Přejít na obsah

Klimatizace dodělání/předělání


veisen

Doporučené příspěvky

Mam nove predelano z manualu na Climatron, hodim par poznatku, treba se nekomu budou hodit. Delal sem to poprve a uplne sam, tak to podle toho vypadalo ;-) Kdyz uz clovek vi jak a kam sahnout je to samozrejme naprosto o necem jinem. Ale dopadlo to dobre.

Topeni sem prehodil za vikend, ale ostatni veci, hlavne elektrika, trvaly docela dlouho protoze momentalne potrebuju pres tyden s autem prakticky neustale jezdit, mam na to pouze vikendy a to jeste jen nektere. Problemu bylo docela dost, elektriku jsem delal postupne, ale v tuto chvili tam mam uz jedinou chybu a to chybejici cidlo G263 (snimac topeni na vyparniku), ktere tam zkratka nemam, topeni je pravdepodobne z predface a kupovat toto jedine cidlo za x stovaku se mi zkratka nechtelo. Nevite nekdo jak RJ Climatronu prechytracit aby nehlasila chybu 00818 - Evaporator Outlet Temperature (G263) Open or Short to B+? Staci spravne zvolena velikost odporu? Tak i tak to zkusim ;-)

Prehodit samotne topeni je celkem prijemna prace, akorat mnozstvi veci ktere kvuli tomu musi jit ven je znacne a to trva mnohonasobne dyl nez samotne prehozeni.Nejvetsi problem byl s tim, ze moje prvni RJ Climatronu byla ze Supa na coz sem prisel az casem, vubec me nenapadlo ze RJ Octavy a Supa muzou byt jine. Bylo nutne sehnat novou (ted mam RJ z 2004) a Supove se chci zbavit, pokud ji nekdo chcete tak nabizim v bazaru. Co se tyka vlastniho prehozeni tak jednoznacne nejvetsi pakarna je elektrika, nedokazu si predelavku predstavit bez trvaleho studovani DP (tusim Vasa zde na foru psal ze jak to delal DP nemel, ma teda muj obdiv) a uz jen dostat se ke vsem svazkum znamena rozhodit palubku opravdu az na kost. Docela dost nechapu nektere lidi jakym zpusobem to predelavaj protoze zde na foru existuji nektere fotky z predelavky bez vytazene trubky. Neleze mi do hlavy jak muze neco takoveho vubec jit, za trubkou (btw tu vytahnout mi prislo jako dalsi lahudka, ale aspon nebylo nutne ji vrtat a ohybat) neco motat musi byt opravdu o ruky. Malou elektriku jsem mel skoro celou s topenim, teda krome dratu ktery RJ Climatronu rika o dobe stani vozidla (samo doplnen, ale zase je problem sehnat prislusny pin do konektoru k RJ Climatronu, doted ho nemam) a chybely jeste dva draty k cidlu G263 (na ty sem se vyqak). No predface topeni, co dodat... Velkou elektriku bylo treba celou doplnit, draty jsem pridelaval do kabelazi ktere jsem rozmotaval, zabralo to hodne casu ale chci at to vypada jako origo. Samozrejme jsem pri teto rozborce dal do svazku i draty doplnovane drive, treba tempomat, handsfree a podobne. Pro Climatronic bylo nutne doplnit zhruba 10-15 dratu a docela me zaskocilo, ze se vubec nikde nedaji sehnat draty v origo barvach. Mimochodem i vytazeni dratu velke elektriky ze svazku Octavky ktera Climatron mela mi pripada celkem neprilis dobrou variantou, bude to asi strasne pracne.

Mam dodelano i cidlo slunecniho svitu, diky za dobrou radu pouzit konektor z audio kabliku pocitacove CDROM Lukashovi.

