nikita. Vloženo 1. Únor 2023 Vloženo 1. Únor 2023 Zdravím všechny, parametry auta: OIII FL 1.6 TDi, 85 kW, 2017, najeto 76.000 km. problematika: posledních 9.000 km, slyším nepříjemné pískání ozývající z převodovky / spojky. Hlasitost pískání, se zvyšuje aritmetickou posloupnosti (neustále roste). Tento jev (pískání) se projevuje již na všech převodových stupních 1.-5.. Pískání se zastavuje jen při sešlápnutí spojky. Na “mém” servisu mi bylo sděleno, že se jedna o ložisko spojky, a měnit jenom ložisko nemá cenu, prý ničemu to nevadí. Setkal jste s tím někdo? Popřípadě popište jak tento problém byl vyřešen? Citovat
Blashyrk Vloženo 1. Únor 2023 Vloženo 1. Únor 2023 Na této motorizaci ve spojení s manuální 5q převodovkou.odcházela ložiska na hlavní hřídeli převodovky a ložiska na diferenciálu.Dále někreré ročníky měli i problémy s oběžnými koli převodových stupňů.Pokud by se jednalo o spojkové ložisko,ten zvuk by byl asi permanentní.V těchto km bych olej v převodovce už vyměnil. Citovat
nikita. Vloženo 1. Únor 2023 Autor Vloženo 1. Únor 2023 Děkuji za reakci ! Zvuk opravdu nevím jak popsat, než takové «jemné pískání» je to vždy v rozmezí otáček cca 1100-2100, pak už není slyšet kvůli motoru. Když sešlápnu spojku i cca na 1 cm, tak pískat to přestane, ale když ji pustím tak píská neustále. Řešil jsem v servisu problematiku ložisek a spolu s mechanikem, jsme došli k závěru, že když vypustíme olej z převodovky, a pokud nebudou tam žádné metalické špony - tak ložiska jsou v pořádku. Byl vypuštěn olej, žádné metalické špony ani metalický prach ten vůbec nebyl. Ale jen bych chtěl dodat, že celkem z převodovky jsme se vypustili cca 500 ml oleje (olej byl velice černý), mělo by tam byt cca 2 l. Citovat
Blashyrk Vloženo 1. Únor 2023 Vloženo 1. Únor 2023 před 20 minutami, nikita. napsal: Děkuji za reakci ! Zvuk opravdu nevím jak popsat, než takové «jemné pískání» je to vždy v rozmezí otáček cca 1100-2100, pak už není slyšet kvůli motoru. Když sešlápnu spojku i cca na 1 cm, tak pískat to přestane, ale když ji pustím tak píská neustále. Řešil jsem v servisu problematiku ložisek a spolu s mechanikem, jsme došli k závěru, že když vypustíme olej z převodovky, a pokud nebudou tam žádné metalické špony - tak ložiska jsou v pořádku. Byl vypuštěn olej, žádné metalické špony ani metalický prach ten vůbec nebyl. Ale jen bych chtěl dodat, že celkem z převodovky jsme se vypustili cca 500 ml oleje (olej byl velice černý), mělo by tam byt cca 2 l. před 20 minutami, nikita. napsal: Děkuji za reakci ! Zvuk opravdu nevím jak popsat, než takové «jemné pískání» je to vždy v rozmezí otáček cca 1100-2100, pak už není slyšet kvůli motoru. Když sešlápnu spojku i cca na 1 cm, tak pískat to přestane, ale když ji pustím tak píská neustále. Řešil jsem v servisu problematiku ložisek a spolu s mechanikem, jsme došli k závěru, že když vypustíme olej z převodovky, a pokud nebudou tam žádné metalické špony - tak ložiska jsou v pořádku. Byl vypuštěn olej, žádné metalické špony ani metalický prach ten vůbec nebyl. Ale jen bych chtěl dodat, že celkem z převodovky jsme se vypustili cca 500 ml oleje (olej byl velice černý), mělo by tam byt cca 2 l. Zdravím, při standardním vypuštění celou náplň nevypustite,na tuty se u vás jedná o nějaké ložisko a tipnul bych si na hlavní hřídeli.Jsou tam tři.Nechal bych převodovku demontovat a zkontrolovat,než dojde k poškození.He dobré pak udělat při demontáži jeden úkon, který zajistí u petkoveho oběžného kola, lepší mazání.Rovnez můžou být i špatná samotná oběžná kola. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.