CaprioPom Vloženo 20. Duben 2022 Sdílet Vloženo 20. Duben 2022 Ahoj, mám auto Škoda Fabia 2 facelift 1,2 HTP. Poslední cca 3 měsíce mi pískají občas brzdy při brždění, vibruje mi pokaždé volant při brždění (někdy málo, někdy trochu více) a 2x, když jsem brzdil trochu více když jsem jel 50km/h, tak to docela dost kopalo. Auto mám od února 2020 a najel jsem 17K km a nic se na něm krom oleje a filtrů neměnilo. Rozhodl jsem se tedy vyměnit kotouče a destičky, kouknul jsem se na destičky a připadá mi, že mají asi 50%? Jsem naprostý amatér, takže bych se chtěl zeptat, zda jsou destičky podle foto na výměnu. Předem moc díky za rady ! :D Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ExecutedDonut Vloženo 20. Duben 2022 Sdílet Vloženo 20. Duben 2022 Ahoj Jestli jsi nedávno měnil kotouče a destičky tak to kopání do volantu bych připsal tomu, že kotouče nejsou šetrně zajeté a zvlnily se ti , to je bohužel asi zase na výměnu. To že nové brzdy pískají to se stává než si pořádně sednou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaprioPom Vloženo 20. Duben 2022 Autor Sdílet Vloženo 20. Duben 2022 Kotouče ani destičky jsem neměnil, nevím, kdy je měnil původní majitel. Auto mám 2 roky a najel jsem 17K km a foto je dnešní. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ExecutedDonut Vloženo 20. Duben 2022 Sdílet Vloženo 20. Duben 2022 v tom případě pískání může být nějakou nečistotou co se dostala mezi kotouč a destičku. Ohledně toho kopání, nám se to stávalo často na služebním roomsteru (což je vlastně taky fabie) vozili jsme v něm nelehkou výbavu a na to zřejmě byly dost poddimenzované brzdy + se v tom střidalo dost posádek s růynými styly jízdy, kteří se k autě ne vždycky chovali slušně ( tím samozřejmě nechci říct, že by ses k autu měl neslušně chovat ty). Výsledkem byla vždy výměna kotoučů. takže k tvojí prvotní otázce s destičkama si myslím nic špatného nebude. Pokud ale budeš měnit kotouče doporučuje se k tomu vyměnit i destičky: "Při montáži nového brzdové kotouče je vhodné dát zároveň nové brzdové destičky, protože staré brzdové destičky mohou být nepravidelně vybroušené od starého kotouče." Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinak34 Vloženo 21. Duben 2022 Sdílet Vloženo 21. Duben 2022 (editace) Zkus párkrát prudce zabrzdit z vysoké rychlosti (někde kde je bezpečno), protože můžou být pouze "otisklý, připečený materiál" z destiček na kotouči. Většinou se to "připéká", když člověk dobrzdí k semaforu a pak stále stojí na brzdě. Editováno: 21. Duben 2022, autor: Martinak34 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaprioPom Vloženo 1. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 1. Květen 2022 Nepomohlo, ale nevadí, díky kluci. Brzdy tedy vyměním, ale měl bych pár otázek. 1. Nevíte, kdo dodává díly do brzd Škoda? Myslím to tak, že originální Škoda kotouč stojí např. 1359 Kč, ale přesně tento kotouč prodává např. ATE za 912 Kč a je to naprosto totožný kotouč, jen tam nemá např. logo Škoda. Je to tak, nebo se mýlím a Škoda si např. vyrábí vlastní kotouč a je lepší než ten např. od ATE? 2. Když si seženu brzdové destičky se signalizací opotřebení a mám auto bez této signalizace, vadí to něčemu? Lze je stejně použít? Předem díky :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 1. Květen 2022 Sdílet Vloženo 1. Květen 2022 Možná sem už slepej, ale na tý první fotce to vypadá, že téměř není žádný materiál destičky mimo kovové desky držící destičku v třmenu. Nehobluješ náhodou už ten kov ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 1. Květen 2022 Sdílet Vloženo 1. Květen 2022 @Sudetak Ne, je tam takový 7 mm, možná o trochu víc. Destičky ještě najezděj hodně (dle výrobce a dle stylu ježdění). 1. Díly obecně dodává ten, kdo dá nejnižší cenu. HTP je fousatý model, takže... co se týká kvality, prvovýrobní bývá nepřekonatelná. Druhovýroba "originál" už tak dobrá nebývá, co jsem se bavil s mechanikem, tak je někdy štěstí, když se natrefí na druhovýrobní (servisní) díl, který má odbroušené logo VAG. Pak je tam vysoká šance, že se jedná díl do výroby, jen přeprodaný jako servisní. Nebo je tam třeba malinko horší jakost. 2. Nevadí. Kotouče asi vyměnit, nebo líznout na soustruhu. Lidi to moc nedoporučujou, v tomto případě to může zachránit (málo) opotřebené kotouče. Jinak s tím zajížděním... největší riziko je, když se rozpálené brzdy nechají stát. Destička brání sálání desky, ta se může zkroutit. Takže pokud zajíždět prudkým brzděním, tak dochladit klidnou jízdou. Nikdy jsem moc nezajížděl, prvovýroba vydržela 88 tkm (a to se ten mechanik dost divil, že až tak), vydržela by 100tkm minimálně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaprioPom Vloženo 2. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 2. Květen 2022 Ohledně 1. jasný, to chápu, ale jde mi o to, že Škoda originální kotouč stojí 1359 Kč a ATE kotouč stojí 912 Kč a moje otázka zní, zda se jedná o naprosto totožné kotouče, protože je třeba pro Škodu dodává ATE (a tím pádem by to byly 400 Kč zbytečně vyhozený) a nebo kotouč ATE je např. na 90% kvalitní a Škoda na 100% kvalitní? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
danno1771 Vloženo 2. Květen 2022 Sdílet Vloženo 2. Květen 2022 Netreba zabúdať na to, že ATE Škoda kotúč a ATE kotúč nikdy nebudú rovnaké. Škodovka si ho nechá vyrobiť podľa určitých parametrov, zmesi materiálov a ich kvality. Výrobca už nemôže pod svojou značkou vyrobiť ten istý výrobok iba sa ku nemu priblížiť alebo ho v kvalite prekonať avšak pri takej cene je predpoklad prekonania takmer nulový. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Květen 2022 Sdílet Vloženo 2. Květen 2022 vybírej podle označení OE, OEM ...... https://motorguru.cz/nejnovejsi-zpravy/kvalita-nahradnich-dilu-jak-cist-oznaceni-a-co-vybrat/daniel/ 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 3. Květen 2022 Sdílet Vloženo 3. Květen 2022 (editace) S ATE určitě neuděláš chybu, kvalita totožná jak originál púvodní. Teď jsem také měnil kotouče a destičky za ATE a super, nic nepíská brzdí totožně. Za mě super. Editováno: 3. Květen 2022, autor: voltys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaprioPom Vloženo 4. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 4. Květen 2022 (editace) Ok, diky. Jeste posledni dva dotazy, mam moznost mit desticky skoda economy s timto oznacenim: jzw-698-151 jedna se o desticky se signalizaci, dle kodu mi to hleda desticky pro 256 (to sedi) ale bez signalizace. Nevite nahodou, jak to s nima je? Jsou opravdu pro 256mm kotouce a nebo pro jiny? Je mozne poznat originalni kotouc diky tomu, ze je na nem originalni cislo dilu? Nema to takhle zadny jiny vyrobce (napr. Brembo, ATE…)? Editováno: 4. Květen 2022, autor: CaprioPom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinak34 Vloženo 11. Květen 2022 Sdílet Vloženo 11. Květen 2022 A ty máš jakou velikost př. kotouče? 239mm nebo 256mm? Já osobně dávám na auta (několik bmw, škoda, vw) kotouče Brembo a desky Textar a nikdy problém. Brzdný účinek srovnatelný s origo kotouči. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
CaprioPom Vloženo 18. Květen 2022 Autor Sdílet Vloženo 18. Květen 2022 256mm Dnes mi prisly dva kotouce original, cisla cilu maji stejne ale jeden je jinak vyfrezovany jak druhy, je to normalni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
f.r.a.n.t.a Vloženo 18. Květen 2022 Sdílet Vloženo 18. Květen 2022 Je to normální, protože je to odfrézováno kvůli vyvážení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinak34 Vloženo 23. Květen 2022 Sdílet Vloženo 23. Květen 2022 A který patří na kterou stranu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 23. Květen 2022 Sdílet Vloženo 23. Květen 2022 To je snad jedno. Disky jsou obojetné, nerozlišují se na levý a pravý. Pochop to. To vyfrézování je pro odebrání materiálu, při vyvažování. Aby ti kolo neházelo. Každý disk je vyvažovaný samostatně. Když se vyvažují kola, tak se přidávají závaží, na discích se materiál odebírá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 24. Květen 2022 Sdílet Vloženo 24. Květen 2022 Zároveň to slouží jako indikace k výměně kotouče. Neměl bys přesáhnout opotřebením hloubku výbrusu. Obvykle jak se blížíš na hloubku výbrusu, tak kotouč už stejně vibruje do řízení... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.