Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

:kol-47: Na fotke je vidiet uchyt narazniku. Sroby mas zo strany kufra 2x prava+lava strana. :kol-31:

Díky, já uvnitř viděl jen ten bližší (to jak jsem opravoval tu lampu). Druhý je více utopený v kapse...

Jde dobře vycvaknout ten pás (ten co na fotce není - sundaný) okolo celého nárazníku? Odkud to začít odtrhávat...

Listu nemusis davat dole. Ak chces tak treba zacat na kraji.

Nechcem :kol-28:

Prochy603 díky za cenné rady. Je to lepší než to lovit v DP.

Mám dotaz ohledně kódování po montáži tažného zařízení na auto s parkovacími senzory.

Jaký je hlavní důvod (význam) kódování? Spočívá v tom, že při připojení vleku za auto je při couvání parkovací asistent vypnut? Nebo je jiný důvod.

Díky za reakce.

  • 1 měsíc později...

Přátelé... nehněvejte se na mne pokud je to tady už někde napsáno. Je možné abych na octavii kombi měl ve velkém technickém průkazu napsanou největší technicky přípustnou /povolenou hmotnost přípojného vozidla (nebržděného) jen 500 kg??? Bržděného 1300- což je v poho. Ale chci si koupit nový vozík za auto a jelikož nechci nějakou mrdku, ale co největší ložnou plochu( vozím hlavně objem) , tak bych rád vozík co má maximální povolenou 750 kg. Víc ne, jelikož nemám skupinu B-E:-) Tak jen se ptám, nenapsali tam něco blbě? zdá se mi to málo. Martin

Hodně taky záleží na autě. Jakej máš motor - výkon, zadní brzdy-kotouče, bubny a jestli tažný je pevný nebo sundávací. Co sem viděl tak sundávací měli menší "nosnost" než pevný.

Hodnoty celkové hmotnosti přívěsu jsou dány výrobcem a jsou zapsány v TP i když není spojovací zařízení montováno. Taktéž je zmínka v poznámce o užitečné hmotnosti při tažení přívěsu.

Octavia má zapsáno 1300, 500/500.

Pokud je pak zařízení namontované, je uvedena třída tohoto zařízení - A50-X (průměr koule 50mm - dříve ISO 50).

V typovém listu tažného je pak uvedena hodnota, kterou udává výrobce zařízení, např. u mne Max.hmotnost přívěsu 1500 kg. Pod tím je ovšem červeně uvedeno, že "Pokud je v TP vozidla maximální hmotnost přívěsu nižší, platí údaj zapsaný v TP vozidla."

Tedy obecně řečeno, to co je v TP vozidla uvedeno, nesmí být překročeno. Je jedno jestli je bajonet, nebo pevné - to udává výrobce zařízení, který stanoví maximální hodnoty pro daný typ zařízení.

Upraveno od Lonanek

Tedy obecně řečeno, to co je v TP vozidla uvedeno, nesmí být překročeno.

Přesněji:

Vždy platí nižší hodnota.

Je jedno jestli je bajonet, nebo pevné - to udává výrobce zařízení, který stanoví maximální hodnoty pro daný typ zařízení.

Tak sem to myslel. Že "stejný" zařízení od různejch výrobců může mít různou nosnost a není to paušálně daný. A ikdyž by si tam dal kouli z náklaďáku co uveze třeba tunu, tak zas musí respektovat auto a jeho max hodnoty od výrobce..

Hodně taky záleží na autě. Jakej máš motor - výkon, zadní brzdy-kotouče, bubny a jestli tažný je pevný nebo sundávací. Co sem viděl tak sundávací měli menší "nosnost" než pevný.

no právě... je to benzín, dvoulitr, vzadu kotouče... nemám problém utáhnout větší váhu..ale ty předpisy...

Mám taky 500 kg nebržděnej, takže to máme stejné a napsali ti to správně. Pokud chceš tahat více kilo, kup si bržděnej vlek na 1300 kg a máš vystaráno a skupinu E nepotřebuješ.

není to tak, že když koupíš vozejk na 1300 kg tak potřebuješ "E" ikdyž celková souprava nepřekočí 3500 kg. Podle mě bez "E" můžeš tahat přívěs jen do 750 kg ať je bržděnej nebo nebržděnej.

Když celková hmotnost vozíku (1300kg) nepřekročí pohotovostní hmotnost vozidla (1300kg) a celková hmotnost soupravy nepřekročí 3500kg, tak stačí B. Těch 1300kg tady uvádím proto, že 2.0 to tak má. Jinak přikládám stanovisko Ministerstva dopravy.

RidicskeopravneniskupinBaBE.doc

Mám taky 500 kg nebržděnej, takže to máme stejné a napsali ti to správně. Pokud chceš tahat více kilo, kup si bržděnej vlek na 1300 kg a máš vystaráno a skupinu E nepotřebuješ.

