Přejít na obsah

Varování - motor KO


dzardis

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

jen malé varování. Superb III 2.0 140kw 4x4 2018. Koupen po leasingu, 170000 na tachometru. Pečlivě zkontrolován v servisu. Vše bez chyb.  Těsně po koupi nefunkční vodní pumpa - řešeno rovnou včetně rozvodů. Teď po roce měl jít na olej a motor začal mít takovej divnej traktorovej zvuk, těch pár km to ještě vydrží. No do servisu se dostal už na odtahovce. Na dálnici začalo škubat, ztratil výkon, divnej rachot. Kontrolka ani chyba žádná. Naštěstí u sjezdu, takže hned odstaveno.

Zjištěno rozpadnutí ložiska vahadla ventilu s následným kolapsem a "potkáním" motoru. Rozvody skočeny o dva zuby. Takže komplet výměna vahadel a těch věcí okolo, nové rozvody. Po vrácení motoru zpět do auta stejně nenastarovalo - řídící jednotka KO, poslána na opravu. 

V ten samý čas na dílně Kodiaq se stejným motorem - 170k na tachometru - kousnutá vodní pumpa, přepálení řemenu a "potkání" motoru. Měli na něm s opravou trochu náskok, takže po prvním nastartování měl Kodiaq divnej traktorovej zvuk. Znova rozebrali a vačkové hřídele rozjeté proti zůbům. Takže se chlapi rovnou podívali i na moje vačky a to samé. Takže výměna celého bloku s vačkami, u tohoto motoru obě vačky zalisované a mění se celý blok. To v Boleslavi taky moc nevymysleli.

Účet za opravu přesáhne částku 100 tisíc korun. Takže ten pocit ze super auta a parádního svezení trochu vyprchal. Tak s vodní pumpou nečekat na servisní interval a jak to začne znít jako traktor, do servisu včas. Ať nedopadnete jako já. Takovou závadu na těchto km jsem u žádného auta nikdy neměl a u auta za 1.5M bych to vážně nečekal.

 

 

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Povedal by som k tomuto asi len toľko, stávajú sa takéto veci aj pri iných značkách a pri oveľa drahších autách a aj pri nižších nájazdoch. Je to malé percento z celého množstva kde sa tento typ motoru montuje. Keďže 1,6 a 2,0Tdi sú konštrukčne v podstate rovnaké. Niektorý na tých motoroch majú kopec km nabehané a jazdia spoľahlivo. 

 

Ale dobre že si sem napísal aj takúto negatívnu skúsenosť. S tými vačkami je to oničom keď je to celý blok. Problém sú fakt len tie ceny nie až tak komplikovanosť opravy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výše uvedené závady jsou opravdu možné, v aktuálním SM je v bazarové rubrice zmiňován motor 2,0 Tdi (konkrétně v Passatu ) právě s upozorněním na závadu vodní pumpy u které přestane fungovat elektromagneticky ovládaná clona jejího vypínání. Jakmile dojde k přehřátí, je nutno to co nejdříve řešit. Údajně to někteří řidiči ignorují a potom dochází k poškození válců - pozor při koupi ojetého vozu na zdlouhavé starty. To platí i pro

další závadu - někdy bývá zaseknutý variátor vačkové hřídele (to u 110 kW verze do podzimu 2017). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne sa sekla pumpa pri 120,000km (L&K 01/2018) ale jazdil som v tom obdobi 90% mesto, ked ju vybrali bola uplne KO, preto mi teplota lietala uplne rychlo hore. Podstate je hned zastavit, nenechat to prehriat na max, inak bude veci na vymenu viac... a samozrejme pri vymene sa robili aj rozvody...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O problemu s rozsypanym nebo zaseklym jehlovym loziskem rolny vahadla ventilu u EA288 slysim poprve. Vzhledem k velkemu rozsireni teto platformy bych to videl spise na vyrobni problem daneho kusu. Timto problemem spise trpi rolny vahadel na motorech rady EA839 (Audi  TFSI V6), ktere se sypou systematicky a uz byl do vyroby zaveden inovovany typ s vetsimi valecky.

 

Zaseknuta vodni pumpa a pretrzeny rozvodak, to se proste stava (i kdyz by nemelo). Ale preci jenom je tam pouze lozisko se stalou naplni a to proste nevydrzi vecne. Slepe duverovat, ze cele rozvody preziji VW avizovanych 240tis. km, kdy je predepsana pouze 'kontrola', povazuji za ponekud naivni. Tato duvera se pak velmi prodrazi. EA288 ma ventity kolmo k pistu. Tyto schopny pri pretrzeni remenu prezit i setkani s pistem, kdy 'pouze' rozlomi vahadlo. Bohuzel to vsak odskace vacka, na ktere jsou jednotlive 'prsty' vacky pouze nalisovane a pri potkani se mohou na hrideli pootocit. Tim se rozhodi casovani na danem valci a cela nerozebiratelna sestava obou vacek a vackove skrine je na zahozeni. A hned jste minimalne o dalsich 40tis. lehci.

 

Naopak zaseklnuta clona vodni pumpy je naprosto klasicky problem, ale nasledky tohoto problemu nemusi byt nijak fatalni pokud clovek zastavi, nechat motor schladnout a nesnazi se to dojet za kazdou cenu.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som si pri kupe zavolal spolocnost, kt sa specializuje na kontrolu vozidiel. Po 3 hodinach (skusobna jazda + auto na zdvihaku) nenasli absolutne nic. Po 3/4 roku mi odisla vodna pumpa, zlomil sa mi kablik na kufrovych dverach (takze sa neotvarali) a este mi aj typicky "vrzgala" predna naprava (pomoze litiova pasta a vymenit silentbloky).

