Přejít na obsah

Škoda Superb 4


Dixik2

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
V 7. 1. 2024 na 16:13, Horza napsal:

Superb 4, který byl vystavený na e-salonu měl asi tím pádem ještě starý volant, protože pokud správně vidím dle mých fotek, tak S4 má volant se starým chromovým logem, ale Kodiaq 2 už má dechrom. Na fotkách od @stanmar je vidět, že už i Superb má dechrom logo. Trošku takové srandovní. 

 

IMG_3894.thumb.JPEG.f886adc82c632aded44e0bda1a451e65.JPEGIMG_3909.thumb.JPEG.b81f8051d413f4ecd677796591b3d87f.JPEG

 

Mimochodem, nechápu proč zase všechny prezentační auta nemají asistovanou jízdu, ale mají tam záslepku na volantu. I nový Enyaq L&K při prezentačních jízdách nebyl asistovanou jízdou vybaven. To vypadá, že problémy spojené s asistovanou jízdou nejsou stále úplně vyřešeny...

 

 

Dnes jsem viděl naživo interiér dvou L&K a oba měly na pravé straně volantu záslepku, prý to tak budou mít všechny, ovládání a nastavování je trochu pozměněno. 

 

Zde je to vidět že tam nic není:

image.png.00872327ee2cbea865e58c7948309625.thumb.png.31f91716c7b8ccb8a1b94cc3176fc0c0.png

 

Jinak interiér hodně velké zklamání oproti S III FL.

 

Měl jsem spadeno na hnědý interiér, naživo děs ta barva + hnusně šedé sloupky a střecha na místo béžové. Zadní boční airbagy černé, na místo hnědých jako v S III FL. Celkově to nějak barevné nesedí. Černý interiér je mnohem hezčí a díky kombinaci barev v pohodě i když by se hodila černá střecha jako měl alternativně S III FL. Výplně dveří o třídu horší než S III FL, dřevěná lišta a absence prošití madla, jako by z devadesátých let, nemluvě absenci chromového zakončení madla,takova blbost a dveře zevnitř vypadaly suorově. 

 

Výškový reproduktor přesunut na A sloupek, no nemyslím si, že je to pro kvalitu poslechu pozitivnějši, stejně jako woofer v rezervě. 

 

Absence schránky před řidičem u spínače světel mě dostala, stejně jako absence schránky na brýle. Místo ní tato zhovadilost v loketce:

Screenshot_20240413_002524.thumb.jpg.b18f78237d4a29e8b5dc77fbaae5cbe8.jpg

 

Kde jsou ty simply vychytávky? Totálně zmizelo chlazení v loketce i v torpédu před spolujezdcem. 

 

Otevírání kufru na dveřích divné, ale mají to tak i jiné Škodovky, tedy asi OK, spíš budou chybět jiná tlačítka, jako třeba nezávislého topení, parkovacího asistenta,  no myslím si že i když půjdou dát do lišty rychle volby na horní hraně displeje, budou nám konzervám na středové konzole chybět všechny co tam máme a používáme, už vidím první vjezd do automatické myčky s pojezdem, jak hledám Autohold a jak hledám ve zhoršených podmínky h vypnutí protiprokluzový. Alespoň že jdou jízdní režimy nastavit na prostřední smart dials. 

 

Bohužel přetrvává hnus, že po zapnutí zapalování se z legislativních důvodů automaticky zvolí jízdní režim Normál. Mám obavu, že už ani Strakonice nepomohou. 

 

Abych jen nekritizoval, virtual kokpit pod kapličkou je o zvyku, není to tak zlé, když za tím člověk sedí, grafika pěkná, jen trochu moc kontrolek a popravdě dost zcela nových kontrolek. Head up displej je paráda, páčka vlevo i volič DSG v pohodě a o zvyku, sedadla nemají chybu, easy entry je i na sedadle spolujezdce. 

 

Jinak z venku žádný úžas, spíš nenápadné auto, oproti SIII FL, jen ta díra v klice je děs, no alespoň nedali radar do nárazníku jako u Kodiaqu. 

 

Ještě co jsem si vzpomněl, co mě nenadchlo, a to je malý nehezký, rádoby moderní lesklý klíček à la O IV. Asi doplněk k hnusné díře v klice, ale asi velká unifikace, tak škaredé to ma i Q5ka. Nicméně zajímavé zjištění, nouzové startování není na tlačítku startování, ale v držáku na nápoje, kde je veliký symbol klíčku. 

