Přejít na obsah

ŠKODA OCTAVIA IV RS / RS iV


Pawouk

Doporučené příspěvky

V 6. 9. 2021 na 0:45, Rapid1.0 napsal:

Dneska jsem potkal tuhle krasavici. RS edice 120 let Motorsport. 
 

19F25C05-ED4F-45B4-BB7F-80F1B103FECF.jpeg

A05CB290-8135-47C7-A0A3-17233BB49710.jpeg

A6F383E5-AC56-4862-B151-FEFBB7661906.jpeg

 

Krásná je, o tom žádná, ale poté, co jsem vlastnil RS 4x4 Rally Green na 19", které bylo středem pozornosti téměř všude, kam jsem přijel nebo kde stála (a že mám mnoho historek vesměs pozitivních) prostě mělo charisma, což je fajn, ale vlastně ne, protože jsem rád nenápadný a tohle mi začalo v jeden moment vadit natolik, že přispělo k prodeji. Současná šedivka je prostě šedivka, která splyne s davem a člověk má tak nějak víc vnitřního klidu. Je to "rádoby" sleeper, což mi je daleko sympatičtější než něco, co dráždí a křičí už z dálky. Ale taky rozumím, že k tomuhle se člověk musí životem dopracovat a jinak na takové věci nahlíží ve dvaceti, třiceti a nebo po čtyřítce, můj případ :).

Editováno: , autor: iMe1980
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasně, asi máte pravdu oba, já výbavu/verzi RS beru jen jako fajn kompromis z aktuální nabídky aut při zachování požadvků, co bych od auta tak chtěl a barva, no barva, srovnávám s Green Rally a ta vážně byla jako hadr, oproti tomu už bude vše ostatní už vždy jen velmi konzervativní :D.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
On 12/6/2021 at 5:32 PM, iMe1980 said:

Není to překvapivé, RS iV je "velmi těžké", navíc nemá ani standardní RS snížený podvozek, ale podvozek běžné výšky, kde se kompenzovalo tuhostí tlumičů, o stabilitě po rozhození mám také své mínění, opět výška plus váha a to nejde jen o "blbnutí, může přijít krizová situace (á la losí test). Musím povědět, že výbava RS u iV mi osobně dává nejmenší smysl. Je pomalejší než TDI, o TSI nahoře ani nemluvě. Nedotáčivé, těžkopádné. Pokud vybiješ baterii, máme těžké auto se 150 koni, které když budeš dál honit, pojedeš za dvojciferná čísla. Samozřejmě nechci paušalizovat neznám přesně Tvé záměry a způsob použití, mluvím obecně. Brzdy se budou také více hřát a dříve odcházet, ať už vadnutím nebo opotřebením protože váha. A ve finále není ani snížené, tedy benefit "sport look" zde též postrádám. Dává mi ta baterie smysl v Superbu, v normální výbavě Octavie, u RS iV  nikde nevidím.

 

Taky udělali docela prasárnu, škodovka a dealeři konkrétně. Dlouhou dobu od vydání, představení O IV RS na prodejnách jako předváděcí právě jen  a pouze RS iV a tlačili to lidem na sílu, později pak přišla TSI, poté TDI a nakonec TDI 4x4. Poprvé jsem s ní svezl někdy na jaře u dealera v Olomouci. Nevím, zdali Ti nějak pomohu těmito (ne)informacemi.

 

Pokud máš jako služebák a nemusíš řešit spotřebu, TSI. Pokud se spotřeba řeší a limituje Tě trochu rozpočet, TDI, pokud je rozpočet pružný TDI 4x4, jsem fanda čisté stopy a aktivní i pasivní bezpečnosti v čemž je 4x4 nezastupitelné. Je to prima univerzál, tak nějak celkově.

 

dodatocne dakujem aj za toto vyjadrenie. nakoniec sa mi podarilo ziskat rozumnu ponuku nojmu (operak) na Kia EV6 Earth 77.4 kWh, 2WD, 168 kW.
Uprednostnil som EV6 pred O4 RS TDI. Vyskytla sa konstalacia, kedy je mozne full EV vyskusat na 4 roky, tak som si povedal ze idem do toho. EV6 nie je ziadna raketa, mal som ju pouzicanu na 24 hodin (nieco vyse 150 km), vcelku pozitivny zazitok (s niekolkymi chybickami krasy samozrejme, no clovek nemoze chciet od sluzobaku vsetko). v maji teda vratim Supa a osedlam elektricku. (v zalohe je domaci passat b7 tdi, takze neocakavam, ze by ma dojazd EV nejako silne limitoval)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezky napsaný článek, i když se s plno věcmi ohledně infotainmentu nestotožňuji. Například:

1) Představa sednutí do auta v mrazivém ránu - za mě žádný problém. V infotainmentu mám nastavené aut. zapnutí výhřevu volantu, čelního skla a sedaček na základě okolní teploty. Sice parkuji v garáži a s výhřevem čelního skla zatím nemám zkušenost, ale když někam jedu tak volant i sedačky fungují naprosto spolehlivě. A sepne se i vyhřívání u spolujezdce, když tam někdo sedí. Škrabkou bych na čelní sklo nesáhl, jsem v tomhle trochu pako, takže i kdyby auto stáválo venku, raději vylezu o 5-10min dříve a nechám rozmrazit.