 

Toto su ale veci , kt sa jednoducho stavaju, kedze auto pouzivas, takze sa zivotnost znizuje. Tiez by som chcel mat taku kvalitu ako mal kamos na VW Passat B5, ze spotreba okolo 4 litre, ziadny problem s motorom a nabuchanych 400,000km. No tie casu su podla mna davno prec, kedze sa vyrobcovia snazia len znizit vyrobne naklady a EU tlaci na extremne nizke emisie.

 

Cize moze byt mozno vadny kus, ale drzim palce kedze verim ze to vie pekne nahnevat.

 

A dobra rada ako pise @OnMiT312 - ked vidite ze teplota zacala stupat nad 90, odstavte auto a nesnazte sa ze mozno este tych par km na tom spravite. Da sa na tom ist, zavisi od stylu jazdy, ale pamatajte ze vsetko v tomto rezime nebude velmi priaznive pre motor. Ja som mal stastie, ze sledujem stale budiky, zena by si to nevsimla a vyvrela by jej voda uplne a motor by bol v ovela horsom stave.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pumpa a rozvody jsou na seznamu asi třetí, pokud kupuji ojeté auto, hned za náplněmi. I kdyby se prodávající dušoval, že to bylo měněno před měsícem. Jak jsem byl překvapen ložiskem kladky po nějakých 80 tkm, když hučelo. Rozvody se dělaly předčasně právě kvůli tekoucí pumpě. Bez rozebrání se holt na lisované (a skryté) součásti člověk nedostane, typicky ta pumpa, nebo všemožné kladky a napínáky rozvodů.

@Martin_V Stoupající teplotu vody nejde poznat, dít se něco začne až při 110°C, a to už je pozdě. S pravidelným doplněním vody do ostřikovačů je třeba sledovat i ostatní náplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ale bavime sa o tom, ci dokazes auto zastavit hned ako sa zacne hybat ukazovat teploty za optimatlnu hodnotu alebo nie. Niekt si to vsimnu a skor ako sa prehreje sa auto odstavi. Niekt zastavia auto az ked im zacne blikat a pipat... To bola pointa. Cize mne sa zacala hybat a hned som odstavil, nenechal som to tak ze nejak to prezijem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 2. 2023 na 12:57, r_e_n_e napsal:

Akú značku vodného čerpadla ste tam dávali? Je toho neurekom.

Predáva sa aj sada čerpadlo s rozvodomi. 

Cena je od 100 eur až po 250 eur. 

 

Mám 168t a zatiaľ všetko OK. 

Odpoviem si sám... Nemecká kvalita HEPU. Do ich sady dávajú CONTITECH remene. Niekedy podľa dostupnosti dávajú do sady Dayco/Gates. 

Čo sa týka tesniaceho krúžka kľukového hriadeľa, tak tam dávajú Corteco. Mám to priamo od HEPU zamestnanca. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Motory EA288 mají konstrukční 'ochranu" proti poškození ventilů a pístů v případě selhání rozvodu. Tato ochrana se skládá z konstrukčního řešení vahadel a vačkových hřídelí, které nejsou z jednoho kusu. Díky tomu nedojde ve většině případů k destrukci spodní části motorů a ani hlavy včetně ventilů jako takových. K potkání dochází většinou po selhání napínací kladky rozvodu vesměs Gates..... Ano, ta sada vaček je drahá, ale daleko levnější jak D+M hlavy, nové ventily, rovnání atd atd, vačky a jejich uložení se má po "potkání" u jiných motorů také měnit..... 

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
On 2/23/2023 at 5:37 PM, r_e_n_e said:

Odpoviem si sám... Nemecká kvalita HEPU. Do ich sady dávajú CONTITECH remene. Niekedy podľa dostupnosti dávajú do sady Dayco/Gates. 

Čo sa týka tesniaceho krúžka kľukového hriadeľa, tak tam dávajú Corteco. Mám to priamo od HEPU zamestnanca. 

Ta tesniaca priruba klukoveho hriadela predna na strane rozvodov v originale stoji 113 eur. 

Alternativy-  prvovyroba stoja 47 eur. Nevie niekto, ked objednam original, co bude zabalene vo vnutri, teda diel od akeho vyrobcu ? 

 

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 21. 2. 2023 na 8:49, stanmar napsal:

Výše uvedené závady jsou opravdu možné, v aktuálním SM je v bazarové rubrice zmiňován motor 2,0 Tdi (konkrétně v Passatu ) právě s upozorněním na závadu vodní pumpy u které přestane fungovat elektromagneticky ovládaná clona jejího vypínání. Jakmile dojde k přehřátí, je nutno to co nejdříve řešit. Údajně to někteří řidiči ignorují a potom dochází k poškození válců - pozor při koupi ojetého vozu na zdlouhavé starty. To platí i pro

další závadu - někdy bývá zaseknutý variátor vačkové hřídele (to u 110 kW verze do podzimu 2017). 

Jak poznám zaseknutý variátor vačkové hřídele? U mě má motor po zahřátí takový cvakavý zvuk.  A myslím si, že je to právě toto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...