Přejít na obsah

Škrtící klapka


pmultimix

Doporučené příspěvky

tos hlavne jak to jede ne::

tos ono to jelo aj predtym bez problemov, ja som to dal spravit preventivne

kolko mas najazdene ? nikde to tu nevidim, aj okuliare som si uz cistil.... :p

otazocka: je nejaky doporuceny interval v km, po ktorom to treba preventivne cistit ?

Editováno: , autor: colins
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tos hlavne jak to jede ne::

tos ono to jelo aj predtym bez problemov, ja som to dal spravit preventivne

kolko mas najazdene ? nikde to tu nevidim, aj okuliare som si uz cistil.... :p

otazocka: je nejaky doporuceny interval v km, po ktorom to treba preventivne cistit ?

musim si to dat do popisu...

mam rv 03 MR04 12V HTP 47kW AZQ,

nabehane cca 65tkm a bol som akokeby na garancke po 60tkm,

teda okrem beznych ukonov (olej a filtre) som menil aj sviecky ...

no a povedal som si ze sa pozriem aj na skrtiacu klapku, zhora vyzerala fayn, ziadny cierny povlak ani na karji,

zospodu som ju ani nevidel, tak som msa rozhodol ju nevyberat a len tak ju vycistit striekanim cistiaceho pripravku (za chodu motora),

pridavanie a uberanie nech sa klapka hybe....

Doporuceny interval nieje ziadny, ale doporucuje sa to robit vtedy ak zacinaju byt nazanky spinavej klapky a to je nepravidelny volnobeh,

co moj pripad nebol.

Dal som to ako pisem preventivne.

Idelane je asi ju vybrat (nechat visiet na kabloch, neodpojovat) a vycistit hlavne okraje a a hlavne z opacnej strany,

ale to som uz nechcel ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak pre zaujimavosť, nafotil som Bemovu škrtiacu klapku, je to 1,4 74kw

Foto 1 - detail struny vracajucej klapku do nulovej - pootvorenej - polohy

Foto 2 - detail na "potenciometer" v škrtiacej klapke

Foto 3 - detail konektoru

Foto 4 - pohlad z vrchu - úplne dovretie klapky nastane ak v nulovej polohe motor točí v smere proti hodinovým ručičkám

Foto 5 - pohlad od motoru

Foto 6 - pohlad na celú klapku :)

Foto 7 - číslo dielu

To len tak pre zaujímavosť :) Podotýkam že tá pružina je riadne silná, neviem ako je to u MPI 44 a 50kw, ale tá "strunka" je dosť silná na to aby sa dostala do východzej polohy po vyčistení.

Keď je špinavá, ide zrejme o to, že sa nedovre úplne na kraj a aj hodnota na potenciometri je iná

Snáď tie fotos pomôžu k utvoreniu obrazu čo je "tam" :)

post-3171-1193411768_thumb.jpg

post-3171-1193411794_thumb.jpg

post-3171-1193411840_thumb.jpg

post-3171-1193411941_thumb.jpg

post-3171-1193411974_thumb.jpg

post-3171-1193412307_thumb.jpg

post-3171-1193412312_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

profor: spise bude pravdepodobne ze si elektronika (RJ motoru) "pamatuje " hodnotu nulove polohy a proto se i kdyz ji vycistis urcitou dobu vraci na puvodni misto.znovu ji spravne nastavi az udelas vymaz adaptacnich hodnot a nastaveni klapky.Tim ji reknes ze ted je poloha jina.

jeste koukam ze byla klapka oteviraci ja uz ji mam po obvodu zapertlovanou nejakym plechovym paskem tak se tam nekouknu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se hlásím do klubu čističů ;)

Fabka má najeto 61tkm a začala zlobit při startování zahřátého motoru a objevilo se kolísání volnoběžných otáček. Zahřátý motor nejde náhodně nastartovat ani na čtvrtý pokus a když tak s plynem. Dopo jsem v garáži kuchnul klapku a pustil se do čištění. Horní díl nad klapkou vypadal dobře, ale pod klapkou černé těsto a karbon. Protože nemám VAG, dal jsem na radu ostřílených čističů a klapku nechal připojenou. Vymýval jsem asi 4x technickým benzínem, tak ať se benzín nedostane do servomotoru ovládání. Těsto očistit šlo, ale.... Zůstala parádní vrstva karbonu okolo příruby a samotné klapky. Zkoušel jsem to rozpouštět konkorem na zbraně, ale pořád to nebylo ono. Nakonec jsem popadl dřevěnou škrabku a čistil. Podařilo se očistit i samotnou klapku a zůstala pěkná kopka karbonu. Máte někdo nějaký fígl jak a čím rozpustit efektně karbon ???

