Přejít na obsah

Stále něco vybíjí baterii.


účko

Doporučené příspěvky

Dobrý den ,potřeboval bych poradit ohledně mého problému.

Před dvěma měsíci jsem koupil škodu fabii 3 combi  1,2tsi 81kw  rok výroby 2016.

Po třech týdnech ježdění mi odešla baterie, tak jsem koupil novou ve škodovce EFB 59ah  economy. Jezdím každý den  30-60 km a měl jsem ji jednou za 14 ní opět vybitou. Tak jsem prostudoval toto forum a odpojil jsem ten kabel u baterie, aby mi jí stále dobíjela.  Jenže co se nestalo opět vybito. Tak jsem to dal do servisu kde našli po předchozím majiteli GPS a jinak nic. Říkám super ted to bude v pohodě , ale není. Šest dní v týdnu s tím jedu a v pořádku a pak sedmý den nenastartuju-vybitá baterie. Nevím co stále vybíjí baterii, do auta jsem nechal dělat tažné zařízení jinak nic.

Všiml jsem si, že když strčím klíček do zapalování a přepnu ho do polohy 1 ,tak se na displeji napíše STÁLE JE SPUŠTĚNÉ ZAPALOVÁNÍ -není to tím ?

Jinak Start stop byl deaktivovaný už když jsem to koupil.

 

Děkuji za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řekl bych, že hláška na displeji o stále spuštěném zapalování není standardní. Rozhodně ne při běžném algoritmu startování motoru, tj. pustím klíčem, počkám až pozhasínají kontrolky, startuji. Jestli se i na na tuto chvilku ta hláška zobrazuje, tak to určitě není v pořádku. V servise diagnostika nic neodhalila? Chování, co popisujete opravdu vypadá, jak kdyby bylo stále zapnuté zapalování, co vytřískává baterku.

 

@ben06 Auto v garáži někdy zamknu někdy ne a i odemčené odstavené třeba na dva týdny pak v pohodě nastartuje. Pravda napětí baterie je nižší, ale ne tak nízké aby motor nestartoval.

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska se mi stala taková divná věc. Baterie opět skoro vybitá, auto otevřu ,ale nenastartuji.

Ted ta zvláštnost-otočím klíčkem do polohy 1 a počkám až zhasnou kontrolky, otočím do polohy 2 a auto startuje (samozřejmě baterie skoro vybitá takže nenaskočil) ,pustím klíček a ten se vrátil do polohy 1 a pořád startoval asi 3 vteřiny a potom sem musel otočit klíčem (aby přestal startovat) do základní polohy (pro vysunutí) a pak přestal startovat.

Takže problém bude pravděpodobně  ta spínací skřínka .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to tak jak píše @Martab. Do polohy 3 stačí jen ťuknout, netřeba držet klíč až dokud motor naskočí. K tomu jen doplním, že když ti motor někde na křižovatce nebo v kopci chcípne díky nešikovnosti práce s pedály, tak po sešlápnutí spojky sám znovu nastartuje bez manipulace s klíčkem. 

 

Ale zpět k tvému problému. Zaraží mě tvé tvrzenì: "samozřejmě baterie skoro vybitá takže nenaskočil". Jestliže by byla vybitá baterie, tak by netočil startér motoru, navíc takhle delší dobu. Pokud startér točí, ale motor nechytne, pak nebude problém někde v motoru, ne v baterce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co udělat test, zda alternátor vůbec baterku nabíjí? A změřit proud po uspání auta (zamčeného 30 minut). Měl by být do 0,02A. Přidám taky radu o ošetření kostřících bodů baterky a motoru, neb mě toto pomohlo při řešení vybíjení baterky u Rapida (nemám ale Stop-Start). Mít problém s vybíjením nové baterky není normální. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hm 13.25 je dost málo, altík asi už nestíhá už vlastně mrtvou baterii. chce to začít měřit, který obvod to dělá. Předpokládám že tu GPS odpojili.

A ta hláška a pípání je když motor neběží, aby se právě nevybíjela baterka.

A tu baterku co se kupovala byla pak v autě nakodována?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta baterie je měsíc stará ,koupená ve škodovce-EFB ECONOMY  59Ah za cca 4000 kaček tak doufám, že taky neni na odpis. Na tu nálepku  se kouknu.

V servise jsem byl  s tou novou baterií a tam vyndali tu GPS (když hledali ten problém) , o nové baterce věděli tak předpokládám, že jí nastavili jak měli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Byla ta nová baterka stejná, jako původní? Určitě nechat kouknout někoho s diagnostikou, kdo to ale umí, jestli je nakódovaná správně. 

Pokud je při běhu motoru na svorkách baterie jen 13,25V a při zvýšených otáčkách to neleze nahoru, pak ti buď alternátor nedobíjí nebo je špatná kostra. Tu kostru dokážeš obnovit i sám. Stačí na to klíč a pilník. Pořádně vše očistit od koroze a barvy. Pak projet všechny spoje velkých pojistek na baterce, jestli nejsou povolené. A pak bych asi zpět vrátil kabel od toho Stop-Startu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...