Přejít na obsah

2.0 TFSI (147 kW)


Martin IV.

Doporučené příspěvky

Tos mě zas dostal-ten CCZ motor se tam dává od roku 2009 tuším - a že by s tím nebyly zkušenosti, to nevím, mám jen ty nejlepší. Navíc stejný motor je v Audi , VW a neslyšel jsem o problému. Ale jak myslíš, to je Tvá věc. Rozhodně si teda alespoň já myslím (a mám možnost srovnání), že CCZ motor je lepší, lehčí a hlavně modernější konstrukce než BWA. A o té konstrukci jaksi moc nepochybuju-motor je vyroben v Audi (je to i ve velkém techničáku) a jak jsem psal používá se v širokém spektru koncernových aut. Ale znovu opakuju-nemám patent na rozum, studuj, hledej, ptej se :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych šel raději do motoru bwa než do ccz, udajně je ochuzen a nedají se sním do budoucnosti dělat takové věci jako s bwa. Obdoba motorů 3,6FSi, na starší šlo s trochou zručnosti turbo relativně v pohodě, na nové již nikoliv (slabší blok, pístová skupina atd..). Mám to jen z doslechu, ale je údajně také ochuzen - prostě šetří se všude i na materiálu... Navíc v případě nějaké nehody motoru, určitě o něj moc nezakopneš po bazarech. Na BWA narazíš skoro všude, protože se tyto motory moc neserou a tudíž když ho někdo má, tak ho má dlouho :kol-31:

Pokud neuvažuješ o nějakém zvyšování výkonu je to asi jedno.. Jinak pokud budeš číst hodně dlouho tuto sekci, tak já mám v autě již třetí motor, takže o shánění motorů něco vím :kol-28: a je jich poměrně dost a je tak z čeho vybírat... Tím samozřejmě neříkám, že se tyto motory s*rou, u mně to byla chyba špatných rozvodů, hned dvakrát po sobě..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím jestli mohu něco k tématu o motorech BWA vs CCZ.Tak zhruba před týdnem jsem při čekání v servisu na vyčištění klimy pročítal časák autotip nevím co to bylo za číslo.Psali tam o těch problémech s řetězy u TSI motorů u 1,2 až 1,8 rozebíraly se tam jednotlivé verze motorů a dokonce tam byla zmíněna i závada s řetězy na golfu GTI v německu.Mám za to že verze CCZ vychází s TSI o objemu 1,8 s řetězovým rozvodem.Já se také přikláním spíše k BWA verzi. Bezproblémový řemenový rozvod který má doporučenou výměnu ve 180000 km.Asi jediná nevýhoda je tankování 98 okt.benzínu k dosažení garantovaného výkonu 200k což u verze CCZ není nutné stačí 95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bobika_a - já tomu teda moc nerozumím ale to jako někdo přidělával turbo k motoru 3,6 FSI? To je atmosférický motor, ale rád se dovím něco nového. Fakt mne to zajímá, bez urážky, ale tohle jsem nikdy neslyšel.

mates1909 - není tu málo příspěvků, kde se řeší urvaný řemen u BWA. Není tu málo příspěvků, kde se řeší přeskočený řetěz u 1,8 TSI, chrastění po startu např.u mé 1,4 TSI :-) ale není tu nic o motoru CCZ , který se používá v erese FL. VW používá jinou konfiguraci, není to jen řídící jednotka-kod motoru nevím ale má 155 kW a myslím si, že je i "hardwarově" jiný (myslím tím ten Golf GTI, který uvádíš) ale v etce se mi teď hrabat nechce.....sice jsem ji už zas nainstalil...ale ne, to není důkazní řízení, to si jen myslím. Opravte mne, pokud se mýlím :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim, jak 3.6, ale pro FSI 3.2 se prodavaji primo kity, snad i biturbokit. Cena treba 1/4mega, ale z cca 250k se dostanes na 450, 500, 600k. Uvazoval jsem o tom, kdyz mne lakal Golf V R32.

