Maaracz Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Budu nechávat auto stát přes měsíc v nevytápěné garáži. Radíte odpojit baterku, abych v lednu nastartoval? Nevyresetuje mi to nějaké nastavení, které bych pak komplikovaně musel zadávat? 1.2 TSI 63 kW, baterka je pár měsíců nová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Neodpojovat, na co? Vždy můžeš baterii před dalším použitím dobít, třeba za pomocí druhého kusu, pokud není k dispozici zásuvka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maaracz Vloženo 12. Prosinec 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Nemám nabíječku, jen startovací kabely. Jde mi o dvě věci: - nezabít novou baterku - nastartovat Netuším, jestli to baterka měsíc vydrží, nikdy jsem to nezkoušel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Já bych jí odpojil. Myslím, že to doporučují i v návodu. Když ji neodpojíš a vybije se, tak se auto vyresetuje stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Pôvodná baterka tam bola 36Ah. Neviem, akú si kúpil novú, mal som to isté auto a kúpil som tam 56Ah. Podľa skúseností sa baterka 36Ah za mesiac nevybije celkom, zostane tam napätie cca 11,7voltu, čo je málo. Odpojiť mínus pól a je to. Zavádzajúce reči o vyresetovaní auta sú bludy!!! Po zapojení baterky sa vyresetuje akurát denné počítadlo km a čas! Čas si nastavíš. Ostatné údaje zostanú zachované, aj nastavenia. Neblbnite tu ľuďom hlavy! 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maaracz Vloženo 12. Prosinec 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Ok, odpojím záporný pól. Díky! 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel z HK Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Nebo vzít starší menší baterii a zapojit jí do zásuvky. Pak odpojit minus. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adarko Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Ahojte, ak je akumulátor v dobrej kondícii a nemáš tam umelo pripojené nejaké veci, tak hravo zvládne jeden mesiac. Možno sa tu niekto ešte vyjadrí, či dobiť vybitý akumulátor zapojený v aute, alebo nie. Ja som ho vždy dobíjal priamo v aute, bez odpájania. Pekný večer. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 U všetkých novodobých áut, vrátane škodoviek je možné dobíjať baterku normálne zapojenú v aute. Píše sa to aj v návode, aj postup nabíjania. Neodpájať baterku. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maaracz Vloženo 12. Prosinec 2021 Autor Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Připomínám, že nemám nabíječku. A řeším to na poslední chvíli. Pokud odpojení nic nezkazí (kromě vynulování hodin), odpojuju. Ještě jednou dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2021 Před hodinou, ben06 napsal: Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. Baterka vydrží, když je nabitá. Dnešní auta moc nanabíjejí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOJE_JMÉNO Vloženo 22. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2021 Doplnil bych tohle téma o čerstvou zkušenost s pravidelným vybíjením baterie. Auto stojí mnohdy i dva týdny v garáži (druhé ke služebnímu) a bez ohledu na odpojený "zázračný konektor" je dlouhodobě problém s poklesem napětí v baterce. Musím každý týden pravidelně dobíjet. Po třech a půl letech budu baterku vyměňovat (EFB), jelikož její "měkkost" je jasná známka degradace. Při té příležitosti jsem si změřil klidový proud a zjištění mě nemile překvapilo. Po jakékoliv manipulaci (dveře, kapota...) je odběr rovné 2A a trvá cca 30sek. Poté klidový proud pomalu padá až na 160mA, kde ale zůstane trvale "viset"! Pro představu uvádím, že úbytek za jeden jediný den jsou tak skoro 4Ah, což je cca 6-7% kapacity baterie...(!!) Tohle zjištění mě naprosto šokovalo. To opravdu není zanedbatelný odběr, za který považuji hraničních 30-50mA. Už jsem přemýšlel, jak to budu řešit a napadlo mě ještě zkusit zamknout auto. Do 30 sek spadl trvalý klidový proud na 0 a pouze po cca 8sek si to zanedbatelně cvrnkne cca 1mA na sekundu. Z toho vyplývá jednoznačný fakt, že pokud zůstane auto odemknuté (větrané) v garáži (jak je mým letitým zvykem), je třeba jej skutečně pravidelně dobíjet v případě jen občasného provozu. Takže za mne větrání už jen přes otevřená okýnka se zamknutým vozem. Možná tohle zjištění někdo někde již popsal, ale nedalo mi to sem nepřidat. Třeba to někomu pomůže. 2 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
l79 Vloženo 22. Prosinec 2021 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2021 Ale to je přece známý fakt, že nezamknuté auto "žere" baterku víc než zamčené, při zamčení se totiž "uspí" jednotky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.