Přejít na obsah

Klimatizace dodělání/předělání


veisen

Doporučené příspěvky

Muzna stupidni dotaz, ale taky se chystam predelavat z manualu na Climatron a zajimalo by me - jdou nekde sehnat draty ktere budou ve stejne barve jako origo? Priklad - treba cerveno sedy? Nebo jine?

Chtel bych barvy zachovat at v tom pak nemam chaos, ale vubec netusim kde draty v barve sehnat

NEjlepší je sehnat si celý svazek z jiného auta, pochopitelně v použitelném stavu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se konecne dostal k tem fotkam.

Jeste chci strasne podekovat Rolbarovi za skvelou praci.Delal mi komplet elektriku na klimatronic + cidlo na hladinu vody v ostrikovaci.

Fakt profi prace.

Díky

to Rolbar: u tebe jsem nefotil, manzelka zabrala fotak.

Nemáš vůbec zač, při tý krásný výbavě, co tam máš se divím, že tam nedali ten climatron rovnou.

Jen perlička pro ostatní, Mudra tam má origo přípravu pro HF tu 4pinku. a někdo (nejspíš škoda servis) domontovával HF nokia, kterou paradoxně dobastlili na konektor radia. Kuwa, proč tam tu přípravu dělaj :smich:

PS: to auto je opravdu zlato :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzna stupidni dotaz, ale taky se chystam predelavat z manualu na Climatron a zajimalo by me - jdou nekde sehnat draty ktere budou ve stejne barve jako origo? Priklad - treba cerveno sedy? Nebo jine?

Chtel bych barvy zachovat at v tom pak nemam chaos, ale vubec netusim kde draty v barve sehnat

NEjlepší je sehnat si celý svazek z jiného auta, pochopitelně v použitelném stavu ;)

Samozrejme, mame. Jen mi tam jeden drat chybi, to sem nejak nepochopil. Ale ne vsechny draty jsou ve el. svazku Climatronu na topeni, ze :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzna stupidni dotaz, ale taky se chystam predelavat z manualu na Climatron a zajimalo by me - jdou nekde sehnat draty ktere budou ve stejne barve jako origo? Priklad - treba cerveno sedy? Nebo jine?

Chtel bych barvy zachovat at v tom pak nemam chaos, ale vubec netusim kde draty v barve sehnat

NEjlepší je sehnat si celý svazek z jiného auta, pochopitelně v použitelném stavu ;)

Samozrejme, mame. Jen mi tam jeden drat chybi, to sem nejak nepochopil. Ale ne vsechny draty jsou ve el. svazku Climatronu na topeni, ze :-)

asi takhle, né každej drát, co je na malé elektrice climatronicu má protikus ve svazku auta. Ke správnému počtu drátů ve velké elektrice se dostaneš kombinací, jakou verzi konektorů na climatronicu máš, jaký MR máš a jakou motorizaci máš. Ale vesměs je rozdíl jen ve velikosti konektrů na climatronicu a rozdíl ve dvou drátech, kdy jeden je na čas o stání auta - starý model a druhý jde z pojistky klimatizace S16, myslím, že je to červenošedý a ten je u nového modelu.

Každopádně bez schéma to dokupy nedáš, teda pokud ho nevíš z hlavy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz ji mam v kufru,zitra to nafotim a snad mi uz k tomu nechybi.................budu kufat az koncem zari,zatim auto potrebuji

tak fotky,pak budu mit nejake otazky na rolbara a ostatni,uz zase mam problemu plnou hlavu,ted fotky...

tak uz se me tri ptali na kolik to vyšlo,tak začnem počítat....to co jsem privezl a je nafocene stalo 13tis,elektrika,topeni,ex ventil,chladice klimy,vysousec,ventilatory,trubky,trubky servo,drzak motoru,kompresor,dale byly potreba u me nove rozvody+pumpa,srouby na bocni drzak motoru,gufero klika,vse7tis,cidlo teploty pod sterac,cidlo ventilator,+1300,vratna kladka 800,tesneni na hadice klim +klimakom,tesneni servo,ruzne drzaky+1000,naplneni,naplne nove chladic,servo,remen300,elektrika od rolbara + gum odtok600,nejake pojistky,konektory atd,plno jeste drobnosti,musel jsem si poridit etku,stahnout DP atd.,uz si ani nevzpominam na vše a prace........ZADARMO,jen nervy a nervy.Jeste to ale nemam,ted jsem nemel cas,zitra to mozna dokoncim,ve ctv naplnim,udelam predvstrik a asi hotovo,uvidime

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Muzna stupidni dotaz, ale taky se chystam predelavat z manualu na Climatron a zajimalo by me - jdou nekde sehnat draty ktere budou ve stejne barve jako origo? Priklad - treba cerveno sedy? Nebo jine?

