Přejít na obsah

Rozdíl ve spotřebě a otáčkách u Superb III 110kw z roku 2018 a 2020


petr7365

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Máme ve firme 2 Superby III 110kw, DSG, Style. Jeden je z roku 2018, najezd 80000km, a druhy po faceliftu z 2020, najez 40000km. A je mezi nimi znatelny rozdíl v otáčkách a ve spotřebě. Obe auta střídají stejní lidé, takže rozdíl v řidiči je minimální.

Ten z 2020 se méně vytáčí a ma spotřebu do 6 litrů. Ten z roku 2018 má spotřebu těsně pod 8 litrů a při akceleraci se vytáčí do vyšších otáček.

Je toto možné (protože mají třeba jine motory a převodovky apod) a nebo je tam neco špatně?

V autorizovaném servisu Škoda říkali, že je vše úplně v pořádku. To se mi ale moc nezdá.

 

Netuší někdo čím by to mohlo být a nebo kde a koho se zeptat? 

Díky 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslim, ze odpoved je celkem zrejma. Jedna se o dva rozdilne motory s rozdilnymi emisnimi normami. Diky tomu je jinak naladena ridici jednotka DSG.

 

Predpokladam, ze MY2018 bude puvodni EA288 a MY2020 uz bude EA288 Evo. Staci se podivat na stitek ve dverich, u rezervy nebo na krytu rozvodu na motoru kde je uveden kod motoru.

Editováno: , autor: OnMiT312
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Testujem asi mesiac zmenu kódovania reakcie plynového pedálu na DFGA 2018.

Z incremental na direct. 

Reakcia auta oveľa lepšia, spotreba ale v mojom prípade +1l/100km co mi príde veľmi veľa. 

Príde mi, že stačí trochu držať plyn a auto tlači viac nafty ako predtým?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dfga :  taky mi prislo, ze spotreba vylitla nahoru, ale postupne zase slezla dolu, kdyz jsem zacal byt na pedal citlivejsi ...

 

s tim podrazenim to bude, jak pises. predtim bys slapnul (z hlediska auta) na plyn mene a nedonutil ho podradit ... ted to podrazuje i pri mensim seslapnuti pedalu.

 

edit: ja myslel, ze jsem v jinem tematu ... smazat to nejde .. prazdne to nechavat nebudu ... omlouvam se za text mimo tema. dale reagovat v tomto vlaknu nebudu ...

Editováno: , autor: hamoun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LukSag neber to zle, len aj pojem mesto vie byt velmi siroky. Ja jazdim v Bratislave a dlhodobu spotrebu na 110kw DSG7 pod 6.3-6.5L som nemal nikdy, aj ked zapocitam dialnice, pripadne velmi malo okresky.
Ked jazdimv ramci maleho mesta (navsteva rodiny) tak spotreba je 5.2l. Cize toto je ten rozdiel o kt pisem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v meste ešte treba rozlišovať jazdu v špičke, a mimo nej. Konkrétne vo vyššie spomenutej Bratislave to je tak, že v rannej špičke cestou do práce mám spotrebu aj 14 litrov (benzínu), večer keď idem domov, tak to dám aj so 7 litrovým priemerom. U nafty budú celkové čísla menšie, ale rozdiely podľa hustoty premávky podobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapci nehnevajte sa, ale takúto diskusiu by som asi bral u majiteľov Dacie, alebo Fabie, ale nie u majiteľov Superba. 

Nikdy som nejazdil so všetkými Superbami a inými autami na spotrebu. 

Keď si niekto kúpi opicu, tak musí mať aj na banány. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok Ondra... 

Tak aby som aj ja napísal k téme ako ostatní. 

Dnes 4 osoby v aute a plný kufor. 

Trasa 120km a priemerná spotreba 6l.

99% diaľnica. 

Motor 2.0 TDI 140kW DFHA. 

Kedysi 2.0 TDI 125kW  CBBB a tá istá cesta, približne ten istý náklad a spotreba bola väčšinou 6,3l.

Predtým Goodyear F1 Asymmetric 18". 

Teraz Dunlop Sport Maxx 19". 

Pravidelne pri tankovaní nalievané aj aditívum VIF. 

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 5. 2023 na 10:03, Martin_V napsal:

LukSag neber to zle, len aj pojem mesto vie byt velmi siroky. Ja jazdim v Bratislave a dlhodobu spotrebu na 110kw DSG7 pod 6.3-6.5L som nemal nikdy, aj ked zapocitam dialnice, pripadne velmi malo okresky.
Ked jazdimv ramci maleho mesta (navsteva rodiny) tak spotreba je 5.2l. Cize toto je ten rozdiel o kt pisem...

 

Hele uplne v pohode, jak pises jsou to celkem plynule couracky po meste, caste starty a cesta do 10km. Pak samozrejme pokud popojizdim v kolone coz v Nachode jde i 45 minut nez ujedu par km tak pak se dostavam k 6,5 jako ty 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

110kW DFGA dlhodoby môj priemer 5,8 hlavne mimo mesto, v meste tak 30%, diaľnica možno 10.

 

Posledna nadrz, dával som VW aditivum (kvôli tomu sviznejsie jazdenie), jazdil som veľa v meste krátke trasy (prerábam byt). Mimo mesta jazda otáčky, plný výkon, bomby. 

Priemer 7,9l.

 

Také kľudne jazdenie s 2 ročnou dcérou v aute mimo mesto skoro vždy okolo 4,5l.

 

Vela robi predvidanie a plachtenie DSG + jazda na 7 stupni. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne tak. Dnes rano som siel po velmi dlhej dobe v rannej spicke v BA (Einsteinova + Apollo + kosicka), celkovo 5km a spotreba 9.8l
Ale ked som u svokrovcov a jazdim mezdi z SO do MI a idem kludnou jazdou (50 a 90, ale nie brdza plyn), tak spotreba 4.9l - 5.2l.
Takze aby som to uzatvoril, pokial niekto jazdi mesto s hustou premavkou a castymi semaformi, spotreba bude podstatne vyssia.
Ja som mal predtym Kia Ceed 1.4T-GDi (103kW a 7AT) a spotreba rovnaka. Ale stale, kto si kupi Superb nebude pozerat na kazde deci, to si mohol rovno kupit nieco lacnejsie a usetrit aj tam...

Ale spat ku povodnemu prispevku, rozdiel 2litre na tej istej trase s tym istym soferom, len jeden motor je uz novsi EVO, tak to mi pride extremne divne...
Hlavne vela km bez nehod pani

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...