Přejít na obsah

Prorezlé prahy a autorizovaný servis


Krupp

Doporučené příspěvky

Zdar borci, jdu si k Vám pro radu.

 

Máme v rodině Fabii II, HTP. Zakoupena jako nová, v ČR v r. 2008. Teď má najeto něco okolo 250tkm. Celou dobu (kromě přezouvání na zimní) se jezdilo s veškerým servisem do autorizáku v Ostravě. Až na lehčí ťukanec do tažného a tím pádnem prasklý nárazník  (pojišťovna, výměna) žádný větší problém nebyl.

 

Bohužel letos v zimě se z ničeho nic objevila díra pod předními dveřmi v obou prazích a ne ledajaká. Délka 30-40cm, šířka 6-7cm. Prostě práh KO. Na podzim jsem ještě přezouval a ničeho si nevšiml. Problém je, že loni v srpnu uběhlo oněch 12 let záruky. Auto u nich bylo naposledy na větší prohlídce loni v srpnu.

 

Servis se k tomu samozřejmě postavil tak že je po záruce a máme smůlu. Řešil někdo něco podobného? Taková smrt se tam přece neobjevila za půl roku. To se na prohlídce nekontrolují dutiny?  Byla by ještě šance to uhrát na výměnu, že něco zanedbali? Kdybychom tam pravidelně nejezdili neřeknu ani ň, ale tohle...

 

Díky

 

Krupp 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes mám jenom toto, ještě než se do toho porádně rýplo. Máti neumí fotit :D

Na straně spolujezdce je to lepší, u řídiče horší.

Nejvíc se to rozpadalo v okolí těch gumových špuntů.

Zítra odlepím záplatu a nafotím pořádně.

ff1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně se to zdá až neuvěřitelné. Tos jezdil v kyselině? Já mám z roku 2011, a jestli dobře vidím, tak na karoserii nemám ani flíček rezatého. Nemluvím o nápravách a pojezdu. Ale jen taková povrchová rez.

Takhle děravé bývaly Felicie, moje bývalá taky tak podobně. Ale Fábie už měly pozinkované plechy. A po 10 letech mi pořád po dveřích a prazích vzlíná ten sajrajt co je v dutinách z výroby. Ale mně asi chrání dobře, jen ho občas benzínem setřu, Když se na něj chytá prach.

S reklamací, si myslím, po těch letech asi neuspěješ. Podle mně je ježdění do předražených značkových servisů, pro zachování nějaké záruky jen vyhazování peněz. Ale asi se mnou nebudou všichni souhlasit.

 

Edit: Ještě poznámka. Nedělej z toho vědu. Přelep to ipou, přetři a dalších 10 let bude ještě spolehlivě jezdit. Jen už bych byl opatrnější, při zvedání. Určitě už ne za prahy, ale pro běžný provoz, jsou ty prahy neuvěřitelně pevné i v takovém stavu.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je síla ... Zas tak starý auto to není a tohle ?  Fůůů

Na záruku bych nespoléhal , protože pochybuji že se doteď s autem jezdilo na všechny prohlídky 😉

Jediný rozumný řešení je vyměnit prahy a auto bude sloužit dál 😉

PS : nevím jak vypadá zbytek auta jestli to má cenu opravovat 😀

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, jipol57 napsal:

Mně se to zdá až neuvěřitelné. Tos jezdil v kyselině? Já mám z roku 2011, a jestli dobře vidím, tak na karoserii nemám ani flíček rezatého. Nemluvím o nápravách a pojezdu. Ale jen taková povrchová rez.

Takhle děravé bývaly Felicie, moje bývalá taky tak podobně. Ale Fábie už měly pozinkované plechy. A po 10 letech mi pořád po dveřích a prazích vzlíná ten sajrajt co je v dutinách z výroby. Ale mně asi chrání dobře, jen ho občas benzínem setřu, Když se na něj chytá prach.

S reklamací, si myslím, po těch letech asi neuspěješ. Podle mně je ježdění do předražených značkových servisů, pro zachování nějaké záruky jen vyhazování peněz. Ale asi se mnou nebudou všichni souhlasit.

