Přejít na obsah

Uvazuju o koupi 1.2 HTP 47kw


mmerlin

Doporučené příspěvky

Jelikož se do Fabie po faceliftu dáva ASR bez EDS, tak je to věc celkem k ničemu. Pokud se v zimě nerozjedeš, tak samotné ASR ti s tím moc nepomůže. EDS má až varianta s ESP.

Jinak pokud jde o klimu, tak samozřejmě nemá pouze režim zapnuto a vypnuto, ani mít nemůže. Kompresor je vícepístový, s regulací zdvihu pístů. I přes VAG si můžete zobrazit aktuální výkon kompresoru. U Fabie a vetšiny modernějších aut je trošku nevýhoda v tom, že ochlazený vzduch jde nejdříve do klimatizovaných schránek a pak se případně přes topení ohřívá a jde do interiéru. Ale i toto řešení vyžaduje regulaci výkonu kompresoru. Jiný výkon je potřeba při venkovní teplotě 10 stupňů a jiný při čtyřicítkách.

Zvlášť u HTP jde výkon kompresoru krásně poznat na výkonu motoru. Pokud nasednu v létě do auta, kdy teplota interiéru je kolem 50 stupňů, tak se HTP zvlášt v nižších otáčkách dost zapotí. Když se posléze interiér vychladí, tak se motoru znatelně uleví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz uz teda probirame koupi novyho auta, dovolim si maly OT. Zajimalo by me, kolik zhruba mam pocitat, ze bych do noveho auta rocne narval - rekneme, ze bych koupil tu 1.2ku ve vybave Ambiente/Elegance. Muzete mi napsat

- kolik vas zhruba stoji servisni prohlidky? (pocitam, ze u novyho auta by nemely byt zadny drasticky investice)

- kolik date za pojisteni (havarijni, odcizeni)

- neco jinyho, co je u novyho auta krome benzinu a pov. ruceni platit?

Dikec -_-

Pojisteni zhruba 12000 / rok. Allrisk 5% + skla + asistence + povinne ruceni (cena auta 270 000,-, pokud budes mit drazsi auto tak bude i vyssi havarijko samozrejme)

Naklady na servis:

---------------------------------------

15000 km:

71,80.........diagnostika

179,50.......vymena oleje

71,80.........kontrola brzd

819,-..........3l oleje OMV 5W40

118,-..........filtr

8.80...........tesneni

-------------------------------------

+DPH = Kc 1510,- vc. DPH

30000 km + rocni prohlidka:

608,-.........prohlidka

190,-.........serizeni rucni brzdy

819,-.........olej

8,80..........tesneni

118,-.........filtr

272,-.........pylovy filtr

12,50........voda

78,50........vazelina

--------------------------------------

+ DPH = Kc 2538,- vc. DPH

45000 km + rocni prohlidka + brzdova kapalina + vyvazeni kol:

494,-.........prohlidka

190,-.........vymena brzdove kapaliny

152,-.........montaz/demontaz kol

152,-.........vyvazeni kol

986,-.........olej

118,-.........filtr oleje

222,-.........brzdova kapalina

63,80........mazadlo

12,60........krouzek tesnici

28,10........pomocny material

----------------------------------------

+ DPH = Kc 2878,- vc. DPH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 htp s klimou je normální šílenost v kopcích to budeš tlačit na druhou stranu to z kopce nepojede tak rychlo a nemusíš brzdit potvrzujete pravidlo každý chválí co má doma

Ze nekdo nemusi byt priznivcem HTP je v poradku. Proto vyrobce nabizi a zakaznik voli.

Jeste by to chtelo, aby s tim dotycny najezdil aspon rozumnej pocet, rekneme radove nekolik stovek, kilometru v ruznych rezimech, nez zacne postovat takovyhle radoby odborny komentare.

Jediny, kdy citim ubytek vykonu vlivem zapnute klima je (jak jiz bylo receno vyse) v prvnich minutach, kdy klima jede na maximum aby dosahla pozadovane teploty. Po jejim dosazeni je subjektivne ubytek vykonu neznatelny a to je podstatny. (Netvrdim ale, ze by se to na stopkach neprojevilo)

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teraz ma mozno niektori ukamenuju ale mne by do auta HTP nemohlo ist. prevez sa a vyskusaj si to.

Tady v tom asi nikdy nebudeme kolego za jedno.

