Přejít na obsah

Elektrická ruční brzda


lubomir.kozak

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl bych se zeptat zdali je mé chování elektrické ruční brzdy normální. Zaparkuji auto v mírném kopci a aktivuji ruční brzdu, ta se rozsvítí oranžově, že je aktivní a rovněž na budíkách vidím, že je ruční brzda aktivovaná. Ovšem po nějaké době se tlačítko opět přepne z oranžového podsvícení do klasického bílého a rovněž u budíků již také nesvítí upozornění, že by byla brzda aktivní. Brzda nadále sice aktivní je, ale když opouštím auto, raději bych viděl stále že je aktivní než pouze doufal.. Například když u dveří řidiče vypnu vzadu dětem otevírání oken a dveří, tak tlačítka pro vypnutí svítí nepřetržitě a rovněž bych to očekával i u elektrické ruční brzdy.

1.jpg

2.jpg

Editováno: , autor: lubomir.kozak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že je to tak správně. @lubomir.kozak se předpokládám ptá na chování kontrolky po zaparkování vozu. Po vypnutí zapalování kontrolka určitě nesvítí. Nesledoval jsem, kdy přesně zhasne, ale kdyžtak to zítra odsleduji a dám vědět.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem zkoušel ji podržet déle, ale efekt stejný. Autohold funkci asi nemám, nebo jsem ji hledal špatně. Že nesvítí kontrolka po zaparkování vozu to beru, ale nechápu, proč nesvítí ta páčka el. ruční brzdy pořád oranžově, aby člověk věděl, že je aktivní. Hlavně že mi na těch dveřích svítí nonstop oranžově, že mají děti vzadu zamklé otevírání dvěří a oken..

 

Jo už to vídím, jsem slepej :D Autohold.. zkusím díky :)

 

Editováno: , autor: lubomir.kozak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zaplej Autohold, naučil jsem se kdy se ta brzda sama spouští a kdy se vypíná, a dál už nic neřeším. Od doby co jsem snad v prvních 500km zapl Autohold jsem na ty tři tlačítka vůbec nešáhl a to teď mám odjeto asi 15.500km. Parkuji většinou v mírném svahu a přede mnou je kolmo auto u kterého musím stát blízko protože za mnou je zatáčka,  takže když jsem couval  a k tomu mačkal tlačítko brzdy tak jsem chvíli i litoval že tam není fyzická ručka.. S Autoholdem fajn, a samozrejmě při stání na křižovatce nebo v zácpě kde není rovina je to príma sundat na chvíli nohu z brzdy a taky nemuset se ani ve větším kopci nervovat s přešlapováním spojka/brzda/plyn (mám manuál).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ono není nutné aby svítila, neb se při rozjezdu automaticky deaktivuje (pokud nejsou nedovřené některé dveře, to si pak člověk přijde jak v autoškole, když tě někdo drží ...). Z autoholdu jsem měl obavu, že mě "přimrzne" brzda, pokud to budu používat a jak sysel jsem to zpočátku zapínal až když jsem vyjížděl a deaktivoval před zaparkováním. Ale postupem času jsem zjistil, že to není jak klasická ručka, aby v mrazu někde přimrzlo táhlo, když to bude zabržděné ... a prostě jsem to před rokem nechal aktivované ... dnes už bych auto s klasickou ručkou nechtěl, jak je to návykové ... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky permanentně zapnutý autohold na což si člověk rychle zvykne. Po otevření dveří nebo vypnutí motoru se mi ručka zatahuje sama. Měl jsem za to, že tohle se děje u každé el. ruční brzdy. Musím se na to zaměřit, jak to probíhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš vyzkoušet sám. Mně osobně třeba vysloveně vadí, jak při každém zastavení blokuje auto. Mám rád plynulý rozjezd a při použití této funkce vždy při rozjezdu dojde ke škubnutí.  Proto používám pouze při delším stání, abych nemusel stát na brzdě. Je to ale věcí citu. Pozitiva však převažují.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autohold používám od pořízení auta (1,5 TSI, DSG). Je super, že člověk nemusí myslet na ruční brzdu. Kdykoliv zastavím, auto stojí  jak přibité. S drobným škubnutím při rozjezdu jsem se setkal jedině tehdy pokud zastavím v kopci a pak potřebuji jen kousek pomalu popojet (nejčastěji couvnout do kopce). Pak bych to přirovnal k "přilepené" brzdě - při rozjezdu to tročku škubne. Vyvarovat se tomu dá tak, že to odbrzdím ručně (moc to nepoužívám). Je to ale drobnost, pokud by se to tady neřešilo, ani bych to nezmiňoval, nepřemýšlel o tom.

Super je také to, že se to automatické zatažení ruční brzdy neaktivuje ihned po zastavení a zabrzdění, ale se zpožděním několika desetin vteřiny po zastavení. 

Editováno: , autor: Pytlák
Pravopisná chyba
  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro @velkytomtak to skubnuti se mozna tyka jen DSG? u manualu se to odbrzdi kdyz se dostanu do konkretni polohy spojkoveho pedalu kdyz poustim spojku. Takze bych cekal ze bude zalezet na praci se spojkou a plynem, coz u DSG se moc neda ovlivnit. U manualu skubnuti nepozoruju.

Mimochodem pri zastaveni treba na krizovatce nebo v zacpe to vzdy nepada do auto-brzdy, zalezi jak moc se na brzdu tlaci (jestli je auto-brzda zrovna zabrzdena se pozna na displeji), aspon u manualu to tak je.

Kazdopadne pro me je kvuli pravidelnemu couvani do kopce (kdy potrebuju mit jistotu ze se nepohnu dopredu) ten Autohold nutnost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Copak couvání do kopce ... ale rozjíždění se v kopci, navíc v koloně, kdy se člověk modlí, aby mu řidič před i přes více než metrovou mezeru nezaparkoval v motoru. Nevím jak u DSG, ale u mě s manuálem se v kopci s autoholdem rozjedu, aniž bych cuknul ... prostě krásně plynule. Mimochodem, do dneška mám trauma z autoškoly a rozjíždění Š 120 na ručce do prudkého kopce ... Dnes už má každé nové auto asistenta rozjezdu do kopce a každé třetí elektronickou ručku s autoholdem, takže dnes bych si to jen užíval. A pravda, pro aktivaci je potřeba silněji stlačit brzdu, takže není problém z kopce popojíždět "samospádem". V okamžiku aktivace je ale nutné i z kopce rozjet se zařazenou rychlostí. Jak jsem již někde psal, bez elektronické ručky s autoholdem, climatroniku, vyhřívaných sedadel, volantu a čelního skla (jo, klokan mě namlsal), je pro mě další new wagen nekoupitelný ... což značně omezuje výběr a vyřazuje spousty adeptů ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autohold je super, ve srovnání s asistentem rozjezdu do kopce. 1) + nestojíš na brzdě a brzdovky svítí. 2) + rozjezd je podle mích pocitú plynulejší. 3) - připopojíždění v koloně z kopce rozjezdy se zařazenou rychlostí nebo ho musíš deaktivovat. Ještě se mi v této situaci nestalo že by se mi nesepnul. 

Rozhodně rychle návykový systém. 

Editováno: , autor: KyAeRtOiQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...