Přejít na obsah

Rezervní kolo


janci47

Doporučené příspěvky

Keď som kupoval auto, tak som to zisťoval či je možné mať plnohodnotnú rezervu a bolo mi povedané, že iba ak má auto obuté myslím 16-17" kolesá kde je šírka pneumatík do 205 mm. Pri objednaní som nakoniec mal možnosť vybrať dojazdové koleso (to sú tie úzke 125/xx R1y párky s maximálkou do 80 km/h), alebo neplnohodnotnú rezervu, čo je síce plnohodnotné koleso (205/xx R1y), ale nie je identické s tým čo má auto obuté. Ja mám vo svojom aute to druhé a čo som sa iba narýchlo pozeral pri preberaní auta, širšia 235-ka by sa už do kufra asi nezmestila, nevidel som tam tie extra 3 centimetre navyše. Ale vsadil si mi chrobáka do hlavy, ak na to nezabudnem, zajtra sa na to pozriem a potom sem napíšem aj rozmery tej fabrickej neplnohodnotnej rezervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono by to asi išlo spraviť aby sa tam to veľké koleso zmestilo, ale asi by to bolo na úkor priestoru v batožinovom priestore, čo je vždy silná stránka Škodoviek. Takže radšej obetovali rezervu pri konfiguráciách ktoré sa dodávajú s 18"a 19" diskami, než aby museli ukrojiť z batožinového priestoru.

Mne osobne vadí skôr to, že použili 16" koleso. Ak by som chcel časom vymeniť brzdy za väčšie (napr. z 206 kW verzie), tak vpredu už 16" neobujem. Ďalej mi vadí, že oproti 18" kolesám sú tie 205/55 R16 ako keby o číslo menšie a reálne je ich priemer o 5,3 % menší, čo už je dosť, a oproti 235/35 R19 je rozdiel ešte markantnejší (-5,7 %).
Správna veľkosť by podľa mňa mala byť 205/55 R17, tam je rozdiel v priemere kolies iba okolo 2 %, pri trochu zodratých pneumatikách by to mohlo byť blízko k nule.
Teraz dokonca silno uvažujem nad tým, že tú rezervu vymením za tú 17", resp. za to čo dostávajú 200 a 200 kW verzie.

Je tu niekto, kto máte v 200 alebo 200 kW 2.0 TSI neplnohodnotnú rezervu? Ak áno, prosím napíšte sem presné rozmery pneu, prípadne aj disku. Vďaka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pointa je v tom, že nechcem dojazdovku, lebo tá má rýchlostné obmedzenie. Keby to bolo 100-120 km/h, neriešim ale 80 km/h je fakt málo ak je človek niekde ďaleko a potrebuje sa dostať domov. S tým sa na diaľnici nemôžeš zavesiť ani za kamión. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, mě při konfiguraci 206 kW snad ani jiná varianta, než ta úzká dojezdovka nešla zadat. Jestli na to mělo i vliv, že z výroby šly na auto rovnou 19" netuším. 

Každopádně i to podvyživené kolo je lepší, než nějaká lepící sada. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedávaj mi do úst tvoje blbosti, nebojím sa, že by guma explodovala, ale jazdiť na gume úzkej ako párok, v horšom prípade v zlom počasí a ešte aj s prekročením jej konštrukčnej rýchlosti nie je práve spôsob akým by som sa chcel prepravovať možno aj stovky kilometrov. Oproti tomu na 205, prípadne 215-ke so správnym priemerom by som si oveľa skôr dovolil nielen 90, ale aj o niečo viac.

Každopádne, niekto tu spomenul šírku rezervy 215. Máte niekto reálne takéto koleso ako rezervu na Superbe? Lebo podľa mňa sa už do kufra nezmestí, ale možno sa tam dá nejak natlačiť. Inak ku 235/45 R18 je perfektnou veľkosťou 215/55 R17, rozdiel v obvode iba 3 mm, a v priemere prakticky 0-1 mm.


Ďalšia otázka sa týka bŕzd z 200/206 kW verzie. Predpokladám správne, že 17" disk cez predné koleso/strmene nedám?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

das ... kolega jezdi na zimnich 17 ... ale nevim, co ma za disky. muze to zaviset na tvaru paprsku kola.

nebo to pri defektu predniho kola udelas tak, ze nejdriv hodis rezervu na zadek a zadni kolo pak dopredu ...

to uz je pak ve vysledku temer jedno ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@e1. vies, bratku, ono ti to je take komplexnejsie. Do ust ti nic davat nebudem. A uz vobec nie blbosti. Preco by si si na plnohodnotnom kolese trufol ist iba aj trosicku viac ako 90 je velmi silna tema, na ktoru by som nerad reagoval. Musel by som byt impertinentny bratku. A to ja som nerad. 

 

K faktom:

 

Ak tam namontujes koleso ktore je sice plnohodnotne, ale ineho rozmeru ako druhe na rovnakej naprave, tak pri kontrole prides o technicak/spz/zakaz jazdy. Ako v ktorom state, vsakano.  Blbost, ze?

 

Ak tam narves plnohodnotne koleso avsak ako bonus este rozmeru nezapisanom v TP, tak zakaz jazdy automaticky (neplati ak je s nalepkou 80km/h). Blbost, ze?