 

Edit: Ještě poznámka. Nedělej z toho vědu. Přelep to ipou, přetři a dalších 10 let bude ještě spolehlivě jezdit. Jen už bych byl opatrnější, při zvedání. Určitě už ne za prahy, ale pro běžný provoz, jsou ty prahy neuvěřitelně pevné i v takovém stavu.

Z tak prorezlými prahy bych si tedy do provozu netroufl, ono taky nemusí být načaté jen ty prahy a při jakékoliv trochu drsnější nehodě , se to auto může srolovat jak harmonika. O přelepování ipou si myslím své, to jste tedy pěkní kaskadéři, no ale dnes jsou na STK úplatní, takže projít může cokoliv. 

Co se týče nějakého uplatnění náhrady opravy po záruce, tak silně pochybuji, že by to někdo ve Škodovce schválil, holt s tím se musí člověk smířit.

O kvalitě autorizovaných servisů si také myslím své a tak se ani nedivím, že pokud to bujelo pod lakem, tak se to neřešilo, neboť vidět to asi moc nebylo a endoskopem se při každé prohlídce  do prahů taky nedívají.

Nakonec i ten @jipol57 se může za nějakou , třeba i krátkou dobu dočkat nemilého překvapení i když na pohled to má OK.  Nevím co je na tom pravdy, ale již cca před 10-ti lety mi bylo známým, co pracoval na lince karosérií v MB řečeno, že kvalita zinkování na Fabii I a Fabii II byla hóóóódně rozdílná........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Libac napsal:

Tak to je síla ... Zas tak starý auto to není a tohle ?  Fůůů

Na záruku bych nespoléhal , protože pochybuji že se doteď s autem jezdilo na všechny prohlídky 😉

Jediný rozumný řešení je vyměnit prahy a auto bude sloužit dál 😉

PS : nevím jak vypadá zbytek auta jestli to má cenu opravovat 😀

Pochopil jsem to tak, že na prohlídky jezdil, v opačném případě by nemělo význam řešit nějakou záruku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto po 10r sa bud srotuje alebo preda nejakemu nestastnikovi. Navyse mas 250tkm. Daj to do zberu. Lebo uz sa na tom len zacnu sypat dalsie veci, spruziny predne tlmice a podobne. 

 

Tak ze smer ekologicka likvidacia. 

 

Ps. Skelet nikdy nebol z pozinku max tak dvere blatniky a kapoty nemate audi ale skodofku fabiu. Pri kupe jenpotrrbne vystriekat dutiny voskom a podvozok osetrit. Casy ked to robil vyrobca a staral sa su prec. Setrit sa musi. 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, DušanV napsal:

O přelepování ipou si myslím své, to jste tedy pěkní kaskadéři, no ale dnes jsou na STK úplatní, takže projít může cokoliv.

A jaký je podle tebe rozdíl, když ta díra tam pod silným ochraným nátěrem (podobný té ipě) už nějaký rok byla, jen nebyla vidět. Nikdy jsem neviděl, že by na STK prohlíželi dutiny endoskopem. Takže žádné úplatky být nemusí, jen to nesmí být vidět a nesmí být ostré hrany.

Ta díra v plechu se neobjevila naráz, jen to dlouho držel přikrytý ten silný ochraný nátěr. Takže se to přikrytí jen na nějakou dobu obnoví.

Podle tvé teorie by měly jít auta do šrotu po 5 letech, protože v té době už takové skryté díry tam mohou být. S tím ale výrobce počítá a opravdu nosné části jsou zesílené. To kde má tu díru je jen kryt nosné části.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, díky všem za reakce. Auto není přímo moje ale rodičů, resp. teď už jen mamky.  Zbytek auta je dobrý, ne-li výborný.  Kupovalo se to když už jsme se s bráchou odstěhovali, takže to měli víceméně sami. Denně 40km do práce, na nákup, na chalupu. Žádné extra vytížení a  otec o to pečoval.  Že je to vražda vím,  takhle shnilé prahy nebyly ani na mojem 1000MB a to už je co řict. Rozhodně ty km nejsou na první pohled vidět. Do autorizáku se jezdilo pravidelně nejdříve kvůli leasingu, poté ze setrvačnosti (a slušnému přístupu). Poslední návštěva byla příprava a zajištění STK 09/2020. Předtím olej, geometrie, brzdovka a nějaké drobnosti 08/2020. Serviska je plná, orazítkovaná a ještě jsou v ní přicvaklé listy protože už nebyly žádné volné.

