Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Budu nechávat auto stát přes měsíc v nevytápěné garáži. Radíte odpojit baterku, abych v lednu nastartoval? Nevyresetuje mi to nějaké nastavení, které bych pak komplikovaně musel zadávat?

1.2 TSI 63 kW, baterka je pár měsíců nová. 

Neodpojovat, na co? Vždy můžeš baterii před dalším použitím dobít, třeba za pomocí druhého kusu, pokud není k dispozici zásuvka.

  • Autor

Nemám nabíječku, jen startovací kabely. Jde mi o dvě věci:
- nezabít novou baterku
- nastartovat

 

Netuším, jestli to baterka měsíc vydrží, nikdy jsem to nezkoušel.

Já bych jí odpojil. Myslím, že to doporučují i v návodu. Když ji neodpojíš a vybije se, tak se auto vyresetuje stejně.

Pôvodná baterka tam bola 36Ah. Neviem, akú si kúpil novú, mal som to isté auto a kúpil som tam 56Ah. Podľa skúseností sa baterka 36Ah za mesiac nevybije celkom, zostane tam napätie cca 11,7voltu, čo je málo. Odpojiť mínus pól a je to. Zavádzajúce reči o vyresetovaní auta sú bludy!!! Po zapojení baterky sa vyresetuje akurát denné počítadlo km a čas! Čas si nastavíš. Ostatné údaje zostanú zachované, aj nastavenia. Neblbnite  tu ľuďom hlavy!

  • Autor

Ok, odpojím záporný pól. Díky!

Nebo vzít starší menší baterii a zapojit jí do zásuvky. Pak odpojit minus.

Ahojte, ak je akumulátor v dobrej kondícii a nemáš tam umelo pripojené nejaké veci, tak hravo zvládne jeden mesiac. Možno sa tu niekto ešte vyjadrí, či dobiť vybitý akumulátor zapojený v aute, alebo nie. Ja som ho vždy dobíjal priamo v aute, bez odpájania.

Pekný večer.

U všetkých novodobých áut, vrátane škodoviek je možné dobíjať baterku normálne zapojenú v aute. Píše sa to aj v návode, aj postup nabíjania. Neodpájať baterku.

Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. 

  • Autor

Připomínám, že nemám nabíječku. A řeším to na poslední chvíli. Pokud odpojení nic nezkazí (kromě vynulování hodin), odpojuju. Ještě jednou dík.

Před hodinou, ben06 napsal:

Baterka měsíc vydrží pokud není před smrtí. Dobíjí se normálně v autě akorát mínus pól nabíječky připojit přes kostřící bod. Stačí si přečíst předchozí diskuse. 

Baterka vydrží, když je nabitá. Dnešní auta moc nanabíjejí.

  • 2 týdny později...

Doplnil bych tohle téma o čerstvou zkušenost s pravidelným vybíjením baterie. Auto stojí mnohdy i dva týdny v garáži (druhé ke služebnímu) a bez ohledu na odpojený "zázračný konektor" je dlouhodobě problém s poklesem napětí v baterce. Musím každý týden pravidelně dobíjet. Po třech a půl letech budu baterku vyměňovat (EFB), jelikož její "měkkost" je jasná známka degradace. Při té příležitosti jsem si změřil klidový proud a zjištění mě nemile překvapilo. Po jakékoliv manipulaci (dveře, kapota...) je odběr rovné 2A a trvá cca 30sek. Poté klidový proud pomalu padá až na 160mA, kde ale zůstane trvale "viset"! Pro představu uvádím, že úbytek za jeden jediný den jsou tak skoro 4Ah, což je cca 6-7% kapacity baterie...(!!) Tohle zjištění mě naprosto šokovalo. To opravdu není zanedbatelný odběr, za který považuji hraničních 30-50mA. Už jsem přemýšlel, jak to budu řešit a napadlo mě ještě zkusit zamknout auto. Do 30 sek spadl trvalý klidový proud na 0 a pouze po cca 8sek si to zanedbatelně cvrnkne cca 1mA na sekundu. Z toho vyplývá jednoznačný fakt, že pokud zůstane auto odemknuté (větrané) v garáži (jak je mým letitým zvykem), je třeba jej skutečně pravidelně dobíjet v případě jen občasného provozu. Takže za mne větrání už jen přes otevřená okýnka se zamknutým vozem. Možná tohle zjištění někdo někde již popsal, ale nedalo mi to sem nepřidat. Třeba to někomu pomůže.

Ale to je přece známý fakt, že nezamknuté auto "žere" baterku víc než zamčené, při zamčení se totiž "uspí" jednotky.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.