Přejít na obsah

Únik kapaliny AdBlue


Bou

Doporučené příspěvky

Mám ten samý problém úniku močoviny ve spoji vstřikovač a to kolínko od hadičky. Celá ta hadička by asi měla být vyhřívaná, takže nějaký předělávky asi půjdou těžko. Řešení je asi koupit origo hadičku tu část od vstřikovače co vede někam pod auto.

Může se tu nikdo podělit o zkušenosti jak to jde a kudy to vede? 

Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Detailni postup Demontáž a montáž přední části přepravního vedení redukčního prostředku (AdBlue) je popsan v dilenske prirucce motoru (1.6/2.0 TDI CR) opravarenska skupina 26 - Výfukový systém - odstavec 3.5.1 (str. 322).

 

Prirucku muzete najit zde:

 

Ale kdyz jsem si to precetl, tak jsem opravdu velmi rad, ze mame jeste verzi bez AdBlue.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som osobne odpojil potrubie od vstrekovača,rovnako aj hore pri zadnom kolese. Je treba odpojiť aj el.zasuvku. povolil som plastové potrubie kadiaľ ide hadice do šasov v motorovom priestore. To stačí vycvaknut.potom som povolil kocku abs.  A uz len nadpojit stare potrubie s novym a pomaly a citlivo tahat. Staru koncovku som odstránil aby nezavadala zbytočne pri ťahaní. Všetko šlo super.praca tak na max. 20 minut. Netreba ani zdvihák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, tak hadička vyměněna. V nějakých věcech pomohla příručka, ale jinak jsem to dělal napojením na starou hadičku a protáhnout novou. Já jsem sundal ještě plastový kryt spodku asi na 5 šroubů byl pak lepší přístup. Kostku ABS v motorovém prostoru jsem nepovoloval šlo to i tak. Hadička končí ještě před zadním kolem někde tak na úrovni zadních dveří. Vše šlo docela dobře. I s přípravou 1,5h. Stačilo jen zvednout heverem. Nic už neteče nehlásí a nesvítí. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 1. 2021 na 14:22, AdoksS napsal:

Je to tam proto, aby motory splňovaly normu a mám pocit euro 6D temp. Stejně to začíná fungovat až po zahřátí, protože to potřebuje pro optimální funkčnost určitou teplotu.

Tím, že to vyřadíš, tak auto pojede jen nebude plnit onu přísnou normu a bude vypouštět víc splodin oxidu dusíku.

Takže rozprával som s jedným mechanikom , opýtal sa ma že či nemám problémy s Adblue, vravím že už som tam dal niečo cez 500€, povedal mi za za 250€ mmi ho vedia softvérovo vypnúť, emisie budú skoro na tej istej hranici ako keby bol  provoze, všetko ostatné ako má akurát sa musí celá nádrž vypustiť s dôvodu že tam je ohrev kvapaliny a po vypnutí môže nádrž roztrhnúť.  

Ešte mi vravel že sa stretol aj s problemom nádrže Adblue, proste ju ten bordel močoviny rozozral.  ( Nemusí to bit problém superba) takže normálne rozmýšľam pri ďalšej komplikácií že to dám spraviť. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.No povedal že majú Peugeot  expert a tam že je nejake mokré spaľovanie alebo niečo také. A tam že sa im stalo že niečo na nádrži po 150 tisícoch km išlo preč.ci pukla alebo niečo iné to neviem a ani sa nezastavam top mechanika, len vravím že skoro ani na jednom aute to už nemajú ( pracuje pre nejakú firmu a spravuje autá)  Ja sa s tebou nehadam. A áno niekedy na tom Peugeote im to Adblue mrzlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako pokiaľ to moje Adblue bude v takom stave ako ho mám tak ho určite odpajat nebudem. Akurát niekedy mi vadí ten smrad močoviny. Keď stojím a mám zapnuté kúrenie.  A má druhej strane je prvý o ktorom viem že to má softwarovo odpojene takže  aj tak by som do toho nešiel keďže o tom skoro nič neviem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3Q0 131 984 N

 

dostupne treba zde: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3q0131984ac-vedeni-ad-blue-skoda-39383.html

 

Bylo by zajimave zjistit zda jde vymenit tesneni v koncovce na strane vstrikovace.
Predpokladam, ze vlivem tepla a pusobenim AdBlue ztvrde, prestane tesnit a zacne prolinat.

