Přejít na obsah

Jak máte nastavenou klimatizaci? Přijde mi, že skoro pořád chladí...


Igorl

Doporučené příspěvky

Ahoj, jak máte u svého auta nastavenou klimatizaci? Mám O4 Style, Columbus, klimu nastavenou na Auto a přijde mi, že i když ji mám nastavenou na 25 a venku je okolo 15, tak mi z výdechu jde pořád hodně chladný vzduch (jako by klima chladila). V autě je mi potom pocitově docela zima. I když je venku okolo 5, tak z výdechu nejde teplý vzduch, spíše vlažný. Když dám klimu na HI, tak potom teplý vzduch fouká... Když jsem měl auto klimu o O1 i O2, tak se chovala jinak...když byla nastavená na 25, tak topila...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klima reaguje na víc podnětů. Když třeba praží slunce při venkovních 15°C přes čelní sklo, je možný, že klima pouští vlažný vzduch. Ale nějaký výraznější nesoulady mezí teplotou, jakou mám nastavenou a ateplotou, jaká je uvnitř skutečně, jsem nezaznamenal.

 

Druhým faktem je, že klima u OIV se chová jinak než jak tomu bylo u OIII. Za mě jednoznačně hůř. Nejen díky nesmyslně umístěným prostředním výdechům a nemožnosti nezávisle regulovat směr a sílu ofuku, ale stabilita teploty je horší. Kolísá víc než tomu bylo u OIII. v OIV má jakoby pomalejší reakce a víc fluktuje při konstantních vnějších podmínkách. Není to žádný extrém, ale znát to je. Zvlášť na dlouhých cestách, kde to člověk vnímá vic než při poskakování o 100 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Auto jsem si přebíral v zimě, to nebylo nic poznat. Teď musím říct, že klimatizace funguje úplně nesmyslně. Dřív foukaly hlavně výdechy u dveří a prostřední jen v případě potřeby. Teď je to naopak, tak že mně mrzne rameno. Zkoušel jsem x různých poloh a nakonec prostřední výdechy zavřel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně to mám jako ty. Navíc ještě vozím v autě vatu do uší - kvůli průvanu a zápalu, ne kvůli hluku. Po delší cestě v létě je to na nemoc nebo uhnat si nějakou alergii na chlad.

snažím se mít ručně nastaveno otevření všech výdechů ovládaním na displeji - dolů, střed i na okno aby průvan střední konzolou nebyl tak nepříjemný.

Nemožnost regulace výdechů a pak otravnost neustálých alarmů z infotainmentu je to, proč již toto auto nechci.

Editováno: , autor: OpelIns1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Potvrzuji, ta klimatizace je debilní. Je to jakoby automatická klimatizace, ale chová se jako manuální. Venku stoupá teplota, a člověk musí neustále snižovat i tu nastavenou teplotu, i když tu by mělo auto udržovat automaticky. Teď jsem jel ve vedru celý den a pořád jsem do nastavení musel sahat. A ten levý otvor přímo pod displejem asi zalepím lepicí páskou, nechci chytit revma do ruky. Samotná reakce na extrémní teplotu je také divná, venku 30 st, v autě je 50 st, nastoupím k jízdě a na displeji mám nastavené 21 st. ... čekal bych, že hned po startu začne intenzivně chladit, aby uvnitř co nejdříve bylo 21 st. .... ve Škodě auto ale uvažují jinak. Aby to začalo pořádně chladit, musím nastavit požadovanou teplotu na minimální co jde "LOW", a až se po pár minutách vychladí, tak si dám třeba těch 21. Nevím, proč tomu říkají automatická klimatizace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám tu klimu nastavenou na automatiku, tzn. se domnívám, že i otáčky a intenzitu foukání si řídí sama. Právě využitím automatického režimu jsem se chtěl vyhnout neustálým manuálním úpravám, které jsou na tom dotykovém displeji dost nepříjemné. Ale asi si budu muset důkladně přečíst návod, třeba to chápu špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přispěji svou troškou do mlýna:

 

Klimu mám nastavenou - řidič 21-22, spolujezdec a vzadu 23 (organizuje si sám). Otáčky automatika.

Pro rychlé vychlazení po stání na sluníčku stačí zapnout vnitřní cirkulaci. Dojde tak k velice rychlému snížení teploty, protože klima nemusí ochlazovat z venkovních 30 na 21, ale z vnitřní, neustále se snižující, teploty.

A střední průduchy mám nastavené úplně nahoru a na střed a nemám pocit, že by mi to foukalo na ruku na volantu, nebo na odloženou na područce.

 

A dlouhodobě nechápu co musí někteří neustále štelovat na klimě. Já maximálně 1-2x ťuknu do "mínusu"/"plusu" a pokud potřebuju vnitřní cirkulaci (pokud se za nějakým smraďochem nezapne sama) tak zmáčknout tlačítko pod displejem, ťuk to ikony a znova tlačítko (a s tímto si klidně počkám na nějaké místo, kde mohu pustit volant)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě kouknout na nastavení (klik na Auto v nastavení a jsou tam 3 režimy klimy :D).

Po počtení některým komentujícím uživatelům doporučujeme čištění, doplnění, desinfekci klimatizace v odborném servise... To doplnění a kontrola chladiva bude pro některé zásadní :D 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Desinfekce nepomuze nesmyslnemu chovani. Nekolik kolegu mne potvrdilo, ze napr. funguje regulace jinak pri vysokych rychlostech. Jako kdyby chybela naporova klapka.

 

Automaticka recirkulace taky k nicemu, co driv u OIII bylo zcela perfektni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak malý typ, když je mi pocitově vedro řeknu: "Lauro vyvětrej" a když je mi pocitově zima řeknu "Lauro je mi zima na nohy" oboje funguje na jedničku. Nikde nic nemačkám nikde nic nemusím aktivovat vše funguje plně automatický tak jak jsem napsal stačí pouze vyslovit.

 

Obecně hodnotím Klímu v O4 lepší než v O3. Ale je to subjektivní, o tom žádná.

Editováno: , autor: dettektorr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...