Publikováno Listopad 29, 200618 r asi mám fakt blbou otázku, ale už jsem měl i blbější Zajímá mě tato věc ohleně sytiče. Předpokládám, že když ráno nastartuju, sepne se automaticky sytič a nějakou dobu to dává bohatší směs. Podle toho taky vypadá prvních pár minut spotřeba, že. Takže by mě zajímalo, když jezdím autem každý den, jestli když ráno nechám auto pár minut nastartované, než se zahřeje motor, jestli to ve výsledku bude mít výraznější vliv na spotřebu, lépe řečeno, jestli se takhle nedá ušetřit dost benzínu. Nejsem žádnej šetřílek, jen by mě to teoreticky zajímalo...
Listopad 29, 200618 r Najrychlejšie zohreješ auto jazdou.Ked stojiš na mieste motor zohreješ,ale prevodovka zostava studena.To asi nie je košer.
Listopad 29, 200618 r Čistě teoreticky autu prospěješ když po nastartování se klidnou jízdou vydáš k cíli aniž by jsi nechával ohřát motor na místě
Listopad 29, 200618 r asi mám fakt blbou otázku, ale už jsem měl i blbější Zajímá mě tato věc ohleně sytiče. Předpokládám, že když ráno nastartuju, sepne se automaticky sytič a nějakou dobu to dává bohatší směs. Podle toho taky vypadá prvních pár minut spotřeba, že. Takže by mě zajímalo, když jezdím autem každý den, jestli když ráno nechám auto pár minut nastartované, než se zahřeje motor, jestli to ve výsledku bude mít výraznější vliv na spotřebu, lépe řečeno, jestli se takhle nedá ušetřit dost benzínu. Nejsem žádnej šetřílek, jen by mě to teoreticky zajímalo... Doporucuje sa po nastartovani pockat aspon 5s kym sa olej dostane na najexponovanejsie miesta (v zime pri -25°C aj 10-15s) a potom vyrazit miernou akceleraciou, udrziavat auto v roumnych otackach (nepodtacat a nevytacat) az kym sa naplno nezohreje (koli volam). Nedoporucuje sa nasatrtovat a stat 5min, kedze sa auto pomalsie zohrieva spotreba bude podstatne vyssia, ved schvalen skus si to a udivis
Listopad 29, 200618 r Určitě nastartovat a vyrazit. Na volnoběh se motor ohřívá pomalu, má malé otáčky. Jízdou v rozumných otáčkách se zatíženým motorem se ohřívá nejrychleji. A čím dřív motor zahřeješ, tím dřív jedeš ekonomicky. Takže je to jasné. Jedinou otázkou je, když ráno vyrazíš se studeným motorem a máš celou cestu do práce z kopce. Těžko pak říct jestli je lepší jet bez kvaltu na volnoběh, nebo brzdit studeným motorem, do kterého nejde palivo.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.