Editováno: , autor: Petr Svetr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr Svetr Ohledně té záslepky na volantu na pozici asistované jízdy u S4. Zatím tam je u všech výbav záslepka, protože zatím není pro S4 dostupná ta vrcholná verze asistované jízdy jako má například passat B9. Pro Škodovku bude podle mých informací dostupná později, pravděpodobně s novým modelovým rokem. 

Editováno: , autor: Horza
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 4. 2024 na 10:24, Horza napsal:

@Petr Svetr Ohledně té záslepky na volantu na pozici asistované jízdy u S4. Zatím tam je u všech výbav záslepka, protože zatím není pro S4 dostupná ta vrcholná verze asistované jízdy jako má například passat B9. Pro Škodovku bude podle mých informací dostupná později, pravděpodobně s novým modelovým rokem. 

 

V čem se ten vrcholná verze liší od toho, co je v superbu teď ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podla navodu S4, sa lavym hornym cudlikom na pravej strane volantu bude prepinat medzi ACC a TA. Nasledne sa bude aktivovat zvoleny rezim packou tempomatu.

 

Dnes tento cudlik sluzi v S3 na zapinanie/vypinanie Line assistu a Side assistu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako ze srandy jsem koukal a konfiguroval......

shrnu to:

navíc bych měl větší baterku - to by se hodilo i s rychlejším nabíjením 🙂

modernější infotaitment - no snad to to vychytali a bude to špalat

lepší světla asi - za mě matrixy jsou super, nevím co je lepší

dcc+ asi budou top, mi se houpající supík líbí , ten komfort

masažní sedadla by byly fajn, uložený parkovací manévr je taky fajn...

No takže jakoby nic extra navíc, asi by stačila i 1,5tsi ale za 1,2mil 😞 upss......

a cena nového IV , my měli ceník 1,2mil v roce 2020 , dodáno za 1,0mil , nyní ceník 1,345 + panorama+barva = 1,4mil , po nějaké mini korekci to bude +- 1,35mil ? Výkup mého IV je aktuálně 0,65-0,75mil kč !!!!! takže doplatek 0,7mil Kč za nic moc navíc - né děkuji

Navíc vzhledově se mi moje generace líbí více, takový dravější vzhled 🙂 takže budeme jezdit dokud asi neumře , aktuálně po 3letech najeto +- 50 000km

image.thumb.png.81f8c55f027e06a41d121d9ae915f9f0.pngimage.thumb.png.7d8808676dccd14a563b98fcfa7e6e00.png

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spoiler

Ahoj, možná to tady už je, ale chci upozornit, že nová "varianta" kol VELA 18" a VELA 19", které se dávaly na S3 jsou nyní BOSONA 18" a ANIARA 19". Jedná se o úplně jiný disk.

 

image.thumb.png.55782373c3154844c64677f879c2b714.png  image.thumb.png.490938c072c5723d56a2b6134dfdcb85.png

 

Problém je, že u starých verzí VELA a VEGA byl aerodynamický prvek pouze plastový kryt, který šel sundat. V nových kolech BOSONA a ANIARA je aerodynamický prvek součástí ALU a není možné jej demontovat! Takže kola pak vypadají už navždy takto škaredě.

 

Kolega si nechával v práci dávat na svůj ještě S3 nové ALU s vědomím, že si pak ten "dekl" sundá, ale smůla, už mu přišly nové ANIARA...

EDIT: Dementováno.

Editováno: , autor: Prograw
Oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele a to je dobrý point! Dokonce na eshopu Škody jsou ty ANIARA bez aerodynamického krytu:

 

https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/alu-kolo-aniara-19-superb-iv/p/3P0071499C+FL8

 

Přísahám ale, že ty kola má kolega skutečné celé odlité vč. té aerodynamické "vložky". Zkusím najít, co to je za kola. Mezitím teda příspěvěk škrtám a omlouvám se za dezinformace.


EDIT:

Takže kola jsem našel, jedná se o VELA/VEGA AERO:

https://eshop.skoda-auto.sk/en_SK/alloy-wheel-vega-aero-19-for-superb-iii/p/3V0071499T+FL8

Editováno: , autor: Prograw
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se na něho byl dívat ve variantě LK 

 

Auto se mi celkově líbí, vnitřek je jak z jiného světa. Co se mi však nelíbí tak přiznaný klíček pro případ selhání keylessu na dveřích řidiče. Vypadá to otřesně....