Chtel bych barvy zachovat at v tom pak nemam chaos, ale vubec netusim kde draty v barve sehnat

NEjlepší je sehnat si celý svazek z jiného auta, pochopitelně v použitelném stavu ;)

Samozrejme, mame. Jen mi tam jeden drat chybi, to sem nejak nepochopil. Ale ne vsechny draty jsou ve el. svazku Climatronu na topeni, ze :-)

asi takhle, né každej drát, co je na malé elektrice climatronicu má protikus ve svazku auta. Ke správnému počtu drátů ve velké elektrice se dostaneš kombinací, jakou verzi konektorů na climatronicu máš, jaký MR máš a jakou motorizaci máš. Ale vesměs je rozdíl jen ve velikosti konektrů na climatronicu a rozdíl ve dvou drátech, kdy jeden je na čas o stání auta - starý model a druhý jde z pojistky klimatizace S16, myslím, že je to červenošedý a ten je u nového modelu.

Každopádně bez schéma to dokupy nedáš, teda pokud ho nevíš z hlavy ;)

To mas samozrejme naprostou pravdu. Ale neboj, DP je ted mou nejctenejsi literaturou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz ji mam v kufru,zitra to nafotim a snad mi uz k tomu nechybi.................budu kufat az koncem zari,zatim auto potrebuji

tak fotky,pak budu mit nejake otazky na rolbara a ostatni,uz zase mam problemu plnou hlavu,ted fotky...

tak uz se me tri ptali na kolik to vyšlo,tak začnem počítat....to co jsem privezl a je nafocene stalo 13tis,elektrika,topeni,ex ventil,chladice klimy,vysousec,ventilatory,trubky,trubky servo,drzak motoru,kompresor,dale byly potreba u me nove rozvody+pumpa,srouby na bocni drzak motoru,gufero klika,vse7tis,cidlo teploty pod sterac,cidlo ventilator,+1300,vratna kladka 800,tesneni na hadice klim +klimakom,tesneni servo,ruzne drzaky+1000,naplneni,naplne nove chladic,servo,remen300,elektrika od rolbara + gum odtok600,nejake pojistky,konektory atd,plno jeste drobnosti,musel jsem si poridit etku,stahnout DP atd.,uz si ani nevzpominam na vše a prace........ZADARMO,jen nervy a nervy.Jeste to ale nemam,ted jsem nemel cas,zitra to mozna dokoncim,ve ctv naplnim,udelam predvstrik a asi hotovo,uvidime

Tak HOTOVO,naplneno a klimuje,to bude v zime zima...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz ji mam v kufru,zitra to nafotim a snad mi uz k tomu nechybi.................budu kufat az koncem zari,zatim auto potrebuji

tak fotky,pak budu mit nejake otazky na rolbara a ostatni,uz zase mam problemu plnou hlavu,ted fotky...

tak uz se me tri ptali na kolik to vyšlo,tak začnem počítat....to co jsem privezl a je nafocene stalo 13tis,elektrika,topeni,ex ventil,chladice klimy,vysousec,ventilatory,trubky,trubky servo,drzak motoru,kompresor,dale byly potreba u me nove rozvody+pumpa,srouby na bocni drzak motoru,gufero klika,vse7tis,cidlo teploty pod sterac,cidlo ventilator,+1300,vratna kladka 800,tesneni na hadice klim +klimakom,tesneni servo,ruzne drzaky+1000,naplneni,naplne nove chladic,servo,remen300,elektrika od rolbara + gum odtok600,nejake pojistky,konektory atd,plno jeste drobnosti,musel jsem si poridit etku,stahnout DP atd.,uz si ani nevzpominam na vše a prace........ZADARMO,jen nervy a nervy.Jeste to ale nemam,ted jsem nemel cas,zitra to mozna dokoncim,ve ctv naplnim,udelam predvstrik a asi hotovo,uvidime

Tak HOTOVO,naplneno a klimuje,to bude v zime zima...

