Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Po nainstalování krytů lanovodů od @miklisek bude tahle pěna asi poslední věc co mě na Rapidu štve.

Už to někdo nějak funkčně vymyslel?

 

Já zatím přemýšlím, že bych koupil nové ty pěny a něčím je lépe naimpregnoval. Ale dát 1700Kč se mi za tuhle pěnu moc nechce.

5JA864235A

5JA864236A

Vloženo

Já když jsem ty pěny do auta po jeho odkupu z firmy vracel, tak jsem prostě uřízl jejich spodní část cca 1cm nad tím šroubem, co připevňuje blatník k prahu. Pak to jde v pohodě vymývat a kontrolovat. Ten samotný molitan, jak není dole opřený o práh ani nijak zásadně nevlhne. Voda po něm sklouzne a dole odkápne. Když by byla dole oprřená až do prahu, pak zde nasákne a vyvzlíná do pěkné výšky, což je špatně. Taky jsem ten molitan ze strany k podběhu tenkrát i trochu ztenčil, aby byla mezi podběhem a molitanem volná mezera (je to hezky vidět od pantu kapoty) pro bordel padající shora a pro možnost vypláchnutí právě od pantu kapoty.

 

Teoreticky by byla možnost vyrobit něco třeba 3D tiskem, ale vymyslet to, aby to bylo tvarově dokonalé (a neprodíralo někde lak) + vymyslet uchycení, to už by chtělo fištróna a na to nemám čas. S mým řešením ořezání molitranu jsem spokojený.

Vloženo

Mám taky zkráceno a myslím, že není třeba řešit víc. Molitan je suchý, vodu nedrží, na myčce vždy zajedu do spáry mezi prahem a blatníkem a prostor vymeju. Nyní při přezouvání zkontrolováno, prostor suchý, čistý, jsem spokojen.

Vloženo (editace)

Já myju auto doma na dvoře hadicí. Vždy otevřu boční dveře a opatrně volným proudem bez nějakého zvláštního tlaku ten spoj spodku blatníku propláchnu a to samé občas udělám i shora po otevření kapoty.

 

S tím zabalováním molitanu do čehosi, nevím no. Jednal asi nepůjde o nic estetického, navíc jediná netěsnost té folie bude znamenat průnik vlhkosti dovnitř molitanu a nemožnost vysychání. Prostě to může být taky pytlík plný vody. Já vždy preferuji možnost okamžité vizuální kontroly, vzdušnosti a možnosti toho co zvlhne, aby mohlo zas vyschnout. I když mi ten molitan třeba při mytí zvlhne, tak dole je v prahu otvor a nahoře u kapoty taky, takže to může prosychat a když je to chvíli vlhké, tak v tom mokru není hlavně naložený ten krytický styk prahu s blatníkem. Všechny ostatní plochy, kde je molitan ve styku s plechem jsem pořádně vystříkal voskem na dutiny.

 

EDIT: Ono obdobný molitan je i nad vrcholem podběhu a jeho cíp zabíhá až k vnějšímu pertlu blatníku. Zde se taky celkem drží špína vlhkost a pár koncernových aut co to mají podobně už jsem s vykvetlými blatníky viděl. I zde jsem ten cíp molitanu u pertlu prostě kousek odřízl a vše vystříkal voskem. Aby toho nebylo málo, jsou další molitany kdesi v předních nosnících, už si nepamatuji přesně kde, ale vím, že prstem jsem jej nějakou dírou jednou taky nahmatal a suchý jsem jej neměl 🤨

Editováno: , autor: tom01
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

A jak ty plasty tam nainstaluješ! Hoď potom fotky nebo návod,  protože já to chci taky nahradit a nejsem si jistý,  jestli ty plasty tam dostanu aniž bych musel dát dveře dolů.? 🤦‍♂️

Vloženo

A jak tam ty plasty nasadíš , aníž by jsi musel dávat dveře dolů?  Dneska jsem to měl rozebrané a koukal jsem tam a nedostaneš se přes ty panty nebo ?  Máš nějaký návod než to koupím ?

Vloženo

Keďže sa bavíme o Rapide, ktorý asi vlastníš (téma je v sekcii Rapid)... tak naň plastová náhrada vložky blatníka neexistuje.