 

Jinak sleva na vůz do výroby je hned cca 10 - 12% + DPH dolů tak je to auto kolem 1 mega což není špatné. 

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som ho preliezol a moje dojmy:

 

Bol to cierny kombik asi LaK bola tam hneda koza. Auto je dlhe ako krava a dostava sa do teritoria vyssej triedy (dlzkou) ako MB-E a AUDI A6 avant dlhsia bola asi len Insignia odchadzajucej generacie. Zo zadu dost pripomina prave Insigniu. Inak nemam nejaky zasadny problem s vyzorom ano podoba sa na Passat kto by to cakal :D. Interier je vidiet, ze sa na nom zapracovalo. Co sa mi nepacilo: Tolko spominana kaplnka a pristrojovy stit nevyzera to az tak rusivo ked sedite na mieste vodica. Zboku od spolujazdca je to grc ale asi by som si na to zvykol a auto nezavrhol kvoli tomu ale mohli to teda aj krajsie zapracovat to je fakt. Paka prevodovky pod volantom jej umiestnenie mi nevadi ale posobi dost chabym dojmom ako plastova hracka asi by sa mi viac pacilo riesienie ako ma MB cize hore-dole prepinanie a nie otocne ako tu ale taktiez si nemyslim, ze je to deal breaker. Obrazovka skor tablet mohol byt zapracovany aj lepsie nie tak trciaci ale nieje to az take zle grafiku to ma peknu a je to dost svizne len tie male ikony na nasich cestach to bude dost zaujimave to triafat za jazdy. Vyduchy klimy vyzeraju ok len na cistenie to rebrovanie asi nebude uplne prakticke. Nastavitelna opierka hlavy pre vysokych by to mohlo ist vyssie vadilo mi to este by som potreboval par cm vyssie. Asi najmenej sa mi pacila laktova opierka ktora sa otvara z dvoch segmentov smerom von to by som este rozdychal ale nema vyskove ani pozdlzne nastavenie! Totmuto osobne vobec nerozumiem a novy Passat to ma rovnako. Otocne ovladace smart asi v pohode len tiez ten material mohol byt nejaky hlinnik vyzera to ako v Dacii a tak to aj posobi.

 

Aby som len nehanil: Hneda koza vyzera dobre a posobi utulne, sedacky su super az na tu hlavovu opierku pre vysokych, predlzenie sedaku super hlavne pre dlhe nohy, bola tam nejaka okrasna lista z "dreva" a neposobilo to nejakym umelym Ford GHIA dojmom. Sedadlo islo dat dost dole takze miesto na hlavu a vyhlad v pohode. Vertikalne delenie palubovky tiez ok aj materialy. Nic co som chytil tak nevrzgalo ako je zvykom a nielen u Skodovky ale samozrejme chce to cas a km ci je to fakt kvalitne. Samozrejme nebol by to Sup keby tam nebolo hafo miesta aj za seba som si sadol a mam cca 205 cm ale myslim, ze viac miesta ako v SUP III tam nieje alebo max par mm. Kufor samozrejme obrovsky ale takisto som mal pocit, ze oproti S III je tam minumum litrov ako vobec ale uz SUP III je skvely co sa tyka kufra tak to je podla mna uplne v pohode. El. roletka asi dobre hlavne aby sa to nesralo. Rezerva ako krava myslim miesto kto bude mat len lepiacu sadu tak tam este narve dost veci ak bude potrebovat. 

 