Jezdim prubezne vsema motorizacema Fabie (nikdy jsem nejel jen v 1.0 MPi), ale prave rozdil mezi HTP 12V a 16V 55kW mi prijde jako velmi malej. Nejvetsi je v tom, ze 16V ma o valec vic, vyrovnanejsi chod a prijemnejsi zvuk. Tot "vse".

Dynamika je velmi podobna (nejvetsi rozdil je ve zrychleni z 0 na 100km/h (kolikrat jsi v praxi takhle zrychloval?) a v pruznosti je to cirka fifty-fifty.

Tabulka s casy je postnuta v jinem vlakne, houmr vi.

Houmr zminoval i zavadejici udaje nazvane pruznost motoru (v jinem vlakne). Jsou to ovsem oficialne uznavane parametry, ktere vypovidaji o urcitych schopnostech nejen motoru (od toho je udaj tociveho momentu), ale celeho hnaciho retezce (zprevodovani...) daneho vozu s urcitou motorizaci. Ze pri predjizdeni podradis? Ostatni taky.

No a ze je HTP jinak zprevodovano? Mas houmre pravdu, ale o to prece jde. Proste HTP se svymi prevody za 16V prilis nezaostava. Ano, jezdi pak ve vyssich otackach, ale na spotrebe se to nijak zvlast neprojevuje a zvuk je vec zvyku (nebo nezvyku).

A maximalni rychlost? K cemu? Jezdim do 150, bezne 130-140 a to mi bohate staci. Abych byl fer, dodam, ze prevazne jezdim sam, nebo ve dvou a necim malo v kufru. Az na dve nebo tri cestny vyjimky ceskych kopcu na dalnicich udrzim v takovem obsazeni s HTP trvale 150km/h

Celoevropsky trend na dalnicich (vcetne Nemecka) je omezit rychlost na 130km/h i min, s mytnyma branama a radarama na kazde druhe z nich to budeme stejne driv nebo pozdejc dodrzovat.

Ok, dost dnesniho pojednani na tema HTP... lol

Editováno: , autor: Maverick
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 htp s klimou je normální šílenost v kopcích to budeš tlačit na druhou stranu to z kopce nepojede tak rychlo a nemusíš brzdit potvrzujete pravidlo každý chválí co má doma

nevidim duvod chválit to co mám doma, já jen píšu co mám doma!! :unsure:

a jak jsem psal jezdim po všech možnejch cestách a jsem spokojen

proti autum co sem měl předtim, jsem zatim nejspokojenější

samo 1.9TDI by mi nevadilo :D

presne to iste som chcel napisat (akurat ze namiesto TDI by som prijal benzin, ale niet moc na vyber 1,4 74kW nieje moc vyhra, aj ked ma svoje caro, a zase za 2,0MPI je velka poistka)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz uz teda probirame koupi novyho auta, dovolim si maly OT. Zajimalo by me, kolik zhruba mam pocitat, ze bych do noveho auta rocne narval - rekneme, ze bych koupil tu 1.2ku ve vybave Ambiente/Elegance. Muzete mi napsat

- kolik vas zhruba stoji servisni prohlidky? (pocitam, ze u novyho auta by nemely byt zadny drasticky investice)

- kolik date za pojisteni (havarijni, odcizeni)

- neco jinyho, co je u novyho auta krome benzinu a pov. ruceni platit?

Dikec -_-

servisna prehliadka so vsetkym (aj navyse) 2000 Sk (absolvbovane 3 priehladiky á2000Sk)

- havarijne poistenie zalezi od ceny auta a bonusu, u mna je to momentalne 9000Sk

- 0 Sk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano mas pravdu ze sa beru udaje a ja ich ani nespochybnujem. ani nemam nic proti HTP vo fabii, ale je pravda ze ten 12V HTP je podstatne lepsie ako HTP. akurat mam proti HTP vyhrady v skode roomster tam mal byt minimum 1,4 16V ale to je uz ina tema.

inak stale zatial plati ze do auta by nemohla -_-

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já volil HTP protože mi připadlo zbytečný si 30k připlatit za 1,4,

jinak naprostý souhlas s maverickem, jezdím zrovna tak.

HTP a Roomster je téma jinde, myslím, že uplatnění taky najde - městské taxi, servis po městě apod, to sem nepatří

prostě HTP není nijak oslňující, ale plně dostačující, rozhodně není tak hrozné jak se tu píše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já volil HTP protože mi připadlo zbytečný si 30k připlatit za 1,4,

jinak naprostý souhlas s maverickem, jezdím zrovna tak.

