Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím všechny,

chci se zeptat jestli se někdo z vás nesetkal s tímto podivným zvukem u motoru 1.0 TSI při volnoběhu

 

 

 

, děla to jen když už je motor zahřátý, za studena nic, když přidám plyn tak to na chvíli zmizí. Jedná se o normalní jev? Posílám video

Vloženo

Slyším vstřiky - normální

Vlevo je slyšet drážkový řemen - normální.

TSI obecně vydává hodně zvuků, ale dokud nic nepíská, vysloveně nedrhne nebo není zcela mimo "rytmus" motoru, tak není důvod mít obavy.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Ahoj, mám Fabii rv 2020 1.0Tsi 81kw 25000km a ten samý zvuk slyším taky cca od 15.000km. Když je motor teplý je to totožný zvuk, zastudena se neprojevuje a při přidání plynu také ne. Po puštění plynu u zahřátého motoru začne po chvilce dělat. Kontrolka motoru žádná nesvítí, auto jede normálně. Zjistil jsi už něco ?? Byl jsi s tím někde v servisu?  Díky

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

A co takovýto volný kámen v převodovce, máte někdo?

 

https://youtu.be/2v_DwMLL4l8

 

Nájezd 80+ tkm, zhoršuje se to. 

Pouze na volnoběh a pouze někdy, nevím co tam lítá.

Zvenčí ani při otevřené kapotě nejde vůbec nic slyšet, pouze v kabině. Jak vyrachtané tdičko.

Oil co 15tkm od začátku existence auta.

Vloženo

Ahoj, díky za odpověď.

Byl jsem na montáži LPG a ten zvuk by skutečně mohl být mlácení něčeho plastového o něco plastového, čemuž odpovídá, že se to děje v nízkých otáčkách. 

Jsem jen v děsu, jak zavčas rozpoznat toto https://forum.skodahome.cz/topic/166171-motor-10-tsi-rachot%C3%AD-povolen%C3%A9-%C5%A1rouby-va%C4%8Dkov%C3%A9ho-h%C5%99%C3%ADdele/

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

1.0 TSI 81kw 29tis km. Chrastící zvuk při teplém oleji - slyšitelný na volnoběh z venku auta. Zvuk se začal projevovat po výměně oleje. Při řešení se servisem, bylo řečeno. Ano zvuk tam je, vychází z olejové vany, v olejové vaně je pouze čerpadlo poháněno malým řetízkem - zřejmě zvuk jde od tamtud. Prý se to projevilo zřejmě po výměně oleje, protože je olej nový - je řitší. Řešení na záruku možné, ale rozborka motoru po schválení Škoda auto, tedy i 1. Měsíc bez auta. Dohoda se servisem - budu to sledovat a pokud se to bude zhoršovat, půjdem do rozborky... Tak třeba někomu pomůže... čus.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo (editace)

Asi na to ještě nikdo nepřišel, jelikož se to projeví až po ohřátí motoru, tak bych to odhadl na vodní pumpu nebo olejové čerpadlo, už jsem objednaný do servisu tak jsem zvědavý co mi řeknou 

Editováno: , autor: Martin38
  • o 4 týdny později...
Vloženo

Ahoj,

zjistil někdo zdroj toho zvuku?

Řeším podobný jev na Škoda Rapid 1.0 TSi 81kw, 140000km. Zvuk se ozve pouze při lehce zahřátém autě.

 

 

Vloženo

U tohoto motoru (pokud nebylo dosud provedeno) bych začal kotrolou i toho, co s tím zdánlivě nemusí souviset.

 

Jako první kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele. Když by byly nedej bože volné, jistě budou rachotit a bude do rozvodů prolínat olej - zde je řešením jedině neprodlená komplet výměna rozvodů a vyřešení toho přestavovače = autorizovaný servis.

 

U mého 1,0 TSI (cca 70 tis. km) se začalo docela ozývat rachocení táhla u turbodmychadla. Jde o banální věc, která motoru neškodí. Prostě jen rachotí táhlo v obou jeho kloubech. Zde možná ani nemusíš shánět tu plechovou sponu, stačí koupit v železářství malé tažné pružinky (stačí fakt malé s průměrem o málo větším jak do propisky). Na studeném motoru (jinak se popálíš!!) můžeš zkusit to táhlo zajistit správnými směry proti kloktání těmi pružinkami - ty ale chytej jen k motoru, nikoli k přepážce kabiny, protože motor se hlavně při startování hodně zatřese a to by ty pružinky utrhalo.

 

Když to nebude ani to, pak hledat dál. S tím už musí poradit někdo další.

Vloženo

Ahoj, zkusil jsem natočit. Nejsou to ty cinkavé a cvrlikavé zvuky, ty jsou v pohodě, ale jedná se o ten co je doprovází a zesílí se jak strčím telefon pod auto. Není tak extra slyšet v motorovém prostoru. Pouze když strčím hlavu za motor k turbu, odtamtud slyším to jak se to rozléhá a potom nejvíce pod autem viz. video. 
 

Martine38 - kde je umístěné vstřikovací čerpadlo a kolik Kč stojí jeho

 

 

výměna v autorizáku?

Vloženo

Když se postaví k motoru tak po pravé straně skoro nahoře dobře přístupné, lépe viditelné když se sundá vzduchový filtr. Výměnu jsem si dělal sám to je pístek,těsnění,čerpadlo cca 5500 Kč, v AS je to myslím i z práci 12000Kč

Vloženo

@Martin38ahoj, pochopil jsem správně, že je to vysokotlaké čerpadlo? Byl jsem již dříve v AS se stejným cvrdlikáním a tam mi řekli, že to dělá vysokotlaké čerpadlo, prý nějaká kulička uvnitř. Reklamaci mi neuznali, že prý je to normální a nemá vliv na funkci.... cenu za výměnu mi řekli stejnou....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...