Publikováno Prosinec 21, 20213 r Zdravím všechny, chci se zeptat jestli se někdo z vás nesetkal s tímto podivným zvukem u motoru 1.0 TSI při volnoběhu IMG_4477.MOV IMG_4477.MOV , děla to jen když už je motor zahřátý, za studena nic, když přidám plyn tak to na chvíli zmizí. Jedná se o normalní jev? Posílám video
Prosinec 21, 20213 r Slyším vstřiky - normální Vlevo je slyšet drážkový řemen - normální. TSI obecně vydává hodně zvuků, ale dokud nic nepíská, vysloveně nedrhne nebo není zcela mimo "rytmus" motoru, tak není důvod mít obavy.
Prosinec 21, 20213 r A chybí i podstatná informace o nájezdu. Upraveno Prosinec 21, 20213 r od Lancelot
Prosinec 22, 20213 r Jak píše Lancelot, TSI vydávají mnoho podivných zvuků, ale pokud ho neslyšíš rušivě i v kabině tak to neřeš.
Září 13, 20223 r Ahoj, mám Fabii rv 2020 1.0Tsi 81kw 25000km a ten samý zvuk slyším taky cca od 15.000km. Když je motor teplý je to totožný zvuk, zastudena se neprojevuje a při přidání plynu také ne. Po puštění plynu u zahřátého motoru začne po chvilce dělat. Kontrolka motoru žádná nesvítí, auto jede normálně. Zjistil jsi už něco ?? Byl jsi s tím někde v servisu? Díky
Prosinec 28, 20222 r A co takovýto volný kámen v převodovce, máte někdo? https://youtu.be/2v_DwMLL4l8 Nájezd 80+ tkm, zhoršuje se to. Pouze na volnoběh a pouze někdy, nevím co tam lítá. Zvenčí ani při otevřené kapotě nejde vůbec nic slyšet, pouze v kabině. Jak vyrachtané tdičko. Oil co 15tkm od začátku existence auta.
Prosinec 29, 20222 r @shmaicmám otázku, nebyl jsi před nedávnem na servisce? Měl jsem něco podobného a dělalo mi to páč byl špatně uchycený plast co je v něm filtr vzduchu do motoru...
Leden 2, 20232 r Ahoj, díky za odpověď. Byl jsem na montáži LPG a ten zvuk by skutečně mohl být mlácení něčeho plastového o něco plastového, čemuž odpovídá, že se to děje v nízkých otáčkách. Jsem jen v děsu, jak zavčas rozpoznat toto https://forum.skodahome.cz/topic/166171-motor-10-tsi-rachot%C3%AD-povolen%C3%A9-%C5%A1rouby-va%C4%8Dkov%C3%A9ho-h%C5%99%C3%ADdele/
Leden 9, 20232 r Tak stále to pozoruji, je to pouze za studena a zhoršuje se to. Se zahřátým motorem se to samozřejmě v servise neprojeví.
Září 23, 20231 r 1.0 TSI 81kw 29tis km. Chrastící zvuk při teplém oleji - slyšitelný na volnoběh z venku auta. Zvuk se začal projevovat po výměně oleje. Při řešení se servisem, bylo řečeno. Ano zvuk tam je, vychází z olejové vany, v olejové vaně je pouze čerpadlo poháněno malým řetízkem - zřejmě zvuk jde od tamtud. Prý se to projevilo zřejmě po výměně oleje, protože je olej nový - je řitší. Řešení na záruku možné, ale rozborka motoru po schválení Škoda auto, tedy i 1. Měsíc bez auta. Dohoda se servisem - budu to sledovat a pokud se to bude zhoršovat, půjdem do rozborky... Tak třeba někomu pomůže... čus.
Květen 20, 20241 r 20240520_165518.mp4 Ahoj dovolím jsi obnovit toto téma, mám najeto 45tis km a dělá mi to úplně stejný zvuk, začalo to ještě před výměnou oleje také jen při volnoběhu a zahřátém motoru. Nedokážu identifikovat odkud to přesně vychází
Květen 25, 20241 r Asi na to ještě nikdo nepřišel, jelikož se to projeví až po ohřátí motoru, tak bych to odhadl na vodní pumpu nebo olejové čerpadlo, už jsem objednaný do servisu tak jsem zvědavý co mi řeknou Upraveno Květen 31, 20241 r od Martin38
Červen 18, 20241 r Ahoj, zjistil někdo zdroj toho zvuku? Řeším podobný jev na Škoda Rapid 1.0 TSi 81kw, 140000km. Zvuk se ozve pouze při lehce zahřátém autě.
Červen 18, 20241 r U tohoto motoru (pokud nebylo dosud provedeno) bych začal kotrolou i toho, co s tím zdánlivě nemusí souviset. Jako první kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele. Když by byly nedej bože volné, jistě budou rachotit a bude do rozvodů prolínat olej - zde je řešením jedině neprodlená komplet výměna rozvodů a vyřešení toho přestavovače = autorizovaný servis. U mého 1,0 TSI (cca 70 tis. km) se začalo docela ozývat rachocení táhla u turbodmychadla. Jde o banální věc, která motoru neškodí. Prostě jen rachotí táhlo v obou jeho kloubech. Zde možná ani nemusíš shánět tu plechovou sponu, stačí koupit v železářství malé tažné pružinky (stačí fakt malé s průměrem o málo větším jak do propisky). Na studeném motoru (jinak se popálíš!!) můžeš zkusit to táhlo zajistit správnými směry proti kloktání těmi pružinkami - ty ale chytej jen k motoru, nikoli k přepážce kabiny, protože motor se hlavně při startování hodně zatřese a to by ty pružinky utrhalo. Když to nebude ani to, pak hledat dál. S tím už musí poradit někdo další.
Červen 19, 20241 r Ahoj, zkusil jsem natočit. Nejsou to ty cinkavé a cvrlikavé zvuky, ty jsou v pohodě, ale jedná se o ten co je doprovází a zesílí se jak strčím telefon pod auto. Není tak extra slyšet v motorovém prostoru. Pouze když strčím hlavu za motor k turbu, odtamtud slyším to jak se to rozléhá a potom nejvíce pod autem viz. video. Martine38 - kde je umístěné vstřikovací čerpadlo a kolik Kč stojí jeho IMG_5890.mov výměna v autorizáku?
Červen 20, 20241 r Když se postaví k motoru tak po pravé straně skoro nahoře dobře přístupné, lépe viditelné když se sundá vzduchový filtr. Výměnu jsem si dělal sám to je pístek,těsnění,čerpadlo cca 5500 Kč, v AS je to myslím i z práci 12000Kč
Červen 21, 20241 r @Martin38ahoj, pochopil jsem správně, že je to vysokotlaké čerpadlo? Byl jsem již dříve v AS se stejným cvrdlikáním a tam mi řekli, že to dělá vysokotlaké čerpadlo, prý nějaká kulička uvnitř. Reklamaci mi neuznali, že prý je to normální a nemá vliv na funkci.... cenu za výměnu mi řekli stejnou....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.