HTP a Roomster je téma jinde, myslím, že uplatnění taky najde - městské taxi, servis po městě apod, to sem nepatří

prostě HTP není nijak oslňující, ale plně dostačující, rozhodně není tak hrozné jak se tu píše.

hezky řečeno -_-;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano mas pravdu ze sa beru udaje a ja ich ani nespochybnujem. ani nemam nic proti HTP vo fabii, ale je pravda ze ten 12V HTP je podstatne lepsie ako HTP. akurat mam proti HTP vyhrady v skode roomster tam mal byt minimum 1,4 16V ale to je uz ina tema.

inak stale zatial plati ze do auta by nemohla -_-

Co se tyka Roomsteru, tvrdim, ze optimalni je 1.6 16V (sam jsem ji mel) nebo 1.9 TDi.

Nicmene, prave pro lidi, kteri nepotrebuji vyraznou akceleraci, nepotrebuji jezdit nad 130km/h a nepotrebuji od auta nic jineho, nez si do nej u baraku sednout a premistit se jinam, postaci i HTP. Odveze je uplne stejne jako silnejsi varianty, protoze by jejich vykon stejne nevyuzili.

Od toho je nabidka, aby si kazdej zvolil co chce. Zda se nekomu HTP v Roomsteru jako nesmysl? Ok, at si zvoli vykonnejsi motor. Nesedi mu uz cena? Jina znacka nabizi vyhodnejsi nabidku? Ok, kup auto jine znacky...

Dost ale OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick: ano mas pravdu ze sa beru udaje a ja ich ani nespochybnujem. ani nemam nic proti HTP vo fabii, ale je pravda ze ten 12V HTP je podstatne lepsie ako HTP. akurat mam proti HTP vyhrady v skode roomster tam mal byt minimum 1,4 16V ale to je uz ina tema.

inak stale zatial plati ze do auta by nemohla  -_-

Co se tyka Roomsteru, tvrdim, ze optimalni je 1.6 16V (sam jsem ji mel) nebo 1.9 TDi.

Nicmene, prave pro lidi, kteri nepotrebuji vyraznou akceleraci, nepotrebuji jezdit nad 130km/h a nepotrebuji od auta nic jineho, nez si do nej u baraku sednout a premistit se jinam, postaci i HTP. Odveze je uplne stejne jako silnejsi varianty, protoze by jejich vykon stejne nevyuzili.

Od toho je nabidka, aby si kazdej zvolil co chce. Zda se nekomu HTP v Roomsteru jako nesmysl? Ok, at si zvoli vykonnejsi motor. Nesedi mu uz cena? Jina znacka nabizi vyhodnejsi nabidku? Ok, kup auto jine znacky...

Dost ale OT.

přesně tak, -_- , ne každý má potřeby lítat po dálnici a chroupat km, ale třeba votit děti do školky, nákupy, 20km do práce a zpět.

prostě rozmyslet potřeby, kouknout do peněženky a pak se zamyslet nad výbavou,

protože v tomto konkrétním případě je rovnice classik 1.4 16V nebo 1.2 HTP 12V ambiente

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wassermann: Já jsem teda už na adresu HTP slyšel lecos (v pozitivním i negativním slova smyslu), ale to že je to motor nevhodně živý, se kterým je problém jezdit bez asistence ASR, tak to jsem ještě neslyšel. :palec2::smich:

Třeba ASR máš a netrápí Tě to :D Nebo nejezdíš do hor na sněhu a ledu ;)

Nebo jsem do toho aspoň vnesl nový náhled na věc, no... :smich: Je fakt, že mi to ASR ale fakt citelně chybí :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz uz teda probirame koupi novyho auta, dovolim si maly OT. Zajimalo by me, kolik zhruba mam pocitat, ze bych do noveho auta rocne narval - rekneme, ze bych koupil tu 1.2ku ve vybave Ambiente/Elegance. Muzete mi napsat

- kolik vas zhruba stoji servisni prohlidky? (pocitam, ze u novyho auta by nemely byt zadny drasticky investice)

- kolik date za pojisteni (havarijni, odcizeni)

- neco jinyho, co je u novyho auta krome benzinu a pov. ruceni platit?

