Přejít na obsah

rozvody


Doubek

Doporučené příspěvky

Mně ten tlumič jde vidět normalně hned po otevření kapoty vlevo jak jsou řemeny. Hnedka nahoře. Ale mysím, že na tvůj motor vypadá jinak než na moje TDI. Kdyby to bylo akutni, tak ho vyfotím:)

Úplně vlevo je drážkovaný řemen, rozvodový je pod krytem, ne ?

Hoď foto jsem zvědav jak to máš ty...

Zde je rozvodový(pod plastovým krytem) a drážkovaný řemen(ten je odstrojen kvůli výměně volnoběžky alternátoru).

Motor TDI 81kW.

post-26-1171999218.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě asi opustila vodní pumpa. Auto se za jízdy přehřívá, absolutně netopí. Hadice do chladiče je vařící a z chladiče vlažná. První jsem vyměnil termostat (stále zavřený?), ale při vaření v kastrůlku se normálně otevřel a rozpadl tak nevím jestli chodil, zkusil jsem to i bez termostatu a vršek chlazení byl teplej spodek studenej. Motor se mi přehříval až do kontrolky tak doufám že jsem neodhvízdl těsnění pod palicí, jel jsem asi 30km domů, ale vždy když to vylítlo nahoru jsem zastavil a nechal to na volnoběh ochladit (bylo slyšet bublání vody a jak obíhá voda v okruhu teplá kapala vracečkou do expanzky a tím pádem z expanzky vlažná do motoru ale evidentně tam chyběl proud od čerpadla). Koupil jsem vodní pumpu GRAF v Auto Kelly za 1056,- a v pondělí tam jedu pro rozvodový řemen (nějakej za 416,-) a napínací kladku (kolem 1000,-) chci ty rozvody měnit sám je to jednoduchá 1,6 55kw r.v.98 bez klimy. Koukám do DP a tam píšou že mám napínací kladku utáhnout 20Nm, nemám momenťák jak velká to je síla? Připadá mi to hodně málo co se stane když ji utáhnu víc? Kolik to může dělat přibližně stupňů od dotažení rukou? Je tam nějaká záludnost u tohohle motoru? Vím že to není přesný, ale dodělávám barák a fakt na to teď nemám abych to dal do servisu. Díky za info a případné rady, ráno to jdu rozebírat. :help: Jo je to Octavia 1,6 55kw 1998 najeto 102500km rozvody ještě nedělaný.

Editováno: , autor: murder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozvody mám hotový. Řemen Dayco 419,- , Kladka Timken 1063,- ,Vodní pumpa Graf 1079,-. Práce vedle ve vsi v dílně opravují vše od traktorů po Mercedesy (viděl jsem tam rozhozený E předposlední model). Cena 1300,-. Takže rozvody včetně pumpy na O1 1,6 55kw za 3861,- to je podle mě slušný.

Vodní pumpa byla ještě plastová a odlepila se od hřídelky takže se volně protáčela. Jinak řemen po 102500km slušnej - tedy vytahanej jako kšanda (kladka nadoraz) ale bez prasklin a zjevného většího opotřebení. Kladka bez vůle a možná by ještě něco najela. Měl jsem strach jak to bude vypadat když jsem přetahoval o 12500km a příjemně mě to překvapilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som menil rozvodi minulý týždeň....kladky INA, rozvodový remeň Contitech a codná pumpa SIL celkovo aj z výmenou "v neznačkovom servise" 11 500CZk..Ňa značkový servis sa vakašli...Dajú ti tam použite diely...mám s tým skúsenost...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

murdere , kladky jsou tam ale 4 co se mnění 3x vodící a jedna napínací,,

originál sada dscf3480ej7.th.jpg

Sorry ale do 1,6 55kw bez klimy bych je asi všechny nedostal. Je pravda že jsem se nezmínil že nemám klimu ale u tohohle motoru bych ji ani nepředpokládal. Je tam ozubené kolo na klice, ozubené kolo na vačce, vodní pumpa a napínací kladka víc tam toho fakt není lol . Jedině že by je zapoměli namontovat a v Bolce to pak blbě smontovali. :smich: a ať koukám jak koukám tak klima na rozvody vliv nemá ale jen na drážkový řemen (klíňák)

Editováno: , autor: murder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete mi prosím někdo říct, co budu potřebovat pro rozvody na AKL 1,6 74kW s klímou (ta podle všeho nemá na nic vliv u rozvodů?).