Co se tyce motoru, nevim jak bwa/ccz, ja se spise venoval rozdilum motoru Golf GTI, GTI ED30 a Audi S3 a rozdilu obecne neni malo, jina hlava, vstriky a podobne. Samozrejme, u tech co zajimali mne i jina turba, chladice. Treba AXX/BWA moc rozdilu nebylo (AXX je myslim prvni GTI motor do GV).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad_radim: co se tyce ceskych webu mrkni na dieselpower forum, jinak na zahranicnich je jich vic. U te 3.6FSi - ano mas pravdu ze je to v zakladu atmosferak, to jde .. ale u nekterych jednoduseji a u nekterych hure (setreni materialem napric koncernem). 3.2FSi jdou predelat udajne lehceji.. Ja jsem se k tomu dostal take jen nahodou, resil jsem neco u moji 2.0TFSi a tohle mne zaujalo... NAvic i tady v cechach je jeden pan ktery se na tyto motory specializuje, nekde sem mel jeho kontakt, ale nemuzu ho nejak najit. Ten ti rekne presne ktere motory se daji a ktere se udajne nevyplati predelavat, protoze to nevydrzi.

Jojo ale u tech 1.8TSi mely problemy v motorech od vyroby (nebo spise mohlo dojit k jejich preskoceni), ale co si pamatuju tak z prvovyroby u 2.0TFSi takove problemy nebyly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ad_radim: co se tyce ceskych webu mrkni na dieselpower forum, jinak na zahranicnich je jich vic. U te 3.6FSi - ano mas pravdu ze je to v zakladu atmosferak, to jde .. ale u nekterych jednoduseji a u nekterych hure (setreni materialem napric koncernem). 3.2FSi jdou predelat udajne lehceji.. Ja jsem se k tomu dostal take jen nahodou, resil jsem neco u moji 2.0TFSi a tohle mne zaujalo... NAvic i tady v cechach je jeden pan ktery se na tyto motory specializuje, nekde sem mel jeho kontakt, ale nemuzu ho nejak najit. Ten ti rekne presne ktere motory se daji a ktere se udajne nevyplati predelavat, protoze to nevydrzi.

Jojo ale u tech 1.8TSi mely problemy v motorech od vyroby (nebo spise mohlo dojit k jejich preskoceni), ale co si pamatuju tak z prvovyroby u 2.0TFSi takove problemy nebyly.

1.8 tsi problémy neměly. mají vyvažovací hřídele. problémy jsou s 1.2 a 1.4 tsi. 1.8 tsi jsou velmi spolehlivé, neberou o moc více než zbylé dva a jedou pochopitelně výrazně lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já s tím motorem jel asi dva kilometry (myslím tím 1,8 tsi) 1,4 tsi mám a 2.0 tsi taky (měl jsem bwa a teď ccz),takže mám možnost srovnat,přesto se nepřu tady už raději o nic. Ale pokud se podíváš na diskusi podle typu motoru, tak je tady (a i jinde) o těchto motorech dost. A problémy s rozvody tam byly přesto, že mají třeba vyvažovací hřídele jak píšeš. Ozývám se jen proto, že cituješ odpověď Bobik_a a já nevím proč, když ta diskuze šla "jinudy" :-) Hezký den. Jo a ta Tvá věta je opsaná (skoro doslova) ze Světa motorů kde bylo srovnání všech tří tsi motorů, kde si pan redaktor Frei ani nevšiml, že se do eresy už minimálně tři roky dává jiný motor, než on popisuje :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) 2 km jízdy v sobě přeci nenesou relevantní testovací vzorek týkající se životnosti motoru a eventuálních problémů s ním . já 1.8 tsi měl. najel 25tkm.bez problémů,

