Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

ahojte. chcel som doliat nemrznucu zmes do chladica, avsak ostal som zmateny. pri kupe mi v salone odporucili tam davat G13, ale v navode k autu je G12evo. co ste tam davali vy?

 

dakujem.

Vloženo (editace)

Nová chladící kapalina v prvním plnění koncernu VW.pdfTady přikládám článek, kde se píše, že nová kapalina G12 evo je v něčem odlišná od kapaliny G13  a měla by se používat pro nová auta s novým systémem výroby chladičů pomocí tavných lepidel. Tuto novou kapalinu si prý vyžádal sám koncern VW AG a a tak by se tam měla dávat i na tzv. doplnění. Míchat se s G13 může, ale pak to nedává smysl a původní vlastnosti G12 evo již nebudou 100%. Jinak klidně si objednej sám na internetu tu G12 evo , třeba tady: https://www.obautodily.cz/hotova-smes-chladici-kapaliny-g12evo-skoda-nahrada-za-g13-original-1-litr-4539cz807/, kde litr již naředěné směsi Tě vyjde na 139,- Kč. Jinak ten servis Ti nabízí G13, protože  buď nemá G12 evo na skladě, nebo se chce mermomocí zbavit staré G13, které asi dochází skladovací lhůta (5 roků od výroby), nebo prostě je neznalý technik , což je  bohužel taktéž v poslední době hodně časté.

 

Nová chladící kapalina v prvním plnění koncernu VW.pdf

G13 _ slepá ulička vývoje, nebo klid před bouří.pdf

Editováno: , autor: DušanV
Vloženo
před 3 hodinami, csabac napsal:

A na nadrzke mate G12evo uz uvedene? Ja mam G13 na 1.6tdi a taku i dolievam.

Mám pocit, že se vždy dolévá jen destilka, já jsem nedoplnil za rok a půl ani půl deci. 

Vloženo (editace)

Děkuji za poučení ano jste blíže sibiři, mě zase nepřipadne normální dolívat litr po jakýchkoli kilometrech či době. Mě náplň vždy vydržela do předepsané výměny bez doplňování u fabie i octavie a rapid po 25 tis nechce taky nic. 

Editováno: , autor: ben06
Vloženo

@ben06 suhlasim, ani mne nepripada normalne dolievat. U astry som mimo doliatia po vymene nedolieval po cely cas. No ako som tu na fore cital, boli sem tam s rym problemy u mojho motora. Ci uz pri pumpe, ci inde.

Vloženo

Starý motory na tom byly jinak. I olej i už od OII/FII nevydrží bez úbytku 15000 km. 

V práci máme starý i fungl nový mercedesy a na starý nemusíš mrknout a u novejch chladící kapalina ubejvá. 

Vloženo

Je otázka kolik vody ztratí.  Pokud litr na 50000km tak asi neřešit, ale pokud litr na 1000 už to chce hledat. 

Může to bejt taky jednorázová záležitost. Chtělo by, aby autor tématu napsal kolik a za mkolik km se mu  ztratilo. 

Vloženo

S tím dolejváním čistý vody bych nebyl tak hrrr. Blíží se zima, tak změřit co tam je vůbec za směs ať to není jen samá voda. Pokud nemáš tucha jak stará je, tak vypustit komplet a dát si svojí novou směs. 

Pak dolejt a hlídat. Co mám zkušenost s víc sutana tak od plna do půlky mizne rychleji a vod půl do minima se to zpomalí. 

Vloženo

ja teda neviem ale už od OIII tieto nové zázračné motory , hlavne diesle , za 30tis liter vody len tak lupne ... ak sa mechanik na prehliadke vyserie na to a nedoleje tak často auto 1000km po prehliadke príde bez vody ... úniky nikde ... zrejme je to dobre porézny motor ... 

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...