U RJ dochlazovani je ve srovnani s manualem jen par odlisnosti, ale chybel jediny, zrovna docela potrebny drat ;-) Jde o drat vedouci z RJ Climatronu do konektoru T14a na dochlazovacce, pin 12. Pin 12 byl, jakjinak, v konektoru neobsazen. Z DP jsem zjistil, ze pin 3 konektoru T14a je pouzit u manualu a to navic jen pro auta s automatickou prevodovkou, ale uz ne u climatronu, tak jsem to v konektoru dochlazovacky jednoduse prepinoval z pinu 3 na pin 12 a uz existujici drat pouzil. Termospinac klimatizace F38 ktery u Climatronu neni se da lehce zkratovat kusem dratu primo v konektoru F38, tak F38 zkratka zustal namiste v meziprostoru. Tim padem do svazku v motoru skoro nebylo nutne sahnout a veskerou elektriku jsem resil v kabine a meziprostoru.

Prace hodne, ale s vysledkem jsem nadmiru spokojen. Climatron je super a hodne ocenuju a pouzivam i treba takovou drobnost jako je moznost zobrazeni teploty ve Fahrenheitech.

Pridavam jedno foto z celkovych asi peti ktere mam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam nove predelano z manualu na Climatron, hodim par poznatku, treba se nekomu budou hodit. Delal sem to poprve a uplne sam, tak to podle toho vypadalo ;-) Kdyz uz clovek vi jak a kam sahnout je to samozrejme naprosto o necem jinem. Ale dopadlo to dobre.

Topeni sem prehodil za vikend, ale ostatni veci, hlavne elektrika, trvaly docela dlouho protoze momentalne potrebuju pres tyden s autem prakticky neustale jezdit, mam na to pouze vikendy a to jeste jen nektere. Problemu bylo docela dost, elektriku jsem delal postupne, ale v tuto chvili tam mam uz jedinou chybu a to chybejici cidlo G263 (snimac topeni na vyparniku), ktere tam zkratka nemam, topeni je pravdepodobne z predface a kupovat toto jedine cidlo za x stovaku se mi zkratka nechtelo. Nevite nekdo jak RJ Climatronu prechytracit aby nehlasila chybu 00818 - Evaporator Outlet Temperature (G263) Open or Short to B+? Staci spravne zvolena velikost odporu? Tak i tak to zkusim ;-)

Prehodit samotne topeni je celkem prijemna prace, akorat mnozstvi veci ktere kvuli tomu musi jit ven je znacne a to trva mnohonasobne dyl nez samotne prehozeni.Nejvetsi problem byl s tim, ze moje prvni RJ Climatronu byla ze Supa na coz sem prisel az casem, vubec me nenapadlo ze RJ Octavy a Supa muzou byt jine. Bylo nutne sehnat novou (ted mam RJ z 2004) a Supove se chci zbavit, pokud ji nekdo chcete tak nabizim v bazaru. Co se tyka vlastniho prehozeni tak jednoznacne nejvetsi pakarna je elektrika, nedokazu si predelavku predstavit bez trvaleho studovani DP (tusim Vasa zde na foru psal ze jak to delal DP nemel, ma teda muj obdiv) a uz jen dostat se ke vsem svazkum znamena rozhodit palubku opravdu az na kost. Docela dost nechapu nektere lidi jakym zpusobem to predelavaj protoze zde na foru existuji nektere fotky z predelavky bez vytazene trubky. Neleze mi do hlavy jak muze neco takoveho vubec jit, za trubkou (btw tu vytahnout mi prislo jako dalsi lahudka, ale aspon nebylo nutne ji vrtat a ohybat) neco motat musi byt opravdu o ruky. Malou elektriku jsem mel skoro celou s topenim, teda krome dratu ktery RJ Climatronu rika o dobe stani vozidla (samo doplnen, ale zase je problem sehnat prislusny pin do konektoru k RJ Climatronu, doted ho nemam) a chybely jeste dva draty k cidlu G263 (na ty sem se vyqak). No predface topeni, co dodat... Velkou elektriku bylo treba celou doplnit, draty jsem pridelaval do kabelazi ktere jsem rozmotaval, zabralo to hodne casu ale chci at to vypada jako origo. Samozrejme jsem pri teto rozborce dal do svazku i draty doplnovane drive, treba tempomat, handsfree a podobne. Pro Climatronic bylo nutne doplnit zhruba 10-15 dratu a docela me zaskocilo, ze se vubec nikde nedaji sehnat draty v origo barvach. Mimochodem i vytazeni dratu velke elektriky ze svazku Octavky ktera Climatron mela mi pripada celkem neprilis dobrou variantou, bude to asi strasne pracne.