Celkove mi to pride fajn asi take poplatne dnesnej dobe a nieje to uz taka pecka ako bol toho casu Sup III ale stale velmi ok hlavne ak si uvedomime, ze nepremiovy kombik a lift strednej triedy si uz inde nekupite jedine ak nejaky sedan. No dobre dajme tomu Subaru Otback ajked to je uz skor SUV s karoseriou kombika so skvelym podvozkom a stvorkolkou ale ten motor a prevodovka bude pre mnohych problem. Citroen C5X je taky mackopes a motor uz len plugin alebo trojvalec a 4x4 nedostanete. Este ma napada Peugeot 508 a tam je uz jedine 1.5 hdi a potom len plugin. Potom uz asi nic vsetko konci: Arteon, Talisman, Insignia a mozno este Mazda 6 skvele ale predsalen uz starsie auto ajked to moze byt vyhoda pre niekoho ale tam uz asi len benzin ak normalny motor a tym padom nemate 4X4 a pod. Samozrejme este dvojicka Passat a ten ma uz len kombik. Ponuka motorizacii na dnesne pomery stale dost dobre vybere si kazdy. Ak chcete premiu tak priestorom a kufrom mu nebudu stacit ani A6 ani MBE ani BMW5 o svojej konkurencii premiovej v ramci triedy radsej ani nehovoriac. Samozrejme premia budu stale viac ak nepotrebujete tolko priestoru ale priplatky budu krute. Tam vidim jedine nejake velke SUV aby ste nahradili SUPa a tam to lezie do uplny inych dimenzii cenovo. Den predtym som preliezol Passat a ten sa mi paci o nieco viac myslim interier, exterier naopak. Mam taky lepsi pocit z neho ajked su to teraz uz dost podobne auta. Kaplicka lepsie spravena sedacky su cca rovnake aj display a tie ovladace by mi asi nechybali. A hlavne ma normalny volant ten Skodovacky dvojramenny sa mi vobec nepaci. Inak je to velmi podobne auto ako SUP. Skoda, ze neprevzali interier na styl Kodiaqu noveho ten ma hlavne v Sportline normal volant, positie Alcantarou aj stredovy tunel, lepsie zapracovany pristrojovy stit, dve schranky pred spolujazdcom a hlavne normalnu posuvatelnu a vyskovo nastavitelnu opierku. K cene nebudem vymyslat ano je to drahe ano nekupim si to ale to nieje problem Supa ano taka je doba je to novinka a fakt kus auta ber alebo nechaj tak ale ked zvazime, ze to auto v podstate nema konkurenciu okrem Passatu tak aspon ciastocne si to moze obhajit. Uvidime casom ako sa Skodovka s tym popasuje ale budme radi este za relat. normalne spalovacie nove auto.

Editováno: , autor: Bigbore
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Včera som sedel v predajni v novom Superbe a to dokonca v liftbacku. Musím povedať, že "drevené" obloženie interiéru sa podarilo, veľká škoda, že nedostal Superb III niečo podobné namiesto klavírneho laku. Samozrejme klavírny lak ostal aj pri novom Superbe, ale viacmenej iba na stredovej konzole. Čoho som sa bál, že pevná lakťová opierka bude problémom nového modelu, ale nie je to tak hrozné, je pomerne vysoko. Samozrejme chce to ešte odskúšať za jazdy. Sedačky boli pohodlné, ale to sa dá tiež poriadne odskúšať skôr počas dlhšej jazdy. Žiaľ, VC trčiaci spod kaplnky som evidoval aj za volantom, to je veľký fail. Okrúhle voliče sú prekvapivo dobré. Manželke sa to nepáčilo, že si musí prepínať teplotu a vyhrievanie sedačiek, ale to je najmenej. Skôr bude vadiť nová poloha stieračov, to sa bude ťažko zvykať ľuďom, ktorí striedajú viac áut. Samozrejme kto má stierače celý rok v automatickom režime, ten to nerieši. Pozreli sme ešte kufor liftbacku, mne pripadal trochu plytší, ale to bol asi optický klam kvôli tej blbosti ktorá umožňuje ukladať veci pod plato na tú roletu, či čo to je. To pred tým liftback nemal vôbec. Rezerva tam je 19", sub je v nej, pripevňuje sa vraj priamo na oceľový disk rezervného kolesa, takže nie je už možné rezervu vymeniť za inú. Nevýhoda na jednej strane, na druhej strane výhoda že sa uvoľnil priestor vľavo za zadným kolesom. Predajca hovoril, že u 4x4 sa vraj bude meniť výška podlahy, batožinového priestoru, čo tak pred tým nebolo.
Celkovo nemám nutkanie auto okamžite vymeniť, aj keď určite by sa mi páčil novší 142 kW motor, lepšie LED Matrix, novší infotianment. Na druhej strane nie sú žiadne zaujímavé inovácie ako napr. zaparkovanie a vyparkovanie auta z parkovacieho miesta boxu prostredníctvom diaľkového ovládača. Ak má niekto Superb III po facelifte, nevidím zmysel kupovať aktuálne nástupcu, skôr keď prídu ďalšie vylepšenia, a vychytajú sa muchy. Ak má niekto ešte model pred faceliftom, pre neho môže byť výmena za nový model už zaujímavejšia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...