Přejít na obsah

Tažné zařízení na OI


Planeta

Doporučené příspěvky

Mám dotaz ohledně kódování po montáži tažného zařízení na auto s parkovacími senzory.

Jaký je hlavní důvod (význam) kódování? Spočívá v tom, že při připojení vleku za auto je při couvání parkovací asistent vypnut? Nebo je jiný důvod.

Díky za reakce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přátelé... nehněvejte se na mne pokud je to tady už někde napsáno. Je možné abych na octavii kombi měl ve velkém technickém průkazu napsanou největší technicky přípustnou /povolenou hmotnost přípojného vozidla (nebržděného) jen 500 kg??? Bržděného 1300- což je v poho. Ale chci si koupit nový vozík za auto a jelikož nechci nějakou mrdku, ale co největší ložnou plochu( vozím hlavně objem) , tak bych rád vozík co má maximální povolenou 750 kg. Víc ne, jelikož nemám skupinu B-E:-) Tak jen se ptám, nenapsali tam něco blbě? zdá se mi to málo. Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodnoty celkové hmotnosti přívěsu jsou dány výrobcem a jsou zapsány v TP i když není spojovací zařízení montováno. Taktéž je zmínka v poznámce o užitečné hmotnosti při tažení přívěsu.

Octavia má zapsáno 1300, 500/500.

Pokud je pak zařízení namontované, je uvedena třída tohoto zařízení - A50-X (průměr koule 50mm - dříve ISO 50).

V typovém listu tažného je pak uvedena hodnota, kterou udává výrobce zařízení, např. u mne Max.hmotnost přívěsu 1500 kg. Pod tím je ovšem červeně uvedeno, že "Pokud je v TP vozidla maximální hmotnost přívěsu nižší, platí údaj zapsaný v TP vozidla."

Tedy obecně řečeno, to co je v TP vozidla uvedeno, nesmí být překročeno. Je jedno jestli je bajonet, nebo pevné - to udává výrobce zařízení, který stanoví maximální hodnoty pro daný typ zařízení.

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je jedno jestli je bajonet, nebo pevné - to udává výrobce zařízení, který stanoví maximální hodnoty pro daný typ zařízení.

Tak sem to myslel. Že "stejný" zařízení od různejch výrobců může mít různou nosnost a není to paušálně daný. A ikdyž by si tam dal kouli z náklaďáku co uveze třeba tunu, tak zas musí respektovat auto a jeho max hodnoty od výrobce..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hodně taky záleží na autě. Jakej máš motor - výkon, zadní brzdy-kotouče, bubny a jestli tažný je pevný nebo sundávací. Co sem viděl tak sundávací měli menší "nosnost" než pevný.

no právě... je to benzín, dvoulitr, vzadu kotouče... nemám problém utáhnout větší váhu..ale ty předpisy...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám taky 500 kg nebržděnej, takže to máme stejné a napsali ti to správně. Pokud chceš tahat více kilo, kup si bržděnej vlek na 1300 kg a máš vystaráno a skupinu E nepotřebuješ.

Tak, jsem si to pročetl a máš pravdu. No jen uznej sám.... nění těch 500 kg trochu málo... jasné vozík na 1300 je krásná věc, ale copak kradu? Nebržděný na který naložíš 500-600 kg je v ještě celkem v poho a koupíš docela dobrý do 15000.- Bržděný máme ve firmě na 1300 a klidně na něj dáš 1500kg. Ale pro moji osobní potřebu se mi to zdá poněkud moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že těch 500 kg je fakt tak akorát, max. těch 600 kg. Přiznám se, že jsem před časem to drobet přehnal (bagrista to neodhadl s pískem, proč bych si to nakládal sám lopatou) a měl jsem naloženo asi 700 kg + 140 kg vozík a v takvém větším klesání ty brzdy dostaly fakt zabrat a pěkně smrděli (všechyn 4) a to jsem se to snažil držet celou dobu na 2 rychlosti, ale ten motor nic moc neubrzdí. Takže pro mě tak optimum těch max. 600 kg na nebržděném. Motor sice i tu tunu utáhne, ale ty brzdy na to nejsou stavěné. A hlavní je u mě zastavit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... A hlavní je u mě zastavit.

Myslím, že nejem u Tebe, ale pro všechny.slapat na plyn dneska umí kdejakej tydýt...

Já když vidím jak mi "profík" s přeloženým kamionem šlape v 90ti na prdel, tak opravdu dobrý pocit nemám... Já to zašlápnu, ale co on??? To mu je to asi jedno. A to platí i pro osobáky. Musím vědět co mám pod prdelí a taky za ní... a podle toho jet...

Oni ty hmotnosti asi nevymýšlejí pro nic za nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já myslím, že těch 500 kg je fakt tak akorát, max. těch 600 kg. Přiznám se, že jsem před časem to drobet přehnal (bagrista to neodhadl s pískem, proč bych si to nakládal sám lopatou) a měl jsem naloženo asi 700 kg + 140 kg vozík a v takvém větším klesání ty brzdy dostaly fakt zabrat a pěkně smrděli (všechyn 4) a to jsem se to snažil držet celou dobu na 2 rychlosti, ale ten motor nic moc neubrzdí. Takže pro mě tak optimum těch max. 600 kg na nebržděném. Motor sice i tu tunu utáhne, ale ty brzdy na to nejsou stavěné. A hlavní je u mě zastavit.

Mám stejnou zkušenost jako ty, před 2 měsíci jsem jel do pískovny pro písek a bagrista nakládal dokud jsem ukazoval, vozík byl normálně zarovnaný, ale neuvědomil jsem si, že 2 dny předem vydatně pršelo a místo cca 500 kg (už jsem písek vezl, ale suchý) jsem měl naloženo 800 kg, takže i s vozíkem jsem táhnul 950 kg :D , no vozík i auto to přežilo (i motor si s tím celkem dobře poradil), ale ty brzdy dostaly celkem zabrat, protože během jízdy jsem měl i telefon a jako správný řidič vždy zastavuji, jenomže jsem si v tu chvíli neuvědomil, že mám za sebou takovou váhu a tak jsem stál na brzdách a auto jelo dál, ale jak už napsal auto i vozík to přežily, ale příště už si dám pozor, ať nemám tolik naloženo ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já abych se přiznal, bych si dovedl představit, že u nebržděného bych měl aspoň těch 600kg. Schválně jsem se díval do techničáků a oktávka při váze nějakých 1400kg má nebržděný 500kg. U žigula, který vážil 1060kg, byl nebržděný 510kg. Vím že to není jenom o tom, co auto utáhne, ale musí se i brzdit. Ale žigul nějak extra nebrzdil, navíc v zadu bubnové brzdy, bez abs. To se nedá srovnávat a přesto má o 10kg navrch. Ale mají to tak dané od výrobce, tak s tím nic nenadělám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...