Přejít na obsah

Příčníky, nosiče, držáky


Jan R.

Doporučené příspěvky

Ja teda neviem aké čisté zvyknete mať bicykle, ale keď idem s bicyklami za dažďa a mám ich na ťažnom, po jazde mám skôr pocit že sa tým na diaľnici umyli a nie že by sa ešte viac zašpinili. Samozrejme si to pýta namazať potom reťaz, ale to isté by bolo aj keby boli na streche.. Viem si ale predstaviť že keď človek jazdí po nejakých bežne prašných cestách môže to vyzerať inak ako z mojej skúsenosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se ten držák na tažné vůbec nelíbí, nikdy to nechci koupit a příčníky mají pro mě více využití ( lyže do střešního boxu) a nebo Ikea, vánoční stromek... Mám je ke každému vozu.

Kola na dovolenou jsou v pohodě, pokud se vezme karavan, držáky na kola jsou na něm a příčníky mohou zůstat doma..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na kole a s koly různě na autě/v autě jezdím 30 let. Kola na tažném nebo na střeše mají v obou případech svoje výhody a nevýhody. Ani jedno není všeobecně jasně lepší nebo horší. Je to spíš o osobních preferencích.

 

Tažné výhody:

- snadnější instalace nosiče i manipulace s koly

- volná střecha třeba pro rakev

- menší aerodynamický odpor = spotřeba

- nemění se světlá výška auta

- střecha zůstává čistá i když člověk veze zablácená kola

 

Tažné nevýhody:

- auto musí mít tažné :-)

- výrazně větší špinění kol za mokra i za sucha (prach)

- nutnost buď přendavat RZ nebo si pořídit třetí

- i při banálním ťukanci poškození nosiče + kol + auta

- snadnější terč pro zloděje (jsou schopni ukrást i sedlovku se sedlem)

- při vožení 3 a 4 kol docela tetris s pedály a řídítky, aby tam kola šla dát a nemlátila se o sebe

- horší parkování

 

Mně osobně vychází líp vozit kola na střeše. Úplně ideální je vevnitř, ale to v Oktávce s "dospělými" koly lze pohodlně max ve dvou lidech+kolech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

kozakm ok diky za info, nicméně už vyřešeno. Pořídil jsem Thule Wingbar Evo. Do cca 90 o nich vůbec nevim, potom do cca 115 lehký hukot - podotýkám, že s vypnutým rádiem, jinak nejsou slyšet vůbec. Nad 115 ještě nezkoušeno, cesta z obchodu byla jen po okresce a provoz víc nedovolil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ahoj všem, 

tak dávám zpětnou vazbu na Thule Wingbar Evo doplněné o Thule ProRide 598. Zatím ujeto cca 300 km, mix dálnice, okresky. 

Zvuk - do cca 90 nevím jestli na střeše něco je nebo ne, pak už se ozvou, ale do 130 žádný problém a nic co by mi dlouhodobě vadilo. 

Spotřeba - s jedním kolem nahoře na stejné cestě o 0,5 litru nižší (5,5 vs 6). Tam bude mít vliv hlavně dálnice, kdy s kolem přes 135 nejdu ]:-)

 

suma sumárum, za mě perfektní kombinace za rozumný peníz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Nakonec jsem po zhlédnutí vybral z originálního příslušenství. Příčníky za 2min, držák nacvaklý za půl minuty, pevné to je zkoušel jsem i 130km/h, pásky jsou chytře vymyšlené tak pro někoho, jak to vypadá. V balení i držáky na menší hagusy.

FD11BDE2-61DD-4732-B140-AC6B06A7CBC2.thumb.jpeg.061a3bb74360cb5ff783e132c6e41c60.jpeg3F1DE536-F2BF-4AF9-8D92-848D5BF5C003.thumb.jpeg.d2f5ca453d21c550360dc68a7fc184cf.jpeg6F537CE0-2CC1-478D-B4F9-746064119A06.thumb.jpeg.2832b2c52de8d3600e0b616147f52de7.jpeg04066802-A10A-480F-80DF-402732A651C9.thumb.jpeg.cd2eacb458b570747a2cdcdcf2e002ee.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahojte, chystám se kupovat příčníky na Combi a narazil jsem na celkem příjemnou slevu na originálním eshopu. Viz https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/pricny-stresni-nosic-octavia-iv-combi/p/5E7071151A  . Sleva je i na liftback. Co u těch originálů na Combi oceňuji, a upřednostnil bych je třeba před Thule, je to, že na jejich montáž není třeba žádné nářadí, je tam jen páka, která se zacvakne (tak jako originály na O3).

 

Těch slev je tam více, hlavně na exteriér doplňky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@cosby JJ myslel jsem si to, proto mě třeba udivilo, že na Thule je třeba k montáži spešl šroubovák pro dotažení. Já když viděl u taťky jak se montují origo příčníky na o3 tak mě to úplně nadchlo :) Instalace trvá tak 5 minut a z toho 4 minuty člověk ladí polohu, jak mají být ideálně od sebe :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 4. 4. 2022 na 8:46, JirikHL napsal:

Ahojte, chystám se kupovat příčníky na Combi a narazil jsem na celkem příjemnou slevu na originálním eshopu. Viz https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/pricny-stresni-nosic-octavia-iv-combi/p/5E7071151A  . Sleva je i na liftback. Co u těch originálů na Combi oceňuji, a upřednostnil bych je třeba před Thule, je to, že na jejich montáž není třeba žádné nářadí, je tam jen páka, která se zacvakne (tak jako originály na O3).

 

Těch slev je tam více, hlavně na exteriér doplňky.

Už jsou doma :-) Díky za upozornění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...