Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Odpojeno zatím týden a napětí pořád stejné. U mě je problém, že mám malí nájezd a celkem časté startování. Před zimou plánuji koupit nabíječku a občas baterku dobít ručně doplna.

 

Koukal jsem na

https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm

  • 4 týdny později...

Tak jsem koupil nabíječku https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm

 

Baterie po několika dnech stání 12,2-12,3V. Po nabití drží 12,75V

 

Vzhledem k mému nájezdu musím občas dobít a hlídat napětí. Ale budu mít jistotu, že mi baterka neklekne a snad i dlouho vydrží.

 

20211102_163857.jpg

20211102_163901.jpg

Tu jistotu mi i v AS vyloučili, kvalitní kabely pro nouzový start už mám. 

Tak baterka se může umrtvit kdykoli, ale dlouhodobě si ji budu držet v plném nabití.

Tak mám auto/baterii dva roky a asi mám problém. Auto startuje bez problému, ale začal jsem ji nedávno pravidelně měřit a napětí se pohybovalo mezi 12,3-12,4V. Koupil jsem si nabíječku (viz. výše) a baterii během týdne doplna dobil. Po několika hodinách ukazovala 12,75V což je správná hodnota. Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Mám najeto jenom 17500km, takže buď mi baterie klekla a nebo se nestíhala dobíjet (i kvůli inteligentnímu dobíjení). Auto startuje v pořádku, ale 12,4V je špatné.

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V .....

V 8. 11. 2021 na 19:48, Deawon napsal:

 Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. 

 

Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat.

Tak to máš parádní stav baterky. Proč si stěžuješ? 

Před hodinou, Davidos90 napsal:

12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V .....

Mám to stejně, koupeno 03/2019

Ja mám to isté 12,4V. Auto má rok, 15 000 km. Nemám garáž parkuje vonku a nič sa nedeje.

Mal som služobný Spacebak  5 rokov, nikdy som baterku nedobíjal, parkovanie vonku 156 000 km a nikdy ma nikde nenechal kvôli baterke.

Upraveno od touareg3

Jojo, 12,4 V je po pár dnech, i po dni super. Moderní auto vždy něco z baterky odebírá i v klidu. Takže je to napětí po odstavení,  ale pořád s nějakou minimální  zátěží. V zimě navíc to inteligentní nedobíjení téměř neprobíhá....

Tak u klasické baterie bylo napětí u nové cca 12,8V

 

Ve středu jsem dobil doplna a po 20h jsem měl 12,45V což mi přijde prostě málo. Je ještě teplo a mám auto v garáži.

Pred cca 2 rokmi som kupoval otcovi obyčajnú baterku 63Ah Bosch. Na baterke je nálepka, že má mať min.napätie 12,4 V a na tejto hodnote ju treba udržiavať. Tesne po nabití má 13,1V a po dni klesne na tých 12,4V.  To si myslím,že je úplne v poriadku.

  • 1 rok později...

Dobrý den, když odpojim konektor od baterie, jak vysokym proudem bude alternátor baterii dobíjet? Nebude přebíjena? 

Nebude. Naopak bude nabíjena menším proudem. Lépe řečeno nižším napětím a tomu podle Ohmova zákona odpovídajícím proudem. S připojený konektorem jde napětí i přes 15 V, s odpojeným konektorem je max. dobíjecí napětí 14,4 V. Stejně jako u starších aut bez "chytrého dobíjení".

Já mám odpojeno na svém i služebním Rapidu a paráda. Mrzí mě, že ve Škodovce nemají technici koule na to, aby tyhle krávoviny do aut nedávali. Ušetím trochu paliva, abych po 3-4letech kupoval novou EFB baterii. Mojí peněžence a přírodě to opravdu pomůže.

Jestli těch konstantních 14,4 není už moc. Z odborných článků se dočítám, že dobíjecí napětí by mělo být mezi 13 - 14V

14.4 V není moc.

14,4V je v pohodě. Pořád lepší než co se tam cpe když je "ingeligentní" dobíjení zapnuté.

  • 5 měsíců později...

Tak jsem odpojil kablík od baterie a dobíjecí napětí alternátoru na voltmetru v zapalovači ukazuje 13,7 V. Není to málo? Nemáte to někdo změřeno přesněji, kolik je a jaký má být nabíjecí proud po odpojení kabelu u EFB+ baterie?

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

EFB baterka má plynovací napětí 14,4 V, AGM ještě větší 14,7 V.

 

Inteligentní nabíjení nabíjí napětím i přes 15 V, klasické, neinteligentní nabíjení nabíjelo okolo 14V.

Stavěná na to určitě není. Podívej se třeba na Vartu kdy AGMko považuje za nedostatečně nabité a porovnej to s tím na kolik ji udržuje auto. Jediné, na co je AGM přizpůsobena je vyšší nabíjecí napětí, cca. 14,7V - krátkodobě i přes 15V.

Odpojený kabel fakt nevede k přebíjení, neboť poté se k celé baterii přistupuje jako ke "klasické" baterii - tj. cca. 13,7V.

Upraveno od LiveBomb

@lucky.jack "Inteligentní" dobíjení je pro baterii akorát prasárna, která ji za pár let zabije. Pokud někdo jezdí méně a k tomu ještě parkuje venku, tak je to luxusní kurvítko.

před 7 hodinami, lucky.jack napsal:

Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. 

Jezdím tři roky s odpojeným kablíkem a baterka rozhodně odvařená není.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.