Po zpětné montáži a projetí startuje na první pokus a otáčky drží bez kolísání.

Přijde mi dost nešikovné vyvedení EGR a odvětrání bloku pod klapku. Je jen otázka času kdy EGR a odvětrání bloku začnou znova usazovat karbon pod klapkou.

T.K.

Editováno: , autor: violator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekne, ale ako som pisal mohol si s nou pohnuť, ja som ju točil čo to dalo, inak to ide ztuha poviem ti, ale da sa to. Je pravda že ako z výrobnej linky to nikdy nebude ale aspon niečo nie?

Tak se hlásím do klubu čističů ;)

Fabka má najeto 61tkm a začala zlobit při startování zahřátého motoru a objevilo se kolísání volnoběžných otáček. Zahřátý motor nejde náhodně nastartovat ani na čtvrtý pokus a když tak s plynem. Dopo jsem v garáži kuchnul klapku a pustil se do čištění. Horní díl nad klapkou vypadal dobře, ale pod klapkou černé těsto a karbon. Protože nemám VAG, dal jsem na radu ostřílených čističů a klapku nechal připojenou. Vymýval jsem asi 4x technickým benzínem, tak ať se benzín nedostane do servomotoru ovládání. Těsto očistit šlo, ale.... Zůstala parádní vrstva karbonu okolo příruby a samotné klapky. Zkoušel jsem to rozpouštět konkorem na zbraně, ale pořád to nebylo ono. Nakonec jsem popadl dřevěnou škrabku a čistil. Podařilo se očistit i samotnou klapku a zůstala pěkná kopka karbonu. Máte někdo nějaký fígl jak a čím rozpustit efektně karbon ???

Po zpětné montáži a projetí startuje na první pokus a otáčky drží bez kolísání.

Přijde mi dost nešikovné vyvedení EGR a odvětrání bloku pod klapku. Je jen otázka času kdy EGR a odvětrání bloku začnou znova usazovat karbon pod klapkou.

T.K.

Fabia Combi Ambiente 1.2 HTP, 47 kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mna by skor zaujimalo kolko s ceny tvorilo za odtah. lebo za ten sa dost uctuje. a zalezi aku vzdialenost ta tahali.

tak za odvoz me uctovali 750kč a je to cca 13km..

já myslel že s doživotní zárukou mobility máš odtah zdarma??? Leda že bys nejezdil na garančky do zn.servisu

odtah je zadarmo ak splnas podmienky zaruky mobility (je to tam napisane)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Fabia 1.0/37 kW,1.4/44 kW, 1.4/50 kW

Podmínka:

Zapnuté zapalování, volný pedál akcelerace, paměť závad motoru bez chyby, stojící motor.

Postup:

1 01 – Motor

2 02 - vymazat chybové kódy

3 04 – základní nastavení

4 zvolit skupinu 60

5 adaptace spuštěna

6 po ukončení pozice 4 = OK

7 pokud ne, v paměti závad se vepíše hodnota chyby

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Trpi na znecistenou klapku i auta bez EGR? ...tedy HTP 40? ....co jsem koukal do starsich prispevku, tak je zde jsou tu jen fotky od jednoho cloveka, a ten tam u tohoto motoru skoro nic nemel.

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...st&id=32202

...uvazuju jestli to mam nechat vycistit preventivne....

za 50 kW mozem povedat, ze trpia. :-(

a EGR nemame.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som prevadzal na mojom aute Zakladne nastavenie skrtiacej klapky.... Postup:

motor 01> adaptace > kanal 00 > zapsat 0 > ukoncit > vypnout zapalovani >60 sec pockat zapnout > zkusebni jizda.....

postup prebehol ale auto stale zhasiiina ...kde moze byt chyba ? neudrziii otacky(volnobeh)............ motor 1.2 40kW.

chybu vypisuje 17987

UZ TO FACHA

zabudol som dat tieto ukony

4 zvolit skupinu 60

5 adaptace spuštěna

6 po ukončení pozice 4 = OK

Prosim o zmazanie mojho prispevku v sekcii motor ;)

Editováno: , autor: TiGeRZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

najete mam 140tis km jezdim slusne max 3500ot trasy jak kdy jednou za 14 dni do brna z ostravy a jinak po ostrave a okoli rok vyroby je 2002 1.4 74kw a u ni je znamo ze zere olej a presne na tyhle mista se dostava a jeste vzduchovy filtr.

tady mate fotku vycistene.. fotil jsme to dneska jak jsme se pokousel vymontovat starter ale nepovedlo se srouby nechcou povolit:( nevite jak na to? tady jsem nic nenasel

Treba na to special sprei na popustenie hrdzi stoji okolo 300 sk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...