2) evidentně jsem reagoval na výrok, jenž zazněl v odpovědi bobika,

3) SM, pokud si pamatuju testoval spotřebu u těchto tří motorů a vyšlo to tak, jak jsem napsal, je to prakticky v souladu s tím, co jsem mohl já a mí známí v souvislosti s tsi motory zaznamenat,

4) omluva, téma patří do kategorie 1.8 tsi, reagoval jsem jen proto, že na 1.8 nostalgicky vzpomínám. co se poměru výkon spotřeba cena týká, byla (a možná ještě stále je) na špici ve srovnatelném segmentu motorů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

františku,trochu prohledej sekce motor OII a SII zde na foru,a uvidíš,že ani s 1.8 TSI to bohužel není zdaleka tak růžové - viz problémy s napínákem řetězu a následným přeskočením řetězu. A test spotřeby SM je čirý blábol,jako už po několikáté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

růžové to není s žádným motorem nikdy. svoje tvrzení opírám o zkušenost. nezaznamenal jsem problémy žádné. to neznamená, že jich bude budoucí majitel ušetřen. stejně tak je tomu ale i na dalších fórech, u dalších motorů. a čirý blábol znamená toto: 6,75 vs. 7,08 vs. 8,26. seřazeno dle spritmonitor.de. rozdil mezi 1.2 a 1.4 temer zadny, 1.8 odskakuje.ano. patrne proto, že si ji kupuji casteji lide, kteri spotrebu resi mene. ale treba se mylim a ty mne z omylu vyvedes.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po tom,co jsi jsem právě napsal,pochybuji,že jsi ten článek vůbec četl. Já mám osobní zkušenost i s 1.8 TSI. Na 1.4 TSI při stejném způsobu provozování na stejných trasách a za podobných podmínek se 1.8 TSI se svoji spotřebou dívá zdaleka. To co jim vyšlo ve SM,proto považuji za kraviny. Nezlob se na mě,ale tu stejnou dálniční trasu jsem jel s 1.4 TSI,to ovšem rychlostí 130 km/h,na rozdíl od jejich 110 km/h, za 6.7. Tak nechápu,jak jim to mohlo jet při 110 za 7.1... A není to poprvé,co jim ty spotřeby vycházejí nějak divně. Navíc,měřit to podle PP je také poněkud vachrlaté. Například na bráchově 1.8 TSI ukazoval PP spotřebu o cca 0.4 litru menší než byla ve skutečnosti podle tankování. Musel to nechat upravit v servisu. Na mé 1.4 TSI PP ukazuje -+ 0.1 l. To,že 1.8 kupují lidé,kteří vyžadují větší výkon a dynamiku a tím pádem mají i větší spotřebu přece nikde nerozporuji. S 1.2 TSI v Octavii jsem nikdy nejel,tak to nemůžu nijak posoudit. Jinak výše zmíněný článek se řeší zde: A už na to zde nebudu reagovat,protože jsme tak trochu OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možnost srovnat jsem myslel bwa a ccz u 2.0 tsi a s 1,8 jsem skutečně jel asi 2 km a to opravdu není dostatečná vzdálenost. S panem Freiem jsme si to už vyříkali po mailech-nazývat můj "poklad" autem v němž je motor "ze čtyřicet let starého golfa" (teď zas přeháním já:-) je neuvěřitelná "drzost za mé peníze" :-). Já ten motor (1,8 tsi) chtěl, když jsem eresu bwa měnil za ccz a chtěl jsem si to jen tak vyzkoušet-navíc to byl motor s DSG a 2 km mi stačily k rozhodnutí pro ccz i když přiznávám že spíše byla na vině převodovka, protože při "kickdownu" motor řval jak tur a jinak se teda nic moc nedělo....ale možná neumím jezdit....ale kickdown je kickdown, na tom není nic moc co řešit.... koupil jsem ccz a víc to neřeším.....problém bude za dva roky, kdy chceme čtyřkolku (jen tak vyzkoušet) a v nabídce benzín kromě 1,8 tsi není ani u supa, kde je sice 2.0 tsi ale jen předohrab a s automatem, tak asi změním lokál....jo BTW 4x4 u Octy se vrátilo do konfigurátoru.....asi někde v Zakázaném městě zjistili, že se v Europě nedostává Haldexů.......Tak se mějte všichni super já už jsem zas na Východě.....ale přespříští týden už budu u dcery v Seattle a konečně se ochladím :-) pracovně tím myslím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Včera jsem jel Brno, Cejl - Fakultní nemocnice Ostrava-Poruba a zpět průměrem 114 km/hod , 331 km (97% dálnice),a průměrnou spotřebou 8,3 l. Nevím, jestli je to moc nebo málo, tak pro info.