Mam dodelano i cidlo slunecniho svitu, diky za dobrou radu pouzit konektor z audio kabliku pocitacove CDROM Lukashovi.

U RJ dochlazovani je ve srovnani s manualem jen par odlisnosti, ale chybel jediny, zrovna docela potrebny drat ;-) Jde o drat vedouci z RJ Climatronu do konektoru T14a na dochlazovacce, pin 12. Pin 12 byl, jakjinak, v konektoru neobsazen. Z DP jsem zjistil, ze pin 3 konektoru T14a je pouzit u manualu a to navic jen pro auta s automatickou prevodovkou, ale uz ne u climatronu, tak jsem to v konektoru dochlazovacky jednoduse prepinoval z pinu 3 na pin 12 a uz existujici drat pouzil. Termospinac klimatizace F38 ktery u Climatronu neni se da lehce zkratovat kusem dratu primo v konektoru F38, tak F38 zkratka zustal namiste v meziprostoru. Tim padem do svazku v motoru skoro nebylo nutne sahnout a veskerou elektriku jsem resil v kabine a meziprostoru.

Prace hodne, ale s vysledkem jsem nadmiru spokojen. Climatron je super a hodne ocenuju a pouzivam i treba takovou drobnost jako je moznost zobrazeni teploty ve Fahrenheitech.

Pridavam jedno foto z celkovych asi peti ktere mam.

Na čo slúži to prepojenie z RJ Climatronu do konektoru na dochladzovačke T14a pin 12 ?

Editováno: , autor: dado
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na čo slúži to prepojenie z RJ Climatronu do konektoru na dochladzovačke T14a pin 12 ?

Napisu co si jeste vzpominam, mam mr2002:

Pin T14a/8 na dochlazovacce slouzi k tomu, aby dochlazovacka vedela kdy sepnout elektromagnetickou spojku klimatizace N25 (0V - N25 vypnuta, 12V - N25 zapnout). Zapojeni je pro manual i Climatron stejne.

K cemu je pin T14a/12 tak na to sem popravde neprisel a ani sem po tom nejak nepatral. Myslim si, ze po tomto dratu posila neco dochlazovacka zpatky climatroniku, ale co tak to netusim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Napisu co si jeste vzpominam, mam mr2002:

Pin T14a/8 na dochlazovacce slouzi k tomu, aby dochlazovacka vedela kdy sepnout elektromagnetickou spojku klimatizace N25 (0V - N25 vypnuta, 12V - N25 zapnout). Zapojeni je pro manual i Climatron stejne.

K cemu je pin T14a/12 tak na to sem popravde neprisel a ani sem po tom nejak nepatral. Myslim si, ze po tomto dratu posila neco dochlazovacka zpatky climatroniku, ale co tak to netusim.

To bych taky uvítal vědět. Není to náhodou informace o teplotě motoru? Nemůžete mi někdo změřit co to je za signál na tom pinu T14a/12

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych taky uvítal vědět. Není to náhodou informace o teplotě motoru? Nemůžete mi někdo změřit co to je za signál na tom pinu T14a/12

Jak to zmerit netusim. Nasel jsem tohle (spanelsky) http://www.vagclub.com/forum/showthread.php?t=32445

O pinu T16c/2 na RJ climatronicu je tam receno: Diagnostico 2/32 bar (lado presión alta). Cili je to signal tlaku 2/32 baru, jestli dobre rozumim spanelsky. K cemu to slouzi - to nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
Heledte... A jakej je vubec rozdil mezi tim climatronik a tou dalsi klimoskou, kterou mam v aute asi i ja ))

Netuším co máš ty, climatronik nastavíš na požadovanou teplotu a on se jí snaží udržet. Manuální klima má kolečko :) a musíš si s ním kroutit sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...