Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 74 kW


lada

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdar všichni, tak mě nekompromisně dohnala výměna rozvodů (prasklá kladka napínacího řemene) a zvažuji, jakou značku koupit. Celé jsem to tady pročetl, ale žádné jasné doporučení co vzít a co naopak ne z toho nevyplývá. Samozřejmě se nabízí "originál" bohužel zjišťuji, že v řeči obchodníků je to dost široký pojem a schová se do něj kde co :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny přispívající. Pořídil jsem zhruba před měsícem Fabii Combi 1,4 16V 55kW (2004), najeto při pořízení 95.300 Km, teďka zhruba 96.300 Km. S autem jsem zatím moc spokojenej, dle info původního majitele nebyl od novýho auta s nim žádný problém, zhruba ve 48.000 Km tam nechal nainstalovat LPG (Elpigaz s toroidní nádrží). Samozřejmě mě hned napadli rozvody, dle informace původního majitele i údajů ze servisky, která je poctivě vedená jsou tam tedy původní rozvody. Motor jde hezky, nevyluzuje žádný podezřelý zvuky a to v celým spektru otáček. Vizuální kontrolu jsem teda ještě nedělal, určitě ji co nejdřív udělám, ale na co jsem chtěl slyšet názor je zda počkat na výměnu rozvodů do 5/2012 kdy má jít auto na další servisku. V tu dobu by auto mohlo mít tak o další 4tis. Km víc najeto a nejraději bych právě rozvody udělal spolu se serviskou. Dále mě zajímá jestli musím na servisku přímo do autorizovanýho servisu Škoda a nebo můžu i do jinýho servisu o kterým vím že je dobrej a tenhle servis mi potom může rovněž udělat zápis do servisní knížky, nebo to může pouze autorizovaný servis Škoda??? Je nějaká záludnost v sendání toho krytu rozvodů, tak abych je mohl vizuálně zkontrolovat?? Jinak autíčko jezdí pěkně, jediný co mi trošku vadí je ten elektronmickej plyn, protože je hrozně nepřesná vazba mezi pohybem plynu a přidáváním klapky, chce to víc citu v noze. Spodek bych taky od 16V čtyřválce očekával lepší, to ani náše služební HTPčko 44 kW má ten spodek lepší, ale jak říkám v celkovým náhledu jsem spokojenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po nedávných zkušenostech bych s výměnou neotálel. Rozvody jsem kontroloval v létě. V té době najeto 86 tisíc. Řemeny OK, kladky se vracely, jak měly.... Před čtrnácti dny jsem to více méně náhodou oddekloval (najeto jen o 1500 km víc) a boží dopuštění. Celý rozvody poprášený jakýmsi naoranžovělým sajrajtem, kladka spojovacího řemene přidřená a prasklá. Spojovací řemen sedřený od té kladky. Hned jsem si vzpomněl, jak se v DP radí: 1. kontrola v 90 tis. a pak každých 30. tis.

Moc nevím k čemu je dobré razítko v servisní knížce u 7 let starýho auta. To už ti při případném prodeji stejně nikdo nezaplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozovdy bych udělal hned, s tím bych taky moc neotálel. Já jsem je měnil v 92t km a kladky i řemeny byly netknutý. Soused je měnil těsně před 90t km a jedna kladka to měla za sebou, byla to výměna za minutu 12.

