Přejít na obsah

Prorezlé prahy a autorizovaný servis


Krupp

Doporučené příspěvky

V tomto případě, jedině soudního znalce (taková díra nemůže náhle vzniknout do roka u pravidelně servisovaného vozu) a na základě jeho posudku požádat servis o přezkum reklamace s upozorněním na případnou soudní cestu. Ano, snadno se mi to píše, ale jiné řešení není.

 

Dva roky nazpět jsem koupil Fábii 2 z 2009, nalítáno 90k km. Po odstranění levé přední záslepky, se objevila díra, kterou jsem přenýtoval plechem v délce cca 10cm a vytmelil. Dále bylo nutno v okolí odtrhat gumu, pod kterou byla rez. U pravé záslepky, ale zejména pod okolním gumovým nástřikem se opět v délce cca 10cm začínala objevovat hloubková rez. Zde naštěstí stačilo odtrhat gumu a dále odrezoveč a barva. Zadní záslepky byly OK. Po vystříkání dutiny prahu jsem záslepky dal zpět a všechny přestříkal gumovým nástřikem Body 950. Problém je, že plastové krytky tak dobře netěsní. Lepší by byla guma. Kolem krytek je gumový nástřik ukončen ostrou hranou, takže je otázka času, kdy se pod nástřik dostane vlhkost. Následná koroze přizvedne nástřik a na problém je zaděláno. Řešením je asi po vystříkání dutin, záslepky přestříkat gumou, což jsem i udělal a přední kola doplnil za nějaké 300 zástěrkami. Na Feldě z 98, která měla přes 200k km jsem problém s prahy neměl, protože tam nebyly ty debilní díry ze spodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak jenom abych téma uzavřel: Škoda Auto jsme se ozvali a nabídli "prozákaznické" řešení slevu 30% ceny opravy (p.c. 60tis).

Do soudu jsem nešel, nechal jsem se odradit právníkem vzhledem k nejistotě a délce řízení (samotný posudek kupodivu jen cca 6tis)

 

Auto má komplet nové prahy od místního karosáře, v perfektní kvalitě. Materiál, práce, lak a vystříkání dutin prahu celkem 15tis.

Ukázal mi původní prahy - bylo to shnilé jen u té díry cca 5cm na kažkou stranu. Zbytek byl netknutý.

 

Pro úplnost - ten kvalitní autorizovaný servis Škoda se jmenuje UNICAR Ostrava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jednej (sestrinej) fabii som to dával minulý rok meniť a na druhej to budem dávať budúci rok robiť. Hrdzavie to na tom istom mieste okolo tých odvodnovacích otvorov. 

 

Myslím, že to je problém toho že tam zostane voda/sol/hlina a potom sa to načne kamienkami a je vybavené. 

 

Jedna fabia 280tkm druhá 320tkm čiže podľa mňa bežný problém na tieto km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Také jsme měli doma F2, RV 2009. Bohužel po 11ti letech a 200 tis. km se z ní stalo auto na odpis, a to doslova. Koroze prahů na podobné úrovni + několik dalších míst (světla nad SPZ, sloupky dveří...) a k tomu se na autě začalo "kakat" snad úplně vše. Jak kdyby to bylo naráz, během pár měsíců se auto stalo hromadou šrotu. Nechápu, kde je chyba, jestli vada kusu, nebo udělali soudruzi při vývoji F2 někde chybu. A to jsme s tím také jezdili do autorizáku, bohužel jen do 170 tis. km, takže záruka na korozi neplatí, otázkou je, jestli by stejně nebyla od servisu nějaká klička, proč to stejně neuznat. Ale to už je jen v rovině "kdyby". V každém případě to ve mě vyvolalo pochyby, zda zůstat této značce věrný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 5. 2021 na 20:41, jipol57 napsal:

Proklepával jsem dneska prahy, pod dveřmi a pořád to zní dostatečně plechově. Napadlo mně, jestli u někoho nebude příčina v ucpaných dírách v karoserii na spodních nosnících? Jestli se ucpou blátem, tak voda nemůže odtékat, drží se v dutinách a plechy rezaví. Vzpomínám si, že o tom byla kdysi taky reportáž v Černých ovcích. Že někdo reklamoval, když měl mokro vevnitř pod koberci. Asi by se měly ty díry kontrolovat, aby byly průchozí.

 

 

Nevíte kde se přesně náchází ta odtoková díra v nosnících?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte, začínají se mi objevovat bublinky na krytech prahů, což je v dnešní době u F2 už celkem běžně viditelná věc. Rád bych to podchytil již v zárodku, než to bude horší.

 

Chtěl bych prahy vyčistit a vystříkat voskem, a z vnějšku lehce obrousit, ošetřit antikorozkou a nalakovat. Mám ale strach, aby se po obroušení nezjistilo, že pod tou vrstvou laku se skrývá mnohem větší průšvih, než to navenek vypadá. 

 

Máte nějakou radu, jak prověřit, zda jde jen o povrchovou korozi nebo se plech rozpadá zevnitř? A je vůbec rozumné se s tím snažit doma něco dělat, nebo je to lepší vzít rovnou do servisu na vyvaření? Díky moc 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Mám podobnou zkušenost, F2 1.4 63 kW, pri najezdu 133 000 měla oba prahy načaté ve stejnem miste, zrezlé světla nad SPZ, hrany všech dveří a blatníky. Auto si kupovala žena, dovoz D, nevšimla si toho, vylezlo to az pozdeji, Km ale seděli. Krom toho jsme do 155 000 km kdy jsem se nastval a auto slo z domu menili prevodovku (vrakacovou), repasovane rizeni co teklo, podvozek po koupi ok a do roka byl na generalku. Nejvic poruchove auto. Prodali jsme po trech letech vlastnictvi nadsenci, co to byl pripravenej vyvarit, pac zbytek byl udelanej. Jo, vlastne motor bral 2 dl oleje na 1000 km 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně ta rez po všech těch letech vylezla až nedávno. Ještě to přes zimu dojezdím a na jaře budeme prahy dělat nové. 

 

Kromě toho si to auto nedokážu vynachválit; 325 000km a na autě měním v rámci údržby v doporučených intervalech jen běžné provozní kapaliny a "spotřební" díly. Olej nemizí, motor a vše ostatní je původní mimo nějakých drobností. Dlouhodobá spotřeba stále 6l/100, jako když auto bylo nové. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...