A ďalej... dvere ozaj nemusíš kvôli tomu vyberať. Dá sa ísť na to aj druhou stranou. Od kolesa.

Vloženo

Mě "baví" jak všichni řeší jen ten ten viditelný molitan u pantů předních dveří, ale ostatní, které bez rozebírání vidět nejsou už ne. Další je v nadkolí ve vrcholu podběhu a další jsou kdesi v předních nosních motoru. Přitom hlavně ty v nosnících jsou nacucané úplně stejně, vlastně trvale a nic s tím nejde dělat.

 

Jediné plnohodnotné řešení nabízí 3D tisk, ale pochybuju, že se najde někdo kdo by se babral s vytvořením modelu tak, aby to dokonale sedělo a vymyslel nějaké obstojné upevnění. 

 

Já jsem ty dostupné molitany jen zařezal v kritických místech a vystříkal voskem na dutiny a pravidelně vyplachuju od nečistot. Podrobněji jsem to popsal o pár příspěvků výš.

Vloženo
V 10. 7. 2025 na 11:36, martin731 napsal:

 

Pokud se ti ten díl pro O3 podařilo napasovat i na Rapida, byly by dobré nějaké fotky a případně postup.

Jinka pro Rapida existuje bohužel jen tohle:

Koncový díl blatníku levý Škoda 5JA864235A (skoda-dily.cz)

Koncový díl blatníku pravý Škoda 5JA864236A (skoda-dily.cz)

Vloženo

Možná by bylo realizovatelné řešení ala Renault. Talisman a jeho soudobé modely na stejné platformě používají u blatníků tohle.

638A09717R.thumb.jpeg.eda998c7076b8ffaf67a18dd76a5b4cd.jpeg

 

Je to defakto ta samá pěnová hmota jako u Rapida, ale ještě zatavená do fólie/igelitu. Funkci to plní a vodou to nenasákne.

Vloženo

Na mého Rapida pořád nemám čas, ale před pár dny jsem viděl před superhyper bílého Rapida, asi služebák, nebo bývalý, kterému už blatník dole pěkně kvetl a to mě fakt vyděsilo. Molitany jsem si už vyměnil za plasty na F3 2020. Pod podběhy na každé straně byl opravdu kýbl listí a bordelu, protože i podle zažrané černé špíny na střeše majitelka evidentně parkovala pod stromy. F3 má jako Rapid taky molitany i v horní a přední části, ale díky podběhům se tam asi voda moc nedostane.

Vloženo
před 9 hodinami, VeteranChild napsal:

Možná by bylo realizovatelné řešení ala Renault. Talisman a jeho soudobé modely na stejné platformě používají u blatníků tohle.

638A09717R.thumb.jpeg.eda998c7076b8ffaf67a18dd76a5b4cd.jpeg

 

Je to defakto ta samá pěnová hmota jako u Rapida, ale ještě zatavená do fólie/igelitu. Funkci to plní a vodou to nenasákne.

To už tu někdo zkoušel zatavovat ne?

Vloženo
V 4. 4. 2021 na 20:37, jirka toledo napsal:

Na zkoušku jsem zatavil ten molitanovy nesmysl do folie  horkovzduskou. 

Vnitrni blatnik a spodek jsem vytrel voskem od bernera na dutiny... 

Par foto. 

IMG_20210404_135455.jpg

IMG_20210404_135447.jpg

IMG_20210404_135244.jpg

IMG_20210404_135727.jpg

Tak zkoušel, možná sem ještě chodí a preferuje.

Vloženo

No nevím, ty moje vytažené z F3 2020 mají nějaké povrchové "zatavení" ale je to už popraskané, ty horní a přední jsou jen pěna. Muselo by to mít nějakou silnější šprcku, ale dole ve styku s prahem a blatníkem tam zase zůstane vlhký binec. Tolik trochu erotické okénko 😀

Vloženo

Zdravím všechny, také se připojuji k problému... Rapid SB 2015 najeto 60 000 km a u spolujezdce už je vidět rez na prahu pod blatníkem. Tlumící pěna od výroby - samozřejmě nacucaná vodou. Co teď? Vyndat, zkrátit, nová pěna nebo plast z jiného auta (Fabie)? Hlavně co s tou korozí? Nějak si nevím rady...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...