Tak gratulace -_- a neboj, pokud si to zapojil správně, tak pod 5°C se ti klima nepustí ;):palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz ji mam v kufru,zitra to nafotim a snad mi uz k tomu nechybi.................budu kufat az koncem zari,zatim auto potrebuji

tak fotky,pak budu mit nejake otazky na rolbara a ostatni,uz zase mam problemu plnou hlavu,ted fotky...

tak uz se me tri ptali na kolik to vyšlo,tak začnem počítat....to co jsem privezl a je nafocene stalo 13tis,elektrika,topeni,ex ventil,chladice klimy,vysousec,ventilatory,trubky,trubky servo,drzak motoru,kompresor,dale byly potreba u me nove rozvody+pumpa,srouby na bocni drzak motoru,gufero klika,vse7tis,cidlo teploty pod sterac,cidlo ventilator,+1300,vratna kladka 800,tesneni na hadice klim +klimakom,tesneni servo,ruzne drzaky+1000,naplneni,naplne nove chladic,servo,remen300,elektrika od rolbara + gum odtok600,nejake pojistky,konektory atd,plno jeste drobnosti,musel jsem si poridit etku,stahnout DP atd.,uz si ani nevzpominam na vše a prace........ZADARMO,jen nervy a nervy.Jeste to ale nemam,ted jsem nemel cas,zitra to mozna dokoncim,ve ctv naplnim,udelam predvstrik a asi hotovo,uvidime

Tak HOTOVO,naplneno a klimuje,to bude v zime zima...

Tak gratulace -_- a neboj, pokud si to zapojil správně, tak pod 5°C se ti klima nepustí ;):palec2:

Též se přidávám ke gratulaci, to jen člověk pořád slyší co je na tom práce a tak a nakonec to taky jde. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uz ji mam v kufru,zitra to nafotim a snad mi uz k tomu nechybi.................budu kufat az koncem zari,zatim auto potrebuji

tak fotky,pak budu mit nejake otazky na rolbara a ostatni,uz zase mam problemu plnou hlavu,ted fotky...

tak uz se me tri ptali na kolik to vyšlo,tak začnem počítat....to co jsem privezl a je nafocene stalo 13tis,elektrika,topeni,ex ventil,chladice klimy,vysousec,ventilatory,trubky,trubky servo,drzak motoru,kompresor,dale byly potreba u me nove rozvody+pumpa,srouby na bocni drzak motoru,gufero klika,vse7tis,cidlo teploty pod sterac,cidlo ventilator,+1300,vratna kladka 800,tesneni na hadice klim +klimakom,tesneni servo,ruzne drzaky+1000,naplneni,naplne nove chladic,servo,remen300,elektrika od rolbara + gum odtok600,nejake pojistky,konektory atd,plno jeste drobnosti,musel jsem si poridit etku,stahnout DP atd.,uz si ani nevzpominam na vše a prace........ZADARMO,jen nervy a nervy.Jeste to ale nemam,ted jsem nemel cas,zitra to mozna dokoncim,ve ctv naplnim,udelam predvstrik a asi hotovo,uvidime

Tak HOTOVO,naplneno a klimuje,to bude v zime zima...

Tak gratulace -_- a neboj, pokud si to zapojil správně, tak pod 5°C se ti klima nepustí ;):palec2:

Též se přidávám ke gratulaci, to jen člověk pořád slyší co je na tom práce a tak a nakonec to taky jde. :palec2:

Dekuji panové,uplne naposled jsem serizoval predvstrik u brachu ve skodovce,nemohl jsem to porad trefit,pul hodiny jsem si stym hral,az se prisel podivat sef sevisu,zda jsem novej zamestnanec,ze me nezna................myslel jsem,ze tam uz v 9hod vecer nebude,tak se to pak muselo napsat,aspon naplneni mam zadarmo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom taková hloupost, ale třeba se někomu bude hodit. Pokud předěláváte na climatronik, tak protikus konektoru k slunečnímu svitu má označení 4D0972623 a stojí cca 150,- Jde ale bez problémů nahradit audio konektorem od CD mechaniky v počítači :) Kamenovat mě nemusíte :) každý ať to udělá dle svého vědomí a svědomí :D :D :D já jen že to jde a není s tím žádný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj už jsem to kompletně předělal, takže místo manuální klimi mám Climatronic, maká to perfektně jen si na to je potřeba zvyknout.

Mám ale jeden velký problém a to že nejde podstvětlení nevím nenašel jsem žádnej drát co by vedl někam na podsvětlení nevíte někdo jak to udělat ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj už jsem to kompletně předělal, takže místo manuální klimi mám Climatronic, maká to perfektně jen si na to je potřeba zvyknout.

