Přejít na obsah

DPF při regeneraci nedosáhne požadované teploty


Lukas52

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Již jsem bezradný a proto se obracím na vás s prosbou o radu. V ostatních vláknech jsem zaznamenal podobná témata, ale žádné se mu nevěnuje (aspoň jsem si nevšiml).

130k km.

Motor 110kW, 2018, CRM.

 

Rozsvítilo se mi DPF + kontrolka motoru a blikající žhavení.

Shodou okolností se mi do motoru podívala ještě kuna, ale to je již vyřešeno. Přes diag pouze chyba DPF.

 

Stav zaplnění 75% (diag VCDS)

                      34% (diag Delphi)

 

A těd k řešení. chtěl jsem vynutit regeneraci jízdou, ale nepovedlo se. Poté jsem auto připojil na diag a spustil servisní regeberaci, ale teplota se dostane max na cca 146°C před Delphi a na 160 přes VCDS. nestoupnou ani otáčky motoru, jen se pomalu zvedá teplota (trvá to cca 30 min se dostat na tyto hodnoty) a poté začne zase klesat.

 

Nějaké nápady kde by mohl být problém? 

 

5188 - Filtr naftových cástic - zanesení sazemi príliš vysoké

P2463 00 [175]

 

Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti

info o závadě: Stav závad: 00000001

Priorita závad: 2

Frekvence závad: 1

Kilometry: 132095 km

Datum: 2023.01.03

Čas: 06:24:01

 

Otáčky motoru: 1788.00 /min

Normovaná hodnota zátěže: 45.9 %

Rychlost vozidla: 48 km/h

Teplota chladicí kapaliny: 89 °C

Teplota nasávaného vzduchu: 30 °C

Okolní tlak vzduchu: 970 mbar

Napětí svorky 30: 14.760 V

Čítač zapomenutí po OBD: 40

Čítač doby regenerace filtru částic: 44.70 s

Filtr částic: kilometry od poslední regenerace: 622627 m

Filtr částic: měřená hmotnost sazí: 1.05 g

Filtr částic: vypočtená hmotnost sazí: 40.01 g

Filtr částic: snímač difer. tlaku 1: řada 1: dyn. ofset: 0 hPa

 

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj

Nemám sice problém s teplotou při vypalování, ale i tak si myslím, že máme společný problém.  Zaneseny filtr jsem nechala demontovat a odeslat na čištění (museli prý provést 2x....bordelu cca 0,5 kilo...jj je to fakt dost). Vše ok. Zhruba po týdnu  během dne cesta  2x 70km, při první cestě se opět kontrolka filtru rozsvitila, ale regeneraci jsem nezaznamenala. Tak jsem si říkala, že při dalších 70 km už musí proběhnout. Nic. Po 3 dnech jízda opět 2x 70 km bez regenerace. Diagnostika nenašla žádnou chybu. Prostě 0 chyb. Ještě ten den večer auto opět v nouzáku.  Diagnostika nahlasila chybu palivového filtru. Nešla smazat. Proběhla výměna palivového filtru, chyba zmizela, takže zas 0 chyb, ale filtr pevných částic svítí pořád.  Při výměně palivového jsme zjistili částečky čehosi v naftě. Ale nejsou usazené na dně.  Jsou rozprostřené v celém objemu. Už  nás nenapadá co by to mohlo být a proč kontrolka pořád svítí. Čidla (čidlo) vyčistil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...