2) Infotainment dlouho najíždí - poslední dobou pozoruji, že je start infotainmentu mnohem rychlejší. A asi vím proč. Před nějakou dobou jsem si zrušil bezdrátové AA, protože auto si pamatuje, jestli bylo minule připojeno a pokud ano, po startu se spojení pokusí aut. navázat. Vzhledem k tomu, že se teď toto neděje, přijde mi to subjektivně rychlejší. A ne, nijak mě tato volba neomezuje, AA totiž nepoužívám každý den a přišlo mi zbytečné aby se spojení s tel. po každém startu navazovalo znovu. A když AA chci, udělám 2 kliky na infotainmentu a během 10-15s mám spojeno. A ještě k Start-Stopu a umělému zvuku i při normálním režimu - zvykl jsem si, že hned po startu motoru odkliknu hlášku s přivítáním (jinak ale není potřeba, zmizí po několika s sama), hned sjedu roletkou a přes rychlé volby vypnu SS. On totiž infotainment hned takto po startu reaguje hned (alespoň u mě), jen po chvilce se tam začne načítat navigace a další věci a prostě se to začne sekat. A co se týče zvuku - mně osobně (i partnerce) se umělý zvuk líbí, je to každého věc, možnost vypnutí tam pořád je a pravděpodobně už to jde vypnout i natrvalo programováním. Vypínám ho jen na dálnicích při delší jizdě, tam mi ten hluk začne trochu vadit.

3) regulace teploty topení - nevím jak ostatní, možná se najde někdo, kdo má potřebu furt měnit teplotu, ale já od doby, co jsem auto vyzvedl, jezdím s nastavenými 22 stupni a absolutně nemám potřebu to měnit. Jasně, občas v létě, když zasvítilo sluníčko při cestě do auta a mně začalo být vedro, tak jsem si teplotu ubral, jinak na to vůbec nesahám.

 

Jinak ve městě lane assist taky vypínám. Ani mi to vlastně moc nedává smysl. Naopak jakmile vjedu na dálnici, hned zapínám, protože mi přijde, že je ta jízda s tím taková pohodlnější. No a ohledně dalších věcí, jako "proč se nejde z rádia dostat na nastavení zvuku", nebo "zjednodušit ambientní osvětlení nebo nastavení displeje" - k tomu asi nemám co říct. Zvuk jsem si nastavil tak, jak to vyhovuje mně a od té doby to tak mám. A to další ani nebudu komentovat :D Nevím co víc by autor článku chtěl na amb. osvětlení zjednodušovat, to už snad ani nejde.

Sorry, trochu jsem se rozepsal, ale tak nějak na mě zase přišla potřeba ten "strašný a zlý infotainment" okomentovat.

A jen na závěr, ať mě někdo neukamenuje - ano, není to ideální, není to optimalizované jako iOS na iPhonech (schválně nezmiňuji auta, nemám s jinými novými zkušenost), ale u mě to prostě funguje v pohodě :)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě jedna věc! V hloubi duše jsem si strašně přál, aby ten sportovní výfuk u verze 120 let MS za něco stál, abych si ho tam případně v budoucnu dokoupil. No nebudu říkat, že mě to, co autor popisuje, nepřekvapilo :( Ale i tak bych to ještě chtěl slyšet naživo, třeba se mi to i tak bude líbit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky v těch testech nechápu, co stále nastavují. Teplotu nastavím a dokud venku nebude 10st. a víc nesáhnu na to. O tom rolovacím menu z vrchu mraky lidí neví a píší doslova kraviny. 

Lane Assist ve městě O.K. většinou je tu pade s radary a zapíná se při 60. Rychlostí silnice i Blanka jsou s dobrými čárami tam to nevadí.

Vypínám to na okreskách i na silnici bez čar se to chytá středové spáry zalité asfaltem. Tam je to zbytečné a dá se střihnout zatáčka. Není důvod na to nadávat, jen se lehce chvěje volant nebo decentě zatočí. Ale na ty 2 kliky na volantu takový komentáře, co všude napíší …

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta je ovšem luxusní.

 

před 40 minutami, Rapid1.0 napsal:

Takže když jsem dam odkaz s testem OIV RS tak na nej mají reagovat v jiných tématech? Ale no tak…

Nebuď demagogický, nic takového jsem nepsal a ani takhle to myšleno nebylo. To opravdu chceš po celé sekci OIV číst pořád dokola, kdo upravuje a kdo neupravuje teplotu klimatizace a jiné stále se opakující problémy? No nevím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte,

dlouho jsem byl zatím jen pasivní pozorovatel, ale říkal jsem si, že se přidám už aktivně, protože tu oranžovou právě taky zvažujeme na RS :) . Byli jsme domluvení u jednoho prodejce, že tam mají Phoenix barvu a když jsem se zmínil, že Mamba vypadá ve skutečnosti asi divně (podle fotek na bazarech), tak se prodejce nabídl, že na naší konzultaci seženou i RS v Mambě. Musím říct, že jsem byl velice mile překvapen tou zelenou. Na slunci i ve stínu vypadala vážně skvěle. o 100% lépe než na fotkách na internetu. Samozřejmě to není metalíza, takže se tak neleskne, ale to třeba ani šedá steel a ta se mi taky vždycky líbila. Za mě fakt paráda. Na druhou stranu ta oranžová mě malinko zklamala. Na slunci vypadala super, ale jakmile se objevil stín, tak se proměnila v úplně neobyčejnou a smutnou barvu. Navíc, když se tak rozhlížím po silnicích, tak je to (její variace) velice oblíbená barva u všech výrobců a hlavně Peugeotů... 

 

Je jasný, že tohle všechno jsou subjektivní dojmy a kdo nechce razit a spíš splynout s davem, tak si radši vezme Phoenix než Mambu... I tak to ale bude velice pěkné a speciální auto. :) 

 

Edit: upraven překlep

Editováno: , autor: JirikHL
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...