Dikec  -_-

Pojisteni zhruba 12000 / rok. Allrisk 5% + skla + asistence + povinne ruceni (cena auta 270 000,-, pokud budes mit drazsi auto tak bude i vyssi havarijko samozrejme)

Naklady na servis:

---------------------------------------

15000 km:

71,80.........diagnostika

179,50.......vymena oleje

71,80.........kontrola brzd

819,-..........3l oleje OMV 5W40

118,-..........filtr

8.80...........tesneni

-------------------------------------

+DPH = Kc 1510,- vc. DPH

30000 km + rocni prohlidka:

608,-.........prohlidka

190,-.........serizeni rucni brzdy

819,-.........olej

8,80..........tesneni

118,-.........filtr

272,-.........pylovy filtr

12,50........voda

78,50........vazelina

--------------------------------------

+ DPH = Kc 2538,- vc. DPH

45000 km + rocni prohlidka + brzdova kapalina + vyvazeni kol:

494,-.........prohlidka

190,-.........vymena brzdove kapaliny

152,-.........montaz/demontaz kol

152,-.........vyvazeni kol

986,-.........olej

118,-.........filtr oleje

222,-.........brzdova kapalina

63,80........mazadlo

12,60........krouzek tesnici

28,10........pomocny material

----------------------------------------

+ DPH = Kc 2878,- vc. DPH

:palec2::palec2::palec2: hodne dobry ,jak jsi vsecko pamatujes, nebo si to vsecko archivujes, tydle nehezke udalosti z bezneho zivota jak krvacis na pulte servisu skoda ?

Obdivuju fakt....

Jinak tema htp je jasne, neco s tim najeto mam, pro mesto ideal, pro klidneho ridice taky, ..pokud combi a plne zatizeni tak je to auto pouzitelne tak do 100 km/H pak uz predjeti kamionu neni prdel...jinak dobry pomer cena/vykon...takze bych se toho nebal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jakr, maverick a ostatni majitelia HTP:

jasne clovek vzdy musi zvazit naco auto potrebuje a podla toho sa voli vybava a motor. aj roomster HTP po meste idealne auto. zase ked bude jazdit plny tak 1,6 alebo 1,9TDI. s tym suhlasim ze HTP nie je taka tragedia ako sa pise, pre normalneho cloveka na rychlostne limity to dostacuje. tak isto nejazdim ako blazon. na dialnici podla mojho pocitu tomu autu pristane rychlost tak 130-140km/h tam ma taky pekny zvuk vyslovene si pradie motor. jasne sem tam to treba prevetrat a ked som isiel 180km/h 5000ot. dalo sa ist ale uz ten prejav motora bol hlucny a bolo citit ze natoto nie je stavany a okrem toho uz zere aj deti pri ceste :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba ASR máš a netrápí Tě to :D Nebo nejezdíš do hor na sněhu a ledu ;)

Nebo jsem do toho aspoň vnesl nový náhled na věc, no... :smich: Je fakt, že mi to ASR ale fakt citelně chybí :(

ASR nemám, ale máš pravdu, nevadí mi to. Do hor na sněhu a ledu sice občas jezdím, ale to víš 16V holt není nevhodně živý motor. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hodne dobry ,jak jsi vsecko pamatujes, nebo si to vsecko archivujes, tydle nehezke udalosti z bezneho zivota jak krvacis na pulte servisu skoda ?

Nepamatuju, vzdycky po servisce to placnu nekam do fora a kdyz je potreba tak to proste najdu :) ...vetsinou kdyz nekdo keca o predrazenych servisech skoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hodne dobry ,jak jsi vsecko pamatujes, nebo si to vsecko archivujes, tydle nehezke udalosti z bezneho zivota jak krvacis na pulte servisu skoda ?

Nepamatuju, vzdycky po servisce to placnu nekam do fora a kdyz je potreba tak to proste najdu :) ...vetsinou kdyz nekdo keca o predrazenych servisech skoda.

Ty ty jsi asi zarny priklad ze to tak strasne neni ale kdybych ti nejake faktury ukazal ja tak asi zmenis nazor .)))a uz nikdy tam nechodis

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty ty jsi asi zarny priklad ze to tak strasne neni ale kdybych ti nejake faktury ukazal ja tak asi zmenis nazor .)))a uz nikdy tam nechodis

Prece neni problem zmenit servis. Ja uz to udelal. Nauctovali mi pri druhe prohlidce o pul litru oleje vic nez pri prvni a nedokazali vysvetlit proc, a jeste neodstranili vrzani tak jak jsem chtel.

....tak jsem je opustil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik:

pises ze za diagnostiku ti zauctovali 71,80, to ti robili normalnu diagnostiku na zistenie zavady ?

lebo mne servis za diagnostiku uctoval cca 470.

