Přejít na obsah

Chyba 23716 - Katalyzátor NOx rady válcu 1


fnx

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

nedokázal by někdo poradit, vyskakuje mi periodicky chyba motoru po smazání každých cca 300km u O3 1,6 66kw 2016. Vyměněna sonda nepomohlo, kontrola hadiček, el vedení, nic jsem nikde nenašel, to ale netvrdím, že tam někde něco může být. Auto po vyskočení chyby jede normálně necuká, startuje, jediné co je tak se trochu zvedne spotřeba PHM. Kdyby nesvítila ta chyba, tak není znát, že se někde něco v motoru děje. Při pročítání různých fór je toto častá závada, kde rada končí výměnou sondy, ale zde to nepomohlo. 

Díky za názory. Jirka.

Log-TMBJF7NE3G0146063-1.txt

Editováno: , autor: fnx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar kluci.  Mám úplně to stejný auto, jako  fnx.  1,6 / 66 kw/ 2016 nájezd 380000tis. chyba 23716,  Dělá mi to úplně to samé. každých 300 km to smažu a jede se dál.  Ale vždy to zase vyskočí. V servisu říkali že to dělá  DPF a že začne regeneraci a z nějakého důvodu to nemůže dokončit. Asi proto že je úplně zanešenej. Tak nevím co  s tím. jestli proplach nebo nové DPF, M. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promiň blbě jsem se vyjádřil, DPF mi regenerovalo co 120km nechal jsem ho vyčistit (ne proplachem, nechal jsem vyřiznout vložkou a nějakou šetrnou metodou bez chemie kvůli drahým kovům)  dále jsem na něm vyměnil lambda sondu tu která je nahoře, teď aktuálně regeneruje mezi 500-700km a výfuk mám nádherně čistý za mě toto funguje perfektně, ale občas se mi rozviti závada P2000 nebo P23716 což si myslím že by mohlo být nějaké čidlo nebo další nějaká sonda nebo tak něco 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, tak chyba je stále aktuální a každých cca 300 km se objeví. Vypozoroval jsem, že když je chyba již zapsaná ve VCDS ,ale nesvítí chyba motoru v přístrojové desce a tu chybu vymažu v rozmezí 0-300km, tak se chyba objeví následně i jako chyba motoru na přístrojové desce. Začínám si myslet, že to bude v nastavení, protože se chyba opakuje pravidelně po cca 300km a ve stejných jízdních režimech. Tato chyba se objevuje od vyčistění DPF, kdy zaplnění DPF bylo již 56mg a regenerace byla po 150km docela otravné a teď po vyčistění jsou regenerace po 350-400km.Zajedu do DPF.CZ třeba poradí a pokud bude rada věcná, tak to sem napíšu. Pěknou neděli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čau no já jsem to zatím neřešil. Je to u mě na služebním autě a firma už do toho nechce jít. A chyba se pravidelně sama ukazuje ,ale po ujetí cca 300 km zase sama  zmizí . Tak s tím zatím funguji  ve společném soužití.a uvidím kam to povede. V každém případě auto jezdí pořád stejně normálně , takže chvilku s kontrolkou a chvíli bez... M. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Ahoj, má někdo tedy nějaké výsledky s touto chybou? Na O3 2.0 TDi  4x4 kód motoru CRMB najeto 370tis , se mi rozsvěcela kontrolka DPF, regenerovalo to po cca 150km a někdy neproběhla regenerace do konce. Dle Škoda servisu na výměnu DPF. Nechal jsem vyčistit v dpf.cz. Pak to nějaký čas bylo v klidu - regenerace po cca 500km. Před časem se rozsvítila kontrolka motoru a chyba P2000 ( na některé diagnostice je tam víc nul) - Překročení hodnoty NOx a ještě kod 25713. 

Od té doby se rozsvěcí pravidelně po cca 300km.  V dpf.cz moc neví co s tím. Prý je vše podle parametrů OK.  Tak dělali alespoň nucenou regeneraci a přesně po 210km to svítilo znovu. Nutno podotknout, že s k tomu zatím staví čelem a že to vyčistí znovu v rámci záruky. 

Ofiko Škoda servis taky neví a furt chtějí měnit DPF. 

Má někdo nějakou radu? Nemůže být chyba někde jinde? 

Předem díky moc. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ta hodnota znamená že ten filtr nefunguje jak má, pokud čistili filtr tak že vyřezali původní keramickou vložku ven a pak jí po čištění dávali zpět, tak je možné že bude špatně utěsněná, v tom případě RMA pomůže.

Pokud jí nevyndali ven a dělali to v pouzdře, tak bude poškozený vložka od čištění.

 

Teď se ještě dívám na metodu čištění, pokud tvrdíš že to dělalo DPF.CZ tak je ten filtr zničení.

