takže to byla moje první zkušenost. Byl jsem označen za paranoidního a že se nemám bát, že je to super. Nebál jsem se tedy a hned při první jízdě se zapnutými FA, LA a SS mě FA v zatáčce v nájezdu do křižovatky šel bezdůvodně tvrdě na brzdy, LA mě tahal za  volant při vyhýbání se výmolu na volné čtyřproudovce. Od té doby jsem opět paranoidní a po nastartování vše vypínám - a mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...