 

Právě proto to řeším a ptám se - jestli v těch úkonech je kontrola karoserie a koroze na kterou by to šlo uhrát. Nemusí přece použít pokaždé endoskop ale stačí sundat ty špunty co tam jsou. Tim spíš že je to nosná část a ne nejaké blbé páte dveře a ta koroze tam musela být dlouho. Máti přece jako laik nemá šanci poznat kde bývají problémová místa a těm problémům předcházet.  Od toho se tam jezdilo.  Zatím tam jsem rozhodnut tam zajet osobně, chtít písemné vyjádření od  nich a protože se určitě budou cukat, chtít vyjádření i  Škoda Auto. Hrát to na zanedbané prohlídky. Má to smysl? Nejlépe jestli někdo z Vás podobného řešil.

 

PS: Lepit ani pěnit to samozřejmě nebudu. Pokud bychom to nakonec museli řesit sami mám v okolí klempíře na komplet výměnu +hnedka dutiny. Není problém to opravit správně. Jak to auto oproti fabii1 spousta haní tak já jsem (dosud byl) opak. Mi se jednička nelíbí a právě F2 byla dosud bezproblémové auto. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola karoserie by tam být měla, proto je záruka podmíněna absolvováním prohlídek. Ale nevím, zda je to napsáno přímo v servisní knížce, aby sis to mohl ověřit, určitě se tam podívej. Řekl bych, že servis ví, že tam koroze dlouho byla, ale museli by to platit ze svého a to se jim nechce, záruka je teď nejspíš irelevantní. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jak jsem to již několikrát psal a sám  osobně na vlastní kůži několikrát poznal, tak dnešní úroveň služeb v tomto státě ( a nejenom u nás) je tristní a zoufalá, autorizované autoservisy nevyjímaje.  Vozy se nezřídka kontrolují systémem dání razítka do servisky, nebo dnes jen elektronickým záznamem. Takové předepsané výměny motorových olejů jsou toho dalším příkladem. Někdy a někde se dělají poctivě, někde to odrbají jak to jen jde. Hodně  lidí může mít pozitivní zkušenosti, nebo má tzv.  prostě dojem, že je jim poskytována adekvátní a správná péče, ale přiznejme si to, těžko se dá okamžitě poznat jestli se autu ta péče věnovala, nebo tu servisní prohlídku a údržbu takzvaně jen odstála.  Tyhle tzv. odrbávky se projevují až postupem doby a na to opravárenské a servisní služby v oboru automotive nezřídka sázejí.  

Možná stačilo v tomto případě poklep na prahy a průměrně schopný  automechanik dle zvuku musí poznat, že ten zvuk není plechový, ale jaksi papírový. Ale třeba takový systém protikorozivní kontroly karosérie ani není předepsán a tak kdo a proč by měl být tak sám o sobě iniciativní? Tenhle přístup se v dnešní době jaksi nenosí, bohužel. 

Mě v servisu od určité doby vídávali jen při koupi auta a pak až při první předepsané prohlídce auta a pak již nikdy více. Řeším si to jinak, na celou záruku kašlu, ale o auto se náležitě starám ( zatím se mi to vyplácí) a raději za vlastní peníze. Je to dražší, ale mám jistotu a vím, co se s autem doopravdy dělo. Samozřejmě není to pro každého, ale já raději zkousnu toto, než jakékoliv podvodné jednání, to bytostně nesnáším a dávám to těm lidem náležitě vědět a pocítit, pokud to na mě někdo jen zkouší. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 5. 2021 na 17:46, Twisted napsal:

@atlanodkdy se kvůli prahům šrotuje celé auto? A "max dveře blatníky a kapoty" s pozinkem měla možná Felicia, ne moderní koncernová auta.