Tak, jsem si to pročetl a máš pravdu. No jen uznej sám.... nění těch 500 kg trochu málo... jasné vozík na 1300 je krásná věc, ale copak kradu? Nebržděný na který naložíš 500-600 kg je v ještě celkem v poho a koupíš docela dobrý do 15000.- Bržděný máme ve firmě na 1300 a klidně na něj dáš 1500kg. Ale pro moji osobní potřebu se mi to zdá poněkud moc

:kol-47: Vozik sa da aj pozicat netreba ho kupovat 1300kg. Pozicovna privesnych vozikov.

Já myslím, že těch 500 kg je fakt tak akorát, max. těch 600 kg. Přiznám se, že jsem před časem to drobet přehnal (bagrista to neodhadl s pískem, proč bych si to nakládal sám lopatou) a měl jsem naloženo asi 700 kg + 140 kg vozík a v takvém větším klesání ty brzdy dostaly fakt zabrat a pěkně smrděli (všechyn 4) a to jsem se to snažil držet celou dobu na 2 rychlosti, ale ten motor nic moc neubrzdí. Takže pro mě tak optimum těch max. 600 kg na nebržděném. Motor sice i tu tunu utáhne, ale ty brzdy na to nejsou stavěné. A hlavní je u mě zastavit.

... A hlavní je u mě zastavit.

Myslím, že nejem u Tebe, ale pro všechny.slapat na plyn dneska umí kdejakej tydýt...

Já když vidím jak mi "profík" s přeloženým kamionem šlape v 90ti na prdel, tak opravdu dobrý pocit nemám... Já to zašlápnu, ale co on??? To mu je to asi jedno. A to platí i pro osobáky. Musím vědět co mám pod prdelí a taky za ní... a podle toho jet...

Oni ty hmotnosti asi nevymýšlejí pro nic za nic.

.... Já to zašlápnu, ale co on??? ....

On Tě "zašlápne" taky :)

To by mi pak asi bylo jedno co to se mnou udělalo... Holt profíci jsou profíci :kol-27: :kol-27: :kol-27:

Já myslím, že těch 500 kg je fakt tak akorát, max. těch 600 kg. Přiznám se, že jsem před časem to drobet přehnal (bagrista to neodhadl s pískem, proč bych si to nakládal sám lopatou) a měl jsem naloženo asi 700 kg + 140 kg vozík a v takvém větším klesání ty brzdy dostaly fakt zabrat a pěkně smrděli (všechyn 4) a to jsem se to snažil držet celou dobu na 2 rychlosti, ale ten motor nic moc neubrzdí. Takže pro mě tak optimum těch max. 600 kg na nebržděném. Motor sice i tu tunu utáhne, ale ty brzdy na to nejsou stavěné. A hlavní je u mě zastavit.

Mám stejnou zkušenost jako ty, před 2 měsíci jsem jel do pískovny pro písek a bagrista nakládal dokud jsem ukazoval, vozík byl normálně zarovnaný, ale neuvědomil jsem si, že 2 dny předem vydatně pršelo a místo cca 500 kg (už jsem písek vezl, ale suchý) jsem měl naloženo 800 kg, takže i s vozíkem jsem táhnul 950 kg :D , no vozík i auto to přežilo (i motor si s tím celkem dobře poradil), ale ty brzdy dostaly celkem zabrat, protože během jízdy jsem měl i telefon a jako správný řidič vždy zastavuji, jenomže jsem si v tu chvíli neuvědomil, že mám za sebou takovou váhu a tak jsem stál na brzdách a auto jelo dál, ale jak už napsal auto i vozík to přežily, ale příště už si dám pozor, ať nemám tolik naloženo ;)

Já abych se přiznal, bych si dovedl představit, že u nebržděného bych měl aspoň těch 600kg. Schválně jsem se díval do techničáků a oktávka při váze nějakých 1400kg má nebržděný 500kg. U žigula, který vážil 1060kg, byl nebržděný 510kg. Vím že to není jenom o tom, co auto utáhne, ale musí se i brzdit. Ale žigul nějak extra nebrzdil, navíc v zadu bubnové brzdy, bez abs. To se nedá srovnávat a přesto má o 10kg navrch. Ale mají to tak dané od výrobce, tak s tím nic nenadělám.

O1 na závěsu vozík+1100kg písku na vzdálenost 16 km. Nějak jsem to neodhadnul a po vážení se mi to nechtělo skládat lopatou.

Nostnost vozíku 750kg.

Dojel jsem v pořádku.

macek000: taky dobrý, já jsem to vezl cca 10 km na vozíku domácí výroby, který má v techničáku napsanou nosnost mezi 350-400kg :p

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.