 

Ak tam das uplne rovnake koleso, ako o odstavec vyssie, len s nalepkami 80km/h, tak sa zazracne stane oficialnou rezervou, a uz to nie je o zakaze jazdy. Ak ta chytia ist rychlejsie, dostanes akurat pokutu za rychlost 80km/h + prekrocenie. 

 

Ludia so 4x4 co nie je tvoj pripad by vedeli povedat, co spravi par sto kilometrov na pneu ineho rozmeru s rozvodovkou. Haldex si tiez nebude krochkat. A to ani pri 5% rozdiele. 
Znovu blbost, ze?

 

Stale sa mi zda ako najmenej rizikove dat tam rezervu z Audi A8, ktora je projektovana na uplne inu zataz ako lahucky superb, mat to onalepkovane a ficat na tom spokojne 120, idealne na zadnej naprave. A neriesit ci sa vojde, neriesit ci je to ofiko rezerva, neriesit nic, je to predimenzovana guma aj disk projektovany na vahu dvanastvalca v objeme troch najsilnejsich Superbov.

 

Ta A8 dojazdovka je totiz ako jediny rozmer dojazdoviek aj uplne priemerovo ok a zodpoveda 18-20palcovym origo diskom. Takze si dokonca ani nebudes musiet v tom zlom pocasi vypnut ESP, ktore ak nemas nakodovane na moznost vypnutia, das ho iba na ESP Sport. Inak sa ti moze v zakrute stat prekvapenie, ze ta auto zrazu hodi do smyku. Co v tvojom nepriaznivom pocasi ktore spominas.... ako by som to..

Sama blbost, ze? 
 

No, tym by som to z mojej strany ukoncil, a ty si tam daj spokojne co len chces. 

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: Deliberator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 hours ago, hamoun said:

das ... kolega jezdi na zimnich 17 ... ale nevim, co ma za disky. muze to zaviset na tvaru paprsku kola.

nebo to pri defektu predniho kola udelas tak, ze nejdriv hodis rezervu na zadek a zadni kolo pak dopredu ...

to uz je pak ve vysledku temer jedno ... 

Áno, to prehadzovanie kolies by bol plán B, ale ak sa dá chcem sa tomu vyvarovať. Predsalen ak človek ostane stáť na zlom mieste je bezpečnejšie rýchlo prehodiť defekt na prednom kolese, než prehadzovať dve kolesá.
Inak hovoril som o tomto aj so svojim predajcom a hovoril mi, že dokonca užívateľský manuál niekde píše, že správne by mala byť dojazdová rezerva vždy na zadnom kolese. Ja som toto nenašiel, ale dáva to zmysel.

 

7 hours ago, ČudlR said:

V sekci octavie 3 jsem cetl ze nekdo dal 340 brzdy a na to normalne 17" kola. Vnitrek kol je stejny prakticky u vsech kol a brzdy jsou stejny. Max se muze lisit et, ale kdyz se daj origo kola tak by nemel byt problem. 

Vďaka za info. Tým pádom je rozhodnuté, že ako rezerva bude 2x5/55 R17. Ešte potrebujem zistiť, či sa aj tá 215-ka zmestí do kufra.

 

6 hours ago, stanmar said:

Podle TP lze na 206 kW dát i 17" :

Screenshot_20220814_135604.thumb.jpg.1a2a87a254b981f4f18c6102580429ed.jpg

takže i rezerva by tam mohla být v tom rozměru. 

No, s tou rezervou neviem. 205-ka sa určite zmestí, ale neviem či aj 215-ka. Máte niekto túto šírku kolesa aj ako rezervu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Průměrně vzdělaný Kokot si dokáže spočítat průměr kola ze základních rozměrů pneumatik. Následně změřit průměr díry na rezervu. Poté už je jasné, zdali se tam rezerva vejde. 

 

Jakou rychlost ject s jakou rezervou je na uvážení daného soudruha. 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Clerfayt no a toto dokonce clovek ani delat nemusi, protoze pokud jde o sirku pneu (coz kdyz ji dame do diry na rezervu z ni dela "vysku" pneu ktera vlastne urcuje zda podlaha bude odstavat nebo ne)  tak to staci zmerit metrem.. potazmo pokud je to narocne tam fyzicky jakoukoliv pneu hodit klidne bez disku a zkusit tu podlahu na to polozit.

🤷🏻‍♂️

Editováno: , autor: Deliberator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 8/14/2022 at 9:56 PM, JirikHL said:

A nejde spíš o výšku? Jestli nebude zvedat podlahu? 

Niekto tu chápe pointu toho, že prečo toto celé riešim(e). Obzvlášť keď je ten priestor na výšky veľmi tesný už aj s 205-kou. Aj preto je lepšie tieto veci odskúšať v praxi, než robiť nejaký záver na základe merania kde môže pár milimetrová nepresnosť znamenať aj opačný výsledok v otázke zmestí sa do kufra 215/55 R17, alebo nie? Každopádne včera som volal s kamošom ktorý pracuje v pneushope a požičia mi niekedy tento týždeň na skúšku pneumatiku danej veľkosti. Bude to síce bez disku, ale mohlo by to aj takto zodpovedať vyššie položenú otázku. Dám vedieť, keď budem mať nejaké nové praktické informácie (a nie iba kecy ako niektorí).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...