Na autorizovaný srvis bych se já osobně vyprdnul, dakl bych to tam, kde vím, že dělají dobře. Razítko ti k ničemu nebude, akorát zbytečně zaplatíš předraženou prohlídku s výměnou oleje, která možná ani nebude provedena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamen urazu vsetkych 16V,ze su do 3000 uplne lenive,74kw verzia( totalne mrtve),ale zase ked predbiehas,nemusis davat dalsi rychlostny stupen po 4000 otackach,kde 8V prestava uz tahat a dochadza mu dych,ale veselo slapes dalej na plyn a ide ti to cim vyssie,tym rychlejsie a bezpecne predjedes co chces,kludne aj cez 6000:-) inak k veci: ja som menil rozvody asi po 3 mesiacoch od kupy a najetych 6000km...auto malo nabehnute 89747km,rozvody 10 rocne,jedna kladka rozpadnuta,spadnuta v rozvodovej skrini a remen napoly zodraty od tej spadnutej klapky+ oranzovy sajrajt,nieco podobne korozii...mechanik nechcel verit,ze to vobec jazdilo a k nemu dojelo do garaze :D s tromi kladkami a polovicnym remenom :-) ze nie za minutu 12,ale za sekundu :-)a to som jej nevedomiac nakladal az po obmedzovac ked bolo treba :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 let se mi zdá docela dost na řemen. Je to ale všechno kus od kusu, jak jsem psal výše. Nedávno mi kamarád vyprávěl, jak k jeho tchánovi do garáže přijel maník se 160t km na tachomtru a vůbec netušil, že nějaké rozvody se musí měnit. Jestli to je pravda nevím, takto jsem nakoupil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem vyměnil rozvody a kromě té jedné napínací byla rozpraskaná i ta větší vodící (dokud jsem ji nevymontoval, tak to nebylo vůbec vidět). Najeto necelých 89 tisíc...Motor přitom nijak netůruju, řekl bych že u lecjakého "závodníka" by měly kladky reálně natočeno dvakrát tolik.

Jinak práce celkem pohodová (nikdy jsem to před tím nedělal). Řekl bych, že by to pro nikoho (pokud není vyloženě lemro :-) neměl být problém to zvládnout svépomocí. Na zajištění vačkových kol jsem použil dvě osmičky vrtáky. Jen jsem si musel vyrobit bazmek na podržení řemenice při jejím povolování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím, sháním si ty rozvody a našel jsem na aukru tuhle sadu i včetně vodní pumpy:

http://aukro.cz/sada-rozvodu-i-s-vodni-pumpou-skoda-fabia-1-4-16v-i1953192559.html

Připadá mi to docela slušný za ty peníze, jenom jsem se chtěl zeptat jaký mátě skušenosti s výrobcem SKF a jestli jsou v týhle sadě všechny potřebný díly??

Dále jsem narazil na rozumný ceny zde:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/036198119c-rozvody-1-4-16v-fabia-fabia-2-roomster-octavia-octavia-2.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SKF je sice dobrá značka, ale osobně bych rozvody na aukru nekupoval!!! Jednak už to není v záruce a cena není taky nijak super. Já jsem koupil sadu rozvodů Contitech a pumpu SKF a dal jsem za to taky 4 tis!

podívej se ještě na cc-autodíly, tam mají rozvodové sady contitech za dobrý peníze (2100,-) a pumpu koupíš zhruba za 1000-1500,-. Contitech dodává do prvovýroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte. Práve som kúpil Fabiu Combi 1.4 16V, 55kW, r.v. 2005 (typ motora BKY) a má najazdených takmer 92 tis.km, takže budem zrejme rozvody riešiť čo najskôr. Podľa servisnej knihy bolo auto v máji na prehliadke v autorizovanom servise, pričom ďalšia kontrola má byť pri 103 tis. km, ale pri zázname je zaškrtnuté, že neboli prevedené dodatočné úkony pri 90 tis., čo by mala byť podľa mojich informácií práve kontrola rozvodov.

Výmenu rozvodov chcem riešiť v neautorizovanom servise, pričom materiál by som si rád zohnal sám.

Čo poviete na túto ponuku: http://www.dsauto.sk/product/sk/Rozvodova-sada-AUDI-SEAT-SKODA-VW-1-4-16V-1-6-16V-vodne-cerpadlo ?

Rozvodova sada Contitech by mala byť ok, ale má niekto nejaké skúsenosti s vodnými pumpami alebo inými dielmi značky FAI? Na webe som našiel, že je to anglický distribútor náhradných dielov, pričom majú aj nejaké certifikáty kvality, ale nie sú výrobca. tak neviem či tá pumpa nebude niekde z Číny.

Alebo mám radšej kúpiť len rozvodovú sadu, napr.: http://www.autosuciastky.com/produkt/716/sada-rozvodov-ina--fabia-14-16v a vodnú pumpu zvlášť? Akú by ste mi v takom prípade odporučili?

Ďakujem za každú radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...