Mám ale jeden velký problém a to že nejde podstvětlení nevím nenašel jsem žádnej drát co by vedl někam na podsvětlení nevíte někdo jak to udělat ?

na podsvětlení je šedomodrý 17pinka pozice 10 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak prosím etě jednou. už mi chodí vše včetne zprávného ukazování teploty. Má se to tak že pokud není signalizace z otáčkoměru (pulsy od běžícího motoru venkovní teplota se ukazuje z prodlevou 2 minuty.

Ale stále mám problém s podsvětlením.

Panel vůbec nesvítí.

Jaký je sistém ovládání svitu ? není to nějakým sběrnicovým způsobem ?? že to není klasicky čím větší napětí na pinu tím víc svítí, ale nějak datově ?

Jinak na panelu mám svorky dle návodu 12,16 20a, 20B prostě 4 kostičky.

Ale prostě mám pocit že ten návod je starej a tenhle novější (nehlubokej panel) má něco jinak.

Prosím o nějaký lepší popis, nemám schémata auta tak nějak vysvětlit jak po čem a odkud tam to podsvětlení vede.

´

A druhý pididotaz v návodu se píše že se dá jednotka do nějakýho režimu (číslo 4) a motory si samy otukaj krajní polohy ?) jak to do toho režimu dostat. Jde to jen přes diagnostiku ? (pak by ale znamenalo že se to zapne a než se to najde v diagnostice uběhne minuta a motorky už budou uvařený nebo se mi uloměj řídící páčky ke klapkám. protože to bude zvyklý na jiný polohy. Uf

díky díky díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ještě dodám že ze svazku už jsem odštípnul 2 konektory co vedou k okolnímu světu v autě. takže bych potřeboval popisy na pinech konektroů na panelu ty 4 kostky) nemáte někdo vyloženě někde schéma ???

Tom dj.tom@seznam.cz

no, koukám, že s tebou je to docela těžký a ještě si uštípneš nějaký dráty-alespoň řekni, jaký. Na těle topení jsou dvě svorkovnice, je to přechod mezi malou elektrikou(ta, co je na topení) a velkou elektrikou(svazek auta) jedna svorkovnice je 17 a druhá 12 pinka na té 17pince je to pozice 10, tam má védst ve svazku auta šedomodrý, který je napojen na svorku A4 někde v prostoru za radiem, stačí, když to napíchneš na osvětlení rádia, tam je taky šedomodrý.

Základní nastavení klapek se provádí přes diagnostiku a pokud toto neprovedeš, tak ti nemusejí klapky fungovat, jak mají.

PS: stáhni si DP, pokud to děláš poprvé, tak bez schématu je to sebevražda

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez schémat to jde taky

když já před 3 roky předělával tak jsem žádný schémy neměl a taky to chodilo

nemá ten podsvit být na T 10/10 a pokračuje do panelu (ř.j.) na T12/5 ?

hlubokej a mělkej panel /ř.j.) maji rozdílný zapojení a jiný čido tlaku klimy

Editováno: , autor: Vaša
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, děkuju moc. No ty se asi zasměješ a možná mě i zabiješ ale já ty konektory uštípl úmyslně. No doufám že se ted semnou nepřestaneš bavit, ale já to totiž nebudu dávat do Škodovky ale do Opla :o)

Takže já jsme koupil panel a z topení odmontoval vše, doma předělal svazek dle mý potřeby a jak říkáš konektory 10 a 17 jsme odšttípl a sal si tam konektory jiný podle směru (jeden k napájení další k čidlu teploty a světla a další k palubovce atd. (ale konektory mám tzakže pozice vidím a mám tam tak 1 cm drátku abych právě poznal ty barvičky :o)

No ale problém právě je že ani na tom šedomodrém drátu to nesvítí, když na něj pustím 12 V (a samozřejmě mám 12 c i na těch černomodrých drátech a zem na všech hnědých tak vše funguje ale pořád nic nesvítí :o( Není mořžný že by to podsvětlení šlo po nějaké sběrnici datově ? (třeba že bych neměl panel z oktávky ale ze superbu nebo tak ? Panel má na sobě tyto označení: 5Hb 008 139-20 další číslo co tam je je 1U1907044 a poslední 03/01 (což jsem si myslel že je rok výroby.) Panel sám o sobě není tak hluboký jak je v tom nýávodu se skřítkem :o) ale je jen tak 5 cm hluboký. A já se právě bojim toho jestli nemá piny jinak :o(

Nemáš někde seznam vodičů právě na tenhle panel.