Mozna ukol pro nekoho kdo ma stare vedeni uz vymontovane.

Nafotit a zmerit jak to tesneni v pripojovaci koncovce vypada. Jiste by se nahrada nasla. Pak to bude oprava levnejsi minimalne o dva rady

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám úplně stejný problém jako zakladatel tématu. Kapalina utíká přes takové to plastové napojovací "L" co vede do levého horního rohu motoru. Bohužel teď jsem v úzkých protože na škoda díly mi to podle VIN vyhodilo dvě možnosti buď díl "3Q0 131 983" - který stojí pouze 1611,- Kč a druhý díl "3Q0 131 984" - který stojí 4741,- Kč. Bohužel vypadají identicky a ani paní na lince mi nebyla schopna poradit, která z nich to tedy je. Prosím Vás tedy moc o radu o jaký z těchto dvou dílů se jedná. U 983 stojí přímo, že je určený pro 4x4 což mám tak nevím. Moje VIN kdyby se mi mi nějaká dobrá duše rozhodla pomoci  : TMBCJ9NP9G7032516

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3Q0 131 983 je zadni cast vedeni od cerpadla po spojeni v oblasti zadni napravy. 3Q0 131 984 je pak vedeni od zadni napravy po vstrikovac. Pozna se to tak, ze zadni cast vedeni (xx3) ma konektor pro napajeni vyhrivani na obou koncich. Predni cast vedeni (xx4) ma napajeci konektor pouze na jedne strane.

 

Takze pokud to tece u vstrikovace je potreba predni cast vedeni 3Q0 131 984 a nebo jak jsem psal vyse, zkusit vymenit O-krouzky v pripojovaci L koncovce (pokud tedy neni prasklina v te koncovke samotne).

 

P.S. Mas verzi s vyhrivanim i te L kocovky (cerny plast prekryva i tu L koncovku), nebo vyhrivani konci pred tou L koncovkou (cerna kostka konci a z ni vystupuje svetly L kus) ?

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nejdřív myslel, že mi to teče přes těsnění v tom kolínku co vede do vstřikovače. Vyndal jsem z toho jen jeden modrej o kroužek dál dovnitř jsem neviděl. Vnější průměr O kroužku byl cca 9,2mm a sílu stěny 2mm měřeno posuvkou +- desetinka. Pak jsem obnažil ten husí krk co v něm vede hadička a zjistil, že ta hadička je zalisovaná do toho kolíka a ten lisovaný spoj tekl. O kroužek v kolínku byl v pohodě a suchej.  Pak nejde nic jinýho než koupit novou hadičku 3q0131984ac  (4700kč) a vyměnit. Po výměně mám klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak mě to potkalo taky. Vytékalo to z boku jak je ta plastová kostka.

Nová vrchní hadice po slevě stála 4 220 kč. Práce na 4 hodky a to mi poslední dvě pomáhal kamarád to protáhnout.

Hrozná práce. Odplastování v pohodě a jelikož mám bufika tak vedle nádrže v té mezírce kde je ten "plastový bumerang" na kterém drží konektory je ještě v tom samém místě naproti malé naftové čerpadílko pro bufika. Žádný místo, přístup hrozný.

Sranda je i rozdělat ten plastový kryt u motoru, kde vedou hadice nahoru.

Po chvilce laborování se ukázalo, že konektor nejde vytáhnout do motorového prostoru, tak jsem ustřihl to kolínko od vstřikovače, uvázal pevný provázek za konec hadice a vytáhl jsem to směrem k nádrži. Za provázek v motorovém prostoru jsem uvázal nový konec hadice, který byl oblepený izolačkou a el. konektor natažený podél hadice co to šlo a taky zafixovaný izolačkou.