No když to po dálnici držim do 160km/h. a na okrskách se uklidnim na 90kh/h tak mám spotřebu cca 8L - 8,5L ... mám BWA :-). Tak si myslim, že ta tvoje spotřeba je v pohodě. Prostě nevěřim tomu že se s tímhle autem dá jezdit normálně za sedum litrů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj kluci, mam problem s chladici kapalinou u tohoto motoru kod bwa. Stalo se mi ze jsem jel po dalnici v nemecku 200-240 km/h asi 300km a druhy den kdyz jsem nastartoval tak se mi rozsvitila kontrolka hladiny chladici kapaliny byla nadobka temner prazdna po uvolneni ventilu se nadobka zaplnila lehce pod minimum. Kdyz jsem vyjizdel z prahy byla nad max. Dolil jsem destilkou a zpatky jsem jel tu samou trasu, ale pouze s rychlosti okolo 130km/h a kapalina neubyla aspon to nebylo poznat okem. Dotaz zni jestli se nejk muze kapalina pry vysokych rychlostech odparit, nebo jestli nekde unika... Motor prostoru byl suchy ani nebyla nikde louze pod autem. Dik za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Arlo, pokud jsi jel 300 km vkuse rychlostí 200-240 km/hod ztenčila se i vrstva laku na autě:-) ...ne vážně -po jízdě trvající cca 1,5 hodiny s otáčkami nad 5000 či spíše pod 6000 je to opravdu normální. Ubyly nějaké 4 deci (kolik jsi dolil té destilky?) To, že zmizela a pak se objevila je o třech věcech:

-vakuum je sviňa (když chládne motor a chladivo)

-když to umí vyrobit vakuum, je to fakt dobře těsné (ve studeném stavu-když je vše "rozhajcované" tak jsou malinkaté netěsnosti normální-pokud to teda není SR 71, který se "dotěsnil" až při Mach cca 1,6).

-nejezdi tak rychle-zabiješ se

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já už mám CCZ toto je na BWA motor. Nevím, jak moc velký vliv to má, ale já bych šest litrů za hadici od vysavače nedal-originál a nějaké závodní filtry jsou velký rozdíl a to hlavně v péči o ně a abych to každej den pral v nějaké speciální vodičce za "litr na dvě použití" to se mi fakt nechce. To to radši projezdím v benzínu. Ten výkon je na ty české tankodromy víc než dostatečný. Je to ale jen můj názor a upálit se za něj nenechám.Tak ať z toho máš dobrý pocit. Čau z Bangkoku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém není jen ohřátý vzduch, ale i ohřátá trubka. On ten vzduch je tam "chvilku", ale nahřáté vedení je "pořád". Ted dle mého. Mám taky něco podobné a nejsem si jist, jestli je to to nejlepší, asi by to chtělo odstínit i trubku. Přemýšlel jsem, jestli by nepomohla omotávka výfuků. Údajně se taky často dělá štít mezi trubku a motor po celé délce (něco, jako je ten kousek, co na něm drží 2 zadní trny krytu motoru a chrání to od tepla z turba).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...