Poradil by si mi kde bych to schéma (DS) sehnal ? ono by se to hodilo i jindy.

No a stím srovnáním přes diagnostiku. Asi nemusím jen do škodovky to by se asi divily neznáš někoho v praze kdo by měl ten kabel na obd a softík ?

Díky mocza trpělivost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bez schémat to jde taky

když já před 3 roky předělával tak jsem žádný schémy neměl a taky to chodilo

nemá ten podsvit být na T 10/10 a pokračuje do panelu (ř.j.) na T12/5 ?

hlubokej a mělkej panel /ř.j.) maji rozdílný zapojení a jiný čido tlaku klimy

Jj, u 10 a 12 pinky je opravdu na T10n/10 rok 99 u 17 a 12 pinky je podsvit na T17b/10

Nepleteš se s tím jiným čidlem tlaku, to jiné čidlo závisí na tom, jakou máš RJ dochlazování a ten hlubokej panel Climatronu se dával jak s 10+4 tak s 14+4pin RJ dochlazování, zapojení je obdobný

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, děkuju moc. No ty se asi zasměješ a možná mě i zabiješ ale já ty konektory uštípl úmyslně. No doufám že se ted semnou nepřestaneš bavit, ale já to totiž nebudu dávat do Škodovky ale do Opla :o)

Takže já jsme koupil panel a z topení odmontoval vše, doma předělal svazek dle mý potřeby a jak říkáš konektory 10 a 17 jsme odšttípl a sal si tam konektory jiný podle směru (jeden k napájení další k čidlu teploty a světla a další k palubovce atd. (ale konektory mám tzakže pozice vidím a mám tam tak 1 cm drátku abych právě poznal ty barvičky :o)

No ale problém právě je že ani na tom šedomodrém drátu to nesvítí, když na něj pustím 12 V (a samozřejmě mám 12 c i na těch černomodrých drátech a zem na všech hnědých tak vše funguje ale pořád nic nesvítí :o( Není mořžný že by to podsvětlení šlo po nějaké sběrnici datově ? (třeba že bych neměl panel z oktávky ale ze superbu nebo tak ? Panel má na sobě tyto označení: 5Hb 008 139-20 další číslo co tam je je 1U1907044 a poslední 03/01 (což jsem si myslel že je rok výroby.) Panel sám o sobě není tak hluboký jak je v tom nýávodu se skřítkem :o) ale je jen tak 5 cm hluboký. A já se právě bojim toho jestli nemá piny jinak :o(

Nemáš někde seznam vodičů právě na tenhle panel.

Poradil by si mi kde bych to schéma (DS) sehnal ? ono by se to hodilo i jindy.

No a stím srovnáním přes diagnostiku. Asi nemusím jen do škodovky to by se asi divily neznáš někoho v praze kdo by měl ten kabel na obd a softík ?

Díky mocza trpělivost.

pro sichr si v tom svazku, co jde k panelu climatronicu najdi šedofialovej, to je barva podsvitu v té malé elektrice, třeba máš někde ztradu a jak píše Vaša, tak to jde na tom panelu na 12d/5 12pinka pozice 5

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm takže já mám panel z 97 ? má mít ty konektory 12 a 17pin ? já jestli jsem totiž nevybral topení z jinýho roku, protože... oproti tomu návodu já nemám 3 čidla teploty ale 4 ! a tudíž ani nevím kam to 4tý má jít :o/ale na to bych snadnjak přišel. Do jakýho roku se dělal ten hlubokej panel ? ke kterýmu já mám ten návod ? nemáte návod nebo nějaký soupis k tomu málo hlubokému panelu ?

A to schéma dá se to někde stáhnout?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm takže já mám panel z 97 ? má mít ty konektory 12 a 17pin ? já jestli jsem totiž nevybral topení z jinýho roku, protože... oproti tomu návodu já nemám 3 čidla teploty ale 4 ! a tudíž ani nevím kam to 4tý má jít :o/ale na to bych snadnjak přišel. Do jakýho roku se dělal ten hlubokej panel ? ke kterýmu já mám ten návod ? nemáte návod nebo nějaký soupis k tomu málo hlubokému panelu ?

A to schéma dá se to někde stáhnout?

DP - dílenskou příručku si stáhneš tady a pak napíšeš Mefisto vi o heslo, je tam všechno a mělo by ti to dost pomoct ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...