Takto oblepený konec jsem nastříkal teflonem a protáhl k nádrži za ten provázek. Děláno ve dvou.

Pak už jen pozapojovat nasadit čerpadýlko a naházet plasty.

Prdel byla, že vypadl ten plastový bumerang a nešel dát zpátky, není tam vůbec místo. Vyřešil jsem to tak, že jsem horkovzduškou nahřál ty výstupky co to drží v díře a pak se to povedlo nacvaknout. Ale masakr. To zabralo nejvíc času.

Tak snad tato hadice už vydrží déle.

Jinak auto 09/2015, najeto cca 110 000 km.

Vypadá to, že první kousky s tímto mají často problém.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem rozebral to ustřižené kolínko a je vidět po rozdělání té kostky, že je tam izolačka, která je potečená (kapky).

Po hlubší rozborce jsem nenašel místo úniku močoviny.

Hadička je dost mechanicky odolná, nikde nebyla prasklá a v kolínku drží jako čert.

Po chvíli snažení se hadičku z kolínka vytáhnout to skončilo jejím ulomením v kolínku.

Takže myšlenka opravy vytažením hadičky z kolínka, její zkrácení a znovu zalepení je asi pase.

Dokonce mě napadá, jestli to neteče někde jinde v délce té hadice a močovina se tlačí nahoru do místa té kostky, kde končí ten ochranný husí krk. Tam je jediné možné místo pro vytečení. Ten husí krk je bezešvý, takže po naplnění vyteče právě tam na konci?.

Težko říct, nová hadice je prostě tutovka.

IMG_20210608_162832.jpg

IMG_20210608_162827.jpg

IMG_20210608_162528.jpg

IMG_20210608_162522.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím, řešil jsem také tento problém. Nejprve se mi povedlo neodborně ulomit na levé straně část kroužku, který slouží k zajištění přívodu na ventilu. Naštěstí mi to pomohlo k lepšímu rozdělání té příruby. Se šroubovákem se roztáhl plast od sebe a celou přírubu vytáhl ven. Následně pomocí 5ti tenkých plíšků jsem otevřel plastový obal, vše očistil. Hadičku odstřihl a v přírubě jsem ji odvrtal vrtákem3,8mm. Původní přívod jsem rovně zařízl a vteřinovým lepidlem přilepil do příruby, kterou pak zpátky nacvaknete na ventil. Mám na tom najeto cca.10000km a zatím bez problémů. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 6 měsíců později...
V 4. 1. 2021 na 7:15, 02luki18 napsal:

dusan,sindler

 

Takže mne vymenil len hornú časť hadičky prívodu ad blue, a už neuniká nič, zatiaľ všetko je v pohode.  Ja som kúpil aj nový vstrek AD blue, no a tam mám kamienok úrazu, keď vozidlo stalo zacítil som tu pojeb..ú močovinu, takže mne už uniká len výfukový plyn s adblue dokopy cez tento ventil 😄😄😡. To skúsim spraviť sám, dám tam tmel ktorý je do vysokých teplôt a uvidíme. Veď dám menej financií a nemám čo poškodiť. Hrdlo na výfuku a prstenec na vstrekovači sú čisté a hladké, neviem kde je chyba. Dám tmel a uvidíme. 

 

 

Mohu se zeptat kde jsi sehnal jen tu koncovku?

Mě to tam teče taky, celé jsem to rozdělal, ale nemohu najít pouze tu spojku, pouze celou hadici, ale tam je problém hlavně s tou prací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. 1. 2021 na 16:47, Lukas Matucha napsal:

Zdravím nedokáže někdo poradit kde koupit koncovku hadičky Adblue co je u vstřikovače ? Ve Škodovce mně řekli jen celou hadičku a zde čtu, že někdo měnil jen koncovku, nevíte kde sehnat ??

F89AFC4C-1375-455D-9E20-FA46F19EFEEB.jpeg

Ahoj

Sehnal jsi tu koncovku někde?

Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...