Ved prave, najpr vymenime prahy, potom predne blatniky, medzitym urobime hlavu, vsetky tlmice, atd. Tak ze ak si to auto kupil nove za 400tis,tak vsetko co donho prvy majitel investuej zvysuje nakupnu cenu, tj strcis tam dalsich 50tis to je ako keby si to auto kupil nove za 450tis. A furt to uz bude stara harabhrda. Keby to nemalo 250tiskm tak nepoviem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to jsme dost mimo téma. Každý si musí rozhodnout, v jakém stavu má auto a jestli má smysl do něj zainvestovat (přičemž Fabia není autem, u něhož by hrozily statisícové investice do GO) a pokud nechce nic řešit, tak ať si vezme dvouletý operák. Dotaz autora nicméně zněl, jestli má šanci na uplatnění záruky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabie II Combi rodičů, květen 2008, nájezd kolem 250k km, garážováno. A loni se objevila koroze úplně v těch samých místech na obou prazích. Auto jezdilo jen do autorizovaného servisu, původně jsem si říkal, jestli to někdo v těch místech nezvedl na zdvihák, ale asi ne..

 

Moje Fabie II combi, listopad 2007, 120k km, negarážováno. Úplně na tom samém místě na levém prahu se loni na jaře zjistilo, že je zespoda vypadlá taková černá krytka a samozřejmě díra už poměrně dost orezlá (těžko říct, jestli to vyhnilo zevnitř a pak odpadlo nebo odpadlo a vyhnilo kvůli soli co tam nalítala v zimě). Po tom všem už jenom čekám, kdy se objeví rez na pravém prahu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proklepával jsem dneska prahy, pod dveřmi a pořád to zní dostatečně plechově. Napadlo mně, jestli u někoho nebude příčina v ucpaných dírách v karoserii na spodních nosnících? Jestli se ucpou blátem, tak voda nemůže odtékat, drží se v dutinách a plechy rezaví. Vzpomínám si, že o tom byla kdysi taky reportáž v Černých ovcích. Že někdo reklamoval, když měl mokro vevnitř pod koberci. Asi by se měly ty díry kontrolovat, aby byly průchozí.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj vespolek,

 

po delší odmlce jsem zpět. Koukám podle příspěvků výše že tahkle část se jim ve Škodovce nepovedla.

Konečně jsem měl osobní jednání přímo v servisu. Bral jsem to jako reklamaci posledního záručního servisu. Dopadlo tak jak se dalo čekat: Tím že auto prošlo STK (ovšem v jejich režiii - tzn. oni zajistili připravu i provedení) tak v té době muselo být způsobilé a s minimem koroze a basta. 

 

Technicky si s tím dokážu poradit. Vyvařit a nakonzervovat je ten nejmenší problém. Sere mně ale toto donebevolající vyjebávání. Proto se chci zeptat jak dále. Napadlo mne oslovit přímo Škoda Auto o vyjádření a hrát to na zanedbané prohlídky. Případně ještě soud ale nevím od čeho se odpíchnout.  A hlavně jakou mám šanci na úspěch... 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročetl jem to vše a je to vada konstrukce Fabie II a ta voda způsobí vnitřní korozi a vyhnití prahu zevnitř. V zimě to proleje solný roztok a s ní to pak rezne rychle i během léta. Tedy jedině vystříkat každý rok voskem a hlídat výtokové otvory, nebo pak velice draho vyvařovat kastli. Ale to se někdy ani nevyplatí, zůstatková hodnota není po tolika letech tak veliká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusil bych se ozvat přímo škodovce, kolikrát se pak ledy hnou...

Docela aby mě zajímalo jejich vyjádření, jak je možné, že po tak krátké době od absolvování "protikorozní prohlídky", která nesledala žádný problém je auto "shnilé" ....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...