Deawon Vloženo 12. Říjen 2021 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2021 Odpojeno zatím týden a napětí pořád stejné. U mě je problém, že mám malí nájezd a celkem časté startování. Před zimou plánuji koupit nabíječku a občas baterku dobít ručně doplna. Koukal jsem na https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Tak jsem koupil nabíječku https://www.alza.cz/auto/ctek-mxs-5-0-new-d4525406.htm Baterie po několika dnech stání 12,2-12,3V. Po nabití drží 12,75V Vzhledem k mému nájezdu musím občas dobít a hlídat napětí. Ale budu mít jistotu, že mi baterka neklekne a snad i dlouho vydrží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Tu jistotu mi i v AS vyloučili, kvalitní kabely pro nouzový start už mám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 4. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2021 Tak baterka se může umrtvit kdykoli, ale dlouhodobě si ji budu držet v plném nabití. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 8. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2021 Tak mám auto/baterii dva roky a asi mám problém. Auto startuje bez problému, ale začal jsem ji nedávno pravidelně měřit a napětí se pohybovalo mezi 12,3-12,4V. Koupil jsem si nabíječku (viz. výše) a baterii během týdne doplna dobil. Po několika hodinách ukazovala 12,75V což je správná hodnota. Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Mám najeto jenom 17500km, takže buď mi baterie klekla a nebo se nestíhala dobíjet (i kvůli inteligentnímu dobíjení). Auto startuje v pořádku, ale 12,4V je špatné. Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davidos90 Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 V 8. 11. 2021 na 19:48, Deawon napsal: Bohužel po pár dnech bez startování baterie klesne na cca 12,3-12,4V. Schválně napíšu do Škodovky, zda by se to vzhledem ke stáří pouze dva roky dalo třeba reklamovat. Tak to máš parádní stav baterky. Proč si stěžuješ? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 Před hodinou, Davidos90 napsal: 12.4V tam mám snad většinu doby co auto mám ( 2 a půl roku) . Občas tam je 12.6V ..... Mám to stejně, koupeno 03/2019 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 (editace) Ja mám to isté 12,4V. Auto má rok, 15 000 km. Nemám garáž parkuje vonku a nič sa nedeje. Mal som služobný Spacebak 5 rokov, nikdy som baterku nedobíjal, parkovanie vonku 156 000 km a nikdy ma nikde nenechal kvôli baterke. Editováno: 11. Listopad 2021, autor: touareg3 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clerfayt Vloženo 11. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2021 Jojo, 12,4 V je po pár dnech, i po dni super. Moderní auto vždy něco z baterky odebírá i v klidu. Takže je to napětí po odstavení, ale pořád s nějakou minimální zátěží. V zimě navíc to inteligentní nedobíjení téměř neprobíhá.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 12. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2021 Tak u klasické baterie bylo napětí u nové cca 12,8V Ve středu jsem dobil doplna a po 20h jsem měl 12,45V což mi přijde prostě málo. Je ještě teplo a mám auto v garáži. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 12. Listopad 2021 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2021 Pred cca 2 rokmi som kupoval otcovi obyčajnú baterku 63Ah Bosch. Na baterke je nálepka, že má mať min.napätie 12,4 V a na tejto hodnote ju treba udržiavať. Tesne po nabití má 13,1V a po dni klesne na tých 12,4V. To si myslím,že je úplne v poriadku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redhot30 Vloženo 10. Duben 2023 Sdílet Vloženo 10. Duben 2023 Dobrý den, když odpojim konektor od baterie, jak vysokym proudem bude alternátor baterii dobíjet? Nebude přebíjena? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 10. Duben 2023 Sdílet Vloženo 10. Duben 2023 Nebude. Naopak bude nabíjena menším proudem. Lépe řečeno nižším napětím a tomu podle Ohmova zákona odpovídajícím proudem. S připojený konektorem jde napětí i přes 15 V, s odpojeným konektorem je max. dobíjecí napětí 14,4 V. Stejně jako u starších aut bez "chytrého dobíjení". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 11. Duben 2023 Sdílet Vloženo 11. Duben 2023 Já mám odpojeno na svém i služebním Rapidu a paráda. Mrzí mě, že ve Škodovce nemají technici koule na to, aby tyhle krávoviny do aut nedávali. Ušetím trochu paliva, abych po 3-4letech kupoval novou EFB baterii. Mojí peněžence a přírodě to opravdu pomůže. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redhot30 Vloženo 11. Duben 2023 Sdílet Vloženo 11. Duben 2023 Jestli těch konstantních 14,4 není už moc. Z odborných článků se dočítám, že dobíjecí napětí by mělo být mezi 13 - 14V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 11. Duben 2023 Sdílet Vloženo 11. Duben 2023 14.4 V není moc. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 11. Duben 2023 Sdílet Vloženo 11. Duben 2023 14,4V je v pohodě. Pořád lepší než co se tam cpe když je "ingeligentní" dobíjení zapnuté. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redhot30 Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 Tak jsem odpojil kablík od baterie a dobíjecí napětí alternátoru na voltmetru v zapalovači ukazuje 13,7 V. Není to málo? Nemáte to někdo změřeno přesněji, kolik je a jaký má být nabíjecí proud po odpojení kabelu u EFB+ baterie? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 EFB baterka má plynovací napětí 14,4 V, AGM ještě větší 14,7 V. Inteligentní nabíjení nabíjí napětím i přes 15 V, klasické, neinteligentní nabíjení nabíjelo okolo 14V. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LiveBomb Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 (editace) Stavěná na to určitě není. Podívej se třeba na Vartu kdy AGMko považuje za nedostatečně nabité a porovnej to s tím na kolik ji udržuje auto. Jediné, na co je AGM přizpůsobena je vyšší nabíjecí napětí, cca. 14,7V - krátkodobě i přes 15V. Odpojený kabel fakt nevede k přebíjení, neboť poté se k celé baterii přistupuje jako ke "klasické" baterii - tj. cca. 13,7V. Editováno: 15. Září 2023, autor: LiveBomb 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Deawon Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 @lucky.jack "Inteligentní" dobíjení je pro baterii akorát prasárna, která ji za pár let zabije. Pokud někdo jezdí méně a k tomu ještě parkuje venku, tak je to luxusní kurvítko. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
redhot30 Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 EFB baterie je pouze vylepšená zaplavená baterie. Dobíjecí napětí by nemělo překročit 14,4 V, což při odpojeném kabelu opravdu nehrozí. Přebíjena určitě není. https://www.portalridice.cz/clanek/efb-autobaterie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 15. Září 2023 Sdílet Vloženo 15. Září 2023 před 7 hodinami, lucky.jack napsal: Jedna z praxe... Tyhle baterie jsou stavěny na "inteligentní" dobíjení. Takže pán po dvou letech ježdění s odpojeným konektorem odvařil baterku., protože prostě byla přebíjena. Na záruku ani prd, protože je v diagnostice vidět, že je(byl) konektor odpojený. Je na každým jak si nastaví priority. Jezdím tři roky s odpojeným kablíkem a baterka rozhodně odvařená není. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.