Čistí ho mokrou cestou, která poškodí keramický porézní materiál - popraská a sníží se tlak (na první pohled se dost zlepší parametry a ožije motor pokud by filtr už ucpaný hodně) a filtr je vlastně vyčištěný a poměrně dobře prostupný. Čidla diferenčního tlaku taky nic nehlásí protože hodnoty docela sedí, takže jo jezdí se dál a práce byla víceméně úspěšná.

 

Celý chyták bude v tom, že mají asi hodně zkušeností se staršími euro5 DPF apod, které nějak zásadně neřeší co ve skutečnosti z výfuku pak vyleze. CRMB je dost moderní motor už po DG aféře a emisní systém je dost vymakaný. Filtry v těch to motorizacích běžně vydrží 400-500K km, tudíž je s nejvyšší pravděpodobností ještě nečistili nebo velmi sporadicky.

 

Ten postup který oni použili ten filtr nenávratně poškodil (popraskal) a nechytá nečistí spaliny zdaleka tak efektivně jak by měl. Emisní systém si je vědom že jsou výfukové plyny vypouštění s mnohem vyšší hladinou NOx než by měli a tak ti hlásí tuto chybu.

Bez výměny keramické vložky to neopravíš. Co vím tak samotná keramická vložka se nenechá sehnat zvlášť, takže nové DPF...

 

Řešení by bylo možná i v deaktivaci NOx senzoru, je otázka jestli to lze aniž by systém hlásil chybu, taky je otázka jestli to projde STK.

Jsou i verze motorizace s euro6 v O3 které senzor NOx částic neměli i když měli DPF filtr.

 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli vydrží 400-500tis nevím. Dle Škoda servisu byl plnej  na výměnu.  S kontrolkami DPF to byl impulz to řešit. Regenerace se neukončovaly proto kontrolky DPF. 

Nicméně jsem byl v DPF.CZ znovu a diagnostika údajně načetla chybu obou pomocných elektrických čerpadel chlazení motoru (předtím tam ta chyba nebyla, teď tam taky není - vymazali to) . A prej díky tomu to neregeneruje správně. Když se vymění čerpadla bude prý vše OK. Přijde mi to nějaký divný....

V út jedu Škodovky kvůli jiným věcem, tak nevím, jestli ty čerpadla nechat vyměnit, když to nebude v diagnostice vidět..... Můžou mít vůbec ty čerpadla vliv na ten filtr?

Editováno: , autor: Tom75
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nefunguje správně systém chlazení, tak se regenerace nespustí, problém může být v zimě i špatný termostat. Nicméně kdyby ti nefungovali oběhová čerpadla na chlazení, tak ti to určitě hodí chybu motoru a doporučí navštívit servis.

Některé slabší kusy už zlobí od 370K km jako tobě, může na to mít vliv propouštění oleje do spalovacího prostoru, horší spalování, celkově těžší noha a dlouhodobě vyšší průměrná spotřeba.

Pokud někdo jezdí dlouhodobě za 7l a druhý za 6l, tak řidič s vyšší spotřebou bude DPF měnit dřív, tak to prostě je.

Obecně je ale cokoli přes 350K km dobrý výsledek. EU5  už mívali 100% zaplnění při 300K km standardně. 

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Podle posledního vyjádření, dochází k strašně rychlému zanášení filtru sazemi. Na místě při sešlápnutém plynu to skákalo 0,5g - 1g za cca 15 sec.  Zřejmě to nedělá stále, ale jen někdy - to je moje domněnka, protože nikdy to tohle ještě neukazovalo .... Nemohlo by to ukazovat na vadný EGR? ( chybu diagnostika nepíše) Nenechá se to nějakou metodou ověřit, jak funguje?

Dík 

Editováno: , autor: Tom75
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím,

 

tak po roce a 28 000 km bez chybových hlášek se mi tato chyba objevila znova. Teď mám najeto 175 000 km a auto je v továrním stavu bez zásahů v motorovém prostoru. Regenerace i nadále fungují normálně, intervaly beze změn, vypočítané zaplnění je na 48%.

 

Chyba se mi objevila zase při 130 km/h a při venkovní teplotě 7°C. Při defacto stejných podmínkách mi to vyskočilo i loni.

 

Co jsem si na netu nastudoval, tak to může dělat vadné měření NOx či v nejhorším případě je vadný samotný oxidační katalyzátor. To musí ovšem potvrdit analyzátor ve výfuku. Údajně se prý může stát, že jej zničí i neodborné čištění DPF, jehož je předmětný katalyzátor součástí.

 

Chyba vymazána a uvidíme co bude dál.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ano vyřešil jsem, byl poškozený katalyzátor, dal jsem kompletně nové DPF včetně všech sond EGR a preventivně i vstřiky nové. Různá výměna sond atd. byla zbytečná, jen vyhazování peněz, stejně tak čištění DPF úplně k ničemu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...