To sem psal ja. Normalni precteni pameti zavad. (je to neco jineho nez diagnostika?) Zadne zajimave tam zrejme nebyli, takze proc by si za tech par minut prace meli uctovat vic?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik:

pises ze za diagnostiku ti zauctovali 71,80, to ti robili normalnu diagnostiku na zistenie zavady ?

lebo mne servis za diagnostiku uctoval cca 470.

To sem psal ja. Normalni precteni pameti zavad. (je to neco jineho nez diagnostika?) Zadne zajimave tam zrejme nebyli, takze proc by si za tech par minut prace meli uctovat vic?

precitanie pamäty zavad tak som to myslel len servis si to nazve diagnostika. za pripojenie auta, da to precitat, potom to vymaze no ak to trva 5-10min tak si vezmu 500sk. preco by si nenauctovali ked mozu zarobit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wassermann: Já jsem teda už na adresu HTP slyšel lecos (v pozitivním i negativním slova smyslu), ale to že je to motor nevhodně živý, se kterým je problém jezdit bez asistence ASR, tak to jsem ještě neslyšel.  :palec2:  :smich:

Třeba ASR máš a netrápí Tě to :D Nebo nejezdíš do hor na sněhu a ledu ;)

Nebo jsem do toho aspoň vnesl nový náhled na věc, no... :smich: Je fakt, že mi to ASR ale fakt citelně chybí :(

Není nad to, když se člověk při práci i trochu zasměje A na tohle jsou diskuze o HTP obecně naprosto super. Ale tohle je zatím jeden z nejlepších příspěvků. lol

Do hor nejezdím (protože v nich bydlím i pracuju), ale za celou dobu, co jezdím s auty výrazně vyšších výkonových parametrů jsem nikdy nenarazil na potřebu ASR, ESP a podobných vymožeností. A to mám teď na nápravě motoricky skoro 3 průměrné Fabky. Zřejmě se vývoj hnul dopředu a síla koně i ňůtnometru rostou s HDP :D

V zimě, když chci zjistit, zda jedu po ledu, tak na IV. dám plný a když to hrabe, tak je to jasné (je fakt, musí tam být aspoň 2500 ot.), děláte to s HTP taky tak?

Přiznám se, že jsem s HTP nikdy nejel. Ano, 2x mě s tím chtěli poslat k belgickým hranicím, protože ve firmě zrovna jiné auto nestálo, ale to šéf bez připomínek podepsal jízdu soukromým vozem, stejně jako ve všech podobných případech, kdy hrozilo, že někdo tímto strojem (Combi 47kW) bude muset absolvovat víc než 400km, protože zážitky kolegů, kteří ve 3 nebo 4 absolvovali několik delších cest v letních pařácích, nás ještě dlouho bavily. To neberte jako rýpání, ale prostě holý fakt ….

No nic, jdu pracovat. At´ vám to hrabe!!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem holt za idiota, no :blbec::p:smich: Tak nějak mi prostě s tím HTPečkem nešmakují rozjezdy na sněhu. Ať spojku pouštím sebeopatrněji a snažím se rozjet s citem, tak dost často mě to prostě hrabe... <_< A to i s dobrými zimáky, takže v horách silně uvažuji o sněhových řetězích jako povinně nepovinné výbavě i tam, kde jiní jezdí bez nich <_<

Nevhodnou živost motoru od spodu jsem nastřelil zcela záměrně, protože s Feldou 1,3 ani Fávem jsem takové problémy nikdy neměl, přestože jsem se první zimu s Fávem proklouzával dokonce na letních :blbec: Tak si myslím, že rozjíždět bych se snad uměl, ale to HTPečko nezabere a nezabere :wacko:

Přestože jsem ASR ani ESP nikdy neměl, tak po něm toužím jak dítě po zakázané hračce, ale je fakt, že nevím, jestli by mi opravdu pomohlo, myslím si že jo, ale čert ví... :disgust: Ale auto už měnit nechci, tak jen každá zima už pro mě asi vždy bude porod :kuk:

BTW: být ale takové zimy, jak je ta letošní, tak mám vyhráno i bez ASR :palec2:lol

Editováno: , autor: Wassermann
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty ty jsi asi zarny priklad ze to tak strasne neni ale kdybych ti nejake faktury ukazal ja tak asi zmenis nazor .)))a uz nikdy tam nechodis

Prece neni problem zmenit servis. Ja uz to udelal. Nauctovali mi pri druhe prohlidce o pul litru oleje vic nez pri prvni a nedokazali vysvetlit proc, a jeste neodstranili vrzani tak jak jsem chtel.

....tak jsem je opustil.

no tak ja uz sem skoda servis odpiskal navzdy.-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...