Přejít na obsah

Motor 2.0 TDI 147 kW


Delphin

Doporučené příspěvky

První olej jsem dělal v cca 10 tisících km. Zajíždění stylem řidič slečny Daisy prvních 500 km a pak už jsem se s tím nepáral. ALE! Vždy jsem důsledně ohříval a teprve až měl olej 70 a víc ℃, tak jsem na to šlapal. Faktem je, že jsem ale už dost zpomalil a jezdím většinu času plynule a v klidu. Občas mu ale naložím a podívá se i ke 180 km/h. Druhý olej byl taky po dalších cca 10 tisících a pak už po cca 20 tisících. Teď mám zrovna asi 21 tisíc najeto od poslední výměny a olej to stále nechce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skutečně? To je zajímavý. Včera jsme koukali do 3 motorů TSI a TDI a nikde nic, jen čirý olej. To zaprvé. A za druhé do 147kW TDI EVO se dává 5W-30, nebo 0W-30 a rozhodně ně 0W-20, která patří jen do 110kW verze. Na to jsi přišel kde, že je normální mít vodu v oleji? Je k tomu oficiální stanovisko výrobce, že v rámci modernizace má být v oleji i voda?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takto vypadá moje víčko poté, co jsem ho utřel a najel necelých 400km. S rakví, s úseky po dálnici kde jsem jel 140 tacho, takže žádné popojíždění.... ostatně vidíte i tu spotřebu. Na víčku vidíte vysrážené kapky vody.... Olej tam mám 0w30.

KOLÁŽ.png

Editováno: , autor: KubasXXX
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, Kubas, jak jsem psal, ten motor je v řiti a rozhodně neposlouchej svůj servis ani zdejší "odborníky" co v tom nevidí problém...

O tom bych zde mohl psát hodiny, co vše lidstvo dělá blbě a v počtech sahajícím až na miliardy jedinců a tím z toho činí normu, ale to sem nepatří... Držím pěsti ať už tobě, nebo i tomu, kdo ten zázrak po tobě přebere...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Superb 3 r.v. 2024, motor 147kW Evo, kod tusim DTUA.  

 

Zdravim, omlouvam se, mozna se resilo... kdy se ma delat prvni zarucni servisni prohlidku?
Nekde vidim rok ale nejvic co jsem nasel je bud po 2 letech nebo po 30.000km, co nastane drive. Nechtel bych to propasnout kvuli zaruce.

Pak me zajima prvni vymena motoroveho oleje, tu bych urcite udelal uz ted nekdy, (cti po roce). 
To asi nebude u autorizaku, tam za to chteji nesmyslny penize. Na vymenu planuji vzit:

- filtr MANN-FILTER HU 5003 z, s tesnenim ktere se k tomu dodava

- olej VW 0W30 LONGLIFE III FE. Melo by se tam vejit 5,5L tusim

Delam dobre? :) Nechybi mi neco jeste, sroub/zatka vany, nebo neni potreba a pouzije se stavajici...


Diky moc!

 

Editováno: , autor: dsounds
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus si zjistit, jestli tam nedat olej 5W30. U motoru mas stitek, kde je VW norma oleje, tusim VW 50400 a VW 50700. Tu splnuje i olej 5W30 (prodali mi ho primo v autorizaku Skoda pro tento motor). Nekdo rika, ze je to lepsi varianta oproti 0W30, ktery "proslul" prave tou zvysenou spotrebou.

Mozna ti to nekdo vysvetli i lepe. 

20250302_150936.jpg

20240527_200631.jpg

20250302_150750.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, dsounds napsal:

Superb 3 r.v. 2024, motor 147kW Evo, kod tusim DTUA.  

 

Zdravim, omlouvam se, mozna se resilo... kdy se ma delat prvni zarucni servisni prohlidku?
Nekde vidim rok ale nejvic co jsem nasel je bud po 2 letech nebo po 30.000km, co nastane drive. Nechtel bych to propasnout kvuli zaruce.

Pak me zajima prvni vymena motoroveho oleje, tu bych urcite udelal uz ted nekdy, (cti po roce). 
To asi nebude u autorizaku, tam za to chteji nesmyslny penize. Na vymenu planuji vzit:

- filtr MANN-FILTER HU 5003 z, s tesnenim ktere se k tomu dodava

- olej VW 0W30 LONGLIFE III FE. Melo by se tam vejit 5,5L tusim

Delam dobre? :) Nechybi mi neco jeste, sroub/zatka vany, nebo neni potreba a pouzije se stavajici...


Diky moc!

 

Tak jestli máš nové auto, tak si otevři návod nebo se podívej do menu vozu a tam ti to píše kolik ti zbývá do servisu. První je 2 roky/30 tis. km. Trochu taky nechápu, proč si kupuješ tak drahé auto, když ti pak jeho servis přijde drahý. Polud neznáš správné postupy, nech si to udělat někým, kdo je opravdu zná. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Mariacek

 

Prave, proto se ptam. V aute n,a displeji je to 2 roky, ale jak jsem psal, obas nekdo pise ze se musi po roce, to me matlo.
Nevim proc se bavime o cene auta, o tom diskuze neni. I kdyby auto stalo nevim co, to neznamena ze pujdu odevzdat autorizaku 6-7 tisic za vymenu oleje, kdyz to muzu mit nekde v rychloservise za mene nez pulku, Nebo ty rad vyhazujes penize? 
Nepadlo nikde slovo, o tom ze to budu menit sam, ale co sebou na vymenu vezmu, A kdyz uz jsme u toho, ty ten postup vymeny znas? 

 

Editováno: , autor: dsounds
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To fakt v dnešní době ještě existuje někdo, kdo nezná základní pojmy v oblasti výměny oleje u koncernu???

Výrobce jasně udává proměnlivý interval, kde maximum je 24 měsíců a 30 tis. km, podle toho, co nastane dříve. A však s ohledem na způsob použití a počet studených startů atd. si algoritmus řídící jednotky sám určí km a datum výměny.

Kdo své auto nemiluje a nechce si ho držet 10 let po záruce, nemusí řešit nic. V opačném případě není na škodu měnit olej dřív, třeba po roce, nebo po cca 20 tisících km. Já dělám první olej vždycky dřív, okolo 8-10 tisíc km. 

Další až po těch cca 20 tisících. Samozřejmě jen originál VW Longlife 0W-30. 5l kanystr stojí okolo tisícovky. + Filtr Mann za pár Kaček. Šroub ve vaně by měl držet, když je vana ocelová. Snad se nepletu. Přinejhorším ho prodají v jakémkoli Škoda/VW salonu.

Editováno: , autor: Mokrouš
překlep
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Keď už sa tu tá téma spustila, tak to rozoberme do detailov. Ako to tu bolo spomenuté, premenlivý interval znamená, že sa môže ísť na jeden olej  2 roky / 30 tisíc km (podľa toho, čo nastane skôr), ale s tým, že palubný počítať ťa môže poslať podľa tvojho štýlu jazdenia a spôsobu prevádzky na výmenu oleja aj skôr. Aktuálne predpokladané kilometre sa dajú pozrieť cez infotainment, a ak tam bude vychádzať výmena na 26 tisíc km, tak tú nepovinnú výmenu je dobré spraviť v 13 tisíc km, resp. po roku, zase podľa toho, čo nastane skôr.

Čo sa týka samotného oleja, treba použiť taký, aký je uvedený na štítku pod kapotou motora. VW 504.00 to určite nebude, lebo to je benzínová norma, bude tam najskôr VW 507.00, prípadne VW 509.00.
VW 507.00 sú vlastne oleje Long Life III, so SAE viskozitou 0W-30, prípadne 5W-30. 0W-30-ky vlastne postupne nahradili 5W-30-ky, a ja osobne odporúčam túto viskozitu, nakoľko zabezpečuje trochu lepšie mazanie pri studenom štarte a hlavne v štádiu kým sa motor a olej v ňom zohrejú na prevádzkovú teplotu, čo môže byť podľa vonkajšej teploty a záťaže kľudne aj 20-30 km.

A nakoniec otázka filtra. Nemám nič proti MANN, ale nakoľko je auto v záruke odporúčam použiť pri vlastnej výmene "originálny" filter Škoda/VW/Seat/Audi. To kvôli tomu, že v prípade nejakej poruchy motora, ako napríklad reklamácia nadmernej spotreby oleja, čo je pri tomto motore úplne bežné, mohol by sa predajca zo záruky ľahko vyzuť s tým, že bol použitý neoriginálny diel, atď. Zbytočná komplikácia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, já mám 147kw v Octavii 4x4. Do 30tis. jsem doléval cca 4 litry. Když jsem to řekl v servisu tak mi bylo odpovězeno: To buďte rád, to je ještě dobrý. Teď jsem po první výměně oleje, nechal jsem hned změnit interval po 15tis. 
Momentálně najeto 35tis a zatím dobrý, ale abych pravdu řekl, nekoukal jsem na rysku hned po vyměně kolik tam bylo.

Editováno: , autor: Karlos_vRS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7 hours ago, e1. said:

 VW 504.00 to určite nebude, lebo to je benzínová norma, bude tam najskôr VW 507.00, prípadne VW 509.00.
VW 507.00 sú vlastne oleje Long Life III, so SAE viskozitou 0W-30, prípadne 5W-30. 

 

vtip je v tom, ze tie oleje su vlastne uplne rovnake aj pre benzin, aj pre diesel, takze 504 = 507

 

napr.

https://www.motorove-oleje.sk/volkswagen-g-s55-545-longlife-iii-fe-0w-30-1l/

Originálny motorový olej pre vozidlá koncernu Volkswagen group - VW, Škoda, Seat, Audi spĺňajúci špecifikácie VW 504.00 a 507.00, možno ho použiť pre všetky benzínové a dieselové motory s predĺženým servisným intervalom (30.000km / 2 roky).

 

a 508 = 509

https://www.agropol.sk/nasa-ponuka/auto/motorové-oleje-1/originál-oleje/oleje-vw/vag-original-longlife-iv-0w-20-1l-detail

Originálny motorový olej pre vozidlá koncernu Volkswagen group - VW, Škoda, Seat, Audi. Tento motorový olej je schvalený pre moderné benzínové aj dieslové motory s DPF filtrom.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viem, že oleje majú vždy obe schválenie a napr. VW 504.00 a 507.00 je viacmenej to isté, ale ak už je reč konkrétne o naftovom motore, tak sa držme faktov a pre daný motor používajme správne označenie špecifikácie! Ak tu budeme pliesť už aj takú základnú vec ako sú naftové a benzínové špecifikácie, tak ako si môže byť niekto istý, že v ostatných veciach neradíme zle? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, Karlos_vRS napsal:

Ahoj, já mám 147kw v Octavii 4x4. Do 30tis. jsem doléval cca 4 litry. Když jsem to řekl v servisu tak mi bylo odpovězeno: To buďte rád, to je ještě dobrý. Teď jsem po první výměně oleje, nechal jsem hned změnit interval po 15tis. 
Momentálně najeto 35tis a zatím dobrý, ale abych pravdu řekl, nekoukal jsem na rysku hned po vyměně kolik tam bylo.

 Vážně lituju všechny, co mají tyto problémy a pořád bych rád věděl kolik % majitelů to postihuje a proč se to děje. VAG se stále ne a ne k tomu nějak postavit a vysvětlit to. Já byl minulý týden na výměně oleje po 2 letech a zase neubylo téměř nic. Nedolil jsem ani kapku a úbytek na rysce minimální. Do 5mm za celou tu dobu. Po výměně motor ztichnul a jen si přede. Asi si to auto i s ohledem na imbecilní systémy v nových vozech nechám na pořád, dokud neklekne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...