Našel jsem tohle :

Sada řemen a napínací kladka - 1699Kč

Vodní pumpa - 878Kč

...chybí ještě něco ? :huh: Zdá se mi to nějak málo, ale ETOS moc nepomáhá...

BTW - jakou máte zkušenost, když chcete po servisu pouze práci, odmítají to rovnou nebo se dá dohodnout ?

Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co já vím tak rozvody na benzínu se dělaj na 180tis. a u nafty 120tis. s origo těma kvalitnějšíma, ale nevim jaká to je značka. Většinou to u nafty všichni dělaj radši na těch 90tis. a zjišťoval jsem to přímo u motorářů od nás ze Škodověnky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžete mi prosím někdo říct, co budu potřebovat pro rozvody na AKL 1,6 74kW s klímou (ta podle všeho nemá na nic vliv u rozvodů?).

Našel jsem tohle :

Sada řemen a napínací kladka - 1699Kč

Vodní pumpa - 878Kč

...chybí ještě něco ? :huh: Zdá se mi to nějak málo, ale ETOS moc nepomáhá...

BTW - jakou máte zkušenost, když chcete po servisu pouze práci, odmítají to rovnou nebo se dá dohodnout ?

Díky.

Myslím že to je všechno...těžko bys tam toho nacpal víc a jak píšeš tak klima na to nemá vliv, ta je na řemenu od alternátoru a serva...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW - jakou máte zkušenost, když chcete po servisu pouze práci, odmítají to rovnou  nebo se dá dohodnout ?

Díky.

Tak u mě byl mechanik naštvanej že jsem to koupil. Když jsem ho ukecal tak říkal že jsem mu měl (u toho Auto Kelly) říct co chci a on by to koupil a mě prodal za stejnou cenu a on by na tom měl ještě nějakou korunu. Jinak mi to měli dělat v Audi, ale tam máme koupený auto za 4mega a v servisu nechávám desetitisíce tak kdyby nevyhověli můžou přijít o zákazníka (na to mám naštěstí vliv) jinak za práci by po mě chtěli tak 2-3000,-

Obrázek líp neumím a nechce se mi s tím patlat

Editováno: , autor: murder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BTW - jakou máte zkušenost, když chcete po servisu pouze práci, odmítají to rovnou  nebo se dá dohodnout ?

Díky.

Tak u mě byl mechanik naštvanej že jsem to koupil. Když jsem ho ukecal tak říkal že jsem mu měl (u toho Auto Kelly) říct co chci a on by to koupil a mě prodal za stejnou cenu a on by na tom měl ještě nějakou korunu. Jinak mi to měli dělat v Audi, ale tam máme koupený auto za 4mega a v servisu nechávám desetitisíce tak kdyby nevyhověli můžou přijít o zákazníka (na to mám naštěstí vliv) jinak za práci by po mě chtěli tak 2-3000,-

Obrázek líp neumím a nechce se mi s tím patlat

Tak moc díky všem za informace. Ja mám bohužel zkušenost s díly zatím takovou, že mne na nich nejvíce natáhnou... <_< Kdyby to bylo za stejnou cenu, neměl bych absolutně problém. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vodní pumpu určitě vyměň. Je to otázka 1000,- a máš jistotu, že to máš komplet. Řemen jde i přez ni a pokud by se ti kousla vodní pumpa, což je možný, tak se ti potkaj písty a je to na opravu motoru tak za 25000-30000 hadrů. Takže určitě vyměň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám Oktávku rv. 2002 (kombi) 1,9 81 kw TDI přivezenou z Německa.

Při koupi byl stav tach. 135 000 ..... podle servisní knížky byli rozvody vyměněné při 90 000 , knížka byla řádně vedena orazitkována v něm.autorizovaném servisu.

Dá se tomu věřit ??? V této chvíly mám najeto 138 290 km.

Takže jestli se mění rozvody po 90 000 tak další výměna mě čeká při 180 000.

Ale dáse věřit tomu jestli to bylo vyměněno ??????

Jak bych měl zkontrolovat asi